Skocz do zawartości

Tipo 2021


dzidzia

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
W dniu 16.11.2020 o 13:32, jakubek napisał:

Tylko czy cena będzie przyzwoita

Tutaj masz info

Cenowo nie jest źle, zostaje wersja 1.4 dla tradycjonalistów

Cytując:

Najtańszy nowy Fiat Tipo Classic sedan z silnikiem 1.4/95 KM kosztuje teraz od 53 472 zł. Wyposażenie wersji Classic obejmuje m.in. klimatyzację manualną, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtyny, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku, tylną kanapę dzieloną w stosunku 60/40 czy elektrycznie sterowane przednie szyby.

Tipo Classic hatchback 1.4/95 KM (od 58 615 zł) jest lepiej wyposażony. W tym modelu dodatkowo serią jest m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, lusterka boczne elektrycznie sterowane, obrotomierz, system Start&Stop czy aktywny przedni grill z otwieranymi klapami.

 

I największa chyba zaleta - gwarancja 5 lat, już nie jako dodatkowo płatna opcja

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lukaszek1207 napisał:

"Najtańszy nowy Fiat Tipo Classic sedan z silnikiem 1.4/95 KM kosztuje teraz od 53 472 zł"

 

Jakiś czas temu 39900zl, później 43900, ostatnio coś kolo 46990 a teraz już tyle??😮

 

39900 to nie wiem czy kiedykolwiek kosztował, ostatnio cennikowo zaczynał się od 49, a realnie kilka tysięcy taniej można było kupić. Wszystko drożeje, czemu Fiat ma nie drożeć ;) Ciekawe na jak długo ten classic zostanie. Może naprodukowali za dużo 1.4 i muszą gdzieś je upchnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ZUBERTO napisał:

Co to jest i do czego służy, bo jakoś nic do głowy mi nie przychodzi?

To chyba bardziej zaawansowana technicznie wersja "kawałka dykty" na osłonie chłodnicy 😄

Wartburg 353 miał np. takie żaluzje ręcznie linką otwierane i zamykane. To tutaj pewnie linkę będzie ciągnął silniczek sterowany jakimś termostatem. ;)

WARTBURG 353 KRATA ATRAPA CHROM OK ŻALUZJA UŻYWANE

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Co to jest i do czego służy, bo jakoś nic do głowy mi nie przychodzi?

 

Szybsze nagrzewanie silnika i poprawa aerodynamiki jeśli umożliwia lub wymaga tego sytuacja. 

Jeden z elementów bardziej rozbudowanego zarządzania termiką silnika wpływający na mniejsze zużycie paliwa. Inne elementy to może być pompa wody o zmiennym wydatku, odpowiednie zawory/termostaty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2020 o 14:05, Majkiel napisał:

Tutaj masz info

Cenowo nie jest źle, zostaje wersja 1.4 dla tradycjonalistów

Cytując:

Najtańszy nowy Fiat Tipo Classic sedan z silnikiem 1.4/95 KM kosztuje teraz od 53 472 zł. Wyposażenie wersji Classic obejmuje m.in. klimatyzację manualną, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtyny, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku, tylną kanapę dzieloną w stosunku 60/40 czy elektrycznie sterowane przednie szyby.

Tipo Classic hatchback 1.4/95 KM (od 58 615 zł) jest lepiej wyposażony. W tym modelu dodatkowo serią jest m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, lusterka boczne elektrycznie sterowane, obrotomierz, system Start&Stop czy aktywny przedni grill z otwieranymi klapami.

 

I największa chyba zaleta - gwarancja 5 lat, już nie jako dodatkowo płatna opcja

 

To ciekawe, najtańszy sedan nie będzie miał obrotomierza? aż nie chce mi się wierzyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cendra napisał:

To ciekawe, najtańszy sedan nie będzie miał obrotomierza? aż nie chce mi się wierzyć :)

 

Jeśli to co piszą jest prawdą, to ciekawe jak wyglądają zegary. Dali zaślepkę z oznaczeniami ciśnienia jak w CC700 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 
39900 to nie wiem czy kiedykolwiek kosztował, ostatnio cennikowo zaczynał się od 49, a realnie kilka tysięcy taniej można było kupić. Wszystko drożeje, czemu Fiat ma nie drożeć Ciekawe na jak długo ten classic zostanie. Może naprodukowali za dużo 1.4 i muszą gdzieś je upchnąć
Mógł kosztować bo 2 lata temu kumpel z pracy kupił za 45 kpln i to nie była podstawowa wersja

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2020 o 09:42, Maciej__ napisał:

 

Tez odnioslem wrazenie, ze wyglada juz jak model z poprzedniej epoki...

Wolałbym chyba kupic chyba Kia ceed ten 2018r w kombi 1,6gdi  No w rodzinie jedna osoba kupiła tipo 1,495KM wersja Hb Mirror za 63K .W środku dość ładny ,nowy ..Boczki kiepskie,twarde.W porównaniu do mojej foki II z 09r mniej miejsca..

 

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym chyba kupic chyba Kia ceed ten 2018r w kombi 1,6gdi  No w rodzinie jedna osoba kupiła tipo 1,495KM wersja Hb Mirror za 63K .W środku dość ładny ,nowy ..Boczki kiepskie,twarde.W porównaniu do mojej foki II z 09r mniej miejsca..
 
Nie wiem ile mniejszy hb od sedana jest w Tipo ale jezdzilem i ff2 i Tipo 2 sedanem i tipo tak jakos większy zwłaszcza z tyłu jak Foka a mam tylko 179cm wysokości.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2020 o 12:24, czachabrava napisał:

 

Jak wchodzil to cena startowala od 42900pln. 

 

pytanie jak wyposażenie ?

bo teraz niby 11tyś więcej, ale wyposażenie ma np klimę w std

Wyposażenie wersji Classic obejmuje m.in. klimatyzację manualną, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtyny, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku, tylną kanapę dzieloną w stosunku 60/40 czy elektrycznie sterowane przednie szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Koonrad napisał:

 

pytanie jak wyposażenie ?

bo teraz niby 11tyś więcej, ale wyposażenie ma np klimę w std

Wyposażenie wersji Classic obejmuje m.in. klimatyzację manualną, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtyny, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku, tylną kanapę dzieloną w stosunku 60/40 czy elektrycznie sterowane przednie szyby

 

To samo wtedy reklamowali w standardzie. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, arek_m said:

Wolałbym chyba kupic chyba Kia ceed ten 2018r w kombi 1,6gdi  No w rodzinie jedna osoba kupiła tipo 1,495KM wersja Hb Mirror za 63K .W środku dość ładny ,nowy ..Boczki kiepskie,twarde.W porównaniu do mojej foki II z 09r mniej miejsca..

 

Jakbym miał dziś kupić Tipo mirror 1.4/95 za 63k PLN. to raczej nie... Zresztą nawet jakby mi dopłacili 10kpln, to nie wziąłbym z "silnikiem" 1.4/95, chyba że na handel, skoro są kupcy na taki konfig w tej cenie. 

Zresztą tajemnica poliszynela - cena Tipo wzrosła więcej niż inflacja, pewnie z racji chorych wymagań UE, pozostałe marki i auta tak samo. 

Boczki Tipo TTTM, mnie to szczerze mówiąc gila o ile nie trzeszczy, a nie trzeszczy, więc luz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gilbert3 napisał:

Jakbym miał dziś kupić Tipo mirror 1.4/95 za 63k PLN. to raczej nie... Zresztą nawet jakby mi dopłacili 10kpln, to nie wziąłbym z "silnikiem" 1.4/95, chyba że na handel, skoro są kupcy na taki konfig w tej cenie. 

Zresztą tajemnica poliszynela - cena Tipo wzrosła więcej niż inflacja, pewnie z racji chorych wymagań UE, pozostałe marki i auta tak samo. 

Boczki Tipo TTTM, mnie to szczerze mówiąc gila o ile nie trzeszczy, a nie trzeszczy, więc luz. 

czyli lepszy wybór 1.4 t-jet .Lub te nowe silniki.Ogólnie w tych pieniądzach to fiata bym kupił bo jest nowy ,a po głębszym zastanowieniu cos innego pewnie..z uzywanych kompaktów..typu focus III,golf VII kombi ,skoda octavia ..Aha Ipo mało chodliwe więc tez na plus..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2020 o 23:13, gilbert3 napisał:

Jakbym miał dziś kupić Tipo mirror 1.4/95 za 63k PLN. to raczej nie...

Zdecydowanie nie. W salonach stoją 1.4 t-jety w wersji lounge za ok 65k, więc dychawicznego 95km można wziąć ewentualnie jak będzie dychę taniej, ale nie za 63k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2020 o 17:26, Azbest napisał:

 

Szybsze nagrzewanie silnika i poprawa aerodynamiki jeśli umożliwia lub wymaga tego sytuacja. 

Jeden z elementów bardziej rozbudowanego zarządzania termiką silnika wpływający na mniejsze zużycie paliwa. Inne elementy to może być pompa wody o zmiennym wydatku, odpowiednie zawory/termostaty.

I wplywa przez to na redukcje emisji co2. Widzialem kiedys prezentacje w tym temacie jakiegos producenta aut - jedna z metod dodatkowo pomagqmająca obnizyc emisje. Oczywiscie pewnie a max kilka  procent ale zawsze. Wiec nie ma sie co smiac, że to z wartbiurga. Z drugiej strony mamy mode na suvy i parcie na ich produkcje ktora emisji co2 nie pomaga- to jest faktycznie smieszne:)

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2020 o 14:24, lukaszek1207 napisał:

"Najtańszy nowy Fiat Tipo Classic sedan z silnikiem 1.4/95 KM kosztuje teraz od 53 472 zł"

 

Jakiś czas temu 39900zl, później 43900, ostatnio coś kolo 46990 a teraz już tyle??😮

Za darmo bys chcial? :P :) Siilnik 95 idzie w odstawke wiec to i tak wyprzedaz. Bedą firefly z bezposrednim wtryskiem niby mniej paliwozerne i z nieco lepsza dynamiką od 95 . Drozsze. Jak wszystkie auta drdroze. Tanio juz bylo

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, norbert123 napisał:

Siilnik 95 idzie w odstawke wiec to i tak wyprzedaz.

Nie kumam tej logiki. Przecież nadal ten (cennikowo) droższy tipo classic jest z tym samym silnikiem 1.4 95KM. Jeszcze rozumiałbym gdyby mu dodali systemy bezpieczeństwa (awaryjne hamowanie, pilnowanie pasa ruchu, etc.), ale z tego co czytam to wyposażenie podstawki po lifcie jest prawie identyczne jak przed. Czyli za co jest ta kulkutysięczna dopłata? Do nowego znaczka na masce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, iwik said:

Nie kumam tej logiki. Przecież nadal ten (cennikowo) droższy tipo classic jest z tym samym silnikiem 1.4 95KM. Jeszcze rozumiałbym gdyby mu dodali systemy bezpieczeństwa (awaryjne hamowanie, pilnowanie pasa ruchu, etc.), ale z tego co czytam to wyposażenie podstawki po lifcie jest prawie identyczne jak przed. Czyli za co jest ta kulkutysięczna dopłata? Do nowego znaczka na masce?

 

Jesli Ci to poprawi samopoczucie, to niech bedzie, ze za rosnace koszty pracy ;]

Co to zmienia, czy sie sie z tym zgadzasz czy nie?

Przeciez w czasie sie nie cofniesz, zeby kupic taniej, a auta zdrozaly wszedzie...

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jesli Ci to poprawi samopoczucie, to niech bedzie, ze za rosnace koszty pracy ;]

Co to zmienia, czy sie sie z tym zgadzasz czy nie?

Przeciez w czasie sie nie cofniesz, zeby kupic taniej, a auta zdrozaly wszedzie...

 

Osobiście mam nosie to, ile sobie cenią tipo 1.4 95KM - nie kupię go ani za 53k, ani za 46k. Obalam tylko tezę, którą tutaj niektórzy forsują, że "ceny rosną, bo jest bogatsze podstawowe wyposażenie, blablabla" - w tym przypadku po prostu ceny rosną, bo rosną.

Na szczęście kupowanie nowych samochodów nie jest obowiązkowe, więc mogę się nie zgadzać na wyższe ceny w jeden sposób - nie kupując ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, iwik said:

Osobiście mam nosie to, ile sobie cenią tipo 1.4 95KM - nie kupię go ani za 53k, ani za 46k. Obalam tylko tezę, którą tutaj niektórzy forsują, że "ceny rosną, bo jest bogatsze podstawowe wyposażenie, blablabla" - w tym przypadku po prostu ceny rosną, bo rosną.

Na szczęście kupowanie nowych samochodów nie jest obowiązkowe, więc mogę się nie zgadzać na wyższe ceny w jeden sposób - nie kupując ich.

 

Uzywki tez niestety mocno podrozaly w ostatnim czasie...

Z tego co szukam dla zony to jakies ciekawsze 3-4-latki (z marek nieflotowych) wyceniane sa na 65-70% ceny nowego ;]\

Przy zalozeniu, ze tendencja sie nie zmieni to lepiej kupic nowke i puscic do ludzi po tych max 4 latach...

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

jakies ciekawsze 3-4-latki (z marek nieflotowych) wyceniane sa na 65-70% ceny nowego

Jako właściciela 2-latka z salonu bardzo mnie to nie martwi, bo mniej tracę na wartości każdego roku. Normalnie (prywatnie) użytkowany 4 letni samochód jest użytkowo wart więcej na pewno niż połowa nowego, więc tendencja poniekąd słuszna. Pozostaje iść w ślady @koNik i jeżdzić jak najdłużej swoimi starymi autami 😄

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, iwik napisał:

Normalnie (prywatnie) użytkowany 4 letni samochód jest użytkowo wart więcej na pewno niż połowa nowego, więc tendencja poniekąd słuszna.

Dzisiaj połowę kosztują samochody kupione jako nowe siedem/osiem lat temu! Nie wiem jak to wyglądało wcześniej, ale wydaje mi się że traciły więcej. Wątpię też, żeby udało się za siedem lat sprzedać kupiony dzisiaj kompakt za połowę ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, iwik napisał:

Nie kumam tej logiki. Przecież nadal ten (cennikowo) droższy tipo classic jest z tym samym silnikiem 1.4 95KM. Jeszcze rozumiałbym gdyby mu dodali systemy bezpieczeństwa (awaryjne hamowanie, pilnowanie pasa ruchu, etc.), ale z tego co czytam to wyposażenie podstawki po lifcie jest prawie identyczne jak przed. Czyli za co jest ta kulkutysięczna dopłata? Do nowego znaczka na masce?

Dopłata za karę jaką Fiat będzie musiał zapłacić za normy emisji spalin , ktoś musi za to zapłacić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj połowę kosztują samochody kupione jako nowe siedem/osiem lat temu! Nie wiem jak to wyglądało wcześniej, ale wydaje mi się że traciły więcej. Wątpię też, żeby udało się za siedem lat sprzedać kupiony dzisiaj kompakt za połowę ceny.
Kiedyś po 3 czy 4 latach fura leciała 50% w dół. Teraz nie opłaca się kupować używek segmentu a lub b. Spadek utraty jest co rok na podobnym poziomie 10% i po prostu się zmniejsza przy poziomie 10 to lat gdzie ludzie wołają za auta koło 15tys a kupili nowe za 40-50.

Koszt utrzymania nowego przez 5 lat a używki od 5 lat do 10 jest obecnie na bardzo podobnym poziomie w tym małym segmencie oczywiście.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

Koszt utrzymania nowego przez 5 lat a używki od 5 lat do 10 jest obecnie na bardzo podobnym poziomie w tym małym segmencie oczywiście.

Chyba jak doliczysz utratę wartości, bo cena napraw (robocizny) jest tak samo wysoka, a statystycznie samochód 10letni psuje się znacznie częściej. Plus dochodzi okres gwarancyjny, gdzie człowiek ma (względny) spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

Jako właściciela 2-latka z salonu bardzo mnie to nie martwi, bo mniej tracę na wartości każdego roku. Normalnie (prywatnie) użytkowany 4 letni samochód jest użytkowo wart więcej na pewno niż połowa nowego, więc tendencja poniekąd słuszna. Pozostaje iść w ślady @koNik i jeżdzić jak najdłużej swoimi starymi autami 😄

 

Patrzac w ten sposob to najlepiej kupic Suzuki Jimny.U mnie 4-5 letnie kosztuja obecnie tyle ile kosztowaly w momencie wyjazdu za brame salonu.A roczne[te nowej generacji] sa teraz drozsze niz gdy staly w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, iwik napisał:

Czekaj, już odpalam swój wehikuł czasu... ;)

Ale po co od razu  nerwy;]

Niestety auta prywatne to nie inwestycja-to pieniadze wyrzucone w bloto.A jeszcze jak wlasciciel dba jak o swoje-to podwojnie:hehe:

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2020 o 16:59, steyr napisał:

Chyba nikt nie zauważył, ale ten 1.0 Firefly ma być oferowany z skrzynia manualną 5 biegów. W obecnej wersji zarówno w 1.4 95KM jak i w 1.4 120KM była skrzynia manualna 6b.

 

A jakie to ma znaczenie? Istotne jest przełożenie nadbiegu i przełożenie główne.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

W teorii zadne, ale w praktyce wiekszosc wspolczesnych skrzyn 5b bedzie jednak "krotsza" niz 6b ;)

 

Niekoniecznie tak musi być. Choćby w BMW skrzynie 6 były krótsze od 5. Także sypanie ilościami biegów bez wartości przełożeń i przełożenia głównego jest bessęsu ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, iwik said:

Przypominam, że tematem wątku jest fiat tipo. To sprzęt AGD nie mający nic wspólnego z jakąkolwiek przyjemnością 😄

 

Niekoniecznie ;] Juz sam fakt zakupu nowego auta, po nastoletnim sztruclu moze byc przyjemnoscia :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.