Skocz do zawartości

Tipo 2021


dzidzia

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, wladmar napisał:

 

Jak się jest 4 właścicielem, a sprzęt ma przebieg >300 kkm, to naprawy są w miarę tanie, nie przekraczają 20% wartości auta. Dla bardzo wielu to zaleta. 

Czytając wypowiedzi kolegi odnoszę wrażenie że wychodzi z założenia że takich ludzi w EU nie ma. Zresztą podobnie jak urzędnicy unijni. Dziwię się tylko że jeździ jakimś starym A6 zamiast nowym przynajmniej Bentlejem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Majkiel said:

 

 

A propos podstawowej wersji - ciekawi mnie czy będzie tak jak poprzednio z "małym radiem", czy nadal w golasie będą lusterka regulowane manualnie, jak poukładają ceny poszczególnych wersji wyposażenia, czy Cross będzie dostępny również jako stosunkowo uboga wersja.

 

 

 

Proszę - wersja podstawowa i najbogatsza (większy system multimedialny jest w opcji):

 

 

Zrzut ekranu 2020-10-28 110746.jpg

Zrzut ekranu 2020-10-28 111811.jpg

Edytowane przez dzidzia
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, wladmar said:

 

Jak się jest 4 właścicielem, a sprzęt ma przebieg >300 kkm, to naprawy są w miarę tanie, nie przekraczają 20% wartości auta. Dla bardzo wielu to zaleta. 

No to to rozumiem, ale kto kupujac nowe auto martwi sie co bedzie robil 4-ty wlasciciel?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jaceq napisał:

No to to rozumiem, ale kto kupujac nowe auto martwi sie co bedzie robil 4-ty wlasciciel?

 

Oczywiście, że nikt. I producent również ma to gdzieś. Wśród kupujących nowe auta jakoś nie widać tęsknoty za "prostymi, wolnossącymi". 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaceq napisał:

A co to jest za zaleta?

 

To, że w mniemaniu, niekoniecznie słusznym, wielu osób, turbo to dodatkowe wydatki i kolejna rzecz do zepsucia, są tacy co twierdzą nawet że nie nadaje się do miasta, trzeba chłodzić turbinę,  mała pojemność to wysilony silnik, a trzy cylindry to miało Tico i Syrena. No i z litrowym silnikiem to wstyd przed somsiadem ;) 

Dla mnie osobiście żadna zaleta - po prostu inna konstrukcja i tyle. 

W bliższej lub dalszej rodzinie mam kilku, którzy kupowali końcówki Forda czy Dacii, póki było wolnossące 1.6. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dzidzia napisał:

 

Proszę - wersja podstawowa i najbogatsza (większy system multimedialny jest w opcji):

 

 

Dzięki

Z tego co widzę na fiat.it, to póki co nie ma jeszcze sedana. A pozostałe są w wersjach Tipo, City Life i Life oraz Cross i City Cross.

Przypuszczam, że klimatyzacja automatyczna czy tempomat w wersji Tipo będzie opcją, stąd ich połączenie z kołpakami i "małym radiem".

 

A i tak finalnie wszystko rozbije się o ceny no i o to, jak ten 1.0 będzie się sprawował w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Majkiel napisał:

A i tak finalnie wszystko rozbije się o ceny no i o to, jak ten 1.0 będzie się sprawował w tym aucie.

Dokładnie tak. Być może się będzie bardzo dobrze sprawował. I wszelkie dywagacje typu "potrzeba 300 KM i 500 NM bo inaczej nikt nie kupi" będzie można sobie wsadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Majkiel napisał:

5KM cudów nie uczyni, turbina trochę poprawi sytuację, ale pytanie jeszcze jaka tam będzie siedzieć skrzynia. Oby sześciobiegowa i trochę dłuższa niż w poprzedniku

5KM to nie jest użytkowy parametr. Jaki jest moment obrotowy obu tych silników w zakresie 2-3 tyś obrotów, których się używa najczęściej. Obstawiam dwukrotną różnicę mniej więcej. 

Skrzynia też. Na autostradzie lepiej mieć 3k rpm przy 140 km/h niż 4.5k i przez parę godzin w trasie słuchać wycia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

Na autostradzie lepiej mieć 3k rpm przy 140 km/h niż 4.5k i przez parę godzin w trasie słuchać wycia. 

Jak się w porywach raz w roku bywa na autostradzie to ten akurat parametr nie ma większego znaczenia. Pytanie ile jeden i drugi pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, iwik napisał:

5KM to nie jest użytkowy parametr. Jaki jest moment obrotowy obu tych silników w zakresie 2-3 tyś obrotów, których się używa najczęściej. Obstawiam dwukrotną różnicę mniej więcej. 

Skrzynia też. Na autostradzie lepiej mieć 3k rpm przy 140 km/h niż 4.5k i przez parę godzin w trasie słuchać wycia. 

Dokladnie-miedzy obecnym 1,2TSI a 1,4 Opla [ktory mialem w Merivie] roznica jest takze tylko 5KM.Roznica w jezdzie to jednak przepasc.:oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Jak się w porywach raz w roku bywa na autostradzie to ten akurat parametr nie ma większego znaczenia. Pytanie ile jeden i drugi pali.

Ale turbo pokazuje swa przewage wlasnie w miescie-zwlaszcza jak nie masz ASB.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wlad napisał:

Ale turbo pokazuje swa przewage wlasnie w miescie-zwlaszcza jak nie masz ASB.

 

To też w dużym stopniu zależy jak jeździsz. To kupują ludzie oszczędni, którym auto nie musi super jeździć. No i LPG. Do takiego TSI drogo.

To jest jednak dużo bardziej skomplikowane niż się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, iwik napisał:

5KM to nie jest użytkowy parametr. Jaki jest moment obrotowy obu tych silników w zakresie 2-3 tyś obrotów, których się używa najczęściej. Obstawiam dwukrotną różnicę mniej więcej. 

Skrzynia też. Na autostradzie lepiej mieć 3k rpm przy 140 km/h niż 4.5k i przez parę godzin w trasie słuchać wycia. 

 

Dokładnie, liczy się przebieg momentu. Ale i moc przy danej prędkości obrotowej jest istotna.

Obecnie, Tipo ma przy 140 km/h 3900 obr/min (1.4 95KM) albo 3500 obr/min (1.4 120KM) i głośno jeszcze nie jest - wyciszenie jest przyzwoite, ale zużycie paliwa na autostradzie zaczyna znacząco wzrastać.

W Tipo 1.0 skrzynia będzie niestety pięciobiegowa, i przy 130km/h jest 3200 obr/min. 

 

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Jak się w porywach raz w roku bywa na autostradzie to ten akurat parametr nie ma większego znaczenia. Pytanie ile jeden i drugi pali.

 

To pokażą testy i raporty pierwszych użytkowników. Różnica będzie pewnie głównie w jeździe miejskiej. 

Edytowane przez Majkiel
Dodano parametry Tipo 2021
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, marcindzieg napisał:

To też w dużym stopniu zależy jak jeździsz. To kupują ludzie oszczędni, którym auto nie musi super jeździć. No i LPG. Do takiego TSI drogo.

To jest jednak dużo bardziej skomplikowane niż się wydaje.

Normalni producenci mają auta benzynowe, które mało palą. Albo wolnossace, które mało pala chociażby Suzuki. Przy spalaniu 1.0 tsi gazu się nie opłaca montować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest moment obrotowy obu tych silników w zakresie 2-3 tyś obrotów, których się używa najczęściej.

Najczęściej? Zawsze myślałem, że to kierowca adaptuje się do charakterystyki silnika, a nie silnik do przyzwyczajeń kierowcy :hmm:


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, steyr said:

Chyba nikt nie zauważył, ale ten 1.0 Firefly ma być oferowany z skrzynia manualną 5 biegów. W obecnej wersji zarówno w 1.4 95KM jak i w 1.4 120KM była skrzynia manualna 6b.

 

To jeszcze nic nie znaczy, bo zalezy jak beda dobrane przelozenia :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Wychodzi na to, że ze skrzynią 5 biegową , ostani bieg będzie dluższy niż jest teraz w wersjach 6-biegowych.

Cały czas twierdzę, że w Tipo z T-Jetem dali za krótką skrzynię i zmarnowali potencjał silnika z turbo zwłaszcza, że ten silnik przyjemnie kręci się z dołu.

Chociaż jest też tego zaleta, jak się zapnie 6 bieg na krajówkach, to można śmigać bez mieszania w biegach i bez męczenia silnika jazdą na niskich obrotach.

Edytowane przez kartonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spavatch napisał:


Najczęściej? Zawsze myślałem, że to kierowca adaptuje się do charakterystyki silnika, a nie silnik do przyzwyczajeń kierowcy :hmm:

Ok, w takim razie powiedzmy, że mnie było się łatwiej zaadaptować do charakterystyki słabego 1.2 tsi niż do wolnossacych 1.4 i 1.6 o wyższej mocy. 

Mojej :piekna: chyba też, bo po krótkiej przejażdżce astrą III 1.4 twinport stwierdziła, że nie będzie jeździła takim mułem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, steyr napisał:

Chyba nikt nie zauważył, ale ten 1.0 Firefly ma być oferowany z skrzynia manualną 5 biegów. W obecnej wersji zarówno w 1.4 95KM jak i w 1.4 120KM była skrzynia manualna 6b.

IMO lepiej jak dobrze dobrane to po co 6 bieg. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, steyr napisał:

Chyba nikt nie zauważył, ale ten 1.0 Firefly ma być oferowany z skrzynia manualną 5 biegów. W obecnej wersji zarówno w 1.4 95KM jak i w 1.4 120KM była skrzynia manualna 6b.

 

Zauważył, pisałem o tym kilka wątków wcześniej ;)

 

 

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

To jeszcze nic nie znaczy, bo zalezy jak beda dobrane przelozenia :ok:

 

Tak, że przy 130km/h będzie 3200 obr/min, w Tjecie jet około 3500 przy 140, więc w miarę podobnie.

 

 

1 godzinę temu, kartonik napisał:

No właśnie. Wychodzi na to, że ze skrzynią 5 biegową , ostani bieg będzie dluższy niż jest teraz w wersjach 6-biegowych.

Cały czas twierdzę, że w Tipo z T-Jetem dali za krótką skrzynię i zmarnowali potencjał silnika z turbo zwłaszcza, że ten silnik przyjemnie kręci się z dołu.

Chociaż jest też tego zaleta, jak się zapnie 6 bieg na krajówkach, to można śmigać bez mieszania w biegach i bez męczenia silnika jazdą na niskich obrotach.

 

Jeśli rzeczywiście będzie tak, jak pisałem powyżej, to "nowa" piątka będzie ciut dłuższa od "starej" szóstki (tam jest chyba 3900 przy 140km/h). Ale tylko ciut, przy tych 140 będzie 3500-3600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Majkiel said:

Jeśli rzeczywiście będzie tak, jak pisałem powyżej, to "nowa" piątka będzie ciut dłuższa od "starej" szóstki (tam jest chyba 3900 przy 140km/h). Ale tylko ciut, przy tych 140 będzie 3500-3600.

 

3900 przy 140km/h to jest dramat, szczegolnie w silniku z turbo...

W wolnossacym 2.0 w CX5 mam ok 3000 a Astrze 1.4T bylo jakies 2800 przy 140km/h.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, iwik napisał:

Ten 1.0 firefly jest od 2 lat w jeepie renegade chyba. Tam też dali skrzynię 5b?

 

Tam jest 6B i 120KM

 

40 minut temu, Maciej__ napisał:

3900 przy 140km/h to jest dramat, szczegolnie w silniku z turbo...

W wolnossacym 2.0 w CX5 mam ok 3000 a Astrze 1.4T bylo jakies 2800 przy 140km/h.

 

W testach obecne Tipo chwalili za niezłe wyciszenie, a w tym rankingu przy 130, sedan 1.4 jest cichszy niż Rapid, Mazda 3 i wiele innych samochodów.

Poza tym, gdyby przy 140 było 2500 czy 3000, to okazałoby się że na każdym wzniesieniu trzeba redukować bieg bo silnik nie ma mocy - przy 3000 obr/min, 1.4 ma 50KM ;)

To budżetowe auto z małym silnikiem i nie ma co oczekiwać że będą tutaj moc, osiągi i błoga cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Ten 1.0 firefly jest od 2 lat w jeepie renegade chyba. Tam też dali skrzynię 5b?

Obecnie 500 1.0 ma 6B, przy piątce zostaje 1.2 ,1.4 Abarth, 0.9 bicilindrico egzotyczne kraje ciepłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Majkiel said:

 W testach obecne Tipo chwalili za niezłe wyciszenie, a w tym rankingu przy 130, sedan 1.4 jest cichszy niż Rapid, Mazda 3 i wiele innych samochodów.

Poza tym, gdyby przy 140 było 2500 czy 3000, to okazałoby się że na każdym wzniesieniu trzeba redukować bieg bo silnik nie ma mocy - przy 3000 obr/min, 1.4 ma 50KM ;)

To budżetowe auto z małym silnikiem i nie ma co oczekiwać że będą tutaj moc, osiągi i błoga cisza.

 

Myslalem, ze te 3900RPM to jest w T-jet...

W wolnossacym 1.4 to akurat nie dziwi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrocie: nowa wersja Cross, nowe silniki, nowy zestaw multimedialny, wirtualne zegary, reflektory FullLed, nowe systemy wspomagania kierowcy.
 
Silniki: 1.0 Firefly 100km / 190Nm oraz 1.6 diesle 95km oraz 130km
 
Więcej:
https://www.quattroruote.it/news/nuovi-modelli/2020/10/26/fiat_tipo_cross_prezzo_interni_motori_uscita.amp.html
 
 
 
fiat-tipo-2020-10_01.jpg.e9366e84c80918b5de4903570d9575d6.jpg
Fiat-Tipo_Cross-2021-800-10.jpg.2757c612983419a0bb81f37b5ce654fe.jpg
Fiat-Tipo_Cross-2021-800-0d.jpg.56d0bbe62b20a0cf9680ec634092fa66.jpg
med1.352577.jpg.a9af73cd42929c0951e5b6bcf6544df7.jpg
5-fiat-tipo-cross-front-light.jpg.f9d91584c76f71ed18cb1f5ac68176db.jpg
7-fiat-tipo-cross-side.jpg.6478c1483e290eb76aae8cd0587b2cd8.jpg
8-fiat-tipo-cross-front.jpg.7b36dd7456821c57346979e1cbc122c6.jpg
Jakoś tak brzydko się starzeje to Tipo.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, KYRTAP napisał:


Jako użytkownik LPG zawsze takich szukam :)

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Też takiego szukałem, jednak spośród nowych na placu boju została Corolla hybrydowa, albo pożegnanie się z lpg, ewentualnie dotrysk. Kupowałem Golfa 7 1,5 130 KM z opcją, że w ostateczności dołożę dotrysk. Jednak spalanie mnie zaskoczyło, długookresowo mam 6,2-6,5 i to z przebiegów po 5000 km. W trasie poniżej 6-tki żaden wyczyn, a i poniżej 5-tki można zejść jadąc 90-tką na tempomacie na lokalnych krajówkach. Efekt taki, że policzyłem i nie jestem mocno stratny w stosunku do lpg (punktem odniesienia była poprzednia Astra J 1,4 140 KM spalająca 10 litrów lpg).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy widział ktoś gdzieś zdjęcia, jak wygląda Tipo 2021 z tyłu ? Ale nie sama lampa. Ciekaw jestem czy tam też wylądował duży napis Fiat, czy coś się zmieniło. Ileś fotek z przodu, prawa, lewa, skosu, wnętrza i żadnej z d... strony ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Majkiel said:

Czy widział ktoś gdzieś zdjęcia, jak wygląda Tipo 2021 z tyłu ? Ale nie sama lampa. Ciekaw jestem czy tam też wylądował duży napis Fiat, czy coś się zmieniło. Ileś fotek z przodu, prawa, lewa, skosu, wnętrza i żadnej z d... strony ;)

 

 

Zostało po staremu:

 

 

31_Tipo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.