Skocz do zawartości

Następca C5 2.0 LPG - Mocniejsze ekonomiczne kombi 20-30tys


Maciejkubi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na chwilę obecną jeżdżę C5 2.0 kombi 2.0 LPG. Auto spisuje się bardzo dobrze, jednak ma już swoje dolegliwości, więc albo inwestycja paru tysięcy w nią lub rozważam zmianą auta. 

Samochód traktuje tylko jako środek transportu, ale lubię jak auto jest w miarę wygodne,dynamiczne. 

Od samochodu oczekuje rozsądnych kosztów eksploatacji. (C5 to zapewniała, może być trochę droższe w eksploatacji niż ona) 

Chciałbym, żeby 100km w paliwie kosztowało 25-35zl średnio (C5 paliła 9-15l  LPG, - spokojna trasa - dynamiczne miasto, średnio koło 11-13, czyli około 25zl)

Co do paliwa, może być LPG, może być ON, może być nowoczesna turbo benzyna 

Mysle wydać 20-30tys na samochód 

Auta ktore rozważam wstępnie :

-Megane 2.0Tce (plus można zagazowac) 

-Laguna też z 2.0TCE

-C5 z roczników około 2010 z 2.0hdi lub 2.2hdi

-BMW 530/530d/535d - roczniki 2005-2008

-Octavia / Passat z 2.0tdi lub 2.0 tsi 

 

Może jakieś jescze ciekawe propozycje macie? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma byc z LPG to bralbym cos z Opla: Astra/Insignia z 1.4T 140KM. Duzo tego sprzedali w PL jest w czym wybierac za te 30k. Jak nie musi byc z LPG to szukalbym czegos najnowszego 1.2 TSI/1.0 TSI ze stajni VAG lub Focusa 1.0T. Te 2.0 co podajesz to nie ten pulap cenowy po prostu zamienisz siekierke na kijek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść BMW. Duży silnik diesla, bardzo przyjemnie się jedzie ale spali powyżej 10 w mieście, w trasie raczej nie zejdziesz poniżej 7 litrów oleju. Czyli założony koszt kilometra przekroczony dwukrotnie.

Generalnie paliwo taniej wychodzi do benzyny z gazem i w tym kierunku bym szedł na twoim miejscu. Zdaje się, że volkswagenowskie TSI się nie gazuje sensownie, więc odpadną VW, Skoda, Seat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wujek

@torelek

Dlatego w pierwszej kolejności jest wymienione Megane i Laguna, silniki idealne do LPG, dość pancerne a przy tym bardzo ekonomiczne z instalacją LPG. 

Nie jestem fanem, bardzo małych turbo benzyn, raczej mam dość ciężka nogę, i szukam raczej auta które będzie się lepiej odpychać od C5, a takie 1.0 / 1,2 nie dość, że nie jedzie, to pali bardzo dużo przy dynamicznej jeździe oraz w większości brak możliwości LPG - nie mam nic przeciwko samej benzynie, ale chciałbym, żeby 

Co prawda jedyna turbo benzyna co jeździłem to 0,9tce w clio, ale to paliło po mieście 9-10l... Żeby jakkolwiek to jechało, to trzeba było cały czas mocno cisnąć. Myślę, że 1.0 i 1.2 lepiej nie będzie. 

Raczej chciałbym, żeby auto miało powyżej 140KM. 

 

C5 wybrane trochę z sentymentu trochę z rozsądku - Xantia zrobiłem w 2,5 roku 150tys, C5 obecnym w 3 lata 130tys. 

 

BMW zawsze mi się podobało, ale to prawda najmniej rozsądna propozycja, i największa szansa znalezienia skarbonki bez dna ;)

 

Octavia w Tdi , niestety dużo aut po handlowcach itp, a Tsi jest w tym budżecie rzeczywiście niewiele. 

 

Insignia trochę za ciężka jak na ten silnik, ale Astra i program myślę, że to też nie głupi wybór, lub tańszy odpowiednik Chevrolet Cruze. 

 

Pewnie rzeczywiście, pójdę w kierunku Megane, Laguna, Astra. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2020 o 05:49, r1sender napisał:

Nie bardzo wiem o jakich Tce piszesz...

Bo od kilku lat Tce to uturbione benzynowe silniki z wtryskiem bezpośrednim. 

2.0tce są ta pośrednim wtrysku. 

Tak samo "stare" 1.2tce i 1,4tce. 

A z nowych obecnie 1.0tce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.