Skocz do zawartości

Indeks nośności opony a prędkości


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko.

Jest sobie opona o indeksie 106/104Q. Czyli nośność maksymalna 950-900kg na koło przy prędkości maksymalnej 160km/h

 

Ale czy przy znacząco niższym obciążeniu opony rzędu maksymalnie 400-500kg na koło można bezpiecznie jeździć szybciej?

Jest jakaś tabela zależności? Na chłopski rozum tak ale pytanie czy jest się czego bać jadac powiedzmy 180 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko.
Jest sobie opona o indeksie 106/104Q. Czyli nośność maksymalna 950-900kg na koło przy prędkości maksymalnej 160km/h
 
Ale czy przy znacząco niższym obciążeniu opony rzędu maksymalnie 400-500kg na koło można bezpiecznie jeździć szybciej?
Jest jakaś tabela zależności? Na chłopski rozum tak ale pytanie czy jest się czego bać jadac powiedzmy 180
Wydaje mi się, że takie limity podawane są zazwyczaj z jakimś zapasem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Wydaje mi się, że takie limity podawane są zazwyczaj z jakimś zapasem ;)

 

Zapewne. Tylko są też podawane dla maksymalnego obciążenia. Stąd wniosek że przy mniejszym obciążeniu opona powinna byc bezpieczna przy wyższej prędkości również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał:

 

Zapewne. Tylko są też podawane dla maksymalnego obciążenia. Stąd wniosek że przy mniejszym obciążeniu opona powinna byc bezpieczna przy wyższej prędkości również.

Przy zwykłych oponach raczej takiej gwarancji od producenta nie dostaniesz, jedynie przy rodzynkach z nieco innymi oznaczeniami (ale to raczej jest w dół a nie w górę), cos takiego:

Cytat

Indeksy „ZR” lub „VR” oznaczają wkomponowane w rozmiar opony współczynniki prędkości, które mówią, że daną oponę można używać z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do wskazanych prędkości:
VR – do 210 km/h,
ZR – do 240 km/h.
Przykład: 225/45ZR17 91W

W tym przypadku oznaczenie takie informuje, że tę oponę można użytkować z pełnym obciążeniem do prędkości 240 km/h, a jej prędkość maksymalna wynosi (W) 270 km/h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, koNik said:

 

Zapewne. Tylko są też podawane dla maksymalnego obciążenia. Stąd wniosek że przy mniejszym obciążeniu opona powinna byc bezpieczna przy wyższej prędkości również.

 

Na logike to tak wlasnie powinno byc :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, koNik napisał:

Pytanko.

Jest sobie opona o indeksie 106/104Q. Czyli nośność maksymalna 950-900kg na koło przy prędkości maksymalnej 160km/h

 

Ale czy przy znacząco niższym obciążeniu opony rzędu maksymalnie 400-500kg na koło można bezpiecznie jeździć szybciej?

Jest jakaś tabela zależności? Na chłopski rozum tak ale pytanie czy jest się czego bać jadac powiedzmy 180 ;)

 

Ruska opona? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, koNik napisał:

Pytanko.

Jest sobie opona o indeksie 106/104Q. Czyli nośność maksymalna 950-900kg na koło przy prędkości maksymalnej 160km/h

 

Ale czy przy znacząco niższym obciążeniu opony rzędu maksymalnie 400-500kg na koło można bezpiecznie jeździć szybciej?

Jest jakaś tabela zależności? Na chłopski rozum tak ale pytanie czy jest się czego bać jadac powiedzmy 180 ;)

 

Też ostatnio patrzyłem na opony dedykowane do samochodów dostawczych ;) Internety piszą, że będzie cięższa, sztywniejsza i może nie zachowywać się / dolegać poprawnie bez obciążenia. Jakieś pojedyncze wpisy pochodzą o ludzi którzy testowali i działało.  Z drugiej strony - wsadzisz to pewnie do czegoś co i tak prowadzi się jak wóz drabiniasty, więc opona może być sprawą drugorzędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, camel00 napisał:

 

Też ostatnio patrzyłem na opony dedykowane do samochodów dostawczych ;) Internety piszą, że będzie cięższa, sztywniejsza i może nie zachowywać się / dolegać poprawnie bez obciążenia. Jakieś pojedyncze wpisy pochodzą o ludzi którzy testowali i działało.  Z drugiej strony - wsadzisz to pewnie do czegoś co i tak prowadzi się jak wóz drabiniasty, więc opona może być sprawą drugorzędną.

 

Jeżdżę już na niej i nie jest zle. Natomiast auto wyszło trochę szybsze niż myślałem bo fajnie siadła pompa wtryskowa i się zastanawiam czy okazjonalne 180 przy wyprzedzaniu to dobry pomysł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, koNik napisał:

 

Jeżdżę już na niej i nie jest zle. Natomiast auto wyszło trochę szybsze niż myślałem bo fajnie siadła pompa wtryskowa i się zastanawiam czy okazjonalne 180 przy wyprzedzaniu to dobry pomysł ;)

Raz się żyje:) pewnie nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.