Skocz do zawartości

Pedał hamulca głęboko wpada


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Iveco, pedał hamulca dość głęboko wpada i słabo hamuje - trzeba trzymać większy odstęp.
Pompa hamulcowa jest nowa ale żadnej zmiany, wycieków nie ma, hamulce odpowietrzane 3 razy i bez zmian.
Co jeszcze może się dziać? :nie_wiem: 
Przewody hamulcowe elastyczne?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, swienty said:

Mam problem z Iveco, pedał hamulca dość głęboko wpada i słabo hamuje - trzeba trzymać większy odstęp.

Pompa hamulcowa jest nowa ale żadnej zmiany, wycieków nie ma, hamulce odpowietrzane 3 razy i bez zmian.

Co jeszcze może się dziać? :nie_wiem: 

 

Obejrzyj przewody elastyczne, moze ktorys juz jest w kiepskim stanie i sie wybrzusza pod cisnieniem....

No i jeszcze raz odpowietrzyc dla pewnosci :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, swienty napisał:

Mam problem z Iveco, pedał hamulca dość głęboko wpada i słabo hamuje - trzeba trzymać większy odstęp.

Pompa hamulcowa jest nowa ale żadnej zmiany, wycieków nie ma, hamulce odpowietrzane 3 razy i bez zmian.

Co jeszcze może się dziać? :nie_wiem: 

 

Na zgaszonym silniku jak wciśniesz kilka razy pedał hamulca to robi się twardy?

 

Jak uruchomisz silnik i wciśniesz pedał to on stopniowo sam wpada w podłogę?

 

Jak odpowietrzałeś to za każdym razem bąbelki leciały?

 

 

 

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Waldek40 napisał:

Jakby byla wina przewodów to by trzymały hamulce a nie ze przez nie jest pedał miekki,ja stawiam na słabo odpowietrzone chamulce

 

Mogą puchnąć przewody i dlatego większość ciśnienia idzie w rozprężenie przewodu a nie na tłoczek w zacisku.

 

z10.jpg

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, analyzer64 napisał:

Na zgaszonym silniku jak wciśniesz kilka razy pedał hamulca to robi się twardy?

 

Chyba tak ;] 

 

11 godzin temu, analyzer64 napisał:

Jak uruchomisz silnik i wciśniesz pedał to on stopniowo sam wpada w podłogę?

 

Tak

 

11 godzin temu, analyzer64 napisał:

Jak odpowietrzałeś to za każdym razem bąbelki leciały?

 

Nie ja odpowietrzałem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, jarek_g60 napisał:

Jakie Iveco Daily  S czy C? jakie zaciski z ręcznym czy tarczobeben? Narazie za mało danych.

 

Zaciski z ręcznym.

 

58 minut temu, karolchyla napisał:

Co się dzieje gdy pomagasz ręcznym? Z tyłu tarcze, czy bębny?

 

Nie sprawdzałem. Z tyłu tarcze, auto jest w trasie, kierowca zgłasza że hamulce są słabe ale na tyle dobre że da radę zjechać z trasy o własnych siłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2020 o 09:03, Artur_W_wa napisał:

A jaka jest reakcja na podpompowanie w trakcie hamowania

 

Żadna.

 

Edit

 

Przy zaciegnietym ręcznym i odpalonym silniku pedal również wpada w podłogę

 

Na wyłączonym silniku po 2-3 naciśnięciach jest niby twardy, ale jeszcze nie tak jak powinien

 

W trakcie jazdy przy podpompowaniu nic się nie zmienia, uklad ewidentnie nie jest zapowietrzony 

 

Mam wrażenie że nowa pompa hamulcowa jest walnięta

 

Pytanie czy pompa absu nie może dawać podobnych objawów, w końcu to Iveco ;l abs nie swieci, jest sprawny :nie_wiem:

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pojedynczo zacisnąć przewody elastyczne i sprawdzać czy nie ma problemu z zaciskiem,  w iveco były problemy z tylnymi zaciskami, były nawet akcje naprawcze. W firmie co regeneruje zaciski (autogrotek)mieli około 200 zaciskow z ASO iveco ktore zostały wymienione na gwarancji. Może też być luz ma łożyska i pochylając koło luzuje klocki, miałem tak w Reno Mascot mosty prawie takie same hamulce identyczne 

Edytowane przez jarek_g60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jarek_g60 napisał:

Można pojedynczo zacisnąć przewody elastyczne i sprawdzać czy nie ma problemu z zaciskiem,  w iveco były problemy z tylnymi zaciskami, były nawet akcje naprawcze. W firmie co regeneruje zaciski (autogrotek)mieli około 200 zaciskow z ASO iveco ktore zostały wymienione na gwarancji. Może też być luz ma łożyska i pochylając koło luzuje klocki, miałem tak w Reno Mascot mosty prawie takie same hamulce identyczne 

 

Problem z zaciskiem odpada bo przy zaciegnietym recznym powinno być ok a nie jest.

Luzu na łożyskach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, analyzer64 napisał:

 

Albo walnięta albo zapowietrzona sama pompa.

 

Układ nie jest zapowietrzony na 100%. Odpuśćmy ten trop bo nie tędy droga. 

Ciekawe czy takie objawy może dać uszkodzona pompa abs :nie_wiem: ale abs działa, błąd nie świeci :nie_wiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Igorek napisał:

siłe hamowania na kołach. Przy kilkusekundowym teście będzie można też zobaczyć czy siła spada

 

Rozumiem ale co nam to da, tak konkretnie? Będziemy wiedzieć że hamulce są słabe albo i dobre jak to na SKP, co jeszcze? ;] 

Bo że hamulce są słabe, przewody puchną, nie ma wycieków to już wiemy, sprawdzałem i nie czuć że ściąga przy hamowaniu - to już wiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

Układ nie jest zapowietrzony na 100%. Odpuśćmy ten trop bo nie tędy droga. 

Ciekawe czy takie objawy może dać uszkodzona pompa abs :nie_wiem: ale abs działa, błąd nie świeci :nie_wiem: 

 

To podmień pompę na inną, może jest z nią coś nie tak. A sucho masz przy serwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, analyzer64 napisał:

 

To podmień pompę na inną, może jest z nią coś nie tak. A sucho masz przy serwie?

 

Wszędzie sucho ;]

 

Jade właśnie po druga pompę, chociaż tydzień temu założyłem nową. Na podmiankę nie mam skąd wziąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swienty napisał:

 

Rozumiem ale co nam to da, tak konkretnie? Będziemy wiedzieć że hamulce są słabe albo i dobre jak to na SKP, co jeszcze? ;] 

Bo że hamulce są słabe, przewody puchną, nie ma wycieków to już wiemy, sprawdzałem i nie czuć że ściąga przy hamowaniu - to już wiemy.

Można sprawdzić czy wszystkie koła jednakowo hamują i czy następuje poprawa po drugim/kolejnym wciśnięciu pedału.

 

Swoją drogą pompy się rzadko psują, chyba, ze ta wymieniona to jakiś szit...

Co do odpowietrzania to w nowych autach mogą być problemy i trzeba się wspierać komputerem ale to Iveco chyba tak nowe nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, volf6 napisał:

Można sprawdzić czy wszystkie koła jednakowo hamują i czy następuje poprawa po drugim/kolejnym wciśnięciu pedału.

 

W czasie jazdy pompowanie pedałem nie przynosi żadnego skutku. Tak czy inaczej dowiemy się że coś jest zepsute ale wizyta na stacji kontroli nie pomoże w diagnozie. Cały uklad jest przejrzany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, swienty napisał:

 

Rozumiem ale co nam to da, tak konkretnie? Będziemy wiedzieć że hamulce są słabe albo i dobre jak to na SKP, co jeszcze? ;] 

Bo że hamulce są słabe, przewody puchną, nie ma wycieków to już wiemy, sprawdzałem i nie czuć że ściąga przy hamowaniu - to już wiemy.

Naprawdę puchną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę tylko opowiedzieć na podstawie własnych doświadczeń z miękkim pedałem hamulca ,na tyle słabymi hamulcami

ze rozpędzając auto do 80 i deptać ostro w pedał auto tylko powoli zwalniało na tyle powoli że nawet abs się nie załączał

auto to było chrysle voyager a walkę z poprawnym hamowaniem trwała ze 3 lata,

najpierw na przewodach gumowych porozcinałem metalowe obejmy ponieważ często w tych autach owe obejmy rdzewiały

pomiędzy gumą przewodu a ta obejmą , korozja się nawarstwiała i zaciskała przewód gumowy, po rozgięciu lekko się poprawiła siła hamowania

ale nie na tyle żeby uznać to za sukces , wymieniłem 3 pompy hamulcowe , odpowietrzałem układ hamulcowy na 1000 sposobów ,na zgaszonym siniku jak i na pracującym

od tylnego najdalszego koła do przedniego, oraz tak jak instrukcja nakazuje do tego modelu od przedniego lewego koła, nic to nie dało, w desperacji nawet oddałem auto oraz drugą pompę do warsztatu pod Warszawa co się zajmują naprawą układów hamulcowych i nic to nie dało, później jeszcze do innego warsztatu i też porażka,

pewnego razu w sklepiku kupowałem klocki już najdroższe TRW i opowiedziałem swoją walkę ze słabymi  hamulcami , sprzedawca wysłuchał mnie i powiedział a jak z tylnymi

klockami? pannie grube jak nowe, wymień pan na wszelki wypadek te tylne klocki,kurcze przecież auto hamując hamuje większą siłą na przednie koła?? zamówiłem też klocki

na tył , biorę się za wymianę tych tylnych klocków ,ściągam je no grube jak nowe ale tak spieczone że rantem wkrętaka nie mogłem zrobić nawet najmniejszej ryski,po wymianie klocków auto zaczęło  normalnie hamować, dodam jeszcze ze zrobiłem sobie prosty przyrząd do samodzielnego odpowietrzania układu ( butelka po coli i dwa przewody przezroczyste), można też dać długi przezroczysty przewód na odpowietrznik a konie przewodu wsadzić do zbiorniczka hamulcowego i pompować na tyle aby

nie pokazał się żaden bąbelek powietrza

dodam jeszcze bo mi się przypomniało podczas pisania ze były też zmieniane tarczo bębny z tyłu,regenerowane zaciski, przelane litry płynu hamulcowego

a winne były klocki z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2020 o 08:33, swienty napisał:

Mam problem z Iveco, pedał hamulca dość głęboko wpada i słabo hamuje - trzeba trzymać większy odstęp.

Pompa hamulcowa jest nowa ale żadnej zmiany, wycieków nie ma, hamulce odpowietrzane 3 razy i bez zmian.

Co jeszcze może się dziać? :nie_wiem: 

Powiedz o jakie iveco chodzi - daily czy cargo - bo to zupełnie inne problemy, czy też też jeszcze inny model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2020 o 19:39, swienty napisał:

 

Daily 35S14, o Eurocargo nie pytałbym tutaj.

Zapieczone prowadnice jednego lub większej ilości zacisków.
A w szczególności zapieczona jedna prowadnica w danym zacisku - powoduje to kantowanie zacisku i mocne cofanie tłoczków.
Wielokrotnie przerabiane przeze mnie na warsztacie w różnych egzemplarzach daily.
Już jedna prowadnica na 8 w całym aucie potrafi skutecznie obniżyć "branie" hamulca.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, pawel_78 napisał:

Zapieczone prowadnice jednego lub większej ilości zacisków.
A w szczególności zapieczona jedna prowadnica w danym zacisku - powoduje to kantowanie zacisku i mocne cofanie tłoczków.
Wielokrotnie przerabiane przeze mnie na warsztacie w różnych egzemplarzach daily.
Już jedna prowadnica na 8 w całym aucie potrafi skutecznie obniżyć "branie" hamulca.

 

Dzięki za wskazówkę, ma to sens :oki: jutro będziemy rozbierać przód i tył, założę też nowe klocki dla świętego spokoju :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2020 o 19:01, pawel_78 napisał:

Zapieczone prowadnice jednego lub większej ilości zacisków.

 

Dolna prowadnica w prawym przednim zacisku była tak zastana że ciężko było w ogóle rozruszać. Klocków w tym kole też już prawie nie było, jeden trochę grubszy od gazety ;l lewe koło ok. Po paru hamowaniach i zrobieniu kilku km mam wrażenie że jest dużo lepiej i pedał nie wpada do końca tylko do połowy. Jutro auto leci w trasę, mam nadzieję że problem został rozwiązany. :oki: 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.