Skocz do zawartości

Kontrolka ciśnienia oleju.


Danielpoz.

Rekomendowane odpowiedzi

2 minutes ago, Danielpoz. said:

Po roku odkryłem że nie mam w aucie takiej kontrolki. Od ładowania jest👍

🤣

 

Ja w sumie nawet nie wiem czy mam ;]

Jak cisnienie bedzie za niskie, to pewnie komp wyrzuci blad ze stosownym komunikatem :ok:

Mnie jedynie irytuje jak nie ma wskaznika temp plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Mnie jedynie irytuje jak nie ma wskaznika temp plynu.

Te wskaźniki i tak oszukują, nie pokazują temp. ale ustawiają wskazówkę mniej więcej w połowie skali po nagrzaniu  :no:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wskaźniki i tak oszukują, nie pokazują temp. ale ustawiają wskazówkę mniej więcej w połowie skali po nagrzaniu  :no:
 
Nie oszukują, tylko są zaprogramowane, żeby nie stresować użytkownika . Dokładną temperaturę można odczytać przez OBD.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Maciej__ napisał:

Ja w sumie nawet nie wiem czy mam ;] 

 

Zabawna sprawa, ale też nie wiem. Wiem, że mam w samochodzie starym (25++ :) ) ponieważ kiedyś rozwaliło czujnik ciśnienia i po naprawie sprawdzałem czy działa i nie działała. Szef warsztatu spytał, czy wcześniej się świeciła przed uruchomieniem silnika - a ja wiem? Taka była moja odpowiedź ;] Uruchamiałem, miało pogasnąć co trzeba i gasło :) 

 

27 minut temu, Maciej__ napisał:

Jak cisnienie bedzie za niskie, to pewnie komp wyrzuci blad ze stosownym komunikatem :ok: 

 

Pewnie tak - nie miałem okazji sprawdzić :) 

 

27 minut temu, Maciej__ napisał:

Mnie jedynie irytuje jak nie ma wskaznika temp plynu.

 

Tak to nie mam, ale z drugiej strony? W jednym mam nawet temperaturę oleju - po co mi to? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rwIcIk napisał:

Stresują, bo np. wskazówka nie dochodzi do połowy skali i

 

Różnie to bywa :) W dieslu to na 90 nie pamiętam kiedy weszła. Znaczy pamiętam kiedy poszła dalej, zaświeciło się wszystkim co było na pokładzie, opiszczało i okazało się, że awaria ciężka do zdiagnozowania, a sama naprawa groszowa. 

 

5 minut temu, rwIcIk napisał:

ludzie ciągła pytają o to ;]

 

Ludzie pytają o różne, dziwne rzeczy ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, futrzak napisał:

 

Różnie to bywa :) W dieslu to na 90 nie pamiętam kiedy weszła. Znaczy pamiętam kiedy poszła dalej, zaświeciło się wszystkim co było na pokładzie, opiszczało i okazało się, że awaria ciężka do zdiagnozowania, a sama naprawa groszowa. 

 

 

Ludzie pytają o różne, dziwne rzeczy ;]

W yarisue były dwie kontrolki.

Niebieska - zimny i czerwona przegrzany.

 Gdy druga kiedyś zapaliła się, oznaczało pad uszczelki pod głowicą ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rwIcIk napisał:

W yarisue były dwie kontrolki.

Niebieska - zimny i czerwona przegrzany.

 Gdy druga kiedyś zapaliła się, oznaczało pad uszczelki pod głowicą ;]

 

 

W astrze wskazówka pływała w zależności od sytuacji, np w korku widać było jak temp. rosła 

W fordzie faktycznie stała jak zaprogramowana

w daci też mam teraz tylko kontrolki niebieska i pewnie czerwona

 

A co do oleju, to w BMW jest żółta - niski stan i czerwona jak już pewnie nie ma ciśnienia 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, rwIcIk napisał:

W yarisue były dwie kontrolki.

 

Którym? 

 

56 minut temu, rwIcIk napisał:

Niebieska - zimny i czerwona przegrzany.

 

To nie była 1 kontrolka? Szczerze napiszę, że niebieską kojarzę, czerwonej nie :) Znaczy tak prawdę powiedziawszy to kojarzę jak wszędzie - wszystko gaśnie i jedziemy :) 

 

56 minut temu, rwIcIk napisał:

 Gdy druga kiedyś zapaliła się, oznaczało pad uszczelki pod głowicą ;]

 

Być może, nie miałem okazji ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, Koonrad said:

 

W astrze wskazówka pływała w zależności od sytuacji, np w korku widać było jak temp. rosła 

W fordzie faktycznie stała jak zaprogramowana

w daci też mam teraz tylko kontrolki niebieska i pewnie czerwona

 

A co do oleju, to w BMW jest żółta - niski stan i czerwona jak już pewnie nie ma ciśnienia 

Dokładnie, Opel dawniej robił dość dokładne wskaźniki było na nich widać 2-3 stopnie różnicy, i co ludzie mieli z tym problemu. ;]

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AstraC napisał:

Dokładnie, Opel dawniej robił dość dokładne wskaźniki było na nich widać 2-3 stopnie różnicy, i co ludzie mieli z tym problemu. ;]

Dlatego w H zabrali wskaźnik i po problemie ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja w sumie nawet nie wiem czy mam ;]
Jak cisnienie bedzie za niskie, to pewnie komp wyrzuci blad ze stosownym komunikatem :ok:
Mnie jedynie irytuje jak nie ma wskaznika temp plynu.
Jak i tak bardziej patrzę na temp oleju.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, pij said:

Jak i tak bardziej patrzę na temp oleju.

 

Ja nie patrze ani na jedno ani an drugie, zwyczajnie nie paluje przez jakis czas od rozruchu i tyle...

Kontorlka plynu przydaje sie glownie po to, zeby np wiediec ze termostat sie zacial i auto sie nie rozgrzewa do temp roboczej.

Jak sie bedie przegrzewac, to kazde auto wyrzuci jakis blad i nie ma sensu sie przejmowac wskaznikiem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No ok, ja też w jednym mam taki wskaźnik, ale jakim cudem ta temperatura ma być za wysoka przy normalnej jeździe? 
Jak jadę szybko w upalny dzień autostradą to lubię to mieć pod kontrolą, ot taka moja fiksacja być może.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pij napisał:

Jak jadę szybko w upalny dzień autostradą to lubię to mieć pod kontrolą, ot taka moja fiksacja być może.

 

Abstrahując od fiksacji to nie sądzisz, że prędzej się pojawią problemy z chłodzeniem?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, rwIcIk napisał:

Te wskaźniki i tak oszukują, nie pokazują temp. ale ustawiają wskazówkę mniej więcej w połowie skali po nagrzaniu  :no:

 

Nie zgodzę się. W autach z którymi miałem problemy działały dobrze i można było w porę zareagować.

Np. w Subaru po stłuczce i odebraniu z naprawy, wychyliła się mocno aż prawie do czerwonego. Na szczęście zatrzymałem się .. był zpowietrzony.

Punto 2 + klima + V ok 150kmp szły już prawie na czerwone, ale TTTM, za dużo jak na 1.2 8v :).

Obecnie coraz mniej aut ma wskaźniki a szkoda.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, sherif napisał:

Nie zgodzę się. W autach z którymi miałem problemy działały dobrze i można było w porę zareagować.

Np. w Subaru po stłuczce i odebraniu z naprawy, wychyliła się mocno aż prawie do czerwonego. Na szczęście zatrzymałem się .. był zpowietrzony.

Punto 2 + klima + V ok 150kmp szły już prawie na czerwone, ale TTTM, za dużo jak na 1.2 8v :).

Obecnie coraz mniej aut ma wskaźniki a szkoda.

Nie no, zbyt wysoką temp. będą sygnalizować :ok:

Ale w trakcie normalnej pracy wskazówka sztywno stoi w pobliżu środka skali 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, rwIcIk napisał:

Nie no, zbyt wysoką temp. będą sygnalizować :ok:

Ale w trakcie normalnej pracy wskazówka sztywno stoi w pobliżu środka skali 8]

 

Czyli jest wszystko ok i tak być powinno.

Jeszcze pamiętam term pomógł mi w diagnozie termostatu, wiec czasem się przydaje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pij napisał:

Jak jadę szybko w upalny dzień autostradą to lubię to mieć pod kontrolą, ot taka moja fiksacja być może.

Miałem taki moment w życiu jak dowiedziałem się jak na ubogim wyświetlaczu w Astrze H podejrzeć temperaturę.

Jechałem w trasie i obserwowałem se jak radośnie skaczą cyferki.

Dzięki temu dowiedziałem się, że normalna temperatura pracy dla A16XER to 102°C, a już miałem stracha jak pierwszy raz 100°C pokazał.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, ZUBERTO said:

Miałem taki moment w życiu jak dowiedziałem się jak na ubogim wyświetlaczu w Astrze H podejrzeć temperaturę.

Jechałem w trasie i obserwowałem se jak radośnie skaczą cyferki.

Dzięki temu dowiedziałem się, że normalna temperatura pracy dla A16XER to 102°C, a już miałem stracha jak pierwszy raz 100°C pokazał.

 

B14NET ktory masz w Insignii ma jeszcze wyzsza ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.