Skocz do zawartości

Hybrydy są ekologiczne, mówili...


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Bo sa, tylko uzytkownicy nie potrafia albo wrecz nie chca (sluzbowki) tego wykorzystac. Znajomy ma XC60 plugina i ma srednie spalanie na poziomie 3 czy 4l chyba. Wiekszosc km w tygodniu po Krk robi na samym pradzie.

 

Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zinger napisał:

Bo sa, tylko uzytkownicy nie potrafia albo wrecz nie chca (sluzbowki) tego wykorzystac. Znajomy ma XC60 plugina i ma srednie spalanie na poziomie 3 czy 4l chyba. Wiekszosc km w tygodniu po Krk robi na samym pradzie.

 

Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała.

 

No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę.

 

BTW, ciekawe jak by w takim teście wypadły doskonałe, samoładujące hybrydy Toyoty.

;l

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dark_Knight napisał:

No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę.

 

O, to jak z Subaru, kiedy producent szedł w zaparte, że sprzęgła są dobre, tylko użytkownicy nie potrafią ich używać :hehe:

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dark_Knight napisał:

No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę.

Bo ludzie nie szanuja, co nie jest ich. Najlepszy przyklad to sluzbowki, ktorych uzytkonicy nie placa za benzyne, wiec maja dupie czy im spala 5 czy 20l. Producenci nie maja na to zadnego wplywu.

 

32 minuty temu, Dark_Knight napisał:

BTW, ciekawe jak by w takim teście wypadły doskonałe, samoładujące hybrydy Toyoty.

Te badania dotyczyly chyba tylko pluginow.

A zwykle hybrydy, tez sie doskonale sprawdzaja i daja duze oszczednosci, jak sie je odpowiednio uzytkuje. Pisze z doswiadczenia, nie z teorii.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, zinger napisał:

Bo ludzie nie szanuja, co nie jest ich. Najlepszy przyklad to sluzbowki, ktorych uzytkonicy nie placa za benzyne, wiec maja dupie czy im spala 5 czy 20l. Producenci nie maja na to zadnego wplywu.

 

Tak i nie. Mi też nie chciałoby się codziennie dookoła auta z kablem biegać.

 

27 minut temu, zinger napisał:

 

Te badania dotyczyly chyba tylko pluginow.

 

Owszem.

 

27 minut temu, zinger napisał:

A zwykle hybrydy, tez sie doskonale sprawdzaja i daja duze oszczednosci, jak sie je odpowiednio uzytkuje. Pisze z doswiadczenia, nie z teorii.

 

Nie przeczę że taki Prius jest mega oszczędny. Ale on zwykle jest użytkowany w naturalnym środowisku hybryd (miasto). Jednak co do np. Lexusa RX już nie byłbym taki pewny bo to jest auto na warunki w których przewaga hybryd znika.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dark_Knight napisał:

Nie przeczę że taki Prius jest mega oszczędny. Ale on zwykle jest użytkowany w naturalnym środowisku hybryd (miasto).

 

Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze ;] Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła? Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta.

 

A to, że nikt w nich z prądu nie korzysta to było jasne jak słońce, przynajmniej w tym kraju ;] Pasjonaci może, gros ludzi po prostu leje tam benzynę czy ropę i tyle ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał:

Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała.

 

Dlaczego? Wszystkie moje auta palą mniej niż powinny według WLTP.

Może po prostu warto nauczyć się jeździć (a właściwie to przewidywać co się za chwilę na drodze wydarzy)? ;] 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

No, wynika że większość hybryd nie jest użytkowana tak jak sobie to założyli producenci i w związku z tym cała ta eko-narracja psu na budę.

 

Bełchatów, zapomniałeś wspomnieć o Bełchatowie! :old:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, twinsen napisał:

 

Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze ;] Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła? Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta.

 

A to, że nikt w nich z prądu nie korzysta to było jasne jak słońce, przynajmniej w tym kraju ;] Pasjonaci może, gros ludzi po prostu leje tam benzynę czy ropę i tyle ;] 

Mega bezawaryjne, mało palące i pojemne auto. Nie każdy kupuje oczami.

Sąsiad miał takie na taxi. Jeżdżone 99% po warszawie, przebieg obecnie pod 500kkm i praktycznie nic przy tym aucie nie robił. Średnie spalanie to 5.6l

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, zinger said:

Bo sa, tylko uzytkownicy nie potrafia albo wrecz nie chca (sluzbowki) tego wykorzystac. Znajomy ma XC60 plugina i ma srednie spalanie na poziomie 3 czy 4l chyba. Wiekszosc km w tygodniu po Krk robi na samym pradzie.

 

Inna sprawa, ze wartosci deklarowane a rzeczywiste, to dwa swiaty, nie tylko dla hybryd ale i zwyklych aut i imo powini cos z tym zrobic, bo to jawne robienie ludzi w wała.

 

Przez 3 lata i 44000 km mój Passat GTE uzyskał średnie spalanie na poziomie 2 litrów. 

Ale jak już gdzieś pisałem, wielu użytkowników (szczegolnie w UK) jeździ PHEV, bo leasing jest tańszy niż tradycyjnych samochodów. Nie obchodzi ich ładowanie (albo nie mają mozliwości).

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, format napisał:

 

Bełchatów, zapomniałeś wspomnieć o Bełchatowie! :old:

 

 

Merytoryczny głos w dyskusji podpartej faktami na kąciku stricte technicznym to jest właśnie to, czego od Ciebie oczekiwałem. Nie zawiodłeś.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, twinsen napisał:

Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze ;] 

to samo można powiedzieć np o Juke'u. Jednym się taka stylizacja podoba innym nie. Prius urodą nie grzeszy, ale to trochę wynika z Cx.

18 minut temu, twinsen napisał:

Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła?

bo oni zaczęli dawno temu, w pewnym sensie dzięki temu zmonopolizowali rynek i przyzwyczaili odbiorców, że jak dobra hybryda to Toyota. W zasadzie tylko Hyundai/Kia jakoś nawiązują technologią, cała reszta jest lekko dekadę w plecy.

Zwróć też uwagę, że Toyota nie pcha się w EV, bo to ślepy zaułek na dzisiaj, za to rozwijają mocno ogniwa paliwowe na wodór.

18 minut temu, twinsen napisał:

Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta.

bo im się normy przestały zgadzać, dlatego tyle PHEV, mild i innych hybrydowych tworów teraz na rynku. Przy WLTP, gdzie badane jest pierwsze 100km pozwala to ''zaoszczędzić'' bardzo dużo CO2 z puli emisji producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cezh napisał:

 

Przez 3 lata i 44000 km mój Passat GTE uzyskał średnie spalanie na poziomie 2 litrów. 

Ale jak już gdzieś pisałem, wielu użytkowników (szczegolnie w UK) jeździ PHEV, bo leasing jest tańszy niż tradycyjnych samochodów. Nie obchodzi ich ładowanie (albo nie mają mozliwości).

 

Albo też biorą hybrydę, bo takowa ma lepsze osiągi niż benzyna, przy niewiele droższej opłacie miesięcznej...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, Ozarek said:

Zwróć też uwagę, że Toyota nie pcha się w EV, bo to ślepy zaułek na dzisiaj...

 

To trzeba szybko poinformować Muska, kilku szefów koncernów motoryzacyjnych, włączając w to szefa Toyoty!

 

https://www.google.com/amp/s/www.caranddriver.com/news/amp27887943/toyota-ev-rollout-plans/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Merytoryczny głos w dyskusji podpartej faktami na kąciku stricte technicznym to jest właśnie to, czego od Ciebie oczekiwałem. Nie zawiodłeś.

 

Jak widzisz, świetnie dostosowuję się do poziomu rozmówcy :oki:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, format napisał:

 

Jak widzisz, świetnie dostosowuję się do poziomu rozmówcy :oki:

 

 

Nie bądź zbyt skromny, przecież gołym okiem widać, że to Ty wytyczasz w tym wątku (i nie tylko) nowe standardy.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

Tak i nie. Mi też nie chciałoby się codziennie dookoła auta z kablem biegać.

Skoro wpiecie kabla w garazu po zaparkowania auta to dla Ciebie problem, no to takie auto nie jest po prostu dla Ciebie. Jesli ktos kupuje plugina i liczy, ze mu sie sam w gniazdko wepnie, to chyba cos jest z ta osoba nie tak, a nie z samochodem, czy producentami ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, zinger said:

Skoro wpiecie kabla w garazu po zaparkowania auta to dla Ciebie problem, no to takie auto nie jest po prostu dla Ciebie. Jesli ktos kupuje plugina i liczy, ze mu sie sam w gniazdko wepnie, to chyba cos jest z ta osoba nie tak, a nie z samochodem, czy producentami ;)

 

Ci co kupuja swiadomie to na pewno uzywaja :ok:

Ale jest tez spora grupa, ktora "dostanie" takie auto jako sluzbowe i zwyczajnie koszty jazdy ma gdzies ;]

Wbrew pozorom te auta sa dosc drogie, wiec czesto trafiaja do ludzi raczej majetnych ;)

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ci co kupuja swiadomie to na pewno uzywaja :ok:

Ale jest tez spora grupa, ktora "dostanie" takie auto jako sluzbowe i zwyczajnie koszty jazdy ma gdzies ;]

Wbrew pozorom te auta sa dosc drogie, wiec czesto trafiaja do ludzi raczej majetnych ;)

 

 

Dlatego taka grupe nalezy pominac w tych rozwazaniach a nie podniecac sie na podstawie sposobu ich uzytkowania, ze pluginy sa bez sensu, bo nie pala tyle co fabryka przewidziala ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Przez 3 lata i 44000 km mój Passat GTE uzyskał średnie spalanie na poziomie 2 litrów. 

Ale jak już gdzieś pisałem, wielu użytkowników (szczegolnie w UK) jeździ PHEV, bo leasing jest tańszy niż tradycyjnych samochodów. Nie obchodzi ich ładowanie (albo nie mają mozliwości).

u mnie w 330e mam średnie żużycie benzyny z przebiegu 104tys 4,7 więc zupełnie przyzwoicie. zestawiajac to z poprzednim bmw gdzie średnia była powyżej 10 to całkiem sensowna oszczedność

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, zinger napisał:

Dlatego taka grupe nalezy pominac w tych rozwazaniach a nie podniecac sie na podstawie sposobu ich uzytkowania, ze pluginy sa bez sensu, bo nie pala tyle co fabryka przewidziala ;)

Przez Ostatnie  dni patrzę sobie na moje  dzienne przebiegi. Od 70 do 100 km 100% miasto , gdybym hybryda miała zasięg na elektryku 100 km i bylby duzym suvem to bym brał w ciemno albo raczej jasno 😂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krzychuk napisał:

u mnie w 330e mam średnie żużycie benzyny z przebiegu 104tys 4,7 więc zupełnie przyzwoicie. zestawiajac to z poprzednim bmw gdzie średnia była powyżej 10 to całkiem sensowna oszczedność

Kwestia ile miasto ile trasa . 330e ma chyba 180 koni ? Moj diesel 520d ma aktualnie średnie 7,7  z  10 tys km , 95% miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Marcin79 napisał:

Kwestia ile miasto ile trasa . 330e ma chyba 180 koni ? Moj diesel 520d ma aktualnie średnie 7,7  z  10 tys km , 95% miasto.

około 60% przebiegu miasto, 35% autostrady/drogi expresowe, 5% drogi krajowe

 

185km z benzyny + 100 z elekrtyka ale sumarycznie 252KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Skoro wpiecie kabla w garazu po zaparkowania auta to dla Ciebie problem, no to takie auto nie jest po prostu dla Ciebie. Jesli ktos kupuje plugina i liczy, ze mu sie sam w gniazdko wepnie, to chyba cos jest z ta osoba nie tak, a nie z samochodem, czy producentami ;)

 

Nie przeczę, że jestem leniem któremu by się nie chciało. Sęk w tym, że nie tylko ja. I właśnie dzięki takim leniom wyszło z powyższego badania to co wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, krzychuk napisał:

u mnie w 330e mam średnie żużycie benzyny z przebiegu 104tys 4,7 więc zupełnie przyzwoicie. zestawiajac to z poprzednim bmw gdzie średnia była powyżej 10 to całkiem sensowna oszczedność

 

Podawanie niskiego spalania paliw konwencjonalnych jako oszczędności bez wspominania przy tym o innych źródłach zasilania pojazdu i ich kosztach jest odrobinę jednak mylące. Ja mogę powiedzieć, że średnie zużycie benzyny w moich dieslach z ostatnich 500kkm to 0.0l/100km. To dopiero całkiem sensowna oszczędność.

:ok:

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Marcin79 napisał:

Przez Ostatnie  dni patrzę sobie na moje  dzienne przebiegi. Od 70 do 100 km 100% miasto , gdybym hybryda miała zasięg na elektryku 100 km i bylby duzym suvem to bym brał w ciemno albo raczej jasno 😂 

Wlasnie czekam na taka;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Podawanie niskiego spalania paliw konwencjonalnych jako oszczędności bez wspominania przy tym o innych źródłach zasilania pojazdu i ich kosztach jest odrobinę jednak mylące. Ja mogę powiedzieć, że średnie zużycie benzyny w moich dieslach z ostatnich 500kkm to 0.0l/100km. To dopiero całkiem sensowna oszczędność.

:ok:

baterie w połowie ładuje z domowej instalacji fotowoltaiki a w połowie z gniazdka pod biurem.

uśredniony koszt 1kwh z gniazdka to jakieś 70gr a zatem załadowanie akumulatorów na całodzienny przebieg to niespełna 5 zł (nawet gdyby nie było fotowoltaiki)więc taniej niż bilet na komunikację zbiorową w obie strony.

Oczywiscie dochodzą koszty samego zużycia samochodu, utraty wartości itp itd ale licząc samą energię do ruszenia gruza to są jednak wymierne oszczędności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie przeczę, że jestem leniem któremu by się nie chciało. Sęk w tym, że nie tylko ja. I właśnie dzięki takim leniom wyszło z powyższego badania to co wyszło.

 

Skoro wiesz, ze nie bedzie Ci sie chcialo pdpinac, to chyba z wlasnej woli nie kupisz plugina, prawda? A Ci co maja darowane, nie powinni byc brani pod uwage, bo nie szanuja tego co maja.

Z tymi badaniami to troche jak z eksperymentem Clarksona, ktory swego czasu wzial Priusa i M3 na tor i mu wyszlo, ze M3 pali tyle samo albo i mniej, niz Prius cisnac Priusa do granic mozliwosci, co dla M3 bylo lekka przebiezka. No i wyszlo jak wyszlo, tylko czy ma to jakis glebszy sens i odniesienie do rzeczywistosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, zinger napisał:

Skoro wiesz, ze nie bedzie Ci sie chcialo pdpinac, to chyba z wlasnej woli nie kupisz plugina, prawda?

 

Nie kupię. Chyba że będzie jakaś opcja najazdowej ładowarki indukcyjnej czy coś...

 

7 minut temu, zinger napisał:

A Ci co maja darowane, nie powinni byc brani pod uwage, bo nie szanuja tego co maja.

Z tymi badaniami to troche jak z eksperymentem Clarksona, ktory swego czasu wzial Priusa i M3 na tor i mu wyszlo, ze M3 pali tyle samo albo i mniej, niz Prius cisnac Priusa do granic mozliwosci, co dla M3 bylo lekka przebiezka. No i wyszlo jak wyszlo, tylko czy ma to jakis glebszy sens i odniesienie do rzeczywistosci...

 

Tak i nie. Bo IMO to badanie miało pokazać jak świat zweryfikował założenia producentów. No i okazało się, że ludzie olewają ładowanie, bo wcale hybryd nie chcieli, bo nie mają gdzie ładować, bo ulgi ekonomiczne powodują, że w rzeczywistości trafiają one nie do tych co trzeba.

 

 

Ja też napisałem wyżej, że nie kupię hybrydy. Ale jeśli koszty leasingu lub inne opłaty stałe związane z autem będą np. o 10% niższe to kupię. I nie będę jej ładował, dokładnie tak jak tamci. Których - jak się okazuje po analizie raportu - jest aż tylu, że stawiają pod znakiem zapytania całą koncepcję. Koncepcję może i dobrą, ale nieuwzględniającą czynnika ludzkiego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, krzychuk napisał:

baterie w połowie ładuje z domowej instalacji fotowoltaiki a w połowie z gniazdka pod biurem.

uśredniony koszt 1kwh z gniazdka to jakieś 70gr a zatem załadowanie akumulatorów na całodzienny przebieg to niespełna 5 zł (nawet gdyby nie było fotowoltaiki)więc taniej niż bilet na komunikację zbiorową w obie strony.

Oczywiscie dochodzą koszty samego zużycia samochodu, utraty wartości itp itd ale licząc samą energię do ruszenia gruza to są jednak wymierne oszczędności

 

Ale ja nie neguję, że jest taniej. Tylko że nie aż tak jak by można sądzić patrząc tylko na zużycie benzyny.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, twinsen napisał:

Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze

Niezabijalny automat, skrajnie niskie zużycie paliwa, szczególnie w mieście, wyjątkowa idiotodporoność i bardzo duża niezawodność nawet mimo rabunkowej eksploatacji, płynnie działający napęd, jak na warunku EU całkiem spory kompakt z niezłym bagażnikiem generujący koszty utrzymania niższe, niż auto klasy A.

Wygląd przy tym schodzi na dalszy plan.

 

Do tego już ponad 10 lat temu Toyota dawała wyposażenie często niedostępne u konkurencji: kamera cofania, automatyczne parkowanie, seryjny klimatronik, automat

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, krzychuk napisał:

baterie w połowie ładuje z domowej instalacji fotowoltaiki a w połowie z gniazdka pod biurem.

uśredniony koszt 1kwh z gniazdka to jakieś 70gr a zatem załadowanie akumulatorów na całodzienny przebieg to niespełna 5 zł (nawet gdyby nie było fotowoltaiki)więc taniej niż bilet na komunikację zbiorową w obie strony.

Oczywiscie dochodzą koszty samego zużycia samochodu, utraty wartości itp itd ale licząc samą energię do ruszenia gruza to są jednak wymierne oszczędności

 

Chciałbym tylko powiedzieć że dyskutując z Rybem na poważnie na tematy związane z czymkolwiek innym prócz zajebistości Mitsu Outlandera, czy jakichś tam Jaguarów popełniasz wielki błąd.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ghost2255 napisał:

Niezabijalny automat, skrajnie niskie zużycie paliwa, szczególnie w mieście, wyjątkowa idiotodporoność i bardzo duża niezawodność nawet mimo rabunkowej eksploatacji, płynnie działający napęd, jak na warunku EU całkiem spory kompakt z niezłym bagażnikiem generujący koszty utrzymania niższe, niż auto klasy A.

Wygląd przy tym schodzi na dalszy plan.

 

Do tego już ponad 10 lat temu Toyota dawała wyposażenie często niedostępne u konkurencji: kamera cofania, automatyczne parkowanie, seryjny klimatronik, automat

 

No to jest przepis na sukces nawet teraz! Zmieniasz budę czyli kształt blachy to okalającej i masz nowoczesny wóz nadal na tym samym poziomie. Czemu pozostali starają się wynaleźć koło, skoro mają przed nosem przepis na sukces? Ja tego nie pojmuję :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lnk napisał:

Teraz korporacje w imię bycia eco  mają dla flot limity korporacyjne CO2 wiec kadra  przerzuca się na plug-in żeby na papierze się zgadzało. A jeżdżą nie na prądzie tylko na benzynie/dieslu nie patrząc na spalanie. Takie czasy...

To juz bylo. Zaczyna sie liczenie realnej emisji CO2....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, K3 napisał:

W PL ta realna emisja oznacza więcej CO2 w elektryku niż w benzynie...

 

Nawet gdy 1.5TW importujemy z Niemiec, a pół ze Szwecji (jak w tej chwili)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, format napisał:

 

Chciałbym tylko powiedzieć że dyskutując z Rybem na poważnie na tematy związane z czymkolwiek innym prócz zajebistości Mitsu Outlandera, czy jakichś tam Jaguarów popełniasz wielki błąd.

 

Chciałbym z przykrością zauważyć, że ostatnio Twoim złośliwym wrzutkom brakuje jakiejkolwiek finezji. Niebezpiecznie zbliżasz się takimi wpisami jak ten do poziomu najtańszych trolli tego forum. Przykrość owa wynika głównie z faktu, że miałem Cię dotąd za przeciwnika godnego jakiejś polemiki ale odkąd Twoja twórczość w każdym moim temacie ogranicza się do Mitsu, Jagów, 500nm i dzieci z Bełchatowa nie ma sensu nawet odpowiadać. Proszę zatem żebyś się bardziej postarał, bo obniżasz poziom zabawy.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, twinsen napisał:

 

No to jest przepis na sukces nawet teraz! Zmieniasz budę czyli kształt blachy to okalającej i masz nowoczesny wóz nadal na tym samym poziomie. Czemu pozostali starają się wynaleźć koło, skoro mają przed nosem przepis na sukces? Ja tego nie pojmuję :( 

 

Na moje oko klienci na Priusa są bardzo specyficzni i chyba wszyscy zdążyli już go kupić. Rozumie to nawet Toyota i montuje hybrydową technologię do pozostałych, normalnych samochodów z gamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, krzychuk napisał:

zgadza się, zawsze jest coś za coś ale generalnie jestem "na plusie"

 

I o to chodzi. Powyższy artykuł udowadnia też, że hybrydy mają sens, tylko trzeba z nich umieć korzystać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, format napisał:

 

Nawet gdy 1.5TW importujemy z Niemiec, a pół ze Szwecji (jak w tej chwili)?

 

Nie wiem jak teraz, by trzeba znaleźć ostatni raport...

 

Kiedyś pisałem o tym z Zacharem...

"Hej Zachar. W nawiązaniu do Twojego posta pokazującego zużycie energii elektrycznej w eGolfie nasunęła mi się dość ciekawa refleksja. W internecie można znaleźć "Wskaźniki emisyjności dla energii elektrycznej", i w raporcie dotyczącym 2016 podano, iż produkcja 1MWh dla użytkowników końcowych to emisja 781kg CO2.
Zakładając bezstratne ładowanie akumulatorów w eGolfie i podane przez Ciebie wartości zużycia energii na poziomie 11,9kWh/100km oraz 22kWh/100km w trybie dynamicznej jazdy uzyskamy odpowiednio 93g oraz 172g CO2/100km. Są to wartości na poziomie każdego zwykłego samochodu osobowego. A w rzeczywistości będą wyższe, chociażby ze względu na straty w procesie ładowania.
Nie jestem wrogiem aut elektrycznych, ale po prostu w polskich warunkach one nie mają nic wspólnego z ekologią. Szczególnie że podane 781kg CO2/MWh to średnia z uwzględnieniem wiatraków i elektrowni wodnych, dla elektrowni węglowych jest to ponad 800kg.
Podobnie można wyliczyć NOx, gdzie eGolf ma emisję znacznie większą niż zwykłe auta."

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

I o to chodzi. Powyższy artykuł udowadnia też, że hybrydy mają sens, tylko trzeba z nich umieć korzystać.

 

Ale to samo jest dieslami. Udowadniasz wszem i wobec że są czyste i oszczędne a przy bliższym spojrzeniu okazuje się że tylko te najnowsze, tylko wielkie i w zasadzie tylko na gwarancji. A 90 % jeżdżących nie wchodzi do tej grupy i są zwyczajnymi śmierdzielami, które nie powinny wyjechać na ulice. W przypadku hybryd jest jednak odwrotnie. Nie zdarzyło mi się jadąc za hybrydą włączać obiegu zamkniętego. W przeciwieństwie do diesli, gdzie się rzadko zdarza nie włączać.

Diesle jak najbardziej mają sens. Tylko obszar zastosowań się coraz bardziej zawęża. Szczególnie dla przeciętnego Kowalskiego. Który jednak wyda fortunę i chce na tej hybrydzie oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.