Skocz do zawartości

Fiat 500 1.2 - migajacy check w trakcie jazdy (brak bledu)


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Zony auto stalo niejezdzone prawie miesiac, wiec chcialem je troche przepalic.

Po kilku kilometrach jazdy z obrotami na poziomie 4,5-5kRPM zaczal radosnie migac check.

Jak tylko zwolnilem to zgasl i sie wiecej nie zapalil ;] NIe bylo tez zadnego komunikatu na wyswietlaczu.

Blad w pamieci sie nie zapisal i kontrolka normalnie gasnie po odpaleniu a auto jezdzi normalnie.

Czy to cos podejrzanego, czy raczej olac sprawe i sie nie przejmowac? W aucie nie ma LPG.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Czy to cos podejrzanego, czy raczej olac sprawe i sie nie przejmowac?

Może stare paliwo jak długo nie jeździła. Zalej świeżego i przegoń trochę.

Ewentualnie niech ktoś odczyta kod błędu. Albo kup za dwie dychy interfejs i sam odczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, marcindzieg said:

Może stare paliwo jak długo nie jeździła. Zalej świeżego i przegoń trochę.

Ewentualnie niech ktoś odczyta kod błędu. Albo kup za dwie dychy interfejs i sam odczytaj.

 

Mam interfejs ale nic nie pokazuje ;] Blad sie nie zapisal...

W weekend bede mial wiecej czasu to go przegonie ze 100km po autostradzie, wypale paliwo i doleje swiezego ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Po miesiacu stania w cieplym garazu? ;]

Bak jest praktycznie pelny...

To moze się przyzwyczaił do domowego ciepła i nie chce jeździć w chłodzie:phi:

W sumie to trochę dziwne-skoro jest/był check to błąd powinien być zapisany w sterowniku, chyba, ze już się skasował (np. po iluś odpaleniach)lub tester do kitu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, volf6 said:

To moze się przyzwyczaił do domowego ciepła i nie chce jeździć w chłodzie:phi:

W sumie to trochę dziwne-skoro jest/był check to błąd powinien być zapisany w sterowniku, chyba, ze już się skasował (np. po iluś odpaleniach)lub tester do kitu...

 

Ale ten check sie nie zapalil na stale, tylko migal w trakcie jazdy do chwili az odpuscilem gaz ;]

Jak byly bledy airbag to byl sygnal dzwiekowy, komunikta na wyswietlaczu + kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było tak, że miganie checka to błąd emisji spalin. Jeżeli po iluś cyklach odczyty są prawidłowe to check gaśnie a błędu nie ma. Tak kiedyś miałem w innym aucie. Na razie bym się tym nei przejmował, szczególnie z racji że to Fiat i czasem takie rzeczy się zdarzają :).

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, sherif said:

Kiedyś było tak, że miganie checka to błąd emisji spalin. Jeżeli po iluś cyklach odczyty są prawidłowe to check gaśnie a błędu nie ma. Tak kiedyś miałem w innym aucie. Na razie bym się tym nei przejmował, szczególnie z racji że to Fiat i czasem takie rzeczy się zdarzają :).

 

 

Dzieki, gdybym ja tym jezdzil to bym sie nie przejmowal ;] Ale wolalbym, zeby sie nie wysralo zonie gdzies na S8 ;)

Niestety powoli dobija do wieku 10 lat, wiec trzeba bedzie myslec o jakiejs zmianie w najblizszym czasie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Dzieki, gdybym ja tym jezdzil to bym sie nie przejmowal ;] Ale wolalbym, zeby sie nie wysralo zonie gdzies na S8 ;)

Niestety powoli dobija do wieku 10 lat, wiec trzeba bedzie myslec o jakiejs zmianie w najblizszym czasie..

Zmień paliwo, pojeździjcie i poobserwuj.

U nas do ok 11lat było super i kompletny brak awarii (jak na Fiata :phi:), potem zaczęło co chwilę coś lecieć a że stawki robocizny w Warszawie nie są niskie, więc stwierdziłem, że taniej będzie auto zmienić :).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Dareek said:

w 500 1.4 takie miganie oznaczało pad którejś z cewek zapłonowych

 

Czyli ogolnie cos z zaplonem, musze sprawdzic kiedy i czy byly tam wymieniane swiece...

Ale mozliwe, ze maja juz ze 30kkm... W 1.2 to chyba jest cewka zespolona i zwykle kable WN?

Moze profilaktycznie wymienimy bo sa pewnie od nowosci i 120kkm.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dareek napisał:

w 500 1.4 takie miganie oznaczało pad którejś z cewek zapłonowych

Ale to chyba czulby pod butem.

Mialem tak w Merivie i teraz w Yeti-w obydwu przypadkach wymiana swiec zalatwila sprawe.Ale  auto wyraznie dawalo znac o tym podczas przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Zony auto stalo niejezdzone prawie miesiac, wiec chcialem je troche przepalic.

Po kilku kilometrach jazdy z obrotami na poziomie 4,5-5kRPM zaczal radosnie migac check.

Jak tylko zwolnilem to zgasl i sie wiecej nie zapalil ;] NIe bylo tez zadnego komunikatu na wyswietlaczu.

Blad w pamieci sie nie zapisal i kontrolka normalnie gasnie po odpaleniu a auto jezdzi normalnie.

Czy to cos podejrzanego, czy raczej olac sprawe i sie nie przejmowac? W aucie nie ma LPG.

 

 

 

Kontrolka się przypomniała że jest i działa.

;]

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Zony auto stalo niejezdzone prawie miesiac, wiec chcialem je troche przepalic.

Po kilku kilometrach jazdy z obrotami na poziomie 4,5-5kRPM zaczal radosnie migac check.

Jak tylko zwolnilem to zgasl i sie wiecej nie zapalil ;] NIe bylo tez zadnego komunikatu na wyswietlaczu.

Blad w pamieci sie nie zapisal i kontrolka normalnie gasnie po odpaleniu a auto jezdzi normalnie.

Czy to cos podejrzanego, czy raczej olac sprawe i sie nie przejmowac? W aucie nie ma LPG.

 

 

... może to świece/cewki ... ale wypadanie zapłonu powinno zapisać błąd w komputerze.

... może to kwestia sondy lambda i zły skład spalin... katalizator?

 

Ja bym się tym nie przejmował jeśli to fiatowskie 1.2 .... samochód jeździ, nie traci mocy i nie ma zapisanego stałego błędu.  Rozgrzać i przepalić go na dłuższej trasie i może problem nie powróci. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli ogolnie cos z zaplonem, musze sprawdzic kiedy i czy byly tam wymieniane swiece...

Ale mozliwe, ze maja juz ze 30kkm... W 1.2 to chyba jest cewka zespolona i zwykle kable WN?

Moze profilaktycznie wymienimy bo sa pewnie od nowosci i 120kkm.

Tak zespolona i bodajże mało awaryjna champion. Inne są tylko przewody z fabrycznym lpg. Poznasz po kapturach będą koloru brązowego. Reszta ma czarne. 

 

Jeździj obserwuj. I tyle

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, HARDTECHNO said:

Tak zespolona i bodajże mało awaryjna champion. Inne są tylko przewody z fabrycznym lpg. Poznasz po kapturach będą koloru brązowego. Reszta ma czarne. 

 

Jeździj obserwuj. I tyle

 

Wlasnie cos sie zonie przypomnialo, ze pan na stacji namowil ja na jakies lepsze paliwo :facepalm:

Tankuje na Shellu, wiec mozlwie ze jakis stary Vpower sie trafil...

Wypale z pol zbiornika przez weekend i zaleje normalnego i zobaczymy :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, marcindzieg said:

W cenie zwykłego. Ale to dobre paliwo. Zwykle we wtorki tankują je wszyscy więc raczej się nie zestarzeje :)

 

No to moze jest za za dobre jak na ta archaiczna konstrukcje i oszalamiajaca moc ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czytać błędy Mes-em, często te apki nie z czytują wszystkich błędów. Jak świece nie były zmieniane, to bym zmienił dla św. spokoju. W 1.2 8v świece kupujesz w cenie czapki śliwek zwykłe jak nie ma lpg.

Dokładnie byle dziadostwo uniwersalne po obd nic nie pokaże, w na czymś dedykowanym albo porządnym pewnie będzie jakiś błąd i może nawet zamrożona ramka.

 

Ja miałem w A4 B6 0 błędów na tych wszystkich torque obd, car scanner i innych dziadostwach, a na vcds 3 błędy zapamiętane przemijające i to reguła dotycząca wszystkich samochodów, diagnozować tylko dedykowanym, ewentualnie drogim sprzętem, a te zabawki za 30 zł z Allegro z softem darmowym to się nadaje nielubianemu sąsiadowi na prezent przeznaczyć.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam, to migający check oznaczał spalanie stukowe.
Ale spalanie stukowe na V-powerze to chyba mało realne?
Oczywiwcie przez cały weekend nic się już więcej nie zapaliło, mimo dość intensywnej eksploatacji ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marcindzieg napisał:

Jak kiedyś napisałem że we Fiacie trzeba zmieniać świece co 30 kkm to mnie fiacikarze prawie spalili na stosie. A tu masz  ;]

 

W starym 1.2 16v i w 1.4tjet zmieniam co 30kkm, oba silniki pędzone lpg. Do tej pory żadnych problemów z zapłonem. Pierwszy ma 260kkm drugi 70kkm. Dla mnie to żaden problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, steyr napisał:

 

W starym 1.2 16v i w 1.4tjet zmieniam co 30kkm, oba silniki pędzone lpg. Do tej pory żadnych problemów z zapłonem. Pierwszy ma 260kkm drugi 70kkm. Dla mnie to żaden problem.

Ale ja nigdzie nie pisałem że to problem tylko o samym fakcie. A kolega nie ma LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Maciej__ napisał:

Ale spalanie stukowe na V-powerze to chyba mało realne?
Oczywiwcie przez cały weekend nic się już więcej nie zapaliło, mimo dość intensywnej eksploatacji ;]

To jest zwykła 95. Tyle że dobrej jakości. Być może chodziło o to, co ktoś już pisał - czyli rozładowany aku. W każdym razie ja bym nie drążył tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, marcindzieg said:

To jest zwykła 95. Tyle że dobrej jakości. Być może chodziło o to, co ktoś już pisał - czyli rozładowany aku. W każdym razie ja bym nie drążył tematu.

 

A ok, zawsze mi sie wydawalo, ze Vpower to ma jakies 98 czy 99 oktanow ;]

No nie bede drazyl, ale przy okazji zmiany opon na zimowe wjada nowe swiece i kable na wszelki wypadek :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

A ok, zawsze mi sie wydawalo, ze Vpower to ma jakies 98 czy 99 oktanow

VPower racing ma 100 oktanów. Jak auto nie ma map na taką benzynę to można ją wlać przed sprzedażą auta. Ponoć silnik ładnie chodzi  ;]

Natomiast zwykły VPower jest 95 z dodatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, marcindzieg said:

VPower racing ma 100 oktanów. Jak auto nie ma map na taką benzynę to można ją wlać przed sprzedażą auta. Ponoć silnik ładnie chodzi  ;]

Natomiast zwykły VPower jest 95 z dodatkami.

 

Dzieki, nie tankuje na shell to nie wiedzialem ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cinos napisał:

wypadały zapłony

 

auto więcej się psuje jak stoi, niż jak jeździ

zarządziłbym maintenance układu zapłonowego :)

 

ludzie czasem na lpg mają paliwo półroczne i nic się nie dzieje, paliwa bym nie podejrzewał

 

Miesiąc temu sprzedałem I20 1.2 Pb z połową zbiornika paliwa, paliwo tankowane do pełna w marcu br. jak dobrze pamiętam. Nic się nie działo, klient nawet 100km dojechał do domu bo nie dzwonił że coś się wykrzaczyło po drodze:skromny: Ale pewnie zatankował po drodze jak usłyszał kiedy było tankowane.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisali. Mruganie check to najczęściej wypadanie zapłonów. Jak nie wymieniałeś dawno świec to bym to zrobił. Kiedyś w ramach eksperymentu wymieniłem na Iskry i po 15tkm, czy trochę później, zaczął mrugać check. Wymieniłem na NGK i wytrzymały 30tkm. To co prawda był 1.4 16v, ale kiedyś gadałem z mechanikiem z ASO, że na szkoleniach ich uczulali, żeby wkładać oryginały, bo niektórzy producenci nie dają rady w świece. W sumie dziwne, bo silnik mało wymyślny :bzik:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, marcindzieg napisał:

Jak kiedyś napisałem że we Fiacie trzeba zmieniać świece co 30 kkm to mnie fiacikarze prawie spalili na stosie. A tu masz  ;]

No bo to bzdura jest. Tak oisali wninstrukcji TJeta. Ja zmieniam co 60 tys i nic sie nie dzieje

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 hours ago, bartekm said:

Jak już pisali. Mruganie check to najczęściej wypadanie zapłonów. Jak nie wymieniałeś dawno świec to bym to zrobił. Kiedyś w ramach eksperymentu wymieniłem na Iskry i po 15tkm, czy trochę później, zaczął mrugać check. Wymieniłem na NGK i wytrzymały 30tkm. To co prawda był 1.4 16v, ale kiedyś gadałem z mechanikiem z ASO, że na szkoleniach ich uczulali, żeby wkładać oryginały, bo niektórzy producenci nie dają rady w świece. W sumie dziwne, bo silnik mało wymyślny :bzik:

 

Dzisiaj dla odmiany zaczal migac licznik przebiegu ;l;l;l

I jak tu nie lubic Fiata ;]

 

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, stig said:

Niby ma być śmiesznie, ale co ma

Fiat do tego, że auto stało miesiąc czasu i masz wydygany akumulator ?

 

Od czasu jak stalo, to zrobilo juz ponad 300km, wiec akumulator chyba by sie doladowal...

Poza tym jak kiedys aku bylo slabe to przed wymiana krecil, ale nie zapalal, a teraz nie ma zadnych problemow z rozruchem.

Astra tez stala, nawet dluzej i jakos nic nie miga ;]

PS. Doczytalem w miedzyczasie, ze migajacy licznik to prawdopodobnie problem z modulem Blue & Me.

Zalecaja odpiac kleme na 10-15min i moze sie naprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz że naładujesz rozładowany aku przejechaniem 300km na raty to powodzenia. Odpięcie klemy na ogół pomaga, ale te ciagle pisanie jaka to padaka w porównaniu do Astry jest dla mnie irytujące. Jak bym klona czytał co kupił pewnego SUVa 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz że naładujesz rozładowany aku przejechaniem 300km na raty to powodzenia. Odpięcie klemy na ogół pomaga, ale te ciagle pisanie jaka to padaka w porównaniu do Astry jest dla mnie irytujące. Jak bym klona czytał co kupił pewnego SUVa
Ale czemu aku miał się rozładować w garażu, gdzie jest ze 20 stopni? :hehe:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 09:07, Maciej__ napisał:

Czy to cos podejrzanego, czy raczej olac sprawe i sie nie przejmowac? 

 

 

Znajdziesz na forach cos takiego jak adaptacja czujnika koła zamachowego, błąd nie zapisuje się w pamięci ECU. 

Jak rozładuje się akumulator do zera to może się coś takiego przytrafić, żeby zaadaptować i zgasić kontrolkę trzeba gaz do podłogi  wcisnąć 4 razy (obroty około 4tys na min).  Jak procedura zostanie wykonana kontrolka gaśnie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ale czemu aku miał się rozładować w garażu, gdzie jest ze 20 stopni? :hehe:

Choćby alarm? Jazda na krótkich odcinkach gdzie alternator nie daje rady naładować tego co pobiera rozrusznik? Po za tym nie chodzi mi o całkowite rozładowanie bo byś nie odpalił. Akumulator nie ma tylko stanu naładowany/rozładowany ale właśnie to mruganie licznika bardzo często wskazuje na niskie napięcie. Daje ci radę a ty dalej śmieszkujesz. Rób co chcesz ale z mojej teleporady sugeruje podłączenie akumulatora do prostownika. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, stig said:

Choćby alarm? Jazda na krótkich odcinkach gdzie alternator nie daje rady naładować tego co pobiera rozrusznik? Po za tym nie chodzi mi o całkowite rozładowanie bo byś nie odpalił. Akumulator nie ma tylko stanu naładowany/rozładowany ale właśnie to mruganie licznika bardzo często wskazuje na niskie napięcie. Daje ci radę a ty dalej śmieszkujesz. Rób co chcesz ale z mojej teleporady sugeruje podłączenie akumulatora do prostownika. 

 

Wiecej luzu ;) Tutaj ewidentie cos jest z Blue & Me bo przycisk przestal reagowac.

Z tego co czytam na forach to dosc powszechny problem, nie tylko w 500 ale tez w Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2020 o 22:55, Dareek napisał:

nie jest to bzdura bo T-Jet ma świecie irydowe takie małe igiełki - mają inną budowę od klasycznych świec- 30 tkm to dla nich max- nawet sam producent GGK tak wierdzi.

To dość dziwne, np VW dla irydowych zakładanych w ASO przewiduje interwał 90 kkm :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.