Skocz do zawartości

Kamper.


Blues

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Blues napisał:

Czy ktoś z Forumowiczów zlecał może przerobienie blaszaka na kampera? Jest kilka firm, które proponują taką usługę i chciałbym wybrać jakąś sensowną. Może ktoś podpowie też na co zwrócić szczególną uwagę podczas takiej przeróbki?

Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdu,  komponenty użyte do instalacji, budowę szafek, żeby podczas jazdy nic nie latało...

Jakość montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Forumowiczów zlecał może przerobienie blaszaka na kampera? Jest kilka firm, które proponują taką usługę i chciałbym wybrać jakąś sensowną. Ktoś coś?
Masz budżet koło 100tys. (plus samochód) i nie przeraża Cię ponad pół roku czekania?

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, gregoryj napisał:

byles na camperteam forum? to kopalnia wiedzy .... o wszystkim. przerobkach tez

Od tego zaczynałem, ale mam wrażenie, że tam się znają jak łyse konie i nikt nie chce wyjść przed szereg polecając kogoś. Ja nie chcę sam przerabiać, chciałbym to zlecić jakiejś firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekaw, jaki jest koszt takiej przeróbki - zaczynam od dostawczaka, kończę z kampervanem.

Zdaję sobie sprawę, że rozpiętość cen zależeć będzie od rozpiętości wymagań, ale mimo wszystko chciałbym poznać kwotę za "robociznę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2020 o 10:05, Blues napisał:

Od tego zaczynałem, ale mam wrażenie, że tam się znają jak łyse konie i nikt nie chce wyjść przed szereg polecając kogoś. Ja nie chcę sam przerabiać, chciałbym to zlecić jakiejś firmie.

 

Nie wiem jak bardzo rozbudowanego kampera potrzebujesz, czy potrzebny też ci jest prysznic na miejscu. Ale ciekawe rozwiązanie proponuje się na bazie Toyoty Proace. Dla wersji long firmy przygotowują zestawy za ok. 20-25kPLN, które w kilkanaście minut z pojemnego pasażerskiego minibusika robią kampera z możliwością spania w środku dla dwóch osób. Co ciekawe, te zestawy można demontować i masz albo minikampera albo rodzinne auto w zależności od potrzeb. Ale tak czy siak skończysz z wydatkiem około 130 kPLN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekaw, jaki jest koszt takiej przeróbki - zaczynam od dostawczaka, kończę z kampervanem.
Zdaję sobie sprawę, że rozpiętość cen zależeć będzie od rozpiętości wymagań, ale mimo wszystko chciałbym poznać kwotę za "robociznę".
Przy założemiu że odstawiasz samochód, nic Cię nie interesuje i odbierasz gotowy to okolice 100kPLN.

Taptaraptap

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zbynek napisał:

Przy założemiu że odstawiasz samochód, nic Cię nie interesuje i odbierasz gotowy to okolice 100kPLN.

Taptaraptap
 

 

pytanie czy to się opłaca ?

zakup auta, przeróbka, wyjdzie podobnie jak gotowe auto

 

rozumiem jak ktoś dłubie sam (nawet miałem takie plany, żeby samemu coś próbować sklecić)

albo ma specyficzne wymagania typu miejsce na motocyk, wózek

ale jeśli to ma być std kamper :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał:

 

pytanie czy to się opłaca ?

zakup auta, przeróbka, wyjdzie podobnie jak gotowe auto

 

rozumiem jak ktoś dłubie sam (nawet miałem takie plany, żeby samemu coś próbować sklecić)

albo ma specyficzne wymagania typu miejsce na motocyk, wózek

ale jeśli to ma być std kamper :hmm:

To zależy czego ktoś oczekuje. Gotowe kampery mają kilka powtarzalnych układów wnętrza, a robiąc na zamówienie można dostosować do własnych potrzeb. Kwotowo jak wszystko jest nowe to wychodzi podobnie, ale wystarczy kupić dostawczaka 3-4 letniego i mamy kilkadziesiąt tysięcy w kieszeni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

 

pytanie czy to się opłaca ?

zakup auta, przeróbka, wyjdzie podobnie jak gotowe auto

 

rozumiem jak ktoś dłubie sam (nawet miałem takie plany, żeby samemu coś próbować sklecić)

albo ma specyficzne wymagania typu miejsce na motocyk, wózek

ale jeśli to ma być std kamper :hmm:

 

Tutaj chodzi raczej o kampervana niż o standardowy kamper. Ja się ze standardowych wyleczyłem w 30 sekund oglądając skutki kolizji nowego kampera z osobówką. Teraz jeśli w ogóle to tylko kampervan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2020 o 10:05, Blues napisał:

Od tego zaczynałem, ale mam wrażenie, że tam się znają jak łyse konie i nikt nie chce wyjść przed szereg polecając kogoś. Ja nie chcę sam przerabiać, chciałbym to zlecić jakiejś firmie.

 

To tak jak kolega @Zbynek Ci napisał - przygotuje sobie ok. 100 kpln, podejrzewam że wyceny będziesz miał rzędu 70-80 kpln ale zapas musisz mieć.

 

Skup się na dobrej podstawie, nie szukaj po modelu tylko konkretnym silniku i rozmiarach budy. Powoli też rozważam taką zabawę, ale chciałbym najpierw skompletować samochód przygotowany na tip top z większą częścią zabudowy typu lodówka, kuchenka, webasto, zbiorniki i dopiero na końcu dać to do zmontowania. Wstępne rozeznanie wskazuje na okolice 50kpln za zabudowę ze sklejki i montaż sprzętów. Plus same sprzęty liczę na okolice 20kpln, ale zakładam że webasto będzie chińskie, a kuchenka, lodówka itp. można nowe dość tanio trafić na portalach aukcyjnych.

Samochód w mojej opinii 40-60 kpln, nie starszy niż 6 lat. Wychodzi 130 tyś, ale mam auto z zabudową pod siebie - niestety za wiele kampervanów 2+2 nie ma, a ceny nowych są trzy razy wyższe.

 

Mimo wszystko cały czas się łamię czy nie lepiej wynajmować, ale tutaj wchodzi problem z poprzedniego zdania - kampervanów 2+2 jest mało, a takich gdzie łóżka są przód - tył tak jak ja chcę, może 1 na wynajem w PL.

I tak stoję przed dylematem czy robić auto czy kupić mieszkanie pod wynajem i w razie potrzeby wypożyczać kampervana.

 

Do kampera zwykłego wiem że rodziny nie wsadzę, chyba że na drogach Skandynawii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2020 o 19:28, Blues napisał:

Czy ktoś z Forumowiczów zlecał może przerobienie blaszaka na kampera? Jest kilka firm, które proponują taką usługę i chciałbym wybrać jakąś sensowną. Ktoś coś?

W TVN turbo chyba w programie Klimek i Duda zaczynają budować kampery, z grubsza będziesz mógł zobaczyć jakie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bizz napisał:

Powoli też rozważam taką zabawę, ale chciałbym najpierw skompletować samochód przygotowany na tip top z większą częścią zabudowy typu lodówka, kuchenka, webasto, zbiorniki i dopiero na końcu dać to do zmontowania. Wstępne rozeznanie wskazuje na okolice 50kpln za zabudowę ze sklejki i montaż sprzętów. Plus same sprzęty liczę na okolice 20kpln, ale zakładam że webasto będzie chińskie, a kuchenka, lodówka itp. można nowe dość tanio trafić na portalach aukcyjnych.

Samochód w mojej opinii 40-60 kpln, nie starszy niż 6 lat. Wychodzi 130 tyś, ale mam auto z zabudową pod siebie - niestety za wiele kampervanów 2+2 nie ma, a ceny nowych są trzy razy wyższe.

 

Mam wyceny zabudowy i kwotę 100kPLN w wersji "pod klucz" można uznać za wyjściową (w sensie że może wzrosnąć, ale raczej nie spadnie). W przypadku budowania metodą "gospodarczą" (webasto zamiast Trumy, lodówka domowa i przetwornica itp.) można zejść do 60kPLN bez pogorszenia jakości samej zabudowy i jej funkcjonalności.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanko.....

Czy widzieliście jakieś sensowne zabudowy a'la kampervan, ale zrealizowane nie na dużych dostawczakach, tylko na vanach typu "cargo van". "wóz hydraulika"? Chodzi mi mniej więcej o takie nadwozia:

finishing-celebrate3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spad napisał:

 

Nie wiem jak bardzo rozbudowanego kampera potrzebujesz, czy potrzebny też ci jest prysznic na miejscu. Ale ciekawe rozwiązanie proponuje się na bazie Toyoty Proace. Dla wersji long firmy przygotowują zestawy za ok. 20-25kPLN, które w kilkanaście minut z pojemnego pasażerskiego minibusika robią kampera z możliwością spania w środku dla dwóch osób. Co ciekawe, te zestawy można demontować i masz albo minikampera albo rodzinne auto w zależności od potrzeb. Ale tak czy siak skończysz z wydatkiem około 130 kPLN. 

Jakiś link?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2020 o 10:05, Blues napisał:

Od tego zaczynałem, ale mam wrażenie, że tam się znają jak łyse konie i nikt nie chce wyjść przed szereg polecając kogoś. Ja nie chcę sam przerabiać, chciałbym to zlecić jakiejś firmie.

 

zobacz na campermajstry na FB - czasem polecają różne firmy i nawet chwalą

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartłomiej napisał:

A mam takie pytanko.....

Czy widzieliście jakieś sensowne zabudowy a'la kampervan, ale zrealizowane nie na dużych dostawczakach, tylko na vanach typu "cargo van". "wóz hydraulika"? Chodzi mi mniej więcej o takie nadwozia:

 

 

na FB jest kilka grup dłubiących samodzielnie różne wynalazki - wielkości T4 i podobne i większe też i kombi

 

campermajstry, kamper z osobówki, toscavan, stealth camper polska itd

Edytowane przez chris_66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bizz napisał:

 

To tak jak kolega @Zbynek Ci napisał - przygotuje sobie ok. 100 kpln, podejrzewam że wyceny będziesz miał rzędu 70-80 kpln ale zapas musisz mieć.

 

Skup się na dobrej podstawie, nie szukaj po modelu tylko konkretnym silniku i rozmiarach budy. Powoli też rozważam taką zabawę, ale chciałbym najpierw skompletować samochód przygotowany na tip top z większą częścią zabudowy typu lodówka, kuchenka, webasto, zbiorniki i dopiero na końcu dać to do zmontowania. Wstępne rozeznanie wskazuje na okolice 50kpln za zabudowę ze sklejki i montaż sprzętów. Plus same sprzęty liczę na okolice 20kpln, ale zakładam że webasto będzie chińskie, a kuchenka, lodówka itp. można nowe dość tanio trafić na portalach aukcyjnych.

Samochód w mojej opinii 40-60 kpln, nie starszy niż 6 lat. Wychodzi 130 tyś, ale mam auto z zabudową pod siebie - niestety za wiele kampervanów 2+2 nie ma, a ceny nowych są trzy razy wyższe.

 

Mimo wszystko cały czas się łamię czy nie lepiej wynajmować, ale tutaj wchodzi problem z poprzedniego zdania - kampervanów 2+2 jest mało, a takich gdzie łóżka są przód - tył tak jak ja chcę, może 1 na wynajem w PL.

I tak stoję przed dylematem czy robić auto czy kupić mieszkanie pod wynajem i w razie potrzeby wypożyczać kampervana.

 

Do kampera zwykłego wiem że rodziny nie wsadzę, chyba że na drogach Skandynawii.

Z Ducato da się coś wyrzeźbić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, spad napisał:

 

Nie wiem jak bardzo rozbudowanego kampera potrzebujesz, czy potrzebny też ci jest prysznic na miejscu. Ale ciekawe rozwiązanie proponuje się na bazie Toyoty Proace. Dla wersji long firmy przygotowują zestawy za ok. 20-25kPLN, które w kilkanaście minut z pojemnego pasażerskiego minibusika robią kampera z możliwością spania w środku dla dwóch osób. Co ciekawe, te zestawy można demontować i masz albo minikampera albo rodzinne auto w zależności od potrzeb. Ale tak czy siak skończysz z wydatkiem około 130 kPLN. 

Potrzebuję miejsce dla 3 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Koonrad napisał:

 

pytanie czy to się opłaca ?

zakup auta, przeróbka, wyjdzie podobnie jak gotowe auto

 

rozumiem jak ktoś dłubie sam (nawet miałem takie plany, żeby samemu coś próbować sklecić)

albo ma specyficzne wymagania typu miejsce na motocyk, wózek

ale jeśli to ma być std kamper :hmm:

Zlecając zabudowę masz możliwość skrojenia wnętrza pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bizz napisał:

 

To tak jak kolega @Zbynek Ci napisał - przygotuje sobie ok. 100 kpln, podejrzewam że wyceny będziesz miał rzędu 70-80 kpln ale zapas musisz mieć.

 

Skup się na dobrej podstawie, nie szukaj po modelu tylko konkretnym silniku i rozmiarach budy. Powoli też rozważam taką zabawę, ale chciałbym najpierw skompletować samochód przygotowany na tip top z większą częścią zabudowy typu lodówka, kuchenka, webasto, zbiorniki i dopiero na końcu dać to do zmontowania. Wstępne rozeznanie wskazuje na okolice 50kpln za zabudowę ze sklejki i montaż sprzętów. Plus same sprzęty liczę na okolice 20kpln, ale zakładam że webasto będzie chińskie, a kuchenka, lodówka itp. można nowe dość tanio trafić na portalach aukcyjnych.

Samochód w mojej opinii 40-60 kpln, nie starszy niż 6 lat. Wychodzi 130 tyś, ale mam auto z zabudową pod siebie - niestety za wiele kampervanów 2+2 nie ma, a ceny nowych są trzy razy wyższe.

 

Mimo wszystko cały czas się łamię czy nie lepiej wynajmować, ale tutaj wchodzi problem z poprzedniego zdania - kampervanów 2+2 jest mało, a takich gdzie łóżka są przód - tył tak jak ja chcę, może 1 na wynajem w PL.

I tak stoję przed dylematem czy robić auto czy kupić mieszkanie pod wynajem i w razie potrzeby wypożyczać kampervana.

 

Do kampera zwykłego wiem że rodziny nie wsadzę, chyba że na drogach Skandynawii.

Co do kosztów, to zacząłem wysyłać zapytania po firmach i zgadza się to mniej więcej z tym co piszesz. U mnie wynajem nie wchodzi w grę, bo wykorzystanie samochodu ma być dosyć specyficzne. Decyzja o wyjeździe zapada wieczorem, w nocy lub rano jesteś nad morzem (naszym) i za około dwa dni wracasz. Takie skoki trwają przez około pół roku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

Dlatego, ze tak jak kolega Zbynek napisal sa najszersze, czyli mozna lozko w poprzek i potem spac w miare wyprostowanym

Nie tylko najszersze, ale też nie zwężają się ku górze co pozwala na zrobienie łóżka piętrowego. Niektórzy decydują się na taki krok, ale robi się trochę klaustrofobicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Z Ducato da się coś wyrzeźbić?

 

To nie do mnie pytanie. Pewnie się da, w sumie Ducato jest najwięcej w zabudowach, ale gama silników też spora i warto się nad tym pochylić.

Ja patrzyłem głównie za Iveco 3.0d i Sprinterami.

Za Sprinterem przemawia długowieczność silników i bardzo duża ilość karetek, a prawdopodobnie na karetce się skupię budując swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Blues napisał:

Nie tylko najszersze, ale też nie zwężają się ku górze co pozwala na zrobienie łóżka piętrowego. Niektórzy decydują się na taki krok, ale robi się trochę klaustrofobicznie.

 

Dlatego ja chcę jedno łóżko z tyłu, drugie z przodu w "alkowie" - czyli częściowo rozkładane od schowka z przodu licząc.

Coś takiego, tyle że tutaj jest mocno podniesiony dach, a nie jest to konieczne żeby się zmieściło, widziałem już takie rozwiązanie. To co nad głową przy wejściu składa się w całości i nie wadzi w codziennym użytkowaniu.

768023350_ko.jpg.7911f47d762a7c7754e84577684118f7.jpg

Edytowane przez bizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bizz napisał:

 

Dlatego ja chcę jedno łóżko z tyłu, drugie z przodu w "alkowie" - czyli częściowo rozkładane od schowka z przodu licząc.

Coś takiego, tyle że tutaj jest mocno podniesiony dach, a nie jest to konieczne żeby się zmieściło, widziałem już takie rozwiązanie. To co nad głową przy wejściu składa się w całości i nie wadzi w codziennym użytkowaniu.

768023350_ko.jpg.7911f47d762a7c7754e84577684118f7.jpg

Myślę o identycznym rozwiązaniu. Raz, że nie przeszkadza za mocno, dwa jak się młodemu znudzi jeździć z nami, można zamontować w to miejsce szafkę. Znasz wymiary tego łóżka?

 

Edit: Znalazłem wymiary łóżka rozkładanego: 187 x 134 cm.

Edytowane przez Blues
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Blues napisał:

Myślę o identycznym rozwiązaniu. Raz, że nie przeszkadza za mocno, dwa jak się młodemu znudzi jeździć z nami, można zamontować w to miejsce szafkę. Znasz wymiary tego łóżka?

 

Nie, ale to dokładnie z tego auta. Powinieneś gdzieś znaleźć. Nie fiksuję się na rozmiarze, najpierw znajdę auto, później będę kombinował.

IMG_20201003_134735.jpg.78d865f4e1ec88f5fed1ab3c9b0bcda9.jpg

Edytowane przez bizz
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blues napisał:

Potrzebuję miejsce dla 3 osób.

 

Jak tylko na 3 osoby, to można zrobić 2w1. Kupic autolawete i przyczepę kempingową. Delikatnie Ja przerobić tak żeby laweta "brała ją na siebie". 😉

Screenshot_20201028-113628_Facebook.jpg

Edytowane przez adamm_mk1
Foto
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

Ot i ciekawy pomysl. O czyms takim nie slyszalem

Któregoś roku w Karwi stał gość Lublinem z poczciwą "zapiekanką" na pace ;] W tym roku w Jastarni widziałem jakąś większą cepkę na Mercedesie (lawecie w ciągłym użytku;]). Więc jak się chce, to można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zbynek napisał:

Ciekawy, ale po pierwsze trzeba mieć lawetę, a po drugie nie ma połączenia między kabiną a częścią mieszkalną.

Taptaraptap
 

 

Zgadza się, ale żeby mieć kampera trzeba mieć jakąś bazę. To połączenie może być plusem i minusem.

Podczas gotowania nie ma obcych zapachów w szoferce, na czas rozbicia obozu wszystkie graty można tam wrzucić itp itd. Nie namawiam podaję jakiś pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, adamm_mk1 napisał:

 

Zgadza się, ale żeby mieć kampera trzeba mieć jakąś bazę. To połączenie może być plusem i minusem.

Podczas gotowania nie ma obcych zapachów w szoferce, na czas rozbicia obozu wszystkie graty można tam wrzucić itp itd. Nie namawiam podaję jakiś pomysł.

 

Ale to chyba największa zaleta kampera, jedziesz, stajesz, odwracasz fotel i już jesteś w "domu", bez wysiadania

 

Już nie mówiąc gdy podróżujesz w więcej jak 2os

Dzieciaki oglądają sobie bajkę, rysują przy stoliku, a ty masz to "na oku"

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Koonrad napisał:

 

Ale to chyba największa zaleta kampera, jedziesz, stajesz, odwracasz fotel i już jesteś w "domu", bez wysiadania

 

Już nie mówiąc gdy podróżujesz w więcej jak 2os

Dzieciaki oglądają sobie bajkę, rysują przy stoliku, a ty masz to "na oku"

Oczywiście dlatego napisałem, że laweta z przyczepą ma pewne zalety i wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.