Skocz do zawartości

Przeguby/półosie GSP - warto?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, bochumil napisał:

Jak w temacie. Warto pchać się w chińskie przeguby/półosie GSP? Cena za komplet na obie strony  450 zł. Trafią do auta na maksymalnie 2 lata czyli 20 tys. km.

Mam od niedawna, przypomnij się za dwa lata ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bolekatepl napisał:

Dają rade mam od ponad 5 lat przejechane około 100tys km i nic sie nie dzieje Poprzedni firmy FAST rozsypał sie po około 500km a końcówki tej firmy nie wytrzymywały roku 

Nazwa zobowiązuje ;)

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Krisker, jak tam życie weryfikuje? 3 latka poleciały, działają jak trzeba? Któraś przewyższa jakością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stilo nie miałem GSP ale miałem metelli i meyle . Problemem nie były same przeguby ale raczej manszety, najszybciej poleciała w meyle nie wytrzymała nawet roku. Metelli 3 lata. Zastosowałem manszety uniwersalne od GKN i na razie spokój .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 6 tysiącach kilometrów półoś GSP miała większe luzy (głównie na przegubie wewnętrznym), niż oryginał po niemal 300 tysiącach km. Do tego jest strasznie pordzewiała z zewnątrz. Zmieniłem ponownie na wymontowany wcześniej oryginał. Półoś wymieniałem ze względu na podejrzenie jako sprawcy wibracji (nie potwierdziło się). 

 

Auto to Laguna 3 2.0dci (150KM).

Edytowane przez Krisker
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krisker, daj znać jakie autko dla statystyk, bo myślę, że GSP jest dobre do pewnych celów, koreańskich celów, mianowicie, z własnego doświadczenia przegub w Hondzie Jazz wytrzymał raptem tylko 3lata / ok 15tys km, mimo to uważam to za bdb wynik jak na ok 50zł kiedy bierzemy pod uwagę że robotę wykonamy sami dla oszczędności.

Honda CR-V łączniki stabilizatorów, co 2 lata wymieniałem (GSP, raptem ok 25zł szt, tanio), tu dane nie jasne bo wielu użytkowników skarży się na to że w CR-V trzeba przywyknąć do tych wymian, ale załóżmy wstępnie że wina leży po stronie GSP.

Teraz tak: Kia Picanto, wymieniałem końcówkę drążka, byłem w pozytywnym szoku gdyż 1:1 wg mnie to szło na pierwszy montaż, mierzyłem suwmiarką, idealne odzwierciedlenie, w efekcie po montażu licząc ilość obrotów przy w(y)kręcaniu nie było potrzeby jechać na zbieżność, wszystko pięknie, kierownica prosto, autko nie ścierało oponek, zrobiłem ok 8tys km, później sprzedałem autko więc dalej nie wiem.

Zafascynowany kupiłem więc GSP końcówkę drążka do Fiata 500L, okazało się że odlew dłuższy ok 2mm, dałem radę mimo to wszystko zrobić tak że zbieżności nie trzeba było ustawiać, zrobione ok 8tys km w raptem kilka miesięcy, działa ALE, po wmontowaniu GSP na autostradzie czuję że lekki ruch kierownicą jakby o coś szarpał, w tym momencie wyobrażam sobie kulkę i smar w końcówce - negatywne doświadczenie. GSP do Fiata kosztowało mnie ok 20zł, a pierwszego montażu TRW 70zł, które docelowo teraz kupiłem, wymienię jak to GSP padnie, póki jakoś działa to niech działa.

 

GSP to producent Chiński który się z tym nie chowa, uważam, że do autek koreańskich i chińskich jak znalazł a do tutejszych, no... jest jak jest.

Ja sporo banknotów zaoszczędziłem kupując GSP, ale nie młodnieję, czas inwestować więcej i rzadziej grzebać 😉

 

Dzięki Krisker za opinię 🙂

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.12.2023 o 12:29, Krisker napisał(a):

Po 6 tysiącach kilometrów półoś GSP miała większe luzy (głównie na przegubie wewnętrznym), niż oryginał po niemal 300 tysiącach km. Do tego jest strasznie pordzewiała z zewnątrz. Zmieniłem ponownie na wymontowany wcześniej oryginał. Półoś wymieniałem ze względu na podejrzenie jako sprawcy wibracji (nie potwierdziło się). 

 

Auto to Laguna 3 2.0dci (150KM).

 

Rdza na zewnątrz w niczym nie przeszkadza - C5 z 2.0 HDI (163KM?) wykończył taka półoś po paru miesiącach, nie wiem czy 10kkm przetrwała. To samo - przegub wewnętrzny i z tej samej przyczyny była wymieniania. Wibracje przy przyśpieszaniu były tego przyczyną. W starej Maździe (beznyna 2.0) miałem zakładany zewnętrzy, ale ten nie miał okazji się sprawdzić, bo w marcu był wymieniony, a w lipcu rozsypała się osłona, wywaliło smar, dostał się pewnie piasek i poszedł do wymiany ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.