Skocz do zawartości

VW Golf 7. Co ile właściwie sa przeglądy?


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem nowego G7 w 2018 roku w październiku.

Minęło właśnie 2 lata i tak też się złożyło, że przejechałem niemal idealnie 30tyś km.

 

Pierwszy przegląd na kompie pojawiał się po 30tyś lub 730 dniach, w zależności co wypadnie pierwsze.

 

Wyjechałem z ASO, sprawdzam na kompie czy zresetowali ustawienia i oczom mym ukazało się mniej więcej coś takiego:

- następny przegląd za 30tyś km lub 365 dni

- następna wymiana oleju za 30tyś km lub 730 dni.

 

O co c'mon?

To tak ma być? Mam miec następny przegląd za rok, cholera_wie_po_co? Nie było takiego między przeglądu po pierwszym roku od nowości.

 

A może w serwisie się ktoś trzasnął?

 

Jest to o tyle istotne, że poza upierdliwością jeżdżenia z autem po serwisach, mam program darmowych serwisów do 4 lat lub 60tyś km.

Nie wiem juz jednak, czy tam nie ma jakiegoś kruczka, że to będą dwa pierwsze serwisy, bo przeciez wypada ten ostatnio teoretycznie przy idealnym układzie po 60tyś km.

 

Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem w Seacie. Z dużą dozą prawdopodobienstwa,  wszystkich autach grupy VW tak jest, że pierwszy przegląd od nowości masz po 2 latach, a potem już co roku. Jeśli masz pakiet, to one są ustawione żeby zrobić wszystkie obowiązkowe przeglądy, jakie planowo wypadają w czasie jego obowiązywania, więc o to bym się nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, kaczorek79 said:

Płyn hamulcowy po 3 latach.

 

Sciagaja ludzi do serwisu, tylko po to, zeby wymienic plyn? :hehe: To juz lepiej bylo ustawic interwal na 2 lata...

W Oplu jesli dobrze pamietam to wlasnie wymieniali na przegladzie o 2 latach lub 60kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej__ @Cinos Taki chwyt, żeby klienta ściągnąć po 3 roku do ASO. VAG i BMW robią interwały co 2 lata, a odnośnie płynu hamulcowego jest zapis, że pierwszy płyn (zalany na przeglądzie 0) trzeba wymienić po 3 latach, a następnie co 2 lata i tym sposobem mają klienta co roku na serwisie. Przy okazji zawsze coś się znajdzie, to klient zrobi i zapłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, kaczorek79 said:

@Maciej__ @Cinos Taki chwyt, żeby klienta ściągnąć po 3 roku do ASO. VAG i BMW robią interwały co 2 lata, a odnośnie płynu hamulcowego jest zapis, że pierwszy płyn (zalany na przeglądzie 0) trzeba wymienić po 3 latach, a następnie co 2 lata i tym sposobem mają klienta co roku na serwisie. Przy okazji zawsze coś się znajdzie, to klient zrobi i zapłaci.

 

Ale co sie znajdzie w aucie na gwarancji? ;]

Plynu do spryskiwaczy doleja, wycieraczki moze, co innego? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale co sie znajdzie w aucie na gwarancji? ;]

Plynu do spryskiwaczy doleja, wycieraczki moze, co innego? ;)

 

Cokolwiek, wymieniłeś niby pierdoły, ale wiesz, że na płynie do spryskiwaczy, czy piórach wycieraczek ASO zarabia co najmniej 100%, pomnóż to x100000... Jeszcze lepiej wygląda sytuacja z hamulcami, potrafią wymienić klientowi klocki hamulcowe przy grubości 30-40%, pewnie połowa klientów bez mrugnięcia to przełknie. Takie klocki hamulcowe na przód w VW, czy jeszcze lepiej w BMW kosztują 400-600 zł, u producenta 100-150 zł. Widać różnicę i marżę? Dalej idąc, gwarancja się kończy po 2-3 latach, a po drugim roku klient zawita co 12 m-cy dopóki serwisuje w ASO. Auto ma 2 lata - przegląd, pierwsza wizyta, 3 lata - płyn hamulcowy, druga wizyta, 4 lata - przegląd, trzecia wizyta, 5 lat - płyn hamulcowy, czwarta wizyta, 6 lat - przegląd, piąta wizyta...

Naprawdę nie dziwi fakt, że ten sam płyn hamulcowy, który w ASO wlewają w nowym aucie (płyn jest wlewany przed sprzedażą klientowi) może wytrzymać 3 lata, a wymieniony na identyczny po trzecim roku wytrzymuje już tylko 2 lata?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minutes ago, kaczorek79 said:

Cokolwiek, wymieniłeś niby pierdoły, ale wiesz, że na płynie do spryskiwaczy, czy piórach wycieraczek ASO zarabia co najmniej 100%, pomnóż to x100000... Jeszcze lepiej wygląda sytuacja z hamulcami, potrafią wymienić klientowi klocki hamulcowe przy grubości 30-40%, pewnie połowa klientów bez mrugnięcia to przełknie. Takie klocki hamulcowe na przód w VW, czy jeszcze lepiej w BMW kosztują 400-600 zł, u producenta 100-150 zł. Widać różnicę i marżę? Dalej idąc, gwarancja się kończy po 2-3 latach, a po drugim roku klient zawita co 12 m-cy dopóki serwisuje w ASO. Auto ma 2 lata - przegląd, pierwsza wizyta, 3 lata - płyn hamulcowy, druga wizyta, 4 lata - przegląd, trzecia wizyta, 5 lat - płyn hamulcowy, czwarta wizyta, 6 lat - przegląd, piąta wizyta...

Naprawdę nie dziwi fakt, że ten sam płyn hamulcowy, który w ASO wlewają w nowym aucie (płyn jest wlewany przed sprzedażą klientowi) może wytrzymać 3 lata, a wymieniony na identyczny po trzecim roku wytrzymuje już tylko 2 lata?

 

Szczerze mowiac to nie mialem do tej pory auta z interwalem serwisowym co 2 lata...

Ja uwazam, ze raz do roku wizyta w serwisie na wymiane oleju i przeglad to rozsadny okres :ok:

I zdecydowanie wole, zeby to bylo z gory ustalone, a nie takie kombinacje jak w VW, ze niby co 2 lata, ale juz plyn hamulcowy wypada pomiedzy.

Co do cen to juz kazdy musi sam ocenic, serwis Astry przez 4 lata (3 przeglady) w ASO kosztowal mnie jakies 2,5kPL, wg mnie to uczciwa cena.

W Mazdzie wyjdzie troche wiecej by bo pewnie z 4kPLN+ ale to nadal 1.3-1.5kPLN rocznie.

Ty jestes mechanikiem, wiec troche inaczej na to patrzysz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2020 o 23:46, Manx napisał:

Też tak miałem w Seacie. Z dużą dozą prawdopodobienstwa,  wszystkich autach grupy VW tak jest, że pierwszy przegląd od nowości masz po 2 latach, a potem już co roku. Jeśli masz pakiet, to one są ustawione żeby zrobić wszystkie obowiązkowe przeglądy, jakie planowo wypadają w czasie jego obowiązywania, więc o to bym się nie martwił.

Moj stal wiecej niz jezdzil przez pierwszy rok bo kupilem z przebiegiem 300km. Wyswietlil im sie komunikat zeby zmienic olej. I teraz mam przeglad za rok a wymiana oleju za dwa. :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Też tak mam ustawione. 

1 OT: 2 lata/30kkm z wymianą oleju. 

2 OT: 1 rok bez wymiany oleju (nie wiem co będą robić, nie wnikam bo i tak mam za free w ramach pakietu serwisowego. 

Na 3ciej OT przy 60kkm mają świece wymieniać (poza olejem i filtrami). Świece podobno mam też w pakiecie. 

 

Ktoś wie może co tam się należy jeszcze w ramach tego pakietu serwisowego, bo jadę w styczniu i nie wiem czy np wycieraczki mam sobie sam ogarniać (jedno piórko już pęka) czy też wymienią gratis. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 19.12.2020 o 21:06, kaczorek79 napisał:

@iwik Wycieraczek gratis nie wymienią, to nie należy do obsługi eksploatacyjnej. Na 60 kkm jest olej, filtr kabiny, świece. Płyn hamulcowy po 3, następnie co 2 lata. 

 

Jak kupowałem Golfa, to były dwa pakiety. Jeden ten z przeglądami za free i ten był bardzo tani, wręcz dawali go gratis.

Drugi pakiet był jakis juz więcej płatny i w jego skład wchodziło sporo rzeczy za free. Jak dobrze pamiętam nawet klocki hamulcowe były. Nie wiem czy wycieraczki też.

Ja mam ten podstawowy i liczę że przez pierwsze 60kkm to auto będzie mnie kosztowac tylko paliwo i płyn do spryskiwaczy który sam doleję ;) No może i guma do wycieraczek ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2021 o 23:04, kravitz napisał:

 

Jak kupowałem Golfa, to były dwa pakiety. Jeden ten z przeglądami za free i ten był bardzo tani, wręcz dawali go gratis.

Drugi pakiet był jakis juz więcej płatny i w jego skład wchodziło sporo rzeczy za free. Jak dobrze pamiętam nawet klocki hamulcowe były. Nie wiem czy wycieraczki też.

Ja mam ten podstawowy i liczę że przez pierwsze 60kkm to auto będzie mnie kosztowac tylko paliwo i płyn do spryskiwaczy który sam doleję ;) No może i guma do wycieraczek ;]

Dobrze to sobie policzyli, klient zapłaci, a i tak nic nie wymienią ponad program, bo nie zdąży się zużyć. Mój Golf ma obecnie 108 kkm, rok prod 2014, a wszystkie tarcze i klocki są fabryczne, klocków jest ok 40%, tarcze tylne niemal nie ruszone, przednie powoli dochodzą do minimalnej grubości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kaczorek79 napisał:

Dobrze to sobie policzyli, klient zapłaci, a i tak nic nie wymienią ponad program, bo nie zdąży się zużyć. Mój Golf ma obecnie 108 kkm, rok prod 2014, a wszystkie tarcze i klocki są fabryczne, klocków jest ok 40%, tarcze tylne niemal nie ruszone, przednie powoli dochodzą do minimalnej grubości.


To zależy jak kto i gdzie jeździ.

 

100% miasto, nie ma szans po takim dystansie mieć fabryczne klocki.

A same trasy to w sumie i z pol miliona można nakręcić jak się jeździ w miarę przewidująco. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kravitz napisał:


To zależy jak kto i gdzie jeździ.

 

100% miasto, nie ma szans po takim dystansie mieć fabryczne klocki.

A same trasy to w sumie i z pol miliona można nakręcić jak się jeździ w miarę przewidująco. ;)

Poprzedni właściciel jeździł do pracy i mieszkał w małym miasteczku Reda, eksploatował auto do 86 kkm, patrząc po ilości uruchomień silnika, robił średnio 10-11 km, ja nakręciłem resztę km po Gdyni i na krótkich wypadach za miasto, oraz jedną dłuższą trasą, ale używam hamulców dość ostro, bo lubię opóźniać hamowanie do ostatniej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.