Skocz do zawartości

Fiat 500 1.2 - migajacy check w trakcie jazdy (brak bledu)


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

35 minutes ago, stig said:

Weryfikacja akumulatora nic nie będzie kosztować chyba, że nie masz ładowarki. Z centralkami z kolei nie jest tak łatwo (kompatybilność). 

 

Jasne, w weekend to ograne. Odepne kleme i podlacze pod prostownik :ok:

Jesli to faktycznie bedzie B&M to zwyczajnie nic z tym nie bede poki co robil bo nigdy nie bylo nawet uzywane ;]

Niech sobie miga, jak znam zycie to zona sie nawet nie zorientuje ;)

Przy okazji przegladu za kilka miechow poprosze zeby zrobili osiowanie proxy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Jasne, w weekend to ograne. Odepne kleme i podlacze pod prostownik :ok:

Jesli to faktycznie bedzie B&M to zwyczajnie nic z tym nie bede poki co robil bo nigdy nie bylo nawet uzywane ;]

Niech sobie miga, jak znam zycie to zona sie nawet nie zorientuje ;)

Przy okazji przegladu za kilka miechow poprosze zeby zrobili osiowanie proxy.

 

jak będzie uszkodzone B&me to osiowanie nic nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dareek napisał:

a co mnie obchodzi VW? piszę jak ma fiat- każdy producent ma inaczej.

 

Przeciez Fiat nie produkuje tych świec.

Chodzi mi o zasadę- platynowe/irydowe mają wydłużony interwał.

Dlatego dziwi mnie troche dlaczego irydowe we Fiacie starczają na 30kkm :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sowik85 napisał:

 

Chodzi mi o zasadę- platynowe/irydowe mają wydłużony interwał.

 

 

A kto Ci to powiedział? O trwałości konkretnych świec decyduje producent silnika- istotne są warunki pracy- inne bedzie w TB inne a wolnossącym inne w 2.0 inne np w 1.4 - proste. Nie czytaj bełkotu marketingowego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dareek napisał:

A kto Ci to powiedział? O trwałości konkretnych świec decyduje producent silnika- istotne są warunki pracy- inne bedzie w TB inne a wolnossącym inne w 2.0 inne np w 1.4 - proste. Nie czytaj bełkotu marketingowego.

Ekspertem nie jestem ;) a widać można sie czegoś dowiedzieć.

Za 5kkm wymieniam świece platynowe w 1.4 TSI, będą miały 60kkm nalotu. Ciekawe w jakiej będą kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2020 o 09:16, Maciej__ napisał:

Mam interfejs ale nic nie pokazuje ;] Blad sie nie zapisal...

elm może nie widzieć błędów oczekujących - pending codes. Takie chwilowe błędy muszą wystąpić w kilku cyklach pracy (czyt. kilku odpaleniach auta z osiągnięciem temp. roboczej silnika) żeby się pokazały jako potwierdzone.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2020 o 11:27, sowik85 napisał:

Przeciez Fiat nie produkuje tych świec.

Chodzi mi o zasadę- platynowe/irydowe mają wydłużony interwał.

Dlatego dziwi mnie troche dlaczego irydowe we Fiacie starczają na 30kkm :hmm:

Może to zależy od wielu czynników nie tylko materiału?

Opel w 1,4T 140KM wsadzał irydowe NGK i wymiana zalecana na noPb to 60kkm lub 30kkm na LPG (przy czym jak przegapiłem temat to przy 50kkm na LPG zaczęły wypadać zapłony).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Może to zależy od wielu czynników nie tylko materiału?

Opel w 1,4T 140KM wsadzał irydowe NGK i wymiana zalecana na noPb to 60kkm lub 30kkm na LPG (przy czym jak przegapiłem temat to przy 50kkm na LPG zaczęły wypadać zapłony).

Instrukcje piszą rozne rzeczy. Np takie ze normalnym jest zuzycie oleju 0.6l na 1000km. Producent sie zabezpiecza. Podobnie ze swiecami. Tjet byl wtedy nowa jednostką jak pisano te instrukcje. Moze mieli podstawy ku czestszej wymianie swiec a mozr nie... Ja mam Tjeta w Lpg i wymieniam co 50. Swiece po takiej wymianie w takim interwale wygląfaly calkiem dobrze. To pancerny w gruncie rzeczy motor i malo co tam sie moze popsuc (po za chorobami wieku dzieciecego z poczatkow produkcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jak widać właściciele tworzą również różne dziwne teorie- problem w tym ze skąd możesz wiedzieć czy świeca jest ok? sam wygląd zewnętrzny to nie wszystko - ponadto sam producent NGK zaleca ich wymianę w tych silnikach po 30 tkm- maiłem 5 samochodów z Tj-et i wiem że to prawda- max 1000 km więcej i już były jaja- no ale każdy robi jak uważa.

uprzedzam pytanie świeca zawsze oryginał z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dareek napisał:

no i jak widać właściciele tworzą również różne dziwne teorie- problem w tym ze skąd możesz wiedzieć czy świeca jest ok? sam wygląd zewnętrzny to nie wszystko - ponadto sam producent NGK zaleca ich wymianę w tych silnikach po 30 tkm- maiłem 5 samochodów z Tj-et i wiem że to prawda- max 1000 km więcej i już były jaja- no ale każdy robi jak uważa.

uprzedzam pytanie świeca zawsze oryginał z ASO.

To jak w zegareczku sie psula..:). Producent swiec przeciez nie napisze zeby wymieniac rzadziej niz instrukcja producenta w aucie. Co najwyzej czesciej. Czym sie roznia te silniki od innych? Co tam je tak wypala te swiece. 

Oczywiscie że najlepiej stosowac sie do instrukcji. Nie twierdze ze nie. Ja po prostu zapomnialem raz tych swiec wymienic i wybilo im 50 tys. Nic sie nie dzialo... To zaczalem zmieniac co 50... I nic sie nie dzieje. A maja ciezej. Dochodzi lpg. Swiece oryginaly ngk. ( podobno z jakoscią ngk nie jest juz najlepiej)

 

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2020 o 12:10, Ozarek napisał:

nie emisji tylko zapłonu, a konkretnie wypadanie zapłonów.

Witaj,

Dorzucam do tego lejący wtryskiwacz na przykład. Długi postój, trasy na krótkich odcinkach, przestawianie pojazdu.

Włoska regulacja powinna wystarczyć ;]

To Fiat, więc jaki przebieg i kiedy były zawory regulowane?

Edytowane przez Pipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Dareek said:

no i jak widać właściciele tworzą również różne dziwne teorie- problem w tym ze skąd możesz wiedzieć czy świeca jest ok? sam wygląd zewnętrzny to nie wszystko - ponadto sam producent NGK zaleca ich wymianę w tych silnikach po 30 tkm- maiłem 5 samochodów z Tj-et i wiem że to prawda- max 1000 km więcej i już były jaja- no ale każdy robi jak uważa.

uprzedzam pytanie świeca zawsze oryginał z ASO.

 

To nie najlepiej swiadczy o procudencie, jesli stosuje tak niski interwal i zapas materialowy...

Pomijam juz fakt, ze 30kkm w trasie a w miescie to dwa rozne swiaty i watpie, ze da sie to tak dokladnie zaplanowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Pipper said:

Witaj,

Dorzucam do tego lejący wtryskiwacz na przykład. Długi postój, trasy na krótkich odcinkach, przestawianie pojazdu.

Włoska regulacja powinna wystarczyć ;]

To Fiat, więc jaki przebieg i kiedy były zawory regulowane?

 

Auto po odlaczeniu akumulatora jezdzi jak zloto ;]

Fiat na minusowej klemie zastosowal nawet cos w stylu rowerowego szybkozamykacza, wiec to chyba dosc powszechna metoda "naprawy" ;)

 

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Auto po odlaczeniu akumulatora jezdzi jak zloto ;]
Fiat na minusowej klemie zastosowal nawet cos w stylu rowerowego szybkozamykacza, wiec to chyba dosc powszechna metoda "naprawy"
 
 
Raczej nie chodzi o takie sytuacje, ale o szybkie odcięcie zasilania przy wypadku.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Auto po odlaczeniu akumulatora jezdzi jak zloto ;]

Fiat na minusowej klemie zastosowal nawet cos w stylu rowerowego szybkozamykacza, wiec to chyba dosc powszechna metoda "naprawy" ;)

 

 

Niektórzy użytkownicy innych marek marzą o takim rozwiązaniu i sobie modyfikują wiązkę. A takie mocowanie to już było w Punto I....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Auto po odlaczeniu akumulatora jezdzi jak zloto ;]

Fiat na minusowej klemie zastosowal nawet cos w stylu rowerowego szybkozamykacza, wiec to chyba dosc powszechna metoda "naprawy" ;)

 

 

Chodzi Ci o coś takiego ?

GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU HEBEL AKUMULATORA ODŁĄCZNIK 7348638461 - Allegro.pl

To raczej inwencja poprzedniego właściciela .. może mało jeździł. Ja sobie coś takiego zapodałem do klasyka, świetne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o coś takiego ?

GLOWNY-WYLACZNIK-PRADU-HEBEL-AKUMULATORA-ODLACZNIK

To raczej inwencja poprzedniego właściciela .. może mało jeździł. Ja sobie coś takiego zapodałem do klasyka, świetne rozwiązanie.

Raczej z blokadą jak przy siodełku albo kole rowerowym. I to jest fabryczne rozwiązanie.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

To raczej inwencja poprzedniego właściciela .. może mało jeździł. Ja sobie coś takiego zapodałem do klasyka, świetne rozwiązanie.

Do klasyka tak. Bo niewiele nim jeździsz i często odpinasz. Natomiast jak dużo jeździsz to nie jest to dobre rozwiązanie. Jest to mało odporne na wstrząsy i prędzej czy później pojawiają się problemy z elektryką. Miałem tak w jednym aucie i dopiero zrobienie porządnej klemy i przykręcenie spowodowało że jakiekolwiek problemy z elektryką zniknęły. To nie jest jakiś kosmos i gdyby było to dobre to byłoby powszechnie stosowane. A z jakiegoś powodu nie jest.

W przypadku wypadku ma zadziałać wyłącznik zderzeniowy, który robi dokładnie to samo. Błyskawicznie i bez udziału człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, sherif said:

Chodzi Ci o coś takiego ?

To raczej inwencja poprzedniego właściciela .. może mało jeździł. Ja sobie coś takiego zapodałem do klasyka, świetne rozwiązanie.

 

Nie, wyglada to jak zacisk przy kolach rowerowych czy siodelku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Do klasyka tak. Bo niewiele nim jeździsz i często odpinasz. Natomiast jak dużo jeździsz to nie jest to dobre rozwiązanie. Jest to mało odporne na wstrząsy i prędzej czy później pojawiają się problemy z elektryką. Miałem tak w jednym aucie i dopiero zrobienie porządnej klemy i przykręcenie spowodowało że jakiekolwiek problemy z elektryką zniknęły. To nie jest jakiś kosmos i gdyby było to dobre to byłoby powszechnie stosowane. A z jakiegoś powodu nie jest.

W przypadku wypadku ma zadziałać wyłącznik zderzeniowy, który robi dokładnie to samo. Błyskawicznie i bez udziału człowieka.

Wiem, wiem, było coś takiego w Fiacie, pamiętam bo zadział na jakieś dziurze i musiałem tego szukać za schowkiem 🙂.

 

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Nie, wyglada to jak zacisk przy kolach rowerowych czy siodelku

Ok to u siebie tego nie kojarzę, bo zawszę klemę odpinałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, sherif said:

Wiem, wiem, było coś takiego w Fiacie, pamiętam bo zadział na jakieś dziurze i musiałem tego szukać za schowkiem 🙂.

 

Ok to u siebie tego nie kojarzę, bo zawszę klemę odpinałem.

 

Tak to wyglada:

Klema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, norbert123 napisał:

To jak w zegareczku sie psula..:). Producent swiec przeciez nie napisze zeby wymieniac rzadziej niz instrukcja producenta w aucie. Co najwyzej czesciej. Czym sie roznia te silniki od innych? Co tam je tak wypala te swiece. 

Oczywiscie że najlepiej stosowac sie do instrukcji. Nie twierdze ze nie. Ja po prostu zapomnialem raz tych swiec wymienic i wybilo im 50 tys. Nic sie nie dzialo... To zaczalem zmieniac co 50... I nic sie nie dzieje. A maja ciezej. Dochodzi lpg. Swiece oryginaly ngk. ( podobno z jakoscią ngk nie jest juz najlepiej)

 

Kiedyś gdzieś słyszałem, że układ zapłonowy daje iskrę co obrót wału a nie co drugi obrót. Nie wiem na ile sprawdzona to informacja...Wynuka wiec z tego, że jeden strzał iskry jest na ślepo 😁

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.