Jump to content

Tipo 2021


dzidzia
 Share

Recommended Posts

Na włoskiej stronie fiata podają osiągi samochodu i dla silnika 1.0 wyglądają tak:

 

Wersja berlina (hatchback):
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Przyspieszenie 0-100: 11,8 s

 

Wersja station wagon (kombi):
Prędkość maksymalna: 191 km/h
Przyspieszenie 0-100: 12,0 s

 

Wersja Cross:
Prędkość maksymalna: 183 km/h
Przyspieszenie 0-100: 12,2 s

 

Ciut lepiej niż obecne 1.4 95KM, gdzie jest 182km/h i 12,4/12,6 sekund do setki.

Edited by Majkiel
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Majkiel said:

Na włoskiej stronie fiata podają osiągi samochodu i dla silnika 1.0 wyglądają tak:

Ciut lepiej niż obecne 1.4 95KM, gdzie jest 182km/h i 12,4/12,6 sekund do setki.

 

Osiagi na papierze to jedno, a odczucia w czasie jazdy to drugie :ok:

Powinna byc przepasc na korzysc silnika 1.0T.

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Maciej__ napisał:

Osiagi na papierze to jedno, a odczucia w czasie jazdy to drugie :ok:

Powinna byc przepasc na korzysc silnika 1.0T.

 

Przede wszystkim, nie trzeba będzie tak wachlować biegami ;) Maksymalny moment obrotowy nie dość że wyższy, to jeszcze przy 1500 a 4000 więc spora różnica.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Majkiel said:

 

Przede wszystkim, nie trzeba będzie tak wachlować biegami ;) Maksymalny moment obrotowy nie dość że wyższy, to jeszcze przy 1500 a 4000 więc spora różnica.

 

Mogliby to 1.0T wrzucic do 500-ki ;]

 

Link to comment
Share on other sites

Na włoskiej stronie fiata podają osiągi samochodu i dla silnika 1.0 wyglądają tak:
 
Wersja berlina (hatchback):
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Przyspieszenie 0-100: 11,8 s
 
Wersja station wagon (kombi):
Prędkość maksymalna: 191 km/h
Przyspieszenie 0-100: 12,0 s
 
Wersja Cross:
Prędkość maksymalna: 183 km/h
Przyspieszenie 0-100: 12,2 s
 
Ciut lepiej niż obecne 1.4 95KM, gdzie jest 182km/h i 12,4/12,6 sekund do setki.
 

Szału nie ma, w takim SW powinno być 1.0 120KM lub ten 1.3 150KM.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Osiagi na papierze to jedno, a odczucia w czasie jazdy to drugie :ok:

Powinna byc przepasc na korzysc silnika 1.0T.

 

Fakt, teraz podstawowy silnik już bedzie dawał fajne odczucia z jazdy.

Ale wydaje mi się, że dla tych co myśleli o osiągach to brali t-jeta. 

A głównym aspektem zakupu tipo 1.4 95 był jednak montaż lpg.

W testach innych modeli z tym 1.0 podają, ze swoje lubi wypić...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Fakt, teraz podstawowy silnik już bedzie dawał fajne odczucia z jazdy.
Ale wydaje mi się, że dla tych co myśleli o osiągach to brali t-jeta. 
A głównym aspektem zakupu tipo 1.4 95 był jednak montaż lpg.
W testach innych modeli z tym 1.0 podają, ze swoje lubi wypić...
A wyszło inaczej, że jednak 1.4tjet lepiej pod lpg do 2018r do września 1.4tjet był oferowany z fabryczna instalacja lpg.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, steyr napisał:

A wyszło inaczej, że jednak 1.4tjet lepiej pod lpg do 2018r do września 1.4tjet był oferowany z fabryczna instalacja lpg.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

 

Niby tak, ale w tym samym czasie (przynajmniej u mnie) dealer oferował za 3tys lpg do wolnossącej jednostki. 

Wtedy t-jet z lpg to było cos ok 58tys, a za 47tys 95KM z lpg. Zresztą popatrz na ogłoszenia, ile jest ofert z lpg na portalach aukcyjnych dla jednego i drugiego.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, czachabrava napisał:

W testach innych modeli z tym 1.0 podają, ze swoje lubi wypić...

 

Głównie była o tym mowa w przypadku 500X i Renegade. A to auta średnio 150 kg cięższe (Tipo 1150-1350kg, 500X 1320-1495kg).

Do tego tamte są wyższe i mają większe opory powietrza, więc może spalanie będzie na przyzwoitym poziomie.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Majkiel napisał:

 

Głównie była o tym mowa w przypadku 500X i Renegade. A to auta średnio 150 kg cięższe (Tipo 1150-1350kg, 500X 1320-1495kg).

Do tego tamte są wyższe i mają większe opory powietrza, więc może spalanie będzie na przyzwoitym poziomie.

A ile w tamtych autach palil i jaka wersja

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.10.2020 o 11:45, robert79 napisał:

U mnie Renegade pali średnio 7,0 z dystansu 25000 km. Tylko że Renegade w porównaniu do Tipo to cegła , w Tipo powinno być lepiej. Tak na marginesie to jest naprawdę fajny silnik.

 

Jak użytkowane auto? Miasto, tereny podmiejskie, czy trasa i autostrady?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.10.2020 o 12:42, marcindzieg napisał:

A jakie są spalinowe w hybrydach? :)

Jest sporo ludzi, którzy jeżdżą autami 10 lat i dłużej. Kupują nowe auto na większość życia.

 

ok, tylko że dzisiaj nie przewidzisz kosztów ekploatacji w takim okresie, nie ma szans. I skomplikowanie silnika nie musi tu mieć nic do rzeczy. Może być tak, że porównując jakiś samochód z prostym silnikiem i "nowoczesnym skomplikowanym" realnie po czasie większe różnice wyjdą na kosztach ubezpieczenia, finansowania, spalania, albo w prostym będą się po tych dziesięciu latach psuły "proste" rzeczy, a skomplikowany będzie jeździł. Weź przykład mojego byłego Fiata. Jeździłem nim prawie 10 lat. Jak kupowałem w 2007 to znajomi się śmiali, że fiat, że taki skomplikowany, turbiny, nowy model, nowy silnik itd. I co? I silnik, turbo, dwumas, to wszystko wytrzymało. Za to padły progi które zardzewiały i skrzynia biegów która tak samo jest w każdym innym aucie. Takie gadanie o prostych i skomplikowanych to jest już dzisiaj naprawdę wróżenie z fusów. Dlatego ja jestem zdania żeby kupować to co najprzyjemniej jeździ i spełnia najwięcej wymagań w danym budżecie i nie patrzeć na żadne "skomplikowanie".

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, maro_t napisał:

Dlatego ja jestem zdania żeby kupować to co najprzyjemniej jeździ i spełnia najwięcej wymagań w danym budżecie i nie patrzeć na żadne "skomplikowanie".

 

 Prawda jest taka, że najwięcej na nowe „skomplikowane” auta narzekają Ci których na nie nie stać. Jeżdżą pełnoletnimi prestiżami i tak tłumaczą sobie rzeczywistość. 

Edited by pejus1982
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, pejus1982 napisał:

 Prawda jest taka, że najwięcej na nowe „skomplikowane” auta narzekają Ci których na nie nie stać. Jeżdżą pełnoletnimi prestiżowi i tak tłumaczą sobie rzeczywistość. 

A ci ktorych stac tlumacza sobie rzeczywistosc tak, ze przeciez przez pierwsze 2 3 lata taki samochod naszpikowany elektroniką ich nie zawiedzie. Zmianiaja zdanie jak im zaczya ta syper hiper  elektronika swirowac i auto postoi pare razy w serwisie po iles dni w poszukowaniu przyczyny czy oczekiwaniu na czesci

Albo wkurzaja sie na forum i wylewają żale ze np  auto zrywa co jakis czas polaczenie z ich iphonikiem :P

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Cennik dla Włoch - 18.500 Euro za wersje Tipo, ale na początek mają być rabaty i cena wyjściowa to 15.900 (13.900 dla korzystających z finansowania FCA).

Obecna generacja, dla wersji hatchback, kosztuje we Włoszech cennikowo od 17.500, więc tak jak wszyscy przypuszczali, wraz z liftingiem nowym rokiem - cena w górę.

Dla porównania, u nas cennik hatchbacka zaczyna się od około 60.000

 

obraz.png.715482737cc76d615600d8d97cc63d83.png

 

Co do wyposażenia, to tak z grubsza:

Tipo - manualna klima, tempomat, pewnie także elektryczne szyby ;)
City Life - klima automatyczna, światła dzienne led, skózana kierownica, radio 7"
Life - czujniki parkowania, automatyczne wycieraczki, fotel z regulacją lędźwiową, reflektory led, automatyczne światła
Business - automatyczne hamowanie, asystent martwego pola

Najbogatsza wersja Cross, ma mieć w standardzie nowy ekran 10 cali.

Dla wersji Life i CIty Life, może być dostępny pakiet safe za 700 ojro, a w nim ma automatyczne hamowanie, adaptacyjny tempomat i monitorowanie martwego pola w lusterkach. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, norbert123 napisał:

To pewnie muli w takim ciezkim jeepie?

Dla mnie osiągi są ok , a waga ? 1300 kg to chyba nie aż tak wiele. Na testach jeździłem 1.3 z automatem i nie czułem takiej różnicy żeby dopłacać 20 000.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, robert79 napisał:

Dla mnie osiągi są ok , a waga ? 1300 kg to chyba nie aż tak wiele. Na testach jeździłem 1.3 z automatem i nie czułem takiej różnicy żeby dopłacać 20 000.

 

To coś mało, u mnie Tipo Kombi waga ~1400kg.

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, robert79 napisał:

Dla mnie osiągi są ok , a waga ? 1300 kg to chyba nie aż tak wiele. Na testach jeździłem 1.3 z automatem i nie czułem takiej różnicy żeby dopłacać 20 000.

1360 waży zwykła 500 z motorem 1.2 , abarth jest ciut ciezszy 1425

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, HARDTECHNO napisał:

1360 waży zwykła 500 z motorem 1.2 , abarth jest ciut ciezszy 1425

 

Ile?

Szukam właśnie i wychodzi mi, że masa własna pięćsetki to mniej więcej 900–1150

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Majkiel said:

 

Ile?

Szukam właśnie i wychodzi mi, że masa własna pięćsetki to mniej więcej 900–1150

Z doswiadczenia:

1.2 zazwyczaj okolo 1000-1050kg w zaleznosci od wersji. Abarth jakies 50kg wiecej.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

1360 waży zwykła 500 z motorem 1.2 , abarth jest ciut ciezszy 1425

Coś ciężka ta pięćseta. Może podałeś masę całkowitą. Renegade 1.0 waży dokładnie z danych 1320 kg masa własna , 1860 masa całkowita

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Gdyby ten 1.2 wazyl prawie 1400kg to by chyba z miejsca nie ruszyl ;]

 

 

E tam P2 1.2 16v ciągało się paletę kostki + masa przyczepki na haku ~1300kg i bez problemu ruszał z miejsca nawet dało się jechać:phi:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, steyr napisał:

 

E tam P2 1.2 16v ciągało się paletę kostki + masa przyczepki na haku ~1300kg i bez problemu ruszał z miejsca nawet dało się jechać:phi:

 

Dało się, dało, uwielbiam zapach spalonego sprzęgła o poranku ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, teg napisał:

Hmm, myślałem że jakiś sensowny lifting z zewnątrz będzie, coraz więcej słyszę naokoło "no kupiłbym Tipo bo się opłaca, ale potem bym żałował jakbym na nowsze auta na ulicy patrzył".

 

Tylko te nowsze to na ogół +15tysi

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, czachabrava napisał:

 

Co jak co, ale pancernym tego silnika nazwać nie można. W szczególności jak znosił LPG...

 

Egzemplarz z filmu ma 300kkm na LPG, więc nie ma tragedii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Majkiel napisał:

 

Egzemplarz z filmu ma 300kkm na LPG, więc nie ma tragedii.

 

Aż dziwne, może tym co padały głowice po 50kkm na lpg mają egzemplarze składane w poniedziałek:nie_wiem: Albo rzeczywiście problem z regulacją instalacji lpg. Ww. egzemplarz ma instalacją LR dokładaną pewnie przez podwykonawcę. Wtryski lpg LR wytrzymały 270kkm:totalszok: a w sieci jest trochę tematów że Medy do najwyższych lotów nie należą.

Edited by steyr
Link to comment
Share on other sites

 
Aż dziwne, może tym co padały głowice po 50kkm na lpg mają egzemplarze składane w poniedziałek:nie_wiem: Albo rzeczywiście problem z regulacją instalacji lpg. Ww. egzemplarz ma instalacją LR dokładaną pewnie przez podwykonawcę. Wtryski lpg LR wytrzymały 270kkm:totalszok: a w sieci jest trochę tematów że Medy do najwyższych lotów nie należą.
Niestety. Problemem jest kto montuje instalację.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Egzemplarz z filmu ma 300kkm na LPG, więc nie ma tragedii.

Ma cztery lata i jest w lepszej kondycji niż miał by 8 z nalatanym 150 tys. Mając 16 lat i przebieg 75 tys. już go nie będzie ;]. Stilo to już dzisiaj rzadki widok, Sieny zniknęły z ulic a Lanosów widzisz ile jeszcze jeździ :hehe:.

Edited by amazaque
Link to comment
Share on other sites

Ma cztery lata i jest w lepszej kondycji niż miał by 8 z nalatanym 150 tys. Mając 16 lat i przebieg 75 tys. już go nie będzie ;]. Stilo to już dzisiaj rzadki widok, Sieny zniknęły z ulic a Lanosów widzisz ile jeszcze jeździ :hehe:.
E tam. Fakt lankow widuje sporo. Ale tipo stare jedno wiem gdzie stoi ;). Stilakow jeszcze sporo spotykam. Punto 1 i 2 się zdarzy. Sieny fakt nie bardzo

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

A jedyna 100% metoda zeby LPG nie sprawialo problemu, jest zwyczajnie rezygnacja z montazu...

Ja popieram słowa @BOGUS

Jak mi monter 7 lat temu założył i wystroił, to do dzisiaj nie myślę o problemach, a 60 zł do pełna, zamiast 170 robi różnice.

Pamiętaj, że jak Ciebie stać na nowe auto i benzyne, to nie znaczy, że innych też

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ja popieram słowa [mention=133900]BOGUS[/mention]
Jak mi monter 7 lat temu założył i wystroił, to do dzisiaj nie myślę o problemach, a 60 zł do pełna, zamiast 170 robi różnice.
Pamiętaj, że jak Ciebie stać na nowe auto i benzyne, to nie znaczy, że innych też
Stać czy nie stać, stać Cię na "konia" to powinno Cię stać na "owies" tak kiedyś usłyszałem od znajomego. Liczyć potrafię, podstawy matematyki znam a jak nie widzę różnicy to po co mam przepłacać.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, amazaque napisał:

Ma cztery lata i jest w lepszej kondycji niż miał by 8 z nalatanym 150 tys. Mając 16 lat i przebieg 75 tys. już go nie będzie ;]. Stilo to już dzisiaj rzadki widok, Sieny zniknęły z ulic a Lanosów widzisz ile jeszcze jeździ :hehe:.

 

Szczerze, to Lanosa dawno nie spotkałem, Sieny może też nie, ale Palio Weekend kilka razy.

Espero z kolei widuję dwa, a Fiaty Marea cztery ;)

Jak będzie z Tipo - zobaczymy. Tanie auto, więc szybciej osiągnie ceny na poziomie 50gr/kg ;) Sam mam ponad dwudziestoletnie Uno z polskiej fabryki, którego już dawno powinno nie być i Felicię z 2000 w bdb stanie ;) Żyją, bo na co dzień, od wielu lat, raczej nie jeżdżą.

Ile osób, kupując nowe auto z salonu zastanawia się, jak będzie wyglądać ten samochód za 15 czy 20 lat? Takie Tipo czy inne auto kupione do firmy ma pojeździć 4 lata, u klienta prywatnego może dłużej. Kolejny właściciel, też nimi trochę pojeździ. A czy samochód ulegnie biodegradacji albo śmierci technicznej u trzeciego czy piątego właściciela? Z punktu widzenia producenta i klienta nie ma już znaczenia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.