Jump to content

VW Golf 7. Co ile właściwie sa przeglądy?


Recommended Posts

Kupiłem nowego G7 w 2018 roku w październiku.

Minęło właśnie 2 lata i tak też się złożyło, że przejechałem niemal idealnie 30tyś km.

 

Pierwszy przegląd na kompie pojawiał się po 30tyś lub 730 dniach, w zależności co wypadnie pierwsze.

 

Wyjechałem z ASO, sprawdzam na kompie czy zresetowali ustawienia i oczom mym ukazało się mniej więcej coś takiego:

- następny przegląd za 30tyś km lub 365 dni

- następna wymiana oleju za 30tyś km lub 730 dni.

 

O co c'mon?

To tak ma być? Mam miec następny przegląd za rok, cholera_wie_po_co? Nie było takiego między przeglądu po pierwszym roku od nowości.

 

A może w serwisie się ktoś trzasnął?

 

Jest to o tyle istotne, że poza upierdliwością jeżdżenia z autem po serwisach, mam program darmowych serwisów do 4 lat lub 60tyś km.

Nie wiem juz jednak, czy tam nie ma jakiegoś kruczka, że to będą dwa pierwsze serwisy, bo przeciez wypada ten ostatnio teoretycznie przy idealnym układzie po 60tyś km.

 

Ktoś coś?

Link to post
Share on other sites

Też tak miałem w Seacie. Z dużą dozą prawdopodobienstwa,  wszystkich autach grupy VW tak jest, że pierwszy przegląd od nowości masz po 2 latach, a potem już co roku. Jeśli masz pakiet, to one są ustawione żeby zrobić wszystkie obowiązkowe przeglądy, jakie planowo wypadają w czasie jego obowiązywania, więc o to bym się nie martwił.

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, kaczorek79 said:

Płyn hamulcowy po 3 latach.

 

Sciagaja ludzi do serwisu, tylko po to, zeby wymienic plyn? :hehe: To juz lepiej bylo ustawic interwal na 2 lata...

W Oplu jesli dobrze pamietam to wlasnie wymieniali na przegladzie o 2 latach lub 60kkm.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Płyn hamulcowy po 3 latach.

ale ASO potrafią wcisnąć po 2 :(

Ojcu tak wcisnęli, następnym razem uprzedziłem i już nie dali rady wcisnąć po raz kolejny

Link to post
Share on other sites

@Maciej__ @Cinos Taki chwyt, żeby klienta ściągnąć po 3 roku do ASO. VAG i BMW robią interwały co 2 lata, a odnośnie płynu hamulcowego jest zapis, że pierwszy płyn (zalany na przeglądzie 0) trzeba wymienić po 3 latach, a następnie co 2 lata i tym sposobem mają klienta co roku na serwisie. Przy okazji zawsze coś się znajdzie, to klient zrobi i zapłaci.

Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, kaczorek79 said:

@Maciej__ @Cinos Taki chwyt, żeby klienta ściągnąć po 3 roku do ASO. VAG i BMW robią interwały co 2 lata, a odnośnie płynu hamulcowego jest zapis, że pierwszy płyn (zalany na przeglądzie 0) trzeba wymienić po 3 latach, a następnie co 2 lata i tym sposobem mają klienta co roku na serwisie. Przy okazji zawsze coś się znajdzie, to klient zrobi i zapłaci.

 

Ale co sie znajdzie w aucie na gwarancji? ;]

Plynu do spryskiwaczy doleja, wycieraczki moze, co innego? ;)

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale co sie znajdzie w aucie na gwarancji? ;]

Plynu do spryskiwaczy doleja, wycieraczki moze, co innego? ;)

 

Cokolwiek, wymieniłeś niby pierdoły, ale wiesz, że na płynie do spryskiwaczy, czy piórach wycieraczek ASO zarabia co najmniej 100%, pomnóż to x100000... Jeszcze lepiej wygląda sytuacja z hamulcami, potrafią wymienić klientowi klocki hamulcowe przy grubości 30-40%, pewnie połowa klientów bez mrugnięcia to przełknie. Takie klocki hamulcowe na przód w VW, czy jeszcze lepiej w BMW kosztują 400-600 zł, u producenta 100-150 zł. Widać różnicę i marżę? Dalej idąc, gwarancja się kończy po 2-3 latach, a po drugim roku klient zawita co 12 m-cy dopóki serwisuje w ASO. Auto ma 2 lata - przegląd, pierwsza wizyta, 3 lata - płyn hamulcowy, druga wizyta, 4 lata - przegląd, trzecia wizyta, 5 lat - płyn hamulcowy, czwarta wizyta, 6 lat - przegląd, piąta wizyta...

Naprawdę nie dziwi fakt, że ten sam płyn hamulcowy, który w ASO wlewają w nowym aucie (płyn jest wlewany przed sprzedażą klientowi) może wytrzymać 3 lata, a wymieniony na identyczny po trzecim roku wytrzymuje już tylko 2 lata?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, kaczorek79 said:

Cokolwiek, wymieniłeś niby pierdoły, ale wiesz, że na płynie do spryskiwaczy, czy piórach wycieraczek ASO zarabia co najmniej 100%, pomnóż to x100000... Jeszcze lepiej wygląda sytuacja z hamulcami, potrafią wymienić klientowi klocki hamulcowe przy grubości 30-40%, pewnie połowa klientów bez mrugnięcia to przełknie. Takie klocki hamulcowe na przód w VW, czy jeszcze lepiej w BMW kosztują 400-600 zł, u producenta 100-150 zł. Widać różnicę i marżę? Dalej idąc, gwarancja się kończy po 2-3 latach, a po drugim roku klient zawita co 12 m-cy dopóki serwisuje w ASO. Auto ma 2 lata - przegląd, pierwsza wizyta, 3 lata - płyn hamulcowy, druga wizyta, 4 lata - przegląd, trzecia wizyta, 5 lat - płyn hamulcowy, czwarta wizyta, 6 lat - przegląd, piąta wizyta...

Naprawdę nie dziwi fakt, że ten sam płyn hamulcowy, który w ASO wlewają w nowym aucie (płyn jest wlewany przed sprzedażą klientowi) może wytrzymać 3 lata, a wymieniony na identyczny po trzecim roku wytrzymuje już tylko 2 lata?

 

Szczerze mowiac to nie mialem do tej pory auta z interwalem serwisowym co 2 lata...

Ja uwazam, ze raz do roku wizyta w serwisie na wymiane oleju i przeglad to rozsadny okres :ok:

I zdecydowanie wole, zeby to bylo z gory ustalone, a nie takie kombinacje jak w VW, ze niby co 2 lata, ale juz plyn hamulcowy wypada pomiedzy.

Co do cen to juz kazdy musi sam ocenic, serwis Astry przez 4 lata (3 przeglady) w ASO kosztowal mnie jakies 2,5kPL, wg mnie to uczciwa cena.

W Mazdzie wyjdzie troche wiecej by bo pewnie z 4kPLN+ ale to nadal 1.3-1.5kPLN rocznie.

Ty jestes mechanikiem, wiec troche inaczej na to patrzysz :) 

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.10.2020 o 23:46, Manx napisał:

Też tak miałem w Seacie. Z dużą dozą prawdopodobienstwa,  wszystkich autach grupy VW tak jest, że pierwszy przegląd od nowości masz po 2 latach, a potem już co roku. Jeśli masz pakiet, to one są ustawione żeby zrobić wszystkie obowiązkowe przeglądy, jakie planowo wypadają w czasie jego obowiązywania, więc o to bym się nie martwił.

Moj stal wiecej niz jezdzil przez pierwszy rok bo kupilem z przebiegiem 300km. Wyswietlil im sie komunikat zeby zmienic olej. I teraz mam przeglad za rok a wymiana oleju za dwa. :phi: 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Też tak mam ustawione. 

1 OT: 2 lata/30kkm z wymianą oleju. 

2 OT: 1 rok bez wymiany oleju (nie wiem co będą robić, nie wnikam bo i tak mam za free w ramach pakietu serwisowego. 

Na 3ciej OT przy 60kkm mają świece wymieniać (poza olejem i filtrami). Świece podobno mam też w pakiecie. 

 

Ktoś wie może co tam się należy jeszcze w ramach tego pakietu serwisowego, bo jadę w styczniu i nie wiem czy np wycieraczki mam sobie sam ogarniać (jedno piórko już pęka) czy też wymienią gratis. 

Edited by iwik
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.