Skocz do zawartości

Naped 4x2 vs 4x4 a spalanie...


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Do tej pory jezdzilem samochodem z napedem 4x2.

Miesiac temu, zmienilem na 4x4, ta sama marka (VW) ten sam model (Arteon) to samo nadwozie.

Po przejechaniu pierwszego 1,000 km - spalanie w napedzie 4x4 w porownaniu do 4x2 to:

 

+3L/100km.

 

Skad taka roznica:

Masa wlasna to o 200 kg wiecej, a wiec 1.7T vs 1.5T.

I tu: 

=> skrzynia rozdzielcza

=> wal napedowy

=> sprzeglo wieloplytkowe

=> tylny most

 

To wszystko powoduje zwiekszenie masy wlasnej, a tym samym i spalania...

 

4x2

537D24C5-B24A-4F39-A4AB-CF2E2A8A3B5C.jpeg.422e267aaee5b49f9e339e4de02669cc.jpeg

 


4x4

AD7D3F66-5A94-4AEF-95BB-1775AD6D8AE5.jpeg.b073861069c7ba96565cc78c785d468f.jpeg

 

Na co nalezy zwrocic uwage przy zakupie (istotna kwestia dla podjecia decyzji)!

 

 

 

Edytowane przez Michal_O
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adamm_mk1 napisał:

Może jest też mała różnica w mocy silnika?

Jest. 82KM.

Natomiast przy sredniej predkosci 40 km/h, moc max silnika nie jest tu wykorzystywana...

Edytowane przez Michal_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, delco napisał:

Arteon to taki szlachetniejszy pasat? - bo nie jestem pewny....

Samochod bardzo porownywalny do Passata czy Superb.

Natomiast:

Ma zwiekszony rozstaw osi, czyli wiecej miejsca dla osob na tylnich siedzeniach.

Poza tym:

To te same podzespoly co i w Passacie i Superbie:

=> te same zespoly napedowe, i.e. ten same silniki TSI lub TDI, te same skrzynie automatyczne z 2-tarczowym sprzeglem (oddzielne dla biegow parzystych i nieparzystych), ten sam uklad przesiesienia napedu na 4 kola, ze sprzeglem wieloplytkowym.

=> to same mulitmedia wewnatrz.

=> swiatla LED z przodu i z tylu.

 

Natomiast, polityka cenowa Grupy VW, zdecydowala o cenie dla Arteona wiekszej o min. 50kPLN vs Passat czy Superb.

 

Czy to wlasciwa decyzja, czas pokaze...

 

 

 

Edytowane przez Michal_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Michal_O napisał:

To te same podzespoly co i w Passacie i Suberbie

 

5 minut temu, Michal_O napisał:

Natomiast, polityka cenowa Grupy VW, zdecydowala o cenie dla Arteona wiekszej o min. 50kPLN vs Passat czy Suberb

 

Czyli zakup takiej fury to frajerstwo?;l

 

 

A tak na serio o jakim silniku mowa porównując to spalanie?

Ja bym powiedział, że różnica to gdzieś koło litra powinna być a nie aż tyle. 

Pewnie jazda w zupełnie innych warunkach i stąd ten wynik...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michal_O napisał:

Juz jest!

Robie miesiecznie male przebiegi (5km do pracy mam), stad pierwszy 1,000km dopiero po miesiacu...

 

 

 

Myślę że VW Ci kolejnego auta nie sprzeda. Bo tak długo będziesz tym Arteonem d... zawracał aż go wszystkim obrzydzisz.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, delco napisał:

Arteon to taki szlachetniejszy pasat? - bo nie jestem pewny....

 

Taki popsuty Passat. Kierownica co prawda prosto ale wadą są szyby bez ramek. Wadą ukrytą, trzeba dodać, autor wątku dopiero po zakupie drugiego takiego auta się zorientował.

:lol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, K3 napisał:

 

A mi o Jaguarze i Ssajyoungu... ;]

 

To się nie doczekasz, bo ja nie zakładam takich. Ale możesz dogadać się z Formatem i Wujkiem, wyszukiwarka mówi że najczęściej to oni o tych autach piszą. Co dziwne, bo kiedyś ich ulubionym autem był Outlander.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2020 o 21:37, ghost2255 napisał:

 

My dopiero odkrywamy wtrysk wielopunktowy.

Silniki TSI maja wtrysk bezposredni. Umozliwia to dokladne dawkowanie paliwa i wtrysniecie jej bezposrednio do cylindra, a nie jak w przypadku wtrysku wielopunktowego, do kolektora ssacego / na zawor.

Jezdzilem samochodami z oba rodzajami ukladow zasilania. Wtrysk bezposredni zmniejsza zuzycie paliwa poprzez precyzyjnie dobrana dawke paliwa.

Mysle, ze wlasnie wtrysk bezposredni jest obecnie optymalnym dla silnikow benzynowych z doladowniem turbosprezarka, kompresorem czy elektryczna turbina.

 

Edytowane przez Michal_O
  • Lubię to 2
  • Haha 4
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michal_O napisał:

Silniki TSI maja wtrysk bezposredni. Umozliwia to dokladne dawkowanie paliwa i wtrysniecie jej bezposrednio do cylindra, a nie jak w przypadku wtrysku wielopunktowego, do kolektora ssacego / na zawor.

Jezdzilem samochodami z oba rodzajami ukladow zasilania. Wtrysk bezposredni zmniejsza zuzycie paliwa poprzez precyzyjnie dobrana dawke paliwa.

Mysle, ze wlasnie wtrysk bezposredni jest obecnie optymalnym dla silnikow benzynowych z doladowniem turbosprezarka, kompresorem czy elektryczna turbina.

 

Kurde a ja w Yetim 1.2 mam jeszcze rozrzad OHV i platynkowy aparat zaplonu:ksiadz:

Ciekawe kiedy bedzie mnie stac na tak nowoczesny uklad zasilania:chory:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wlad napisał:

Kurde a ja w Yetim 1.2 mam jeszcze rozrzad OHV i platynkowy aparat zaplonu:ksiadz:

Ciekawe kiedy bedzie mnie stac na tak nowoczesny uklad zasilania:chory:

 

Jeździj dalej (na) Yetim i się do nowoczesności nie pchaj.

:old:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Czy byłbyś uprzejmy w następnym wątku o Arteonie wyjaśnić jak działają bezdętkowe opony?

 

Ja bym poprosił o referat na temat elektrycznych szyb, centralnego zamka i ogrzewania tylnej szyby :jem:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Michal_O napisał:

Silniki TSI maja wtrysk bezposredni. Umozliwia to dokladne dawkowanie paliwa i wtrysniecie jej bezposrednio do cylindra, a nie jak w przypadku wtrysku wielopunktowego, do kolektora ssacego / na zawor.

Jezdzilem samochodami z oba rodzajami ukladow zasilania. Wtrysk bezposredni zmniejsza zuzycie paliwa poprzez precyzyjnie dobrana dawke paliwa.

Mysle, ze wlasnie wtrysk bezposredni jest obecnie optymalnym dla silnikow benzynowych z doladowniem turbosprezarka, kompresorem czy elektryczna turbina.

 

Brzmi niesamowicie. Czy Twój samochód posiada również poduszki powietrzne? Kiedyś słyszałem o tym wynalazku, ponoć razem z wysoce wyspecjalizowaną, elektroniczną, jednostką ABS bardzo poprawia bezpieczeństwo samochodu. 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:

 

Brzmi niesamowicie. Czy Twój samochód posiada również poduszki powietrzne? Kiedyś słyszałem o tym wynalazku, ponoć razem z wysoce wyspecjalizowaną, elektroniczną, jednostką ABS bardzo poprawia bezpieczeństwo samochodu. 

 

I co najfaniejsze, z tego co słyszałem, w Arteonie poduszki napełniają się (bardzo szybko!) tylko w razie wypadku! Tam jest skomplikowany system, który analizuje różne czujniki (w tym przeciążeniowe) i odpala właśnie wtedy, kiedy trzeba.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

I co najfaniejsze, z tego co słyszałem, w Arteonie poduszki napełniają się (bardzo szybko!) tylko w razie wypadku! Tam jest skomplikowany system, który analizuje różne czujniki (w tym przeciążeniowe) i odpala właśnie wtedy, kiedy trzeba.

 

- To jest tak, że jeżeliby nam ktuś, na przykład, rozumiesz, porwał naszą furę i by go złapały to nam muszą oddać samolot, rozumiesz? To jest właśnie tradycja. Że nam muszą oddać! 
- Samolot?
- No!
- Na kiego wała nam samolot? A furę?
- Furę też!

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Michal_O napisał:

Silniki TSI maja wtrysk bezposredni. Umozliwia to dokladne dawkowanie paliwa i wtrysniecie jej bezposrednio do cylindra, a nie jak w przypadku wtrysku wielopunktowego, do kolektora ssacego / na zawor.

Jezdzilem samochodami z oba rodzajami ukladow zasilania. Wtrysk bezposredni zmniejsza zuzycie paliwa poprzez precyzyjnie dobrana dawke paliwa.

Mysle, ze wlasnie wtrysk bezposredni jest obecnie optymalnym dla silnikow benzynowych z doladowniem turbosprezarka, kompresorem czy elektryczna turbina.

 

 

To chyba gaźniki niedługo stracą swoją popularność. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

 

To chyba gaźniki niedługo stracą swoją popularność. 

Ma chłopak rację niestety. Potrzebuję wyregulować gaźnik i nie jest to takie łatwe, fachowców też nie jest dużo. Takie wtryski bezpośrednie to fajna sprawa i przyszłość !!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, format napisał:

Ja bym poprosił o referat na temat elektrycznych szyb, centralnego zamka i ogrzewania tylnej szyby :jem:

 

Po co Ci to ostatnie, jak w elektryku ponoć nie wolno ogrzewania tylnej szyby używać?:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Czy byłbyś uprzejmy w następnym wątku o Arteonie wyjaśnić jak działają bezdętkowe opony?

 

Ale ze co? Opony bez detek? Ha ha:hehe:

Przeciez kazdy glupi wie ze powietrze bedzie uciekac rantami.

Nie nabierzesz mnie kolego sympatyczny:ogien:

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, format napisał:

 

Ja bym poprosił o referat na temat elektrycznych szyb, centralnego zamka i ogrzewania tylnej szyby :jem:

 

Szczęśliwy jesteś że tylko tyle nie rozumiesz... ja nie wiem jak działaja lusterka - zarówno te podgrzewane jak i niepogdrzewane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/27/2020 at 7:54 AM, gondoljerzy said:

Platynkowy? Obstawiam, że elektroniczny z palcowym rozdzielaczem i kopułką.

"Elektroniczny" z modulem zaplonu? to dopiero w wyzszej klasie montuja. Standard to kopulka z przerywaczem "platynkowym" i kondensatorem. Prosto i niezawodnie, a jesli wezmiesz jeden srubowkret, szczelinomierz, zapasowy kondensator x 3 i przerywacz x 2, to masz niezawodnosc  do 200 tys km gwarantowaną. A mowili, ze stare to sie psuja caly czas ....;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2020 o 10:39, Michal_O napisał:

Witam,

Do tej pory jezdzilem samochodem z napedem 4x2.

Miesiac temu, zmienilem na 4x4, ta sama marka (VW) ten sam model (Arteon) to samo nadwozie.

Po przejechaniu pierwszego 1,000 km - spalanie w napedzie 4x4 w porownaniu do 4x2 to:

 

+3L/100km.

 

Skad taka roznica:

Masa wlasna to o 200 kg wiecej, a wiec 1.7T vs 1.5T.

I tu: 

=> skrzynia rozdzielcza

=> wal napedowy

=> sprzeglo wieloplytkowe

=> tylny most

 

To wszystko powoduje zwiekszenie masy wlasnej, a tym samym i spalania...

 

4x2

537D24C5-B24A-4F39-A4AB-CF2E2A8A3B5C.jpeg.422e267aaee5b49f9e339e4de02669cc.jpeg

 


4x4

AD7D3F66-5A94-4AEF-95BB-1775AD6D8AE5.jpeg.b073861069c7ba96565cc78c785d468f.jpeg

 

Na co nalezy zwrocic uwage przy zakupie (istotna kwestia dla podjecia decyzji)!

 

 

 

Ale teraz powiedz który to 4*4 

I weź pod uwagę że 1,5 musi jeździć na wyższych obrotach niż 1,7 aby utrzymać taką samą prędkość 

Edytowane przez dyniek000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 25.10.2020 o 11:25, Michal_O napisał:

Juz jest!

Robie miesiecznie male przebiegi (5km do pracy mam), stad pierwszy 1,000km dopiero po miesiacu...

 

 

to zart chyba, tak? 5km do pracy to bym pieszo chodzil dla zdrowia:) Wiem, wiem, malo lanserskie ale zdrowsze. Ja mam auto wygodne, moto i....rowerem 11 km jezdze jak jest  na plusie i nie pada. 

|No ale kazdy ma jakis pomysl na kondycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, fanlan napisał:

to zart chyba, tak? 5km do pracy to bym pieszo chodzil dla zdrowia:) Wiem, wiem, malo lanserskie ale zdrowsze. Ja mam auto wygodne, moto i....rowerem 11 km jezdze jak jest  na plusie i nie pada. 

|No ale kazdy ma jakis pomysl na kondycje.

Jak się ma po drodze do pracy rozwiezienie dzieciaków po przedszkolach/szkołach a potem podczas pracy spotkania na mieście to rower czy moto może słabo się przydać. No chyba, że mieszkamy np w takim Wietnamie :)

Swego czasu do roboty miałem 3km i też autem jeździłem, m.in z powodów jak wyżej. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, fanlan napisał:

to zart chyba, tak? 5km do pracy to bym pieszo chodzil dla zdrowia:) Wiem, wiem, malo lanserskie ale zdrowsze. Ja mam auto wygodne, moto i....rowerem 11 km jezdze jak jest  na plusie i nie pada. 

|No ale kazdy ma jakis pomysl na kondycje.

Ja na deskorolce bym jeździł, a nie pieszo:) . Ale każdy ma pomysł na kondycję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.