Skocz do zawartości

Reklamacja opon Nokian Snowproof P


Gregor_BS

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, sherif napisał:

Dlatego kupowałem w dużej firmie z kilkoma oddziałami, mającej duży przemiał opon i dobre ceny. Olali i ich. Niestety to bardziej zależy od producenta/koncernu jak podchodzi do reklamacji.

Duże firmy mają kontrakty w których ( oczywiście konsument nic nie zobaczy) jest wszystko wyszczególnione co jak i kiedy.jak wygląda zwrot ... Itp

 

Mały sklepik może nic nie ugrać ale kto wie...kwestia podejścia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wyważyć to można nawet kwadrat ... poprawne wyważenie to jedynie jedna z cech koła aby nie było bicia.

Ale na kwadracie raczej nie pojade ;-)
I generalnie podstawowa. Bedziesz mierzył głośnosc i zuzycie paliwa? Vs co ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Duże firmy mają kontrakty w których ( oczywiście konsument nic nie zobaczy) jest wszystko wyszczególnione co jak i kiedy.jak wygląda zwrot ... Itp

 

Mały sklepik może nic nie ugrać ale kto wie...kwestia podejścia. 

 

 

Jednym z pracowników sieci która reklamowała mi opony był chłopak z forum Subaru. Wcześniej pracował u dwóch producentów opon i właśnie mówił mi, że to bardzo zależy od polityki producenta. Jedni do tego podchodzą, że nie robią problemów i każdemu wymieniają, inni zasłaniają się dość szerokimi normami. Bywało też tak, że uwalali reklamacje dla ASO, więc to kwestia podejścia jak piszesz.

Jeszcze odnośnie norm, to co innego było kilkanaście lat temu jak większość jeździła na 13-14" a co innego przy obecnych dużych kołach. Jak mi mówił zdarzały się całe partie krzywo nalanych opon, które niby było ok ale potem wracały jako takie których nie można wyważyć.

W mojej kwestii akurat się wypieli, serwis więc założył mi ponownie opony. Gość z forum pomógł mi jednak i na swojej prywatnej wyważarce zoptymalizował koła tak, że niemal wyeliminował drgania.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Panowie odświeżę temat....

Kupiłem w ubiegłym roku - dokładnie 18.09 więc niecały rok na nich jeżdżę - całoroczne Nokiany WeatherProof SUV 235/50R18 101 V XL z Oponeo.

Dotychczas było ok, natomiast od jakiś 2ch miesięcy auto wydaje dziwny dźwięk przy skręcie (zdecydowanie głośniej przy skręcie w prawo) - takie wycie jakby pompa wspomagania. Auto to Opel Insignia gdzie wspomaganie jest elektryczne. Na przeglądzie szef warsztatu jeździł, potwierdził że problem występuje. Auto sprawdzili i napewno nie jest to usterka mechaniczna.

Pozostają opony...

Opony nie mają roku. Przejechały ok 15-20kkm - jutro sprawdzę przy jakim przebiegu były montowane.

No i teraz pytanie jak temat ugryźć.  Czy warto to reklamować? tzn czy jest szansa na pozytywne rozpatrzenie? Czy raczej zostane bez opon i auta, i jeszcze każą dopłacić bo przecież wszystko jest ok?😜

 

Edit: dodam tylko że miejscami na boku opony przy bieżniku pojawiły się małe nieduże spękania gumy... Może to jest przyczyną problemów?☹️

Edytowane przez dunkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja finalnie ich nie wysłałem do Oponeo, bo bałem się właśnie tego co ty - długiego czasu oczekiwania i boksowania się z oponeo, odsyłaniem na jakieś dodatkowe analizy czy ekspertyzy. Jak przyszła wiosna, ściągłem je i założyłem oryginalne letnie 16. Co się okazało ?

 

U mnie mam wrażenie problem był złożony na co składało się kilka elementów felga+opona+wyważenie+zawieszenie. Całość tych elementów powodowała przy określonej prędkości wibracje. Gdy wróciłem do 16 okazało się ze te wibracje są dokładnie w tych samych miejscach tylko z dużo mniejszą siłą ( poprostu na 16 nie były tak bardzo odczuwalne).

 

Pokaż te zdjęcia to zobaczymy, chociaż wiele osób narzekało na wielosezonówki od nokiana własnie z powodu spękań. Ja świadomie wybrałem model snowproof licząc na to że skoro jest to nowość to nic nie zacznie pękać. U mnie na razie pod tym kątem jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto 4x4, po 15kkm zamiana opon tył/przód.

Sprawdzę jeszcze ile najechane.

Wydaje się że po roku guma nie powinna tak wyglądać...

 

Edit: najechane 38kkm.. więc chyba możliwe że mimo jest bieżnik to występują efekty dźwiękowe.. trzeba będzie się do wymiany przygotowac..

Bieżnik przód 7.2mm, tył 7.5mm

Edytowane przez dunkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...
W dniu 22.09.2021 o 09:30, dunkin napisał:

Auto 4x4, po 15kkm zamiana opon tył/przód.

Sprawdzę jeszcze ile najechane.

Wydaje się że po roku guma nie powinna tak wyglądać...

 

Edit: najechane 38kkm.. więc chyba możliwe że mimo jest bieżnik to występują efekty dźwiękowe.. trzeba będzie się do wymiany przygotowac..

Bieżnik przód 7.2mm, tył 7.5mm

To powszechny problem Nokianów. Mam Weatherproof 2,5 roczne (25 tys przebiegu) i na całym obwodzie opony są spękania gumy. Dodatkowo na osi napędowej są uszkodzenia typowe dla ząbkowania ale zawieszenie sprawdzone. Zgłosiłem reklamację do sprzedawcy i napisałem do Nokiana. Jednak po lekturze internetu spodziewam się jaka będzie odpowiedź. 

IMG_20220825_202053.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bazyl napisał:

Miałem to samo, po drugim sezonie czyli jakichś może 4 tys km, te opony wyglądały gorzej niż 12letnie Michelin. Do tego powyrywane kawałki bierznnika, generalnie dramat. W warsztacie mówili że to norma w tych oponach i ostatnio już niestety nie tylko w tych(problem z kauczukiem po pożarach)

 

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni to mi odpisał Nokian - dałem maila do ich wiadomości myśląc, że może się zainteresują.. Jak bardzo się myliłem 😵

 

"Dzień dobry;


Dziękujemy za pana wiadomości oraz zapytanie w nw. Temacie niemniej pragniemy poinformować iż jako producent nie prowadzimy tzw. sprzedaży konsumenckiej ani też nie świadczymy usług posprzedażnych dla konsumentów gdyż te realizowane są wyłącznie przez punkt sprzedaży w którym dany produkt został zakupiony.

 

Odnosząc się do pańskiego przypadku wskazujemy iż poniższy produkt został zakupiony przez pana w Republice Austrii i nw. Zakup regulowany jest przepisami prawa kraju sprzedaży. Dlatego w kwestiach związanych z udzieloną bądź udzielonymi panu gwarancjami o ile takie zostały panu udzielone prosimy o wyłączny kontakt ze sklepem w którym dokonał pan zakupu gdyż my takich informacji niestety nie posiadamy.

 

Pozdrawiam

D.Kwaczynski"

 

Reasumując producent w dupie ma opinie Klientów, przecież za jakość mieszanki odpowiada sprzedawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.