Jump to content

Recommended Posts

Witam. Od jakiegoś miesiąca cieknie lekko w okolicach koła pasowego (SC 1.1 mpi).  W związku z tym mam kilka pytań przygotowawczych przed walką z wyciekiem. Może to być misa olejowa (na łuku)- i w związku z tym:  a) jakie loctite zastosować- coś sobie przypominam, że 5910 jest odpowiednie, ale nie mam pewności;  b) ile tego szczeliwa potrzeba na solidne wklejenie (wystarczy 50 ml czy kupić więcej?);  c) wkleić starą misę czy lepiej szarpnąć się na nówkę i wkleić od razu nówkę?,  d) jeżeli cieknie przez uszczelniacz na wale, to muszę odkręcić śrubę od koła rozrządu a nie jestem pewien jaki ma ona gwint- normalny czy też lewy?;  e) po unieruchomieniu koła i wału jak lepiej tę śrubę (od koła rozrządu) będzie szarpnąć- ręką czy elektrycznym kluczem udarowym?  f) jeżeli o coś nie zapytałem a powinienem- dajcie znać- każda rada mile widziana. 

Link to post
Share on other sites

Ja używam reinzosil, musisz dać taki grubszy pasek żeby po skręceniu delikatnie wycislo,delikatnie ;].
Jezeli miska jest nie zgnita i nie pokrzywisz jej przy demontazu to smialo mozesz ja wkleic. Jak miske bedziesz mial odkrecona, wyczysc smoka i przy okazji sprawdz oring.
Gwint na kole jest normalny, ja odkręcam kluczem pneumatycznym lub elektrycznym. Po odkręceniu sprawdź stan klina w tym kole.

Link to post
Share on other sites

Dzięki. A o jaki oring chodzi i gdzie on jest? I czy 50 ml raczej wystarczy?

Link to post
Share on other sites

Zanim zaczniesz odkręcac miske to sprawdz najpierw czy nie puszcza ci uszczelniacz na wałku rozrządu. Osobiście to obstawiał bym uszczelniacz na wałku lub na wale. Nie słyszałem o przypadku zeby oryginalnie wkrecona misa kiedykolwiek pusciła na uszczelce. U mnie juz 3 razy wymieniałem uszczelniacz na wałku objaw podobny jak u ciebie tzn olej płynie sobie delikatnie po głowicy i bloku koło pasowe go rozchlapuje połuku miski i na koncu spływa po misce za kołem pasowym.  Proponował bym najpierw odkrecic obudowe rozrządu i sprawdzic czy nie masz tłustego bloku i głowicy. Do uszczelniania miski stosowałem zawsze Dirki i nigdy nie miałem problemu

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.10.2020 o 18:04, bolekatepl napisał:

Zanim zaczniesz odkręcac miske to sprawdz najpierw czy nie puszcza ci uszczelniacz na wałku rozrządu. Osobiście to obstawiał bym uszczelniacz na wałku lub na wale. Nie słyszałem o przypadku zeby oryginalnie wkrecona misa kiedykolwiek pusciła na uszczelce. U mnie juz 3 razy wymieniałem uszczelniacz na wałku objaw podobny jak u ciebie tzn olej płynie sobie delikatnie po głowicy i bloku koło pasowe go rozchlapuje połuku miski i na koncu spływa po misce za kołem pasowym.  Proponował bym najpierw odkrecic obudowe rozrządu i sprawdzic czy nie masz tłustego bloku i głowicy. Do uszczelniania miski stosowałem zawsze Dirki i nigdy nie miałem problemu

Oki, dobry trop- gdyż tak naprawdę, to nie wiem na 100 % którędy cieknie. Co prawda misa nie jest ori, bo mi skorodowała i musiałem ją zerwać a następnie wkleić nową- ale to było 8 lat temu i dotąd nie ciekło. Natomiast jeżeli cieknie przez uszczelniacz wałka rozrządu- to będę prosił o podpowiedź- czy gwint na kole wałka rozrządu jest normalny czy lewy? 

Link to post
Share on other sites

W SPI jest normalny w MPI pewnie też. Na razie nic nie odkręcej poza obudową tą plastikowa i zobacz czy jest tłusty blok  i głowica możesz np profilaktycznie wszystko umyc czymś do mycia silnika. Jeździć troche i obecerwować gdzie pojawi sie pocenie bo to nie bedzie wyciek jak bys kran odkręcił tylko pocenie. U mnie np olej na misce pojawia sie dopiero po 700-800 km czyli 3-4 tygodnie dojazdów do pracy. 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, bolekatepl napisał:

W SPI jest normalny w MPI pewnie też. Na razie nic nie odkręcej poza obudową tą plastikowa i zobacz czy jest tłusty blok  i głowica możesz np profilaktycznie wszystko umyc czymś do mycia silnika. Jeździć troche i obecerwować gdzie pojawi sie pocenie bo to nie bedzie wyciek jak bys kran odkręcił tylko pocenie. U mnie np olej na misce pojawia sie dopiero po 700-800 km czyli 3-4 tygodnie dojazdów do pracy. 

Faktycznie cieknie niewiele. Zrobiłem taki myk, że pod misą umocowałem materiał, aby nie było plam z oleju pod samochodem. No i teraz olej minimalnie cieknie po ... nadkolu i kapie tak z przedniej części nadkola- koło filtra oleju. Wydaje się, że to może być faktycznie uszczelniacz na wałku rozrządu. Jeszcze łudzę się, że może spod dekla zaworów (mam dekiel na 4 śruby więc szczelny on nie jest), ale w takiej ilości dekiel chyba by nie puszczał ... W każdym razie chyba jestem gotów do walki z tym wyciekiem. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.