Skocz do zawartości

Hybrydy są ekologiczne, mówili...


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Ale to samo jest dieslami. Udowadniasz wszem i wobec że są czyste i oszczędne a przy bliższym spojrzeniu okazuje się że tylko te najnowsze, tylko wielkie i w zasadzie tylko na gwarancji. A 90 % jeżdżących nie wchodzi do tej grupy i są zwyczajnymi śmierdzielami, które nie powinny wyjechać na ulice. W przypadku hybryd jest jednak odwrotnie. Nie zdarzyło mi się jadąc za hybrydą włączać obiegu zamkniętego. W przeciwieństwie do diesli, gdzie się rzadko zdarza nie włączać.

Diesle jak najbardziej mają sens. Tylko obszar zastosowań się coraz bardziej zawęża. Szczególnie dla przeciętnego Kowalskiego. Który jednak wyda fortunę i chce na tej hybrydzie oszczędzać.

 

To też nie do końca. Te diesle były czyste i oszczędne w swoich czasach i wg ówczesnych norm. Oczywistym jest, że nie przystają do współczesnych czasów. Owszem, hybrydy starzeją się wolniej ale pierwsze Priusy też dziś szału nie robią w porównaniu ze współczesnymi modelami. Owszem, nadal są oszczędne i ekonomiczne ale jednak obok nowych hybryd to zabytki. Tak samo jak te diesle.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, twinsen said:

 

No to jest przepis na sukces nawet teraz! Zmieniasz budę czyli kształt blachy to okalającej i masz nowoczesny wóz nadal na tym samym poziomie. Czemu pozostali starają się wynaleźć koło, skoro mają przed nosem przepis na sukces? Ja tego nie pojmuję :( 

Co Ty gadasz. Prius od poczatku wygladal nowoczesnie i mi zawsze sie podobal. I niezawodnosc na 1-ym miejscu. Kiedys moze sie kupi takiego jak ceny spadna ponizej 10 tysi. Nawet 1 Gena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Dark_Knight napisał:

Te diesle były czyste i oszczędne w swoich czasach i wg ówczesnych norm.

1.9 TDI nigdy nie były czyste. Oszczędne i owszem. Nawet bardzo. Ale nigdy czyste. Zresztą chodząc na ubogo nie mogły być. Natomiast Prius jest czysty nawet według współczesnych kryteriów.

To, że norma dopuszcza zadymienie jak ze Stefana Batorego to nie znaczy że jest czysty. Bo na tej samej zasadzie można powiedzieć że kiedyś było czyste powietrze. Bo nie było stacji pomiarowych.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Dark_Knight said:

 

To też nie do końca. Te diesle były czyste i oszczędne w swoich czasach i wg ówczesnych norm. Oczywistym jest, że nie przystają do współczesnych czasów. Owszem, hybrydy starzeją się wolniej ale pierwsze Priusy też dziś szału nie robią w porównaniu ze współczesnymi modelami. Owszem, nadal są oszczędne i ekonomiczne ale jednak obok nowych hybryd to zabytki. Tak samo jak te diesle.

 

 

One byly czyste jak byly nowe, i tak jest z wiekszoscia dieslow. 

Szkoda ze teraz dolaczyly do tego benzyny, bo jak sie filterki zuzyja, zacznie sie wycinanie, i te TSI na ubogiej mieszance beda bez mala jak diesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, marcindzieg said:

1.9 TDI nigdy nie były czyste. Oszczędne i owszem. Nawet bardzo. Ale nigdy czyste. Zresztą chodząc na ubogo nie mogły być. Natomiast Prius jest czysty nawet według współczesnych kryteriów.

To, że norma dopuszcza zadymienie jak ze Stefana Batorego to nie znaczy że jest czysty. Bo na tej samej zasadzie można powiedzieć że kiedyś było czyste powietrze. Bo nie było stacji pomiarowych.

Te tedeiki moze i po rozgrzaniu czyste w miare byly ale jak byly nowe, tak do 100-150 tys km przebiegu. Ale ja juz nie pamietam tych czasow.

I to samo przypuszczalnie stanie sie z aktualnymi benzynami na bezposrednim wtrysku.

 

Wiele razy pisalem ze benzyna na zwyklym wielopunktowym wtrysku jest w miare odporna na procesy starzenia. Jak ma Kata od Euro4 wzwyz i jest sprawna to czy ma 100 czy 300 tys km to nic z niej nie smierdzi. Poza tym na SKP sprawdza latwo czy katalizator kombinowany czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Bo hybrydy plugin nie są wymyślone po to, żeby były eko, tylko żeby dobrze wypadały w testach WLTP i obniżały emisję CO2 w ofercie danego producenta.

Do takiej hybrydy można wyprodukować 2 inne normalne auta i nadal zmieścić się w unijnej emisji nie płacąc kar. 

 

To się niczym nie różni od volkswagenowskiego tuningu software'u "pod test", tylko że w pełni oficjalnie i zgodnie z prawem EU. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

Co Ty gadasz. Prius od poczatku wygladal nowoczesnie i mi zawsze sie podobal. I niezawodnosc na 1-ym miejscu. Kiedys moze sie kupi takiego jak ceny spadna ponizej 10 tysi. Nawet 1 Gena.

 

Czyli mam spaczony gust, bo te japońskie wydziwy gdzie światła przednie wyglądają jak przypadkowy kleks to jest nieakceptowalne ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, twinsen napisał:

 

Czyli mam spaczony gust, bo te japońskie wydziwy gdzie światła przednie wyglądają jak przypadkowy kleks to jest nieakceptowalne ;] 

Niekoniecznie.

Mam drugiego Priusa w życiu. Aktualnie 3 gen. I o ile 4 gen bardzo podoba mi się jako rozwinięcie techniki i osiągów poprzednika, to do wyglądu jeszcze nie mogę się przemóc.

2 była delikatnie mówiąc "średnia" z wyglądu, 3 jest akceptowalna, a 4 to już skośnych poniosło. Może za kilka lat się opatrzy i się przyzwyczaję, ale na razie jakoś nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ghost2255 napisał:

Niekoniecznie.

Mam drugiego Priusa w życiu. Aktualnie 3 gen. I o ile 4 gen bardzo podoba mi się jako rozwinięcie techniki i osiągów poprzednika, to do wyglądu jeszcze nie mogę się przemóc.

2 była delikatnie mówiąc "średnia" z wyglądu, 3 jest akceptowalna, a 4 to już skośnych poniosło. Może za kilka lat się opatrzy i się przyzwyczaję, ale na razie jakoś nie mogę.

 

Masz przesuniętą granicę ;] Sam widzisz że japońska stylistyka jest na granicy kiczu ;] Japońce w projektowaniu aut są jak Picasso w malowaniu obrazów ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Cezh napisał:

 

To trzeba szybko poinformować Muska, kilku szefów koncernów motoryzacyjnych, włączając w to szefa Toyoty!

 

https://www.google.com/amp/s/www.caranddriver.com/news/amp27887943/toyota-ev-rollout-plans/

ale doczytałeś, że to są póki co plany i nie mają NIC na teraz? Plany przyspieszają bo widzą popyt ale to wcale nie znaczy, że te plany zrealizują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Ozarek said:

ale doczytałeś, że to są póki co plany i nie mają NIC na teraz? Plany przyspieszają bo widzą popyt ale to wcale nie znaczy, że te plany zrealizują.

 

Nie mają nic na teraz, bo stali się ofiarami własnego sukcesu (coś jak Nokia). Kiedyś cały Hollywood jeździł Priusami teraz Teslami. W takiej Szwecji czy Norwegi Toyota praktycznie nie istnieje.

Toyota robi świetne hybrydy a jednak systematycznie traci udział w najbardziej rozwiniętych rynkach.

Jak szybko wypuści dobre EV i zapomni o wodorze (jeśli już nie zapomniała), to pewnie sobie poradzi, ale musi im być głupio, że klienci masowo przechodzą do np. Kia/Hyundai. Pewnie przez złą decyzję jakiegoś upartego starego CEO.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezh napisał:

Jak szybko wypuści dobre EV i zapomni o wodorze (jeśli już nie zapomniała), to pewnie sobie poradzi, ale musi im być głupio, że klienci masowo przechodzą do np. Kia/Hyundai.

mając dobre hybrydy i plugin pełne EV nie jest jakimś wielkim wyzwaniem, ale o wodorze i ogniwach na pewno nie zapomni. EV to ślepa uliczka, technologia baterii kompletnie nie nadaje się do aut, a o jakimkolwiek prawdziwym przełomie na tym polu cisza. Ogniwa wodorowe są dużo czystsze w rozrachunku niż EV.

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ozarek napisał:

z dostawczakiem jest trochę prościej, ale skoro mają gotowe zespoły napędowe to adaptacja do gamy osobowych będzie prosta.

Ale osobowe też mają:

link

Edit

Nie - to na ogniwa wodorowe

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, zinger napisał:

.

 

Te badania dotyczyly chyba tylko pluginow.

A zwykle hybrydy, tez sie doskonale sprawdzaja i daja duze oszczednosci, jak sie je odpowiednio uzytkuje. Pisze z doswiadczenia, nie z teorii.

Hybrydą też trzeba umieć jeździć. Jak normalnie dajesz w palnik to nic mniej nie spali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, twinsen napisał:

 

Czyli mam spaczony gust, bo te japońskie wydziwy gdzie światła przednie wyglądają jak przypadkowy kleks to jest nieakceptowalne ;] 

Załapiesz po kilkunastu latach tak jak smartfony i automatyczne skrzynie biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, twinsen napisał:

 

Niech mi ktoś wytłumaczy fenomen Priusa - to istnieje już tyle lat, było chyba pierwszą hybrydą tak powszechną i akceptowaną, wręcz biło rekordy popularności. Samo auto zaś jest tak koszmarnie brzydkie że chyba nawet Subaru Tribeca jest ładniejsze ;] Czemu inni producenci nie robili hybryd tylko Toyota się uparła? Dopiero od pewnego czasu hybryda jest w ofercie praktycznie każdego producenta.

 

A to, że nikt w nich z prądu nie korzysta to było jasne jak słońce, przynajmniej w tym kraju ;] Pasjonaci może, gros ludzi po prostu leje tam benzynę czy ropę i tyle ;] 

Po prostu Prius jest bezkonkurencyjny. Moja żona nie chciała nowiutkiego Lexusa, bo jej Prius ma nawet automatyczne parkowanie, a Lex tego nie miał. 

Średnie spalanie Priusa mojej żony w mieście to około 4.5 l/100km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Merytoryczny głos w dyskusji podpartej faktami na kąciku stricte technicznym to jest właśnie to, czego od Ciebie oczekiwałem. Nie zawiodłeś.

:ok:

 

Twoj głos, boję się, był merytoryczny w podobnym stopniu ;)

moj T8 od nowości ma trochę ponad 30kkm i srednie spalanie 4,2 

jak by nie kilka tras, w które pojechałem celowo nim a nie "smierdziuchemmalopalacym" bo zwyczajnie jedzie sie duuuuuuzo przyjemniej, to, myślę, było by gdzieś poniżej 3l

aha, muszę dodać, że te trasy były głównie w niemczech, chyba, bo spalanie wychodziło (10-12)+

;)

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, akisel napisał:

Twoj głos, boję się, był merytoryczny w podobnym stopniu ;)

moj T8 od nowości ma trochę ponad 30kkm i srednie spalanie 4,2 

jak by nie kilka tras, w które pojechałem celowo nim a nie "smierdziuchemmalopalacym" bo zwyczajnie jedzie sie duuuuuuzo przyjemniej, to, myślę, było by gdzieś poniżej 3l

 

 

Właśnie potwierdziłeś to co napisano. Hybryda traci przewagę na dłuższych dystansach lub gdy nie jest ładowana z gniazdka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Właśnie potwierdziłeś to co napisano. Hybryda traci przewagę na dłuższych dystansach lub gdy nie jest ładowana z gniazdka.

 

 

no jeśli ustalamy, że spalanie 4,2/100 dla prawie 400konnego kioska, to "żadna przewaga" to zgadza się, potwierdiłem

;)

przez 1,5 roku użytkowania, nie pojechałem z rodziną w żadną inną trasę 

tylko służbowo dieslem 

strzelam, że bez EV, nie zmieniając stylu jazdy średnie spalanioe było by gdzieś bliżej 10, ajk nie więcej

no i miałby chyba jakieś 70 koni mniej i kilkadziesiąt tys tańszy 

 

 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, akisel napisał:

no jeśli ustalamy, że spalanie 4,2/100 dla prawie 400konnego kioska, to "żadna przewaga" to zgadza się, potwierdiłem

;)

 

Zwracam tylko uwagę że "traci przewagę" to nie to samo co "żadna przewaga".

 

2 minuty temu, akisel napisał:

przez 1,5 roku użytkowania, nie pojechałem z rodziną w żadną inną trasę 

tylko służbowo dieslem 

strzelam, że bez EV, nie zmieniając stylu jazdy średnie spalanioe było by gdzieś bliżej 10, ajk nie więcej

no i miałby chyba jakieś 70 koni mniej i kilkadziesiąt tys tańszy 

 

Co nic nie zmienia w kontekście tego artykułu. Gdybyś auta nie ładował lub jeździł dużo w trasy paliłoby tyle co porównywalna benzyna przecież. Artykuł tylko zauważa, że gros ludzi właśnie tak robi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Zwracam tylko uwagę że "traci przewagę" to nie to samo co "żadna przewaga".

 

 

Co nic nie zmienia w kontekście tego artykułu. Gdybyś auta nie ładował lub jeździł dużo w trasy paliłoby tyle co porównywalna benzyna przecież. Artykuł tylko zauważa, że gros ludzi właśnie tak robi.

 

zgadza się, nie to samo 👍

 

no, a kto bogatemu i do tego mądremu, zabroni

nie trzeba żaden artykuł, żeby udwodnić, że plugin będzie palił WIECEJ, niż porównywalny spalinowy, jesli nie będzie ładowany!

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, akisel napisał:

zgadza się, nie to samo 👍

 

no, a kto bogatemu i do tego mądremu, zabroni

nie trzeba żaden artykuł, żeby udwodnić, że plugin będzie palił WIECEJ, niż porównywalny spalinowy, jesli nie będzie ładowany!

 

W artykule nie chodziło o wykazanie tej cechy pojazdow lecz o zbadanie w jaki sposób użytkuje je społeczeństwo. I wyszło że ludzie kupują je z powodu ulg podatkowych/reklam/mody/whatever a potem im się nie chce ich ładować i używać zgodnie z instrukcją, co przynosi takie a nie inne skutki. Hybrydy nie są tu nic winne, co najwyżej ich producenci oraz rządy państw (dające dopłaty), że tego nie przewidzieli.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

W artykule nie chodziło o wykazanie tej cechy pojazdow lecz o zbadanie w jaki sposób użytkuje je społeczeństwo. I wyszło że ludzie kupują je z powodu ulg podatkowych/reklam/mody/whatever a potem im się nie chce ich ładować i używać zgodnie z instrukcją, co przynosi takie a nie inne skutki. Hybrydy nie są tu nic winne, co najwyżej ich producenci oraz rządy państw (dające dopłaty), że tego nie przewidzieli.

 

jeste jeszcze jedno, bardzao ważne stwierdzenie

phev robią większe przebiegi niż zakładali producenci kilka lat temu

Most PHEVs have type-approval all-electric ranges of 30–60 km and electrify 5,000–10,000 km a year. PHEVs with high all-electric ranges of 80 km or more achieve 12,000–20,000 km mean annual electric mileages, which is comparable to the annual mileage of the car fleet 

i aktualne posuniecia niektórych (BMW z zasiegiem 80 lub GLE diesel + około 100kmEV) to potwierdzają

👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, akisel napisał:

jeste jeszcze jedno, bardzao ważne stwierdzenie

phev robią większe przebiegi niż zakładali producenci kilka lat temu

Most PHEVs have type-approval all-electric ranges of 30–60 km and electrify 5,000–10,000 km a year. PHEVs with high all-electric ranges of 80 km or more achieve 12,000–20,000 km mean annual electric mileages, which is comparable to the annual mileage of the car fleet 

i aktualne posuniecia niektórych (BMW z zasiegiem 80 lub GLE diesel + około 100kmEV) to potwierdzają

👍

 

Fakt, trend jest w dobrym kierunku.

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, akisel said:

jeste jeszcze jedno, bardzao ważne stwierdzenie

phev robią większe przebiegi niż zakładali producenci kilka lat temu

Most PHEVs have type-approval all-electric ranges of 30–60 km and electrify 5,000–10,000 km a year. PHEVs with high all-electric ranges of 80 km or more achieve 12,000–20,000 km mean annual electric mileages, which is comparable to the annual mileage of the car fleet 

i aktualne posuniecia niektórych (BMW z zasiegiem 80 lub GLE diesel + około 100kmEV) to potwierdzają

👍

 

Przy okazji EV też robią większe przebiegi niż zakładali producenci i chyba konsumenci ;].

Sam w i3 zrobiłem 20kkm w niecały rok a normalnie robię okolo 15 kkm rocznie.

 

Wracając do tematu, sporo zależy od konkretnej hybrydy phev.

Countrymanem phev jeździłem mało, bo zasięg EV to marne 22km, Pasatem gte dużo, bo mogłem dociągnąć do 45 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, marcindzieg said:

Mówisz że idą z torbami? To wrzuć dane z największego rynku na świecie czyli USA :)

 

Nie pójdą.

Toyota w NO radzi sobie nieźle. Jak na taką żałosną firmę, to nawet bardzo dobrze. (Lepiej niż myślałem, mój błąd).

Co do USA, to może sam zapodają jakieś dane. Np dynamika wzrostu sprzedaży Tesli vs Toyoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, K3 napisał:

 

Nie wiem jak teraz, by trzeba znaleźć ostatni raport...

 

Kiedyś pisałem o tym z Zacharem...

"Hej Zachar. W nawiązaniu do Twojego posta pokazującego zużycie energii elektrycznej w eGolfie nasunęła mi się dość ciekawa refleksja. W internecie można znaleźć "Wskaźniki emisyjności dla energii elektrycznej", i w raporcie dotyczącym 2016 podano, iż produkcja 1MWh dla użytkowników końcowych to emisja 781kg CO2.
Zakładając bezstratne ładowanie akumulatorów w eGolfie i podane przez Ciebie wartości zużycia energii na poziomie 11,9kWh/100km oraz 22kWh/100km w trybie dynamicznej jazdy uzyskamy odpowiednio 93g oraz 172g CO2/100km. Są to wartości na poziomie każdego zwykłego samochodu osobowego. A w rzeczywistości będą wyższe, chociażby ze względu na straty w procesie ładowania.
Nie jestem wrogiem aut elektrycznych, ale po prostu w polskich warunkach one nie mają nic wspólnego z ekologią. Szczególnie że podane 781kg CO2/MWh to średnia z uwzględnieniem wiatraków i elektrowni wodnych, dla elektrowni węglowych jest to ponad 800kg.
Podobnie można wyliczyć NOx, gdzie eGolf ma emisję znacznie większą niż zwykłe auta."

 

Najnowszy raport jest z 12.2019, dane za 2018 rok. Jest niedużo lepiej...

 

Screenshot_20201021-113426.jpg.8f2fdbae8acd732aea5aad2f69975f05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Cezh napisał:

Np dynamika wzrostu sprzedaży Tesli vs Toyoty.

Co do USA - pierwszy kwartał 2020. Tesla nie ujawnia cząstkowych wyników, podziału na kraje ani kontynenty, a jedynie globalną sprzedaż swoich modeli. Specjaliści od rynku amerykańskiego oceniają, że najpopularniejszy model tej marki - Tesla 3 - kupiło około 44 tys. osób, co dawałoby 19 miejsce w rankingu.

Cytat
  1. Ford serii F - 186 526 szt.
  2. Chevrolet Silverado - 143 698 szt.
  3. Ram Pickup - 128 805 szt.
  4. Toyota RAV4 - 97 631 szt.
  5. Toyota Camry - 77 188 szt.
  6. Chevrolet Equinox - 73 453 szt.
  7. Honda CR-V - 71 186 szt.
  8. Toyota Corolla - 69 214 szt.
  9. Honda Civic - 63 994 szt.
  10. Nissan Rouge - 59 716 szt.
  11. Ford Explorer - 56 310 szt.
  12. Toyota Tacoma - 53 636 szt.
  13. GMC Sierra - 53 009 szt.
  14. Jeep Grand Cherokee - 50 083 szt.
  15. Ford Escape - 48 117 szt.
  16. Toyota Highlander - 47 890 szt.
  17. Nissan Altima 47 347 szt.
  18. Honda Accord - 47 125 szt.
  19. Jeep Wrangler - 39 668 szt.
  20. Subaru Forester - 39 080 szt.

Masz 5 modeli Toyoty w pierwszej 20. Jest nawet Subaru, którego specjaliści z AK już dawno skazali na bankructwo ;]

Nie wiem co będzie ale Toyota akurat świetnie dostosowuje się do rynku.

 

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, Cezh said:

 

Nie pójdą.

Toyota w NO radzi sobie nieźle. Jak na taką żałosną firmę, to nawet bardzo dobrze. (Lepiej niż myślałem, mój błąd).

Co do USA, to może sam zapodają jakieś dane. Np dynamika wzrostu sprzedaży Tesli vs Toyoty.

 

Wystarczy sie przejechac gdzies do Azji zeby nie miec zludzen, na jakich rynkach Toyota sie skupia ;]

Norwegia czy Szwecja, ze swoimi sztucznymi regulacjami i populacja na poziomie 15mln w sumie to zaden znaczacy rynek...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wystarczy sie przejechac gdzies do Azji zeby nie miec zludzen, na jakich rynkach Toyota sie skupia ;]

Norwegia czy Szwecja, ze swoimi sztucznymi regulacjami i populacja na poziomie 15mln w sumie to zaden znaczacy rynek...

Odnoszę wrażenie że niektórzy tu nie rozumieją że to biznes. Że to się robi dla pieniędzy a nie żeby zaspokoić ego różnych ludzi. Indyjska firma Tata z racji posiadania Land Rovera technologie ma. A jednak robi tak strasznie gówniane auta że aż boli. Bo się sprzedają.

Saab usiłował robić świetne auta. Jak skończył chyba każdy wie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, marcindzieg said:

Odnoszę wrażenie że niektórzy tu nie rozumieją że to biznes.

 

Muszę się zgodzić. 

Niektórzy też nie rozumieją, że zadowolenie z aktualnego stanu rzeczy jest najlepszą drogą do marginalizacji (Kodak, Nokia, BlackBerry).

Życzę Toyocie jak najlepiej zarówno w USA, jak i w Polsce czy RPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Cezh napisał:

Niektórzy też nie rozumieją, że zadowolenie z aktualnego stanu rzeczy jest najlepszą drogą do marginalizacji (Kodak, Nokia, BlackBerry).

A skąd wiesz że są zadowoleni? Skąd wiesz jakie mają plany? Siedzisz w zarządzie? Masz jakieś dane nie znane dla ogółu?

 

Swoją drogą BlackBerry też się ma całkiem dobrze.

Ale napisz o jakimś koncernie motoryzacyjnym, który szedł drogą Toyoty i zbankrutował. Bo elektronika to zupełnie inny świat.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minutes ago, marcindzieg said:

A skąd wiesz że są zadowoleni? Skąd wiesz jakie mają plany? Siedzisz w zarządzie? Masz jakieś dane nie znane dla ogółu?

 

Swoją drogą BlackBerry też się ma całkiem dobrze.

Ale napisz o jakimś koncernie motoryzacyjnym, który szedł drogą Toyoty i zbankrutował. Bo elektronika to zupełnie inny świat.

 

Tak, zupełnie inny świat.

Nie mam pytań. Przepraszam i przyznaję rację.

Eot 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Cezh napisał:

Tak, zupełnie inny świat.

Nie no. Samochód kupuje się na rok jak telefon. I kupują go pryszczaci nastolatkowie. Klient ten sam. Spoko. Porównaj jeszcze kupno samochodu do kupna domu i będzie komplet. Skoro tak świetnie potrafisz przewidywać przyszłość powinieneś się w jakimś zarządzie zatrudnić. Albo jako wróżka. Rzeczywiście nie ma o czym gadać.

 

PS

Wczoraj dostałem i instalowałem QNX 7 - jeden z produktów BlackBerry. Mają się całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ppmarian napisał:

Już Ci pisałem. Przy domowej ładowarkę zajmuje Ci to z zegarkiem w ręku Max 10s.

 

Moja żona może jednym tchem wymienić ile jest w domu do zrobienia rzeczy, z których każda zajęłaby może z 10s. I wszystkie one nie zrobione. Nie dołożę sobie kolejnego obowiązku.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.