sherif Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 Nie chodzi tutaj o nowe auto, tylko o auto po remoncie silnika. Pełny szlif, nowe panewki, tłoki z pierścieniami, nowe uszczelnienia, itd. Zalany póki co tanim półsyntetykiem na pierwszy rozruch. Co szanowne grono radzi ? Zmieniać po kilku godzinach pracy ? Jeździć aż będzie czarny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 21 minut temu, sherif napisał: Nie chodzi tutaj o nowe auto, tylko o auto po remoncie silnika. Pełny szlif, nowe panewki, tłoki z pierścieniami, nowe uszczelnienia, itd. Zalany póki co tanim półsyntetykiem na pierwszy rozruch. Co szanowne grono radzi ? Zmieniać po kilku godzinach pracy ? Jeździć aż będzie czarny ? Jest tysiące szkół, najpopularniejsze jest chyba 1000 km i wymiana oleju. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirkdiggler Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 Zawsze mówiono że to budowniczy silnika narzuca/wyznacza reżim wymian oleju aż do dotarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2020 19 minut temu, Mike_wwl napisał: Jest tysiące szkół, najpopularniejsze jest chyba 1000 km i wymiana oleju. Wiem, dlatego chciałem poznać wszelkie pomysły + za i przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2020 5 minut temu, dirkdiggler napisał: Zawsze mówiono że to budowniczy silnika narzuca/wyznacza reżim wymian oleju aż do dotarcia. Budowniczych było wielu , w tym część specyficznych więc wolałem nie zgłębiać tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 6 minut temu, sherif napisał: Budowniczych było wielu , w tym część specyficznych więc wolałem nie zgłębiać tematu. Witaj, 1000km i wymiana, bezpiecznie, opiłki spłyną i już. Ja po wymianie łańcuchów rozrządu i ustawianiu luzu zaworowego zrobiłem wymianę oleju po 500 km i kolejną po 1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2020 20 minut temu, Pipper napisał: Witaj, 1000km i wymiana, bezpiecznie, opiłki spłyną i już. Ja po wymianie łańcuchów rozrządu i ustawianiu luzu zaworowego zrobiłem wymianę oleju po 500 km i kolejną po 1000 km Tylko auto na razie bardziej będzie stało niż jeździło, bo nie jest zarejestrowane. Spotkałem się z sytuacjami gdzie zmieniali olej zaraz po odpaleniu, ale imho to przesada. Na bagnecie olej dalej ładnie wygląda, więc póki co chce go zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 1 godzinę temu, sherif napisał: Co szanowne grono radzi ? To zależy do kogo/czego chcesz mieć pretensje jak się remont nie powiedzie . Wymieniając olej nawet 10 razy co 10 kilometrów tanim kosztem wyeliminujesz jedną z przyczyn niepowodzenia całego przypuszczam że kosztownego przedsięwzięcia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 20 minut temu, sherif napisał: Tylko auto na razie bardziej będzie stało niż jeździło, bo nie jest zarejestrowane. Spotkałem się z sytuacjami gdzie zmieniali olej zaraz po odpaleniu, ale imho to przesada. Na bagnecie olej dalej ładnie wygląda, więc póki co chce go zostawić. Zatem magnes neodymowy na korek spustowy przyczep, przy wymianie oleju tylko wytrzeć korek z opiłków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 1 hour ago, sherif said: Nie chodzi tutaj o nowe auto, tylko o auto po remoncie silnika. Pełny szlif, nowe panewki, tłoki z pierścieniami, nowe uszczelnienia, itd. Zalany póki co tanim półsyntetykiem na pierwszy rozruch. Co szanowne grono radzi ? Zmieniać po kilku godzinach pracy ? Jeździć aż będzie czarny ? Biorac pod uwage koszt oleju wzgledem calego remontu, to ja bym wolal wymienic 2 razy za duzo, niz raz za malo Ja bym wymienil najpierw po kilku godzinach pracy, a pozniej jeszcze raz np po 1000km. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 35 minut temu, Maciej__ napisał: Biorac pod uwage koszt oleju wzgledem calego remontu, to ja bym wolal wymienic 2 razy za duzo, niz raz za malo Ja bym wymienil najpierw po kilku godzinach pracy, a pozniej jeszcze raz np po 1000km. No to ten 1000km to akurat kilka kilkanaście godzin pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 Just now, Mike_wwl said: No to ten 1000km to akurat kilka kilkanaście godzin pracy. Nie no, zakladajac srednia na poziomie 50-60km/h to kilku godzinach bedzie raczej 300-400 km A i tak pewnie na poczatku popyrka sobie troche na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 3 godziny temu, sherif napisał: Co szanowne grono radzi ? 1000-2000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 Pierwszy raz wymieniłbym po jednym porządnym rozgrzaniu poprzedzając płukanką, później po 1000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 Ja bym po 1000 wymienił drugi raz. Pierwszy, w zależności, czy jeździ, czy stoi po 100km lub odpowiednim czasie. Koszt niewielki, a potencjalnie spokojna glowa bezcenna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 16 minut temu, kaczorek79 napisał: Pierwszy raz wymieniłbym po jednym porządnym rozgrzaniu poprzedzając płukanką, później po 1000 km. Po takim generalny remoncie mimo wszystko polecasz płukankę? Do wymycia tych miejsc do których nie dało się dotrzeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 38 minut temu, marcinur napisał: Po takim generalny remoncie mimo wszystko polecasz płukankę? Do wymycia tych miejsc do których nie dało się dotrzeć? Po remoncie silnik jest mocno zanieczyszczony po obróbce, dodatkowo wszystkie łożyska ślizgowe (panewki) składa się na specjalny smar lub coś na bazie MoS2, żeby zabezpieczyć pierwszy suchy start. To wszystko później pływa w silniku i zalepia wkład filtra. Płukanki to nie jest zwykła nafta, tylko produkt na bazie nafty z dodatkiem wielu dyspergatorów utrzymujących zanieczyszczenia w zawiesinie, oraz z dodatkiem przeciwzatarciowym często na bazie cynku i wapnia, który dodatkowo czyści. Po naprawie silnika powinno się go przepłukać olejem grupy II/III, czyli mineralnym, półsyntetycznym lub pseudosyntetykiem HC, a dodatkowa płukanka pomoże też lepiej spuścić olej nieznacznie zmniejszając mu lepkość. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 6 godzin temu, sherif napisał: Nie chodzi tutaj o nowe auto, tylko o auto po remoncie silnika. Pełny szlif, nowe panewki, tłoki z pierścieniami, nowe uszczelnienia, itd. Zalany póki co tanim półsyntetykiem na pierwszy rozruch. Co szanowne grono radzi ? Zmieniać po kilku godzinach pracy ? Jeździć aż będzie czarny ? hondę docieraliśmy na oleju millers CRO wg: "Do użytku bez żadnych dodatków w nowych (po remoncie), zmodyfikowanych silnikach benzynowych i Diesel, w procesie docierania na hamowni. Może być także stosowany w procesie delikatnego docierania silnika w ruchu ulicznym, maksymalnie do 800km." po docieraniu wszystko działa poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2020 6 godzin temu, Maciej__ napisał: Biorac pod uwage koszt oleju wzgledem calego remontu, to ja bym wolal wymienic 2 razy za duzo, niz raz za malo Ja bym wymienil najpierw po kilku godzinach pracy, a pozniej jeszcze raz np po 1000km. Niby tak, ale gdzie ekologia ? Chyba tak zrobi, że po kilkunastu odpaleniach zmienię i zobaczę jak wygląda. 3 godziny temu, kaczorek79 napisał: Pierwszy raz wymieniłbym po jednym porządnym rozgrzaniu poprzedzając płukanką, później po 1000 km. Tak prawie i zrobiłem. Miałem problem z gaźnikiem, który ciekł (jedyna rzecz której nie robiłem sam ). Dostało się więc olejowi, bo śmierdział benzyną, wymieniłem więc po pierwszych próbnych odpaleniach. Gaźnik już poprawiłem i w sumie porządną temp dostał dopiero teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2020 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: Po remoncie silnik jest mocno zanieczyszczony po obróbce, dodatkowo wszystkie łożyska ślizgowe (panewki) składa się na specjalny smar lub coś na bazie MoS2, żeby zabezpieczyć pierwszy suchy start. To wszystko później pływa w silniku i zalepia wkład filtra. Płukanki to nie jest zwykła nafta, tylko produkt na bazie nafty z dodatkiem wielu dyspergatorów utrzymujących zanieczyszczenia w zawiesinie, oraz z dodatkiem przeciwzatarciowym często na bazie cynku i wapnia, który dodatkowo czyści. Po naprawie silnika powinno się go przepłukać olejem grupy II/III, czyli mineralnym, półsyntetycznym lub pseudosyntetykiem HC, a dodatkowa płukanka pomoże też lepiej spuścić olej nieznacznie zmniejszając mu lepkość. Z tym składaniem też są różne szkoły. Mam dwie instrukcje do silnika i tęż mówią/polecają różne środki. Ja zastosowałem specjalny olej montażowy Millersa, niby miesza się i rozpuszcza w normalnym oleju. Z płukanką jednak nie spotkałem się nigdzie. To się robi jakimś specjalnym środkiem ? Sam olej syntetyczny nie wyczyści tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 płukanka jest po to aby wypłukać złogi spalonego oleju-nagaru, w twoim przypadku bym płukanki nie stosował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 No i czytałem by na wolnych obrotach silnik za długo nie pracował bo ciśnienie oleju małe i rozprowadzanie, smarowanie takie se. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 5 godzin temu, Waldek40 napisał: płukanka jest po to aby wypłukać złogi spalonego oleju-nagaru, w twoim przypadku bym płukanki nie stosował Silnik był dokładnie czyszczony i myty, złogów za wiele w nim nie ma obecnie. Jak rozumiem @kaczorek79 chodzi o płukankę która czyści zanieczyszczenia po obróbce, tylko nie rozumiem dlaczego zwykły tego olej miałby nie wymyć. 4 godziny temu, Harp napisał: No i czytałem by na wolnych obrotach silnik za długo nie pracował bo ciśnienie oleju małe i rozprowadzanie, smarowanie takie se. Tak, to wiem, póki co ma podwyższone obroty i ma po chwili ciśnienie w połowie skali. Przy średnich obrotach wskazówka jest już deko za połową skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 @sherif Ciężko jest wyczyscić wszystkie kanały olejowe myjką, tam zawsze zostaje mączka po planowaniu pomieszana z chłodziwem. Płukanka lekko zmniejszy lepkość i pomoże lepiej usunąć zanieczyszczenia. Wystarczy nawet coś taniego np K2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 23 godziny temu, sherif napisał: Nie chodzi tutaj o nowe auto, tylko o auto po remoncie silnika. Pełny szlif, nowe panewki, tłoki z pierścieniami, nowe uszczelnienia, itd. Zalany póki co tanim półsyntetykiem na pierwszy rozruch. Co szanowne grono radzi ? Zmieniać po kilku godzinach pracy ? Jeździć aż będzie czarny ? Mówisz o Mustangu? A tam nie musisz na pierwszy rozruch jakiegoś specjalnego oleju lać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: @sherif Ciężko jest wyczyscić wszystkie kanały olejowe myjką, tam zawsze zostaje mączka po planowaniu pomieszana z chłodziwem. Płukanka lekko zmniejszy lepkość i pomoże lepiej usunąć zanieczyszczenia. Wystarczy nawet coś taniego np K2. ok a jest to neutralne dla uszczelnień ? 40 minut temu, karax napisał: Mówisz o Mustangu? A tam nie musisz na pierwszy rozruch jakiegoś specjalnego oleju lać ? Tak. Dlaczego miałby być specjalny ? Zwykły olej się wlewa, po remoncie ludzie leją syntetyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Ja przychyliłbym się do zaleceń @kaczorek79, rozgrzanie->płukanka->świeży olej HC->800-1000km w ruchu miejskim (bo jest różnorodność obrotów)->olej docelowy. Przejeździlbym tak 4000-5000km i ponownie zmienił olej. Koszty, ale wydaje mi się że później silnik będzie długo sprawny. Płukanki typu LM2662, AR2820 są bezpieczne i syfu nie narobią. Równie dobrze zamiast płukanki możesz dać olej płuczący, tu masz Mitasu albo Commę, Millers chyba też robi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 19 godzin temu, kaczorek79 napisał: zabezpieczyć pierwszy suchy start Wprawdzie ostatni silnik składałem prawie 10 lat temu, ale panewki skladaliśmy na zwykły mineralny olej, a na suchy start, to się kręciło na rozruszniku (bez świec i paliwa) ile wlezie i dopiero potem odpalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 58 minut temu, analyzer64 napisał: 800-1000km w ruchu miejskim (bo jest różnorodność obrotów) No to zaraz się zacznie... Pamiętam do dziś jak chłopaki w pucharowym CC jeździli cały dzień po Polsce z przerwami na tankowanie, żeby silnik miał trochę różnych obrotów (najpierw wolno potem coraz szybciej) i chodził cały czas rozgrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 Szkół na docieranie jest mnóstwo, łącznie z tymi żeby zaraz po remoncie dawać w palnik. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 3 godziny temu, sherif napisał: ok a jest to neutralne dla uszczelnień ? Tak. Dlaczego miałby być specjalny ? Zwykły olej się wlewa, po remoncie ludzie leją syntetyki. Płukanki nie zawierają rozpuszczalników, są bezpieczne dla wszelkich elastomerów, niektóre droższe mają nawet w składzie pakiet estrów, co jeszcze może rewitalizować uszczelnienia. Po remoncie moim zdaniem lepiej lać olej na bazie mineralnej. Nowe auta z fabryki nie wyjeżdżają na syntetykach, większość olejów serwisowych to III gr. 2 godziny temu, Mike_wwl napisał: Wprawdzie ostatni silnik składałem prawie 10 lat temu, ale panewki skladaliśmy na zwykły mineralny olej, a na suchy start, to się kręciło na rozruszniku (bez świec i paliwa) ile wlezie i dopiero potem odpalanie. Tak było i nadal można, ale są już normalnie dostępne środki chroniące od pierwszego startu zanim pojawi się ciśnienie oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 2 hours ago, analyzer64 said: Szkół na docieranie jest mnóstwo, łącznie z tymi żeby zaraz po remoncie dawać w palnik. Biorac pod uwage kiedy byl projektowany silnik tego Mustanga i na jakich olejach jezdzil od nowosci, to pewnie cokolwiek nie wlejesz i zrobisz to nie zaszkodzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Października 2020 Udostępnij Napisano 20 Października 2020 16 minut temu, kaczorek79 napisał: Tak było i nadal można, ale są już normalnie dostępne środki chroniące od pierwszego startu zanim pojawi się ciśnienie oleju. Jest taki czerwony smar montażowy, Amsoil to na pewno robi i pewnie kilka innych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2020 34 minuty temu, analyzer64 napisał: Jest taki czerwony smar montażowy, Amsoil to na pewno robi i pewnie kilka innych firm. Jak przeglądałem YT to tam każdy spec na inny kolor smarowidła składa . Pewnie i na masło by odpalił . Tutaj na pastę składaja : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 12 godzin temu, sherif napisał: Jak przeglądałem YT to tam każdy spec na inny kolor smarowidła składa . Pewnie i na masło by odpalił . Kolor raczej nie jest ważny, jest tego całe mnóstwo na rynku: https://www.google.com/search?q=assembly+engine+lube&rlz=1C1GCEB_enPL893PL893&sxsrf=ALeKk03c4DXZSNHr93eLTPW63XycoBvulw:1603268623077&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwje4YeGocXsAhUB-yoKHU9fAosQ_AUoAXoECBUQAw&biw=1536&bih=731&dpr=1.25#imgrc=PrT87r-1lQPp7M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 On 10/19/2020 at 4:46 PM, sherif said: Wiem, dlatego chciałem poznać wszelkie pomysły + za i przeciw. youtube - profesor chris - docieranie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 18 godzin temu, kaczorek79 napisał: Tak było i nadal można, ale są już normalnie dostępne środki chroniące od pierwszego startu zanim pojawi się ciśnienie oleju. Jakoś bardziej wierzę, w nabicie ciśnienia na rozruszniku, niż w te cudowne pasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 (edytowane) 5 godzin temu, mokrii napisał: youtube - profesor chris - docieranie silnika On na ostro docierał, choć nie wiem o którym filmiku piszesz, ale pierwszy silnik Lanosa docierał na ostro i tam co nieco się podziało, bo silnik rozbierał żeby wykazać co konkretnie się podziało. Edytowane 21 Października 2020 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2020 3 godziny temu, Mike_wwl napisał: Jakoś bardziej wierzę, w nabicie ciśnienia na rozruszniku, niż w te cudowne pasty. Jedno nie zaprzecza drugiemu. Też rozrusznikiem nabijałem ciśnienie. Olej montażowy na który składałem ma konsystencję miodu. Daje to pewność, że jak silnik będzie stał jakiś czas po złożeniu to nie ścieknie jak zwykły olej. Lepszy jest też start, bo smarowaniu jest od samego początku. 7 godzin temu, mokrii napisał: youtube - profesor chris - docieranie silnika Nie mam czasu na eksperymenty i ponowne rozbieranie silnika. On to chyba olej co chwile wymieniał aby pokazać co w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 On na ostro docierał, choć nie wiem o którym filmiku piszesz, ale pierwszy silnik Lanosa docierał na ostro i tam co nieco się podziało, bo silnik rozbierał żeby wykazać co konkretnie się podziało. I ten silnik po złożeniu z turbo przestał brać olej a pałowany jest łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 (edytowane) 30 minut temu, mokrii napisał: I ten silnik po złożeniu z turbo przestał brać olej a pałowany jest łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu Ale tam chyba nowe panewki wleciały, a te podczas docierania dostały najbardziej, nie pamiętam jak z cylindrami było Edytowane 21 Października 2020 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.