camel00 Napisano 6 Października 2020 Udostępnij Napisano 6 Października 2020 (edytowane) Podzielmy wątek na dwie części 1: Generalnie - co sądzicie o terenowych oponach całorocznych. Tylko w głęboki śnieg i góry czy na asfalcie też się sprawdzą (pamiętając, że to opony terenowe) 2: Osobiście - pytam raczej z ciekawości i potrzeby utrudnienia sobie życia. Robię przymiarkę do zakupu opon do Jimny. Teraz stoi na zimowych z którymi go kupiłem; wizualnie i na drodze ok, ale są stare (10 lat) i nie wiem co się stanie jak się zrobi zimno. Pewnie nic, dlatego jeszcze ich nie zmieniłem Trafiłem na takie coś: 4x comforser 205/70r15 całoroczne cf3000 lt m+s To wygląda jak problem na mokrym i śliskim …ale góra z płatkiem jest Czy potrzebuję opon terenowych? Absolutnie nie, ale fajnie wyglądają Pytanie - jak debilny jest to pomysł i co złego może się stać w warunkach miejskich? Pamiętajmy, że piszemy o samochodzie który sam w sobie skacze jak piłka i przez większość czasu ma napęd na tył. Jednocześnie - nie przyśpiesza, nie skręca, nie hamuje, nie rozwija zawrotnych prędkości i hałasuje tak, że decybele z opon nie mają znaczenia. Dodatkowo - przez ostatnie pół roku zrobiłem nim może z 3,5k km. Z trzeciej strony - zimy są raczej mokre i śliskie, więc na takiej kostce może byś śmiesznie. Z czwartej - to nie cyrograf a ja z tym samochodem za długo nie wytrzymam, więc pewnie w tym albo przyszłym roku pójdzie dalej (pytanie, czy na terenowych oponach będzie +10 do szpanu na dzielni czy niekoniecznie) Opcja bezpieczna to Yokohama Geolander (miały być General GRABBER AT3 ale w ciągu miesiąca zdrożały o 100 zł/szt.) …ale to nuda Edytowane 6 Października 2020 przez camel00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Typowe ATeki, a przede wszystkim MTeki sa bardzo slabymi, wrecz niebezpiecznymi oponami na ubity snieg i lod. Na mokrym asfalcie moze byc roznie. BFGoodrich All Terrain T/A KO2 ma na etykietce klase "B" na mokro, czyli jak kazda dobra zimowa opona. I to w zasadzie wyczerpuje temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 12 Października 2020 Udostępnij Napisano 12 Października 2020 W dniu 7.10.2020 o 01:14, camel00 napisał: Podzielmy wątek na dwie części 1: Generalnie - co sądzicie o terenowych oponach całorocznych. Tylko w głęboki śnieg i góry czy na asfalcie też się sprawdzą (pamiętając, że to opony terenowe) 2: Osobiście - pytam raczej z ciekawości i potrzeby utrudnienia sobie życia. Robię przymiarkę do zakupu opon do Jimny. Teraz stoi na zimowych z którymi go kupiłem; wizualnie i na drodze ok, ale są stare (10 lat) i nie wiem co się stanie jak się zrobi zimno. Pewnie nic, dlatego jeszcze ich nie zmieniłem Trafiłem na takie coś: 4x comforser 205/70r15 całoroczne cf3000 lt m+s To wygląda jak problem na mokrym i śliskim …ale góra z płatkiem jest Czy potrzebuję opon terenowych? Absolutnie nie, ale fajnie wyglądają Pytanie - jak debilny jest to pomysł i co złego może się stać w warunkach miejskich? Pamiętajmy, że piszemy o samochodzie który sam w sobie skacze jak piłka i przez większość czasu ma napęd na tył. Jednocześnie - nie przyśpiesza, nie skręca, nie hamuje, nie rozwija zawrotnych prędkości i hałasuje tak, że decybele z opon nie mają znaczenia. Dodatkowo - przez ostatnie pół roku zrobiłem nim może z 3,5k km. Z trzeciej strony - zimy są raczej mokre i śliskie, więc na takiej kostce może byś śmiesznie. Z czwartej - to nie cyrograf a ja z tym samochodem za długo nie wytrzymam, więc pewnie w tym albo przyszłym roku pójdzie dalej (pytanie, czy na terenowych oponach będzie +10 do szpanu na dzielni czy niekoniecznie) Opcja bezpieczna to Yokohama Geolander (miały być General GRABBER AT3 ale w ciągu miesiąca zdrożały o 100 zł/szt.) …ale to nuda Mam w Sorento 1gen swoim obecnie Cooper Discoverer at3 4s, at z homologacją zimową. Asfalt suchy i mokry, przyczepą 2T, piach, lekkie błoto, teren, dają radę, choć nie będzie to jak na zwykłej szosówce. U mnie bieżnik 11.8mm jest, a już 5kkm zrobione, 80% po czarnym. Mnie odpowiada. Do 140 jest komfortowo. Rozmiar mam nieseryjny, bo 265/70/16, samochód lift 2" sprężyny i 2" buda od ramy. Dzięki temu, że zewnętrzne krawędzie kół są 13cm dalej od siebie to i zakrętów się nie boi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Października 2020 Udostępnij Napisano 12 Października 2020 Nie widziałem nigdy ATeków, które radziłyby sobie na mokrym. Jest za to opona, która może być rozwiązaniem. Nie jest to AT ale wygląda lepiej niż zwykła szosówka, w terenie też radzi sobie lepiej (choć do AT nadal jej daleko) ale jest wręcz świetna na mokrym. Jeździłem na takich na płycie poślizgowej i wiem co mówię. Zimą też źle nie jest, choć trzeba pamiętać, że to jednak nie zimówka. Generalnie, IMO jest to najlepszy kompromis jeśli szukasz opony o terenowym wyglądzie ale do jeżdżenia po asfalcie. https://www.michelin.pl/auto/tyres/michelin-latitude-cross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omroz Napisano 15 Października 2020 Udostępnij Napisano 15 Października 2020 Czy yokohama GEOLANDAR A/T G015 by się nie nadały do takiej terenowej jazdy? Sam się nad nimi zastanawiam, w koncu by się przydało coś całorocznego kupić i problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 27 Października 2020 Udostępnij Napisano 27 Października 2020 W dniu 15.10.2020 o 22:02, omroz napisał: Czy yokohama GEOLANDAR A/T G015 by się nie nadały do takiej terenowej jazdy? Sam się nad nimi zastanawiam, w koncu by się przydało coś całorocznego kupić i problem z głowy miałem w Outbacku, i dopóki miały dobry bieżnik to było super. Zima, drogi górskie szutrowe, deszcz - było ok. Cenowo również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 W dniu 12.10.2020 o 10:40, Pipper napisał: Mam w Sorento 1gen swoim obecnie Cooper Discoverer at3 4s, at z homologacją zimową. Asfalt suchy i mokry, przyczepą 2T, piach, lekkie błoto, teren, dają radę, choć nie będzie to jak na zwykłej szosówce. U mnie bieżnik 11.8mm jest, a już 5kkm zrobione, 80% po czarnym. Mnie odpowiada. Do 140 jest komfortowo. Rozmiar mam nieseryjny, bo 265/70/16, samochód lift 2" sprężyny i 2" buda od ramy. Dzięki temu, że zewnętrzne krawędzie kół są 13cm dalej od siebie to i zakrętów się nie boi mam podobne wrażenia na temat Cooper Discoverer ATT 235/55/18, polecam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omroz Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 dzięki za pomoc, poszukałem popytałem i opony zamówione, w tym tygodniu wymiana i chcę trochę więcej pojeździć, żeby je solidnie przetestowac, teraz to tylko po mieście i wydają się spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konk Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 W dniu 10.11.2020 o 13:28, omroz napisał: dzięki za pomoc, poszukałem popytałem i opony zamówione, w tym tygodniu wymiana i chcę trochę więcej pojeździć, żeby je solidnie przetestowac, teraz to tylko po mieście i wydają się spoko napisz co tam kupiłeś ostatecznie i jak się sprawują, mam podobny dylemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.