Skocz do zawartości

No dobra, jak rozpoznać jakie ładowanie przyjmuje mi samochód?


format

Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc, po AC kura moja ładuje się max jakimiś 8.2kW. Jako że zacząłem kombinować żeby samodzielnie zbudować sobie trójfazową ładowarkę na platformie openevse lub podobnej to pojawia się pytanie, czy te 8kW jest zasilaniem trójfazowym czy to coś w stylu 240V na 32A? Głupio byłoby mi zrobić ładowarkę, po czym wykorzystywać tylko 1/3 z niej ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Raczej na pewno trójfazowy. Z takim amperażem w przypadku jednej fazy się nie spotkałem.

 

Zakładam że z 375A@400V DC które leci w każdej ładowarce 150kW też rzadko się spotykasz :skromny: ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, format napisał:

 

Ale że chciałbyś przesyłać prąd stały trójfazowo?

Pytałeś o zasilacz 8.2 kW, który pewnie chcesz gdzieś podłączyć do gniazda. Więc Ci odpowiadam - nie spotkałem się jednofazowym odbiornikiem o takim obciążeniu. Zresztą to by było bez sensu bo nie za bardzo by było gdzie go podłączyć. Bo maksymalne łącze 1-fazowe jest owszem - 8 kW ale to na całość mieszkania. Zresztą wtedy chyba można maks 6 kW podłączyć.

Ładowarki 150 KW wcześniej też są gdzieś do sieci podłączone. Zapewne nie do jednej fazy i zapewne nie do żadnego źródła DC ponieważ z tego co wiem nie przesyła się w ten sposób prądu z elektrowni.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Pytałeś o zasilacz 8.2 kW, który pewnie chcesz gdzieś podłączyć do gniazda. Więc Ci odpowiadam - nie spotkałem się jednofazowym odbiornikiem o takim obciążeniu.

 

Powiedzmy że nie mam problemu by wygospodarować jedną fazę i zabezpieczyć ją 32A. Pytanie czy wiesz w ogóle o czym mówisz czy po prostu tak mi doradzasz żeby doradzać i gdy okaże się że Skoda jednak ma prostownik jednofazowy to przestaniesz odpisywać, a ja 1000+zł wywalę w błoto?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, format napisał:

zabezpieczyć ją 32A

min 50.

 

13 minut temu, format napisał:

gdy okaże się że Skoda jednak ma prostownik jednofazowy

Nie wiem jaki ma Skoda więc się więcej nie wypowiadam. Piszę Ci tylko że takich odbiorników się nie spotyka. Myślałem że to będzie jakaś wskazówka ale OK - nie wypowiadam się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, marcindzieg napisał:

Piszę Ci tylko że takich odbiorników się nie spotyka. Myślałem że to będzie jakaś wskazówka ale OK - nie wypowiadam się więcej.

 

Nie ma co się obrażać. Zwyczajnie zwracam uwagę że w serdecznych poradach same dobre chęci nie wystarczają gdy nie bardzo ma się pojęcie o czym się mówi. Można po prostu, mając bardzo dobre intencje, komuś zaszkodzić.

Podpowiem tylko że zdecydowana większość trójfazowych ładowarek AC przystosowana jest do ładowania mocą 22kW. Jakie stosuje się przy nich zabezpieczenie na jednej fazie możesz sobie policzyć :skromny:

 

PS. Albo nie, zrobię to ja 22/3=7.3kW=7300W

7300/230=31.7A

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, format napisał:

Nie ma co się obrażać.

Nie obrażam się. Po prostu Ci sugeruję że przy jednej fazie możesz mieć problem techniczny, który może okazać się nie do przejścia. Więc wszystko pozostałe jest nieważne.

 

Trzy fazy to inny świat. Choćby dlatego że tam jest 400 V i dostarczasz prąd czterema a nie dwoma kablami. Do tego są straty na współczynniku mocy.

Tu masz tabelkę:

tabela.jpg.54ef9771c298e100d633f75466eb38ca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, format napisał:

Tak więc, po AC kura moja ładuje się max jakimiś 8.2kW. Jako że zacząłem kombinować żeby samodzielnie zbudować sobie trójfazową ładowarkę na platformie openevse lub podobnej to pojawia się pytanie, czy te 8kW jest zasilaniem trójfazowym czy to coś w stylu 240V na 32A? Głupio byłoby mi zrobić ładowarkę, po czym wykorzystywać tylko 1/3 z niej ;] 

W danych technicznych powinno być. Na 99% jedna faza.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcindzieg napisał:

Raczej na pewno trójfazowy. Z takim amperażem w przypadku jednej fazy się nie spotkałem.

Większość w autach jest jednofazowa także nie wiem co spotykałeś?!
 

Dopiero teraz się implementuje w droższych konstrukcjach 11kW z 3-faz jako standard, lub za dopłatą.
 

Od początku EV tylko ZOE obrało inny kierunek ale tam podyktowane było brakiem DC.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał:

 

Powiedzmy że nie mam problemu by wygospodarować jedną fazę i zabezpieczyć ją 32A. Pytanie czy wiesz w ogóle o czym mówisz czy po prostu tak mi doradzasz żeby doradzać i gdy okaże się że Skoda jednak ma prostownik jednofazowy to przestaniesz odpisywać, a ja 1000+zł wywalę w błoto?

Są gotowe rozwiązania w tym budżecie, ale rozumiem, że chodzi o robić, a nie mieć ;) Zadowolenie +1000% na koniec i to jest zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mrBEAN napisał:

Większość w autach jest jednofazowa także nie wiem co spotykałeś?!

I do czego to podłączyć? Bo przejrzałem oferty sklepów i nie znalazłem gniazdka jednofazowego na więcej niż 16 A. Pytam teraz z czystej ciekawości bo może rzeczywiście czegoś nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, format napisał:

 

AC 8kW?

Jasne, i to z regulacją 10-12-16-20-24-32A. Mam taką od dwóch lat i malina. 
 

Szukaj pod hasłem: EVSE Zencar 32A

 

Osobiście kupowałem na Ali, ale teraz masz rynek już mocno rozwinięty w tej kwestii. 
 

Zwracać tylko uwagę, by wtyczka była T2. 1-faz 32A są tańsze, 3-faz 32A droższe. 


Są też inni producenci tego szpeju: EVSE 32A i czytać, przeglądać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

I do czego to podłączyć? Bo przejrzałem oferty sklepów i nie znalazłem gniazdka jednofazowego na więcej niż 16 A. Pytam teraz z czystej ciekawości bo może rzeczywiście czegoś nie wiem.

Wpinasz to w gniazdo siłowe zabezpieczone na 32A. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do czego to podłączyć? Bo przejrzałem oferty sklepów i nie znalazłem gniazdka jednofazowego na więcej niż 16 A. Pytam teraz z czystej ciekawości bo może rzeczywiście czegoś nie wiem.
Źle szukałeś: https://allegro.pl/oferta/gniazdo-stale-32a-3p-230v-niebieskie-ip44-123-6-9441092965?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&csi=30073cb9-b8fe-40ea-8d93-35eb96ad913c

tapatalked

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, i to z regulacją 10-12-16-20-24-32A. Mam taką od dwóch lat i malina. 
 
Szukaj pod hasłem: EVSE Zencar 32A
 
Osobiście kupowałem na Ali, ale teraz masz rynek już mocno rozwinięty w tej kwestii. 
 
Zwracać tylko uwagę, by wtyczka była T2. 1-faz 32A są tańsze, 3-faz 32A droższe. 

Są też inni producenci tego szpeju: EVSE 32A i czytać, przeglądać. 
No najtańsze na allegro 2150 pln. Trochę dużo.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@format

Tu jeszcze po taniości coś. Na Ali też takie są. 9xx zł
 

Zobacz ofertę: Kabel Green Cell GC Type 2 7.2kW 32A 1-fazowy https://allegro.pl/oferta/kabel-green-cell-gc-type-2-7-2kw-32a-1-fazowy-9614849942?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129698]format[/mention]
Tu jeszcze po taniości coś. Na Ali też takie są. 9xx zł
 
Zobacz ofertę: Kabel Green Cell GC Type 2 7.2kW 32A 1-fazowy https://allegro.pl/oferta/kabel-green-cell-gc-type-2-7-2kw-32a-1-fazowy-9614849942?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Ale to jest sam kabel

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, format napisał:

Ale to jest sam kabel

tapatalked
 

Haha, faktycznie 😁

To na Ali evse po tyle ;) 

913,51 zł  31% Off | Type 2 EV Charger Level 2 32 Amp Portable Electric Vehicle Charger CEE Plug 220V-240V  EVSE Car Charging Cable, IEC 62196-2
https://a.aliexpress.com/_B1YE0T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, faktycznie
To na Ali evse po tyle  
913,51 zł  31% Off | Type 2 EV Charger Level 2 32 Amp Portable Electric Vehicle Charger CEE Plug 220V-240V  EVSE Car Charging Cable, IEC 62196-2
https://a.aliexpress.com/_B1YE0T
Też to znalazłem. Jakieś opinie?

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, format napisał:

Tak więc, po AC kura moja ładuje się max jakimiś 8.2kW. Jako że zacząłem kombinować żeby samodzielnie zbudować sobie trójfazową ładowarkę na platformie openevse lub podobnej to pojawia się pytanie, czy te 8kW jest zasilaniem trójfazowym czy to coś w stylu 240V na 32A? Głupio byłoby mi zrobić ładowarkę, po czym wykorzystywać tylko 1/3 z niej ;] 

 

Takie coś znalazłem...

Cytat

vehicle limited to 3.6kW on single-phase

vehicle limited to 7.2kW on three-phase

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, K3 napisał:

 

Takie coś znalazłem...

 

Podaj źródło, bo to nie jest zgodne z rzeczywistością. Z jednej fazy na pewno przyjmie 7 kW. 
 

Tak na szybko przeglądając, tu jest właściwie rozpisane. 
 

https://pod-point.com/guides/vehicles/skoda/2020/citigo-e-iv

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mrBEAN said:

Podaj źródło, bo to nie jest zgodne z rzeczywistością. Z jednej fazy na pewno przyjmie 7 kW. 
 

Tak na szybko przeglądając, tu jest właściwie rozpisane. 
 

https://pod-point.com/guides/vehicles/skoda/2020/citigo-e-iv

 

https://ev-database.org/car/1189/Volkswagen-e-Up

 

Tu też. Trzeba trochę przewinąć w dół. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2020 o 09:39, Cezh napisał:

 

https://ev-database.org/car/1189/Volkswagen-e-Up

 

Tu też. Trzeba trochę przewinąć w dół. 

 

Czyli jednak 7.2kW da się tylko trójfazowo :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2020 o 08:11, mrBEAN napisał:

Podaj źródło, bo to nie jest zgodne z rzeczywistością. Z jednej fazy na pewno przyjmie 7 kW. 

 

Okazuje się że kolega miał rację.

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

 

Okazuje się że kolega miał rację.

Na to wychodzi 👍
Nie nadążam 😅

 

Ciekawy wynalazek, z 2 faz pociągnęli. 
W sumie korzystnie, bo wystarcza przyłącze 3x16A, by mieć max. 7 kW.

Bo to był minus aut z 1-faz 32A, gdy wpinasz się w słupek 11 kW (3x16A), to dostajesz tylko 3,6 kW. 
 

W Twoim przypadku evse 3-faz są trochę droższe 😉 ale przyszłościowe 👍

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi
Nie nadążam
 
Ciekawy wynalazek, z 2 faz pociągnęli. 
W sumie korzystnie, bo wystarcza przyłącze 3x16A, by mieć max. 7 kW.
Bo to był minus aut z 1-faz 32A, gdy wpinasz się w słupek 11 kW (3x16A), to dostajesz tylko 3,6 kW. 
 
W Twoim przypadku evse 3-faz są trochę droższe ale przyszłościowe
 
 
Zgadza się, poza tym zdecydowanie prościej jest mi obciążyć dwie fazy 16A niż jedną 32A.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2020 o 09:39, Cezh napisał:

 

https://ev-database.org/car/1189/Volkswagen-e-Up

 

Tu też. Trzeba trochę przewinąć w dół. 

Najśmieszniejsze jest to, ze tu też zaglądałem, tylko oczywiście zamiast przejrzeć całą tabelkę grzecznie, to wzrokowo jednorazowy rzut na pierwszą kolumnę 🤦

Starość nie radość 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.