spamiarz87 Napisano 21 Października 2020 Udostępnij Napisano 21 Października 2020 Witam wszystkich, przejrzałem już wątki ale wszystkie są w archiwum i nie ma żadnych fotek dostępnych. Czy ktoś wie co może być powodem stukania pod kierownicą? Przekładnia kierownicza, końcówki mam nowe a dalej słyszę to stukanie. Chyba było od samego początku, auto z 2007 ale chciałbym się go pozbyć. Z tego co wyczytałem na forum to stukać mogą elementy wspomagania albo krzyżak łączący przekładnię ze wspomaganiem, czy ktoś wie na co zwrócić uwagę przy wspomaganiu? Zdjąłem zaślepkę od OBD i przy kręceniu kierownica widzę, jak cała metalowa obudowa wspomagania lekko się porusza, czy tak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 22 Października 2020 Udostępnij Napisano 22 Października 2020 W dniu 21.10.2020 o 20:26, spamiarz87 napisał: Witam wszystkich, przejrzałem już wątki ale wszystkie są w archiwum i nie ma żadnych fotek dostępnych. Czy ktoś wie co może być powodem stukania pod kierownicą? Przekładnia kierownicza, końcówki mam nowe a dalej słyszę to stukanie. Chyba było od samego początku, auto z 2007 ale chciałbym się go pozbyć. Z tego co wyczytałem na forum to stukać mogą elementy wspomagania albo krzyżak łączący przekładnię ze wspomaganiem, czy ktoś wie na co zwrócić uwagę przy wspomaganiu? Zdjąłem zaślepkę od OBD i przy kręceniu kierownica widzę, jak cała metalowa obudowa wspomagania lekko się porusza, czy tak powinno być? Możesz zrobić zdjęcie obudowy, która się porusza? Popatrzę u mnie. Kiedy objawiają się owe stuki? Na postoju, podczas jazdy? Głośne są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Października 2020 Udostępnij Napisano 23 Października 2020 Sprawdź śrubę na wieloklinie który łączy wał kierowniczy [ten z krzyżakami] z przekładnią kierowniczą. W Punto 2 tak miałem, zmieniłem śrubę na taką o lepszej klasie dokręciłem mocno tak żeby jej nie zerwać i od 6 lat i 180kkm mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spamiarz87 Napisano 31 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2020 W dniu 23.10.2020 o 00:56, Majkiel napisał: Możesz zrobić zdjęcie obudowy, która się porusza? Popatrzę u mnie. Kiedy objawiają się owe stuki? Na postoju, podczas jazdy? Głośne są? Jutro postaram się zrobić fotki. Fakt poruszania się samochodu lub postoju raczej nie ma znaczenia - na postoju przy krótkich ale intensywnych ruchach kierownicą słychać stukanie. Podczas jazdy w jakimś konkretnym ustawieniu kierownicy (jazda na wprost) bez ruszania nią też słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spamiarz87 Napisano 31 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2020 W dniu 23.10.2020 o 18:29, steyr napisał: Sprawdź śrubę na wieloklinie który łączy wał kierowniczy [ten z krzyżakami] z przekładnią kierowniczą. W Punto 2 tak miałem, zmieniłem śrubę na taką o lepszej klasie dokręciłem mocno tak żeby jej nie zerwać i od 6 lat i 180kkm mam spokój. Chodzi o śrubę na krzyżaku przy nogach czy na drugim końcu pod kierownicą? Przekładnia była wymieniania na nową i dolna śruba przy nogach była odkręcana i jest dokręcona poprawnie. Do tej górnej nie ma dostępu łatwego, chyba musiałbym coś wymontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2020 10 godzin temu, spamiarz87 napisał: Chodzi o śrubę na krzyżaku przy nogach czy na drugim końcu pod kierownicą? Przekładnia była wymieniania na nową i dolna śruba przy nogach była odkręcana i jest dokręcona poprawnie. Do tej górnej nie ma dostępu łatwego, chyba musiałbym coś wymontować. Gdzieś na jakimś forum.pisali że powodem stuków jest wałek układu wspomagania.pewnie chodzi o ten co są krzyżaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spamiarz87 Napisano 1 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2020 Tutaj filmik jak to wygląda (brzmi). Kręcenie kierownicą przy włączonym silniku - krótkie, szybkie ruchy lewa/prawa. Słychać stukanie na nagraniu bardziej niż w rzeczywistości. Do tego rusza się - wydaje mi się - całe wspomaganie: https://youtu.be/Lrhey1349cc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2020 12 godzin temu, spamiarz87 napisał: Tutaj filmik jak to wygląda (brzmi). Kręcenie kierownicą przy włączonym silniku - krótkie, szybkie ruchy lewa/prawa. Słychać stukanie na nagraniu bardziej niż w rzeczywistości. Do tego rusza się - wydaje mi się - całe wspomaganie: https://youtu.be/Lrhey1349cc Też by mnie to denerwowało. Musiałbyś zdjąć całe plastiki obudowy kolumny kierowniczej. I sprawdzić czy coś widać co się poluzowało. Masz może endoskop ? Mógłbyś zaglądnąć glebiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.