Skocz do zawartości

Rozterki zakupowe - po raz n-ty


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, hefi napisał:

Nie wiem
Ja mam jeden guzik działa - nie działa
Nie jeździ po betonach, nie szarpie, po prostu sobie jest. Czy z acc czy bez, działa tak samo. W mieście nieprzydatne bo nie używam kierunkowskazów. emoji16.png

 

No, jak chcesz się wychylić zza ciężarówki żeby sprawdzić czy można wyprzedzać to warto toto wyłączyć bo będzie walczył. Bo rowerzystów to nauczyłem się już z kierunkowskazem wyprzedzać.

;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

No, jak chcesz się wychylić zza ciężarówki żeby sprawdzić czy można wyprzedzać to warto toto wyłączyć bo będzie walczył. Bo rowerzystów to nauczyłem się już z kierunkowskazem wyprzedzać.

;]

 

Dlatego w Polsce to jest nieużywalne, bo kto będzie wrzucał kierunkowskaz jak chce popatrzeć czy może wyprzedzić ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, twinsen napisał:

Dlatego w Polsce to jest nieużywalne, bo kto będzie wrzucał kierunkowskaz jak chce popatrzeć czy może wyprzedzić ;] 

 

Wtedy właśnie to wyłączam. Ale to sporadyczne przypadki, bo ja unikam dróg z jednym pasem, nawet jeśli muszę nadłożyć drogi. Komfort i bezpieczeństwo są ważniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

A to inna sprawa.

 

Ale BTW, podobno niektóre z tych systemów FCM widzą też rowerzystów

Niech widzą. W rowerze mam tez mam urządzenie (radar) które ostrzega mnie przed pojazdem zbliżającym się z tylu z odległości prawie 200m. Zabezpieczam się, ale strach z tyłu głowy siedzi. 

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Wtedy właśnie to wyłączam. Ale to sporadyczne przypadki, bo ja unikam dróg z jednym pasem, nawet jeśli muszę nadłożyć drogi. Komfort i bezpieczeństwo są ważniejsze.

 

 

W ogóle bym się nie czepiał jakby np. były jakieś klawisze na kierownicy typu "ulubione" i można by tam sobie zaprogramować co się chce. A jak chcę wyłączyć Lane Assist to muszę się przebić przez menu infotaiment, albo przycisk na dźwigni kierunkowskazu, wskazać to w małym menu na zegarach i wyłączyć. Nie ma tak że jednym kliknięciem wyłączam albo włączam. Ja myślę że Niemcy o ergonomii wiedzą nic ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

No IMO kazdy - bo uprzedzać nalezy o zamiarze wykonania manewru...

 

No to jak się upewnisz to się chowasz, wrzucasz i sygnalizujesz zamiar ;] Wychylanie się to raczej rzecz powszechna, ale nigdy nie widziałem by ktoś wtedy sygnalizował. Jak ktoś tak bez przerwy miga, to jest nawet postrzegany jako ten co już musi i nie może poczekać ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, twinsen napisał:

No to jak się upewnisz to się chowasz,

Naprawdę po upewnieniu sie że możesz wyprzedzac chowasz się i dopiero po chwli wyprzedzasz? Bo ja zazwyczaj po upewnieniu się,  jak widze że moge to nie odczekuje 5 sekund tylko wyoprzedzam od razu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, delco napisał:

Naprawdę po upewnieniu sie że możesz wyprzedzac chowasz się i dopiero po chwli wyprzedzasz? Bo ja zazwyczaj po upewnieniu się,  jak widze że moge to nie odczekuje 5 sekund tylko wyoprzedzam od razu...

 

Ja to robię tak: wychylam się i jak nie ma miejsca to się chowam. A jak jest to wtedy wrzucam kierunkowskaz i wyprzedzam. No chyba że ten za mną był szybszy z kierunkowskazem to się chowam ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stig napisał:

Niech widzą. W rowerze mam tez mam urządzenie (radar) które ostrzega mnie przed pojazdem zbliżającym się z tylu z odległości prawie 200m. Zabezpieczam się, ale strach z tyłu głowy siedzi. 

 

Ja nie jeżdżę rowerem po drogach. Nie mam tyle odwagi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, twinsen napisał:

 

W ogóle bym się nie czepiał jakby np. były jakieś klawisze na kierownicy typu "ulubione" i można by tam sobie zaprogramować co się chce. A jak chcę wyłączyć Lane Assist to muszę się przebić przez menu infotaiment, albo przycisk na dźwigni kierunkowskazu, wskazać to w małym menu na zegarach i wyłączyć. Nie ma tak że jednym kliknięciem wyłączam albo włączam. Ja myślę że Niemcy o ergonomii wiedzą nic ;] 

 

No to kicha. U mnie jest guzik. Ten z tymi pasami pod ogrzewaniem kółka.

 

183c5e4dfca94256b5aee524f44c3144.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, delco napisał:

Naprawdę po upewnieniu sie że możesz wyprzedzac chowasz się i dopiero po chwli wyprzedzasz? Bo ja zazwyczaj po upewnieniu się,  jak widze że moge to nie odczekuje 5 sekund tylko wyoprzedzam od razu...

 

Ale też wtedy dopiero wrzucam kierunkowskaz, a nie za każdym razem gdy zbliżam się do linii, żeby sobie popatrzeć. A bez kierunkowskazu lub wyłączenia systemu to on się do linii nie pozwoli zbliżyć i nic nie będziesz widział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, twinsen napisał:

 

A mogłem wziąć jagulara ;] 

 

Nie, nie mogłeś. ;]

 

 

Ale mogłeś wziąć mojego Mitasubiczi. Tam kierownica była prosto, serwis stał na baczność gdy tylko coś mi się nie podobało, auto pamiętało o obiegu zamkniętym i nie było systemu spychającego Cię do rowu.

;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

No to kicha. U mnie jest guzik. Ten z tymi pasami pod ogrzewaniem kółka.

 

U mnie jest przycisk na desce z lewej strony kiery. :ok:

W menu ustawia się poziom ostrzegania/wspomagania.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale też wtedy dopiero wrzucam kierunkowskaz, a nie za każdym razem gdy zbliżam się do linii, żeby sobie popatrzeć. A bez kierunkowskazu lub wyłączenia systemu to on się do linii nie pozwoli zbliżyć i nic nie będziesz widział.

 

Ja tam jak nie mam zamiaru wyprzedzać to jade 50-100 m za TIRem i nie mam powodu wygladania zza niego.... a jak chcę wyprzedzać to zanim wyjże wrzucam kieunkowskaz, redukuje bieg i po upewnieniu sie że moge wyprzedzać robie to bez zbednej zwłoki....- tak wiem leszcz jestem...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, delco napisał:

Ja tam jak nie mam zamiaru wyprzedzać to jade 50-100 m za TIRem i nie mam powodu wygladania zza niego....

 

No pięknie ale mowa o sytuacji gdy mam zamiar wyprzedzać przecież. Po co inaczej wyglądać zza niego?

 

2 godziny temu, delco napisał:

a jak chcę wyprzedzać to zanim wyjże wrzucam kieunkowskaz, redukuje bieg i po upewnieniu sie że moge wyprzedzać robie to bez zbednej zwłoki....- tak wiem leszcz jestem...

 

Serio? Najpierw redukujesz i włączasz kierunkowskaz a potem wyglądasz żeby się przekonać że z naprzeciwka jedzie 10 aut? I tak może kilkanaście razy, za każdym łukiem drogi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, delco napisał:

Serio? wygladasz - co  raczej wiąże sie z przekroczeniem osi jezdni - bez zasygnalizowania kierunkowskazem?

 

Tak. A jak inaczej sprawdzić czy coś jedzie z naprzeciwka? Nie mam zdolności widzenia przez inne pojazdy niestety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, delco napisał:

Serio? wygladasz - co  raczej wiąże sie z przekroczeniem osi jezdni - bez zasygnalizowania kierunkowskazem?

Tak a jak inaczej zobaczyć co się dzieje za większym autem ?

Sygnalizuje jak już zdecyduje o wyprzedzaniu. Czasem jest to odrazu, czasem po kilku razach. Czasem wsytarczy zbliżyć się do osi jezdni, czasem trzeba ją przekroczyć.

 

Na początku też mnie lane assist trochę irytował jak korygował, ale jest to delikatna korekta, więc można ją "przełamać" i właśnie najbardziej wyczuwalna przy takim wychylaniu. U mnie jest od tego przycisk na ekranie, ale nigdy tego nie wyłączam, podobnie jak auto stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sherif napisał:

Tak a jak inaczej zobaczyć co się dzieje za większym autem ?

Sygnalizuje jak już zdecyduje o wyprzedzaniu. Czasem jest to odrazu, czasem po kilku razach. Czasem wsytarczy zbliżyć się do osi jezdni, czasem trzeba ją przekroczyć.

 

Na początku też mnie lane assist trochę irytował jak korygował, ale jest to delikatna korekta, więc można ją "przełamać" i właśnie najbardziej wyczuwalna przy takim wychylaniu. U mnie jest od tego przycisk na ekranie, ale nigdy tego nie wyłączam, podobnie jak auto stopu.

 

Gdybym nie miał guzika na kierownicy to nie chciałoby mi się szukać żeby wyłączyć. Aż takie upierdliwe to nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Gdybym nie miał guzika na kierownicy to nie chciałoby mi się szukać żeby wyłączyć. Aż takie upierdliwe to nie jest.

 

W Skodzie mam fizyczny przycisk, ale też nigdy nie wyłączam. Takie sytuacje są dość specyficzne na szczęście, poza tym na jednopasmowych drogach często oznakowanie jest w takim stanie, ze system jest nieaktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2020 o 13:31, K3 napisał:

 

U mnie działa ok, Nawet jak widzi tylko jedną stronę. A żółte mają priorytet, wtedy ignoruje białe...

Używałem w PL, nie zauważyłem takich problemów jak masz w VW...

Bo takie problemy to ma tylko Twinsen. Ale ok tyłu latach można się przyzwyczaić 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Elephant napisał:

Bo takie problemy to ma tylko Twinsen. Ale ok tyłu latach można się przyzwyczaić 😉

 

Takie problemy ma VW i masz podlinkowany filmik jak zachowuje się Tiguan z tym systemem.

Co ja poradzę, że inni mieli rację - nie kupuj nigdy VW, przekonasz się jakie to badziewie ;] 

Hawno w lukrowanym papierku, każdy musi się raz w życiu naciąć ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, twinsen napisał:

 

Takie problemy ma VW i masz podlinkowany filmik jak zachowuje się Tiguan z tym systemem.

Co ja poradzę, że inni mieli rację - nie kupuj nigdy VW, przekonasz się jakie to badziewie ;] 

Hawno w lukrowanym papierku, każdy musi się raz w życiu naciąć ;] 

 Mi się tak auto nie zachowuje. Dobrze,  że  nie kupiłem VW.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, twinsen napisał:

 

Takie problemy ma VW i masz podlinkowany filmik jak zachowuje się Tiguan z tym systemem.

Co ja poradzę, że inni mieli rację - nie kupuj nigdy VW, przekonasz się jakie to badziewie ;] 

Hawno w lukrowanym papierku, każdy musi się raz w życiu naciąć ;] 

tak :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 18.10.2020 o 17:23, twinsen napisał:

Nie jest różowo.

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/volkswagen-tiguan-w-tescie-dlugodystansowym-jednak-nie-taki-idealny/qwww0w7?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=moto&fbclid=IwAR1nFq70xYmA9lnoUEYfLRY5a9XNB6CgrRIC9xsTuhU_c3NnFlOASFgLtNc

 

Pierwsze ślady korozji 8]

Lekkie zapocenia od oleju, wyciek płynu chłodniczego.

Pęknięcie w głowicy przy gwincie świecy.

Ułamany kawałek synchronizatora w skrzyni DSG.

... i podsumowali, że jest bardzo dobrze, bo producent o wadach wie i je systematycznie poprawia ;]

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2020 o 11:18, twinsen napisał:

 

W ogóle bym się nie czepiał jakby np. były jakieś klawisze na kierownicy typu "ulubione" i można by tam sobie zaprogramować co się chce. A jak chcę wyłączyć Lane Assist to muszę się przebić przez menu infotaiment, albo przycisk na dźwigni kierunkowskazu, wskazać to w małym menu na zegarach i wyłączyć. Nie ma tak że jednym kliknięciem wyłączam albo włączam. Ja myślę że Niemcy o ergonomii wiedzą nic ;] 

poważnie, nie ma przycisku do lane assist ? To akurat mega głupie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, twinsen napisał:

 

No, nie ma osobnego. Ale ponoć da się zrobić tak by domyślnie był wyłączony albo pamiętał stan.

dziwne trochę, z tym się chyba nie spotkałem jeszcze w żadnym aucie, ewentualnie w żadnych którym jeździłem nie było to na tyle irytujące, żebym musiał szukać i wyłączyć. Tak naprawdę jedynym autem w którym wyłączyłem LA był Mercedes. Działanie tego systemu było na tyle agresywne, że nie czułem się komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, rwIcIk napisał:

Nie jest różowo.

https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/volkswagen-tiguan-w-tescie-dlugodystansowym-jednak-nie-taki-idealny/qwww0w7?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=moto&fbclid=IwAR1nFq70xYmA9lnoUEYfLRY5a9XNB6CgrRIC9xsTuhU_c3NnFlOASFgLtNc

 

Pierwsze ślady korozji 8]

Lekkie zapocenia od oleju, wyciek płynu chłodniczego.

Pęknięcie w głowicy przy gwincie świecy.

Ułamany kawałek synchronizatora w skrzyni DSG.

... i podsumowali, że jest bardzo dobrze, bo producent o wadach wie i je systematycznie poprawia ;]

 

 

To może ja jednak powinienem się cieszyć z tego paska ;] Wyprodukowali go jeszcze w 2019 ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał:

dziwne trochę, z tym się chyba nie spotkałem jeszcze w żadnym aucie, ewentualnie w żadnych którym jeździłem nie było to na tyle irytujące, żebym musiał szukać i wyłączyć. Tak naprawdę jedynym autem w którym wyłączyłem LA był Mercedes. Działanie tego systemu było na tyle agresywne, że nie czułem się komfortowo.

 

No to już wiesz że w VW jest on schowany w podmenu ;] A ja i tak mam komfortowo, bo mam przycisk na dźwigni kierunkowskazów którym mogę to menu wywołać. Jak ktoś ma uboższą wersję, to musi macać ekran infotaiment, a podczas jazdy się do takich nastaw nie dostanie ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, twinsen napisał:

 

No jest w tej manetce, ale nie że bezpośrednio, bo to wywołuje menu w którym to muszę wybrać i zatwierdzić OK.

Ja to tylko na autostradzie uzywam nie lubię jak mi kierownicę szarpie. Choć działa to całkiem nieźle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wujek napisał:

Ja to tylko na autostradzie uzywam nie lubię jak mi kierownicę szarpie. Choć działa to całkiem nieźle. 

 

Najlepsza jest ostatnia reklama Volvo ;] Pokazuje rodzinę która wstaje o 4:30 żeby zawieźć dzieci do żłobka czy przedszkola i prezentuje działanie tylnych czujników na ruch poprzeczny oraz właśnie asystenta pasa ruchu ;] Jak ktoś jest na tyle zmęczony że zjeżdża pod cieżarówkę to nie powinien jechać autem ;] Dlatego ja tego systemu nie lubię, bo nie wsiadam na kierę zmęczony na maksa żeby on mi musiał coś poprawiać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wujek napisał:

Ja to tylko na autostradzie uzywam nie lubię jak mi kierownicę szarpie. Choć działa to całkiem nieźle. 

Ja ostatnio wyłączyłem i byłem zdziwiony, że auto nie trzyma pasa, że trzeba więcej kręcić kierą ;]

Włączyłem z powrotem :ok:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to kwestia oczekiwan, czy samego uzytkowania, czy co... ale chyba nie doswiadczylem ani jednego problemu z opisywanych tutaj przez Twinsena (co prawda nie mam passata, ale rozwiazania te same w wiekszosci bo to standard w grupie). Moze Ci jakiegos wybrakowanego sprzedali czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, zinger said:

Nie wiem, czy to kwestia oczekiwan, czy samego uzytkowania, czy co... ale chyba nie doswiadczylem ani jednego problemu z opisywanych tutaj przez Twinsena (co prawda nie mam passata, ale rozwiazania te same w wiekszosci bo to standard w grupie). Moze Ci jakiegos wybrakowanego sprzedali czy co?

 

Raczej upatrywalbym problemu w czynniku ludzkim ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.