Jump to content

Dostawczak co kupić?


Milczar
 Share

Recommended Posts

Cześć, przymierzamy się w firmie do zmiany naszego dostawczaka na coś nowego. Obecnie jest Ford Transit z 2007 L1 H1 w wersji full zaślepka i super mocnym 80 konnym dieslem.

 

Co jest obecnie dostępne na rynku w podobnych rozmiarach, ewentualnie L2 H2 do 3,5t? Po pierwszych oględzinach zastanawiamy się nad nowym Transitem Custom ewentualnie VW Crafter. Czy są jeszcze jakieś alternatywy?

 

Wymagania jakie mamy to przede wszystkim nie mniejsze niż obecny transit, 3 miejsca z przodu, buda ze ścianą grodziową, klima, czujniki+kamera cofania, radio z BT i android auto, skrzynia może być automat (jeśli jakiś się nadaje) a silnik tak ok 150KM. Mile widziane różne asystenty typu aktywny tempomat itp. Dodatkowo jak najdłuższa gwarancja i to raczej na czas niż kilometry bo tych rocznie będzie niewiele, max 10 000km. Ładowność ok 1 000-1 500kg byłaby wystarczająca + obowiązkowo hak.

 

Budżet to max 150 000zl i ani złotówki więcej, dodatkowo żadnych leasingów, wynajmów itp. Ma być nówka z salonu zapłacona gotówką.

 

Podrzucie jakieś pomysły w co warto iść bo z naszego Transita jesteśmy zadowoleni mimo jego sporych ułomności ale pora na zmianę a nie chcemy utopić kasy w czymś co się nie sprawdza.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

My w tym roku mieliśmy podobny problem.

Od nowosci transit Doka 2007 2.4tdci 115km l2 (zawsze za mało miejsca), bliźniaki, wersja zaslepka, który przejechał u nas 185kkm przez te lata. Jako że ostatnie 3lata generował koszty rzędu 5-6tys rocznie zapadła decyzja o zmianie.

Patrząc na rynku na ceny nowych z brygadowka, ł3 a najlepiej l4 to ok 120tys, mając na uwadze nasze przebiegi uznaliśmy że lepiej będzie kupić świeża używkę.

W końcu kupiliśmy uzywke z wypożyczalni  1,5 rocznego peugeot boxera 2.0 HDi 163km co ważne z klimatyzacją, Doka l4, przebieg 51kkm po przeglądzie, niebity, niezniszczony za 60tys.

Muszę przyznać że była to dobra dezycja. Widać dużą różnicę pomiędzy autami w prowadzeniu, wyciszeniu. Mocniejszy silnik też ma duży wpływ na całokształt ;)

 

Co do wyboru nówki, to część aut to sprawdzone i chwalone bliźniaki typu peugeot, citroen, fiat. I to chyba polecę.

Byliśmy przez chwilę blisko zakupu nowego Transita, ale czytając opinie w Internecie nt problemów z DPF, silnikiem itp zrezygnowaliśmy - auto ma bezpiecznie i bezawaryjne jeździć a nie stać w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Milczar napisał:

 

Cześć, przymierzamy się w firmie do zmiany naszego dostawczaka na coś nowego. Obecnie jest Ford Transit z 2007 L1 H1 w wersji full zaślepka i super mocnym 80 konnym dieslem.

 

Co jest obecnie dostępne na rynku w podobnych rozmiarach, ewentualnie L2 H2 do 3,5t? Po pierwszych oględzinach zastanawiamy się nad nowym Transitem Custom ewentualnie VW Crafter. Czy są jeszcze jakieś alternatywy?

 

Wymagania jakie mamy to przede wszystkim nie mniejsze niż obecny transit, 3 miejsca z przodu, buda ze ścianą grodziową, klima, czujniki+kamera cofania, radio z BT i android auto, skrzynia może być automat (jeśli jakiś się nadaje) a silnik tak ok 150KM. Mile widziane różne asystenty typu aktywny tempomat itp. Dodatkowo jak najdłuższa gwarancja i to raczej na czas niż kilometry bo tych rocznie będzie niewiele, max 10 000km. Ładowność ok 1 000-1 500kg byłaby wystarczająca + obowiązkowo hak.

 

Budżet to max 150 000zl i ani złotówki więcej, dodatkowo żadnych leasingów, wynajmów itp. Ma być nówka z salonu zapłacona gotówką.

 

Podrzucie jakieś pomysły w co warto iść bo z naszego Transita jesteśmy zadowoleni mimo jego sporych ułomności ale pora na zmianę a nie chcemy utopić kasy w czymś co się nie sprawdza.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Może Toyota Proace. Na stronie piszą, że przy przebiegu do 100 kkkm można przedłużyć gwarancję do 5 lat. Standardowo masz trzy lata, ale do 1 mln km. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, spad napisał:

 

Może Toyota Proace. Na stronie piszą, że przy przebiegu do 100 kkkm można przedłużyć gwarancję do 5 lat. Standardowo masz trzy lata, ale do 1 mln km. 

W czym to lepsze od Citroena/Peguota, bo to przecież francuz a nie japończyk:hmm:

Edited by volf6
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, volf6 napisał:

W czym to lepsze od Citroena/Peguota, bo to przecież francuz a nie japończyk:hmm:

 

Mnie nie pytaj, kompletnie nie znam się na dostawczakach. :) Znalazłem tylko coś w kryteriach wskazanych przez autora wątku. :)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Może fiat Talento albo Ducato większe ... Obawiam się tylko że silniki mogą być słabsze niż 150km.

Najprościej podjechać do dealera

 

Dzięki za namiar, spojrzymy. Nie musi być 150KM, aktualne 80 w Transicie daje radę więc to nie jest must have.

 

1 godzinę temu, dunkin napisał:

...

Co do wyboru nówki, to część aut to sprawdzone i chwalone bliźniaki typu peugeot, citroen, fiat. I to chyba polecę.

Byliśmy przez chwilę blisko zakupu nowego Transita, ale czytając opinie w Internecie nt problemów z DPF, silnikiem itp zrezygnowaliśmy - auto ma bezpiecznie i bezawaryjne jeździć a nie stać w serwisie.

 

Musimy sprawdzić bliźniaki. Jesteś już którąś osobą, która odradza nowego Transita ze względu na słabe silniki. Muszę zgłębić temat.

 

Godzinę temu, spad napisał:

 

Może Toyota Proace. Na stronie piszą, że przy przebiegu do 100 kkkm można przedłużyć gwarancję do 5 lat. Standardowo masz trzy lata, ale do 1 mln km. 

 

Proace też mi przeszedł przez myśl, chociaż wydaje się jakiś taki ciasny ale to może złudzenie bo wygląda jak by górą się zwężał / \ a nie jak nasz Transit | |, trzeba to sprawdzić bo fajnie wygląda. Z resztą to chyba jeden z czworaczków Toyota/Peugeot/Citroen/Opel jeśli dobrze pamiętam.

 

3 minuty temu, technix napisał:

No z takim założeniem, to lepiej remontuj Transita, bo nic nie kupisz 😉

 

Transit przestaje się kalkulować ekonomicznie. Poza tym, jak już wspomniał wcześniej dunkin auto ma jeździć pewnie a nie stać w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Milczar napisał:

Musimy sprawdzić bliźniaki. Jesteś już którąś osobą, która odradza nowego Transita ze względu na słabe silniki. Muszę zgłębić temat.

 

 

Ja Ci tylko dopiszę że w środowisku kamperowym największą estymą cieszy się Ducato, natomiast Transit zaliczył dość spektakularną wtopę z wtryskami, sporo aut wracało do serwisu na lawecie w pierwszych 2 tyś km.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym jeszcze sprawdził Iveco Daily - mają super automat plus inne koniobijki i wodotryski, które wymieniłeś. Co prawda L1H1 lub L2H1 to mało popularne konfiguracje i będzie trzeba zamawiać.

 

3 lata temu też szukałem dostawczaka i wśród Ducato/Boxer/Jumper nie było automatu tylko skrzynia zrobotyzowana., której nawet dealer nie polecał. Wybraliśmy wtedy Ducato, bo było już w kraju, z maksymalnym jak na widelec wyposażeniem i z motorem 2.3 180 KM. Był to też jedyny model wtedy bez AdBlue.

 

Dostałem też oferty na:

Renault Master - ceny podobne do Fiata, czas oczekiwania 12-15 tygodni

VW Crafter/MAN TGE - cena 20-25% wyższa od Fiata, więcej ficzurów, dostępny automat 8s hydrokinetyczny, czas oczekiwania 10-15 tygodni

Iveco Daily - cena 25-30% wyższa od fiata, dostępny automat 8s hydrokinetyczny, czas oczekiwania 12-15 tygodni

 

Ostatecznie wtedy krótki widelec z zabudową skrzynia + plandeka z firanką + nadruk na całej plandece kupiliśmy za 105kpln netto

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bizz napisał:

 

Ja Ci tylko dopiszę że w środowisku kamperowym największą estymą cieszy się Ducato, natomiast Transit zaliczył dość spektakularną wtopę z wtryskami, sporo aut wracało do serwisu na lawecie w pierwszych 2 tyś km.

Jest najtańszy i to jest klucz sukcesu. 

 

Co do Forda to w Polsce świetnie się sprzedaje jeśli chodzi o kampery. Powód oczywisty🤣

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Danielpoz. napisał:

Jest najtańszy i to jest klucz sukcesu. 

 

 

dużo w tym racji, ale to całkiem solidne samochody. u mnie jeździ 4,5 roku (aktualnie 220kkm) w wersji 2.3 120KM i przytrafiła się tylko 1 awaria, padły wentylatory chłodnic przy przebiegu ~ 210kkm (podobno typowa usterka tego modelu) tak to tylko olej, filtry i jeździ bezproblemowo. Jest mały haczyk, bo olej zmieniamy regularnie co 10kkm a nie jak mówi książka serwisowa

Link to comment
Share on other sites

Iveco Daily przewieziesz nielegalnie największy tonaż ładunku. 

Renault Master dobry silnik i chyba będzie naj mniej gnił z blaszaków. Kupa tego lata na międzynarodówce więc chyba się sprawdza. 

Sprinter i Daily będzie miał na haku w niektórych wersjach 3.5 T DMC.

Edited by robciolas
Link to comment
Share on other sites

Dziś oglądałem Iveco Daily i Fiata Ducato i wybraliśmy Ducato Maxi H2L2 2,3 140KM DMC 3,5t z kilkoma dodatkami jak klima manualna, kamera cofania, radio z BT, tempomat, obudowana paka, hak, wzmocnione zawieszenie z tyłu itp. Niestety bez automatu bo trzeba by zamawiać auto do produkcji gdzie w Fiacie trzeba czekać minimum 6 a bliżej 12 miesięcy a w Iveco ok 4 i dodatkowo z budą H2L3 bo to standard i takie już mają zamówione a to już dla nas za długie auto (3100 vs 3500mm paki). Czas dostawy również był jednym z warunków, musimy się rozliczyć max do połowy grudnia więc nie ma zbyt wiele czasu i auto do produkcji odpadło.

 

W porównaniu do naszego Forda to przepaść jeśli chodzi o parametry i wyposażenie, Transit ma obecnie niecałe 150 tyś (rocznik 2007 kupiony z przebiegiem ok 20-30 tyś) więc jeśli Ducato wytrzyma minimum te 10 lat gdzie może dobijemy do 100-150 tyś km i po drodze nie zgnije lub się nie rozleci to będzie naprawdę dobrze.

 

Dzięki za pomoc i podrzucenie kilku propozycji.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.