Skocz do zawartości

Terenowe opony całoroczne


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Podzielmy wątek na dwie części ;) 

 

1: Generalnie - co sądzicie o terenowych oponach całorocznych.

Tylko w głęboki śnieg i góry czy na asfalcie też się sprawdzą (pamiętając, że to opony terenowe) 

 

2: Osobiście - pytam raczej z ciekawości i potrzeby utrudnienia sobie życia. Robię przymiarkę do zakupu opon do Jimny. Teraz stoi na zimowych z którymi go kupiłem; wizualnie i na drodze ok, ale są stare (10 lat) i nie wiem co się stanie jak się zrobi zimno. Pewnie nic, dlatego jeszcze ich nie zmieniłem ;)

 

Trafiłem na takie coś: 4x comforser 205/70r15 całoroczne cf3000 lt m+s

 

To wygląda jak problem na mokrym i śliskim ;]  

 

4x-COMFORSER-205-70R15-CALOROCZNE-CF3000-LT-M-S-Marka-Comforser

 

…ale góra z płatkiem jest :hmm:

 

4x-COMFORSER-205-70R15-CALOROCZNE-CF3000-LT-M-S-Rok-produkcji-2020

 

Czy potrzebuję opon terenowych? Absolutnie nie, ale fajnie wyglądają ;]

Pytanie - jak debilny jest to pomysł i co złego może się stać w warunkach miejskich?

 

Pamiętajmy, że piszemy o samochodzie który sam w sobie skacze jak piłka i przez większość czasu ma napęd na tył. Jednocześnie - nie przyśpiesza, nie skręca, nie hamuje, nie rozwija zawrotnych prędkości i hałasuje tak, że decybele z opon nie mają znaczenia. Dodatkowo - przez ostatnie pół roku zrobiłem nim może z 3,5k km. Z trzeciej strony - zimy są raczej mokre i śliskie, więc na takiej kostce może byś śmiesznie. Z czwartej - to nie cyrograf a ja z tym samochodem za długo nie wytrzymam, więc pewnie w tym albo przyszłym roku pójdzie dalej (pytanie, czy na terenowych oponach będzie +10 do szpanu na dzielni czy niekoniecznie)

 

Opcja bezpieczna to Yokohama Geolander (miały być General GRABBER AT3 ale w ciągu miesiąca zdrożały o 100 zł/szt.) …ale to nuda ;] 

 

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe ATeki, a przede wszystkim MTeki sa bardzo slabymi, wrecz niebezpiecznymi oponami na ubity snieg i lod. Na mokrym asfalcie moze byc roznie. BFGoodrich All Terrain T/A KO2 ma na etykietce klase "B" na mokro, czyli jak kazda dobra zimowa opona. 

I to w zasadzie wyczerpuje temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2020 o 01:14, camel00 napisał:

Podzielmy wątek na dwie części ;) 

 

1: Generalnie - co sądzicie o terenowych oponach całorocznych.

Tylko w głęboki śnieg i góry czy na asfalcie też się sprawdzą (pamiętając, że to opony terenowe) 

 

2: Osobiście - pytam raczej z ciekawości i potrzeby utrudnienia sobie życia. Robię przymiarkę do zakupu opon do Jimny. Teraz stoi na zimowych z którymi go kupiłem; wizualnie i na drodze ok, ale są stare (10 lat) i nie wiem co się stanie jak się zrobi zimno. Pewnie nic, dlatego jeszcze ich nie zmieniłem ;)

 

Trafiłem na takie coś: 4x comforser 205/70r15 całoroczne cf3000 lt m+s

 

To wygląda jak problem na mokrym i śliskim ;]  

 

4x-COMFORSER-205-70R15-CALOROCZNE-CF3000-LT-M-S-Marka-Comforser

 

…ale góra z płatkiem jest :hmm:

 

4x-COMFORSER-205-70R15-CALOROCZNE-CF3000-LT-M-S-Rok-produkcji-2020

 

Czy potrzebuję opon terenowych? Absolutnie nie, ale fajnie wyglądają ;]

Pytanie - jak debilny jest to pomysł i co złego może się stać w warunkach miejskich?

 

Pamiętajmy, że piszemy o samochodzie który sam w sobie skacze jak piłka i przez większość czasu ma napęd na tył. Jednocześnie - nie przyśpiesza, nie skręca, nie hamuje, nie rozwija zawrotnych prędkości i hałasuje tak, że decybele z opon nie mają znaczenia. Dodatkowo - przez ostatnie pół roku zrobiłem nim może z 3,5k km. Z trzeciej strony - zimy są raczej mokre i śliskie, więc na takiej kostce może byś śmiesznie. Z czwartej - to nie cyrograf a ja z tym samochodem za długo nie wytrzymam, więc pewnie w tym albo przyszłym roku pójdzie dalej (pytanie, czy na terenowych oponach będzie +10 do szpanu na dzielni czy niekoniecznie)

 

Opcja bezpieczna to Yokohama Geolander (miały być General GRABBER AT3 ale w ciągu miesiąca zdrożały o 100 zł/szt.) …ale to nuda ;] 

 

Mam w Sorento 1gen swoim obecnie Cooper Discoverer at3 4s, at z homologacją zimową. Asfalt suchy i mokry, przyczepą 2T, piach, lekkie błoto, teren, dają radę, choć nie będzie to jak na zwykłej szosówce. U mnie bieżnik 11.8mm jest, a już 5kkm zrobione, 80% po czarnym. Mnie odpowiada. Do 140 jest komfortowo. Rozmiar mam nieseryjny, bo 265/70/16, samochód lift 2" sprężyny i 2" buda od ramy. Dzięki temu, że zewnętrzne krawędzie kół są 13cm dalej od siebie to i zakrętów się nie boi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem nigdy ATeków, które radziłyby sobie na mokrym. Jest za to opona, która może być rozwiązaniem. Nie jest to AT ale wygląda lepiej niż zwykła szosówka, w terenie też radzi sobie lepiej (choć do AT nadal jej daleko) ale jest wręcz świetna na mokrym. Jeździłem na takich na płycie poślizgowej i wiem co mówię. Zimą też źle nie jest, choć trzeba pamiętać, że to jednak nie zimówka. 

Generalnie, IMO jest to najlepszy kompromis jeśli szukasz opony o terenowym wyglądzie ale do jeżdżenia po asfalcie.

 

https://www.michelin.pl/auto/tyres/michelin-latitude-cross

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.10.2020 o 22:02, omroz napisał:

Czy yokohama GEOLANDAR A/T G015 by się nie nadały do takiej terenowej jazdy?  Sam się nad nimi zastanawiam, w koncu by się przydało coś całorocznego kupić i problem z głowy

miałem w Outbacku, i dopóki miały dobry bieżnik to było super. Zima, drogi górskie szutrowe, deszcz - było ok. Cenowo również. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.10.2020 o 10:40, Pipper napisał:

Mam w Sorento 1gen swoim obecnie Cooper Discoverer at3 4s, at z homologacją zimową. Asfalt suchy i mokry, przyczepą 2T, piach, lekkie błoto, teren, dają radę, choć nie będzie to jak na zwykłej szosówce. U mnie bieżnik 11.8mm jest, a już 5kkm zrobione, 80% po czarnym. Mnie odpowiada. Do 140 jest komfortowo. Rozmiar mam nieseryjny, bo 265/70/16, samochód lift 2" sprężyny i 2" buda od ramy. Dzięki temu, że zewnętrzne krawędzie kół są 13cm dalej od siebie to i zakrętów się nie boi ;]

 

mam podobne wrażenia na temat Cooper Discoverer ATT 235/55/18, polecam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 10.11.2020 o 13:28, omroz napisał:

dzięki za pomoc, poszukałem popytałem i opony zamówione, w tym tygodniu wymiana i chcę trochę więcej pojeździć, żeby je solidnie przetestowac, teraz to tylko po mieście i wydają się spoko

napisz co tam kupiłeś ostatecznie i jak się sprawują, mam podobny dylemat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.