Jump to content

Czy akumulator...


Recommended Posts

2 godziny temu, maras77 napisał:

Zdrowy akumulator i rozrusznik, w czasie krecenia mają normalnie do 9,5 V.

W zimie nawet 7 V jest dopuszczalne, tak w starych książkach jeszcze starsi inżynierowie pisali ;]. Ale to były stare komunistyczne akumulatory i jeszcze starsi inżynierowie z politechniki lwowskiej :phi:. Inna sprawa, że dawniej w takim polonezie sam rozrusznik był wielkości dzisiejszego silnika 0,9 tce :hehe:.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Odłączyłem prostownik. Przez 4 godziny utknął na wartości 15,2V i nie potrafił dokończyć cyklu ładowania. Akumulator już się gotował. Czy to jest jakaś informacja nt kondycji aku? 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, amazaque napisał:

W zimie nawet 7 V jest dopuszczalne, tak w starych książkach jeszcze starsi inżynierowie pisali ;]. Ale to były stare komunistyczne akumulatory i jeszcze starsi inżynierowie z politechniki lwowskiej :phi:. Inna sprawa, że dawniej w takim polonezie sam rozrusznik był wielkości dzisiejszego silnika 0,9 tce :hehe:.

Starsi inżynierowie pisali o czymś, czegoś dziś już nie ma - o ogniwie ołowiowo kwasowym

Teraz takich już nie ma - w tej chwili są ogniwa ołowiowo wapniowo kwasowe. A to nie to samo.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bochumil napisał:

Odłączyłem prostownik. Przez 4 godziny utknął na wartości 15,2V i nie potrafił dokończyć cyklu ładowania. Akumulator już się gotował. Czy to jest jakaś informacja nt kondycji aku? 

Jak to akumulator Ca/Ca to powinien nie gazować do 16 V.

Jeśli jednak jedna cela jest zwarta nawet częściowo, to zacznie się gotować znacząco wcześniej.

Link to post
Share on other sites

Już raz wstawiałem załącznik tak ładowanego akumulatora więc pozwolę wstawić jeszcze raz ;]. Huk był taki, że z sąsiednich hal się pozlatywali :hehe:. W sumie nówka, ale samochód stał trzy tygodnie i nie zakręcił, trzeba było podładować.

post-152448-0-37791200-1478790020.png

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, amazaque napisał:

Już raz wstawiałem załącznik tak ładowanego akumulatora więc pozwolę wstawić jeszcze raz ;]. Huk był taki, że z sąsiednich hal się pozlatywali :hehe:. W sumie nówka, ale samochód stał trzy tygodnie i nie zakręcił, trzeba było podładować.

 

Przyczyna? Aku czy prostownik?

Link to post
Share on other sites
W dniu 16.10.2020 o 21:22, Dark_Knight napisał:

...który wieczorem ma ponad 12V a rano już tylko 10.8V i niechętnie kręci rozrusznikiem jest popsuty i należy go wymienić? Czy to nic nie znaczy i trzeba go jakoś bardziej profesjonalnie zbadać?

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.