amazaque 1114 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 2 godziny temu, maras77 napisał: Zdrowy akumulator i rozrusznik, w czasie krecenia mają normalnie do 9,5 V. W zimie nawet 7 V jest dopuszczalne, tak w starych książkach jeszcze starsi inżynierowie pisali . Ale to były stare komunistyczne akumulatory i jeszcze starsi inżynierowie z politechniki lwowskiej . Inna sprawa, że dawniej w takim polonezie sam rozrusznik był wielkości dzisiejszego silnika 0,9 tce . 1 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Odłączyłem prostownik. Przez 4 godziny utknął na wartości 15,2V i nie potrafił dokończyć cyklu ładowania. Akumulator już się gotował. Czy to jest jakaś informacja nt kondycji aku? Quote Link to post Share on other sites
maras77 7621 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 4 minuty temu, amazaque napisał: W zimie nawet 7 V jest dopuszczalne, tak w starych książkach jeszcze starsi inżynierowie pisali . Ale to były stare komunistyczne akumulatory i jeszcze starsi inżynierowie z politechniki lwowskiej . Inna sprawa, że dawniej w takim polonezie sam rozrusznik był wielkości dzisiejszego silnika 0,9 tce . Starsi inżynierowie pisali o czymś, czegoś dziś już nie ma - o ogniwie ołowiowo kwasowym Teraz takich już nie ma - w tej chwili są ogniwa ołowiowo wapniowo kwasowe. A to nie to samo. Quote Link to post Share on other sites
maras77 7621 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 4 minuty temu, bochumil napisał: Odłączyłem prostownik. Przez 4 godziny utknął na wartości 15,2V i nie potrafił dokończyć cyklu ładowania. Akumulator już się gotował. Czy to jest jakaś informacja nt kondycji aku? Jak to akumulator Ca/Ca to powinien nie gazować do 16 V. Jeśli jednak jedna cela jest zwarta nawet częściowo, to zacznie się gotować znacząco wcześniej. Quote Link to post Share on other sites
amazaque 1114 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Już raz wstawiałem załącznik tak ładowanego akumulatora więc pozwolę wstawić jeszcze raz . Huk był taki, że z sąsiednich hal się pozlatywali . W sumie nówka, ale samochód stał trzy tygodnie i nie zakręcił, trzeba było podładować. 1 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 6 minut temu, amazaque napisał: Już raz wstawiałem załącznik tak ładowanego akumulatora więc pozwolę wstawić jeszcze raz . Huk był taki, że z sąsiednich hal się pozlatywali . W sumie nówka, ale samochód stał trzy tygodnie i nie zakręcił, trzeba było podładować. Przyczyna? Aku czy prostownik? Quote Link to post Share on other sites
maras77 7621 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 W dniu 16.10.2020 o 21:22, Dark_Knight napisał: ...który wieczorem ma ponad 12V a rano już tylko 10.8V i niechętnie kręci rozrusznikiem jest popsuty i należy go wymienić? Czy to nic nie znaczy i trzeba go jakoś bardziej profesjonalnie zbadać? Quote Link to post Share on other sites
volf6 3164 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 52 minuty temu, bochumil napisał: Przyczyna? Aku czy prostownik? Iskra a skąd to już trudno powiedzieć Quote Link to post Share on other sites
amazaque 1114 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 43 minuty temu, volf6 napisał: Iskra a skąd to już trudno powiedzieć Gość odłączył zacisk od ładowarki, całe szczęście że było blisko do łaźni i pod prysznic . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.