Skocz do zawartości

Jakie używane, nierdzewiejące auto segmentu B,C, lub lekko podwyższone, dobrze znoszące LPG?


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie nierdzewiejące auto segmentu B,C, lub lekko podwyższone z tych segmentów, dobrze znoszące LPG, warto wziąć pod uwagę?

Auto dla dziewczyny, która uczy się obecnie jeździć golfem trójką który od lat jest w rodzinie. Idzie jej nieźle, ale chciałbym kupić coś chociaż trochę bezpieczniejszego.

 

Z wymagań:

-odporność na rdzę

-ESP

-klima jakakolwiek

-czujniki parkowania z tyłu

-silnik pracujący dobrze na LPG i dający możliwość w miarę bezpiecznego wyprzedzania, więc przy silniku wolnossącym te 100KM i jakieś 140Nm gdzieś wysoko dostępnych, fajnie żeby minimum było w aucie z segmentu C (silniki fiata 1.4T, choćby w wersji 120KM pojęcia nie mam czy w zakładanym budżecie da się kupić, bez obaw o poważniejsze wydatki na awarie w najbliższym czasie, chociaż przy wieku tych aut trzeba się z tym liczyć)

-dobrze jakby uszy nie wołały o pomoc z powodu nadmiernego hałasu przy wyjechaniu poza miasto i toczeniu się po ekspresówce

 

Jak na razie zerkam na:

-VW New Beetle bazujący na golfie czwórce bardzo rdza po wielu latach gryzie? Silniki w nim dobrze współpracują z LPG, może się podobać, części eksploatacyjne łatwo dostępne a i wersję z ESP można znaleźć. Ewentualnie czy inne klony bazujące na golfie czwórce można znaleźć ze zdrową budą?

-Punto III bo podobno w miarę nie rdzewieje, tylko nie wiem czy wolnossące 1.4 jako tako jedzie?

-Clio III - jak wyżej

-Swift IV

Zastanawiam się czy wydać pięć, dziesięć, czy piętnaście tyś. zł ale to bardziej uwarunkuję od stanu auta. SX4/Sedici wydaje się ok ale budżet trzeba by zwiększyć.

 

Jakieś inne opcje? :hmm:

 

EDIT

Jakie miejsca w sieci warto przejrzeć poza Otomoto czy Allegro w poszukiwaniu używanego auta? :hmm:

Edytowane przez Tenenberg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Tenenberg napisał:

Jakie nierdzewiejące auto segmentu B,C, lub lekko podwyższone z tych segmentów, dobrze znoszące LPG, warto wziąć pod uwagę?

Auto dla dziewczyny, która uczy się obecnie jeździć golfem trójką który od lat jest w rodzinie. Idzie jej nieźle, ale chciałbym kupić coś chociaż trochę bezpieczniejszego.

 

Z wymagań:

-odporność na rdzę

-ESP

-klima jakakolwiek

-czujniki parkowania z tyłu

-silnik pracujący dobrze na LPG i dający możliwość w miarę bezpiecznego wyprzedzania, więc przy silniku wolnossącym te 100KM i jakieś 140Nm gdzieś wysoko dostępnych, fajnie żeby minimum było w aucie z segmentu C (silniki fiata 1.4T, choćby w wersji 120KM pojęcia nie mam czy w zakładanym budżecie da się kupić, bez obaw o poważniejsze wydatki na awarie w najbliższym czasie, chociaż przy wieku tych aut trzeba się z tym liczyć)

-dobrze jakby uszy nie wołały o pomoc z powodu nadmiernego hałasu przy wyjechaniu poza miasto i toczeniu się po ekspresówce

 

Jak na razie zerkam na:

-VW New Beetle bazujący na golfie czwórce bardzo rdza po wielu latach gryzie? Silniki w nim dobrze współpracują z LPG, może się podobać, części eksploatacyjne łatwo dostępne a i wersję z ESP można znaleźć. Ewentualnie czy inne klony bazujące na golfie czwórce można znaleźć ze zdrową budą?

-Punto III bo podobno w miarę nie rdzewieje, tylko nie wiem czy wolnossące 1.4 jako tako jedzie?

-Clio III - jak wyżej

-Swift IV

Zastanawiam się czy wydać pięć, dziesięć, czy piętnaście tyś. zł ale to bardziej uwarunkuję od stanu auta. SX4/Sedici wydaje się ok ale budżet trzeba by zwiększyć.

 

Jakieś inne opcje? :hmm:

Panda sport 100Hp. Moja znajoma ma i jest zadowolona :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Modus. Spełnia wszystko, tylko trzeba się pogodzić z zajęciem bagażnika na walec LPG lub przerobić podłogę bagażnika i butla od spodu.

 

Golf Plus 1.6 MPI, ale to już drożej.

 

Citroen C3/C4 z silnikiem 1.4 i 1.6 na pasku rozrządu.

 

Opel Meriva 1.4, 1.6

 

Seat Altea 1.6 MPI, ew. Toledo III

 

Fabia II 1.4 nie wygląda, ale spełnia założenia 🙂 

 

 

 

Kilka lat temu znajoma kupiła Daihatsu Sirion 2008 i była bardzo zadowolona. Tylko przy LPG trzeba pilnować luzów zaworowych-mechaniczna regulacja.

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Subaru Impreza Lanos. Ma wszystko co potrzebujesz i w tych pieniądzach powinieneś znaleźć fajny egzemplarz.

 

Ale w zakładanym budżecie to on 1.5 kupi, a ten podobno jest za słaby. Nie jeździłem, więc nie wiem, tak czytałem tylko :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, analyzer64 napisał:

 

Ale w zakładanym budżecie to on 1.5 kupi, a ten podobno jest za słaby. Nie jeździłem, więc nie wiem, tak czytałem tylko :ok: 

Ale on chce 100 KM. Ma 107 :)

Jako tako jedzie. Porajdować sobie nie porajdujesz ale zobacz co dostajesz za te pieniądze:

Link

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tenenberg napisał:

Jakie nierdzewiejące auto segmentu B,C, lub lekko podwyższone z tych segmentów, dobrze znoszące LPG, warto wziąć pod uwagę?

Auto dla dziewczyny, która uczy się obecnie jeździć golfem trójką który od lat jest w rodzinie. Idzie jej nieźle, ale chciałbym kupić coś chociaż trochę bezpieczniejszego.

 

Z wymagań:

-odporność na rdzę

-ESP

-klima jakakolwiek

-czujniki parkowania z tyłu

-silnik pracujący dobrze na LPG i dający możliwość w miarę bezpiecznego wyprzedzania, więc przy silniku wolnossącym te 100KM i jakieś 140Nm gdzieś wysoko dostępnych, fajnie żeby minimum było w aucie z segmentu C (silniki fiata 1.4T, choćby w wersji 120KM pojęcia nie mam czy w zakładanym budżecie da się kupić, bez obaw o poważniejsze wydatki na awarie w najbliższym czasie, chociaż przy wieku tych aut trzeba się z tym liczyć)

-dobrze jakby uszy nie wołały o pomoc z powodu nadmiernego hałasu przy wyjechaniu poza miasto i toczeniu się po ekspresówce

 

 

Jakieś inne opcje? :hmm:

 

Mam Grande Punto 1.4 16v 95KM z LPG

Nie rdzewieje, jedzie jako tako, ESP jest, klimatyzacja dwustrefowa jest, czujniki parkowania były dostępne, co do wyprzedzania - redukcja, but i idzie ;) Silnik prosty, więc i ewentualne naprawy niedrogie, wyciszenie dobre, sporo lepsze niż w nowszej Fieście.

Silnik 1.4 16V (był też w Stilo, Bravo, Panda, Idea) lubi się z LPG, osobiście mam przejechane prawie 200kkm na gazie.

W Grande Punto (i innych Fiatach), był i jest też silnik Tjet 120KM - też "lubi gaz" i w budżecie znajdziesz i takie Punciaki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, marcindzieg napisał:

Ale on chce 100 KM. Ma 107 :)

Jako tako jedzie. Porajdować sobie nie porajdujesz ale zobacz co dostajesz za te pieniądze:

Link

 

Mi się one podobały a szukałem droższych, Legacy też szukałem ale serwis mnie odstraszył :) Kiedyś może wrócę do poszukiwań, bo Legacy IV bardzo mi się podoba :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tenenberg napisał:

Jakie nierdzewiejące auto segmentu B,C, lub lekko podwyższone z tych segmentów, dobrze znoszące LPG, warto wziąć pod uwagę?

Auto dla dziewczyny, która uczy się obecnie jeździć golfem trójką który od lat jest w rodzinie. Idzie jej nieźle, ale chciałbym kupić coś chociaż trochę bezpieczniejszego.

 

Z wymagań:

-odporność na rdzę

-ESP

-klima jakakolwiek

-czujniki parkowania z tyłu

-silnik pracujący dobrze na LPG i dający możliwość w miarę bezpiecznego wyprzedzania, więc przy silniku wolnossącym te 100KM i jakieś 140Nm gdzieś wysoko dostępnych, fajnie żeby minimum było w aucie z segmentu C (silniki fiata 1.4T, choćby w wersji 120KM pojęcia nie mam czy w zakładanym budżecie da się kupić, bez obaw o poważniejsze wydatki na awarie w najbliższym czasie, chociaż przy wieku tych aut trzeba się z tym liczyć)

-dobrze jakby uszy nie wołały o pomoc z powodu nadmiernego hałasu przy wyjechaniu poza miasto i toczeniu się po ekspresówce

 

Jak na razie zerkam na:

-VW New Beetle bazujący na golfie czwórce bardzo rdza po wielu latach gryzie? Silniki w nim dobrze współpracują z LPG, może się podobać, części eksploatacyjne łatwo dostępne a i wersję z ESP można znaleźć. Ewentualnie czy inne klony bazujące na golfie czwórce można znaleźć ze zdrową budą?

-Punto III bo podobno w miarę nie rdzewieje, tylko nie wiem czy wolnossące 1.4 jako tako jedzie?

-Clio III - jak wyżej

-Swift IV

Zastanawiam się czy wydać pięć, dziesięć, czy piętnaście tyś. zł ale to bardziej uwarunkuję od stanu auta. SX4/Sedici wydaje się ok ale budżet trzeba by zwiększyć.

 

Jakieś inne opcje? :hmm:

Scenic 2, ktorym jezdzi teraz moja zona i ktore bede chyba wlasnie sprzedawal jak cos:)

Tylko nie wiem, czy ma ESP:hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał:

Scenic 2, ktorym jezdzi teraz moja zona i ktore bede chyba wlasnie sprzedawal jak cos:)

Tylko nie wiem, czy ma ESP:hmm:

 

Właśnie miałem pisać: Scenic II silnik 2,0 idealny do LPG. :)

Tylko ten egzemplarz to automat. :)

Czyli możliwe że mój Scenic będzie krążył po AK. :)

Edytowane przez ArekMiz
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2020 o 14:35, ghost2255 napisał:

Kilka lat temu znajoma kupiła Daihatsu Sirion 2008 i była bardzo zadowolona. Tylko przy LPG trzeba pilnować luzów zaworowych-mechaniczna regulacja.

Potwierdzam. Żona ujeżdża takowy od 3 lat i LPG nie trzeba bo pali naprawdę mało . Lpg spali 7l czyli 15zł/100km Wysoko się siedzi, więc bardzo dobra widoczność. Bardzo dużo miejsca w środku jak na tą klasę. Niektóre części mechaniczne wymienne z Yaris. Gnić nie chce , wszędzie wjedzie. Tylko głośny w kabinie tak od 90 km/h. I tak za bardzo nie chce się jakoś psuć, choć części tanie i w brew pozorom dostępne nawe w IC.

Szukać 1.3 86-90 KM czyli z silnikiem Yarisa K3VE, chociaż 1.0 też z Yarisa ale kultura pracy gorsza i pali 0,5 l mniej. Najmłodszy będzie z 2008-2010 r i wszystkie z importu. Mój jest z 2007 przed lift.

Edytowane przez robciolas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/21/2020 at 8:05 PM, Spajdi said:

Clio III 1.2 tce 100 KM lub 1.6 i temat można zamknąć. Prosty jak konstrukcja cepa, dobrze się gazuje, NIE rdzewieje, tanie w zakupie, ekstremalnie tanie w eksploatacji.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

z tym ekstremalnie tanie to nie przesadzaj ;] wszyscy wiemy o zintegrowanych polosiach z przegubami czy tarczami tylnymi z piasta. Ale popularne to pewnie czesci od cholery

On 10/21/2020 at 12:13 PM, HARDTECHNO said:

Panda sport 100Hp. Moja znajoma ma i jest zadowolona :)

tego nie polecam. ktos z rodziny mial i non-stop sie psulo, glownie klopoty z wiazka silnikowa i czujnikami. moze ten typ tak mial .... ale niesmak zostal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.