Skocz do zawartości

Dieselek pocałował EV


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, tom111 napisał:

 

i fajnie :ok:

Jest coraz więcej ludzi którzy nie widzą sensu posiadania samochodu, nie dlatego że ich nie stać. Wiem że przeciętnemu Kowalskiemu się to w głowie nie mieści ;]

 

Masz samochód?

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

Warszawie (nie dotyczy tarchomina)

 

Czemuż to?

Z Tarchomina do miasta raczej jeździmy komunikacją publiczną. Mamy tylko jeden samochód który roku rocznie raptem 20 kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:

Mild i plug-in za rok, dwa wyskoczy tak w górę że EV ich długo nie dogoni.

Plug-in są tylko po to, aby spełniając na papierze normy produkować nadal olbrzymie i paliwożerne SUVy.

Bo hybryda plug-in spełnia normy tylko wtedy, gdy się ją ładuje prądem, a ludzie tego nie robią i jeżdżą na benzynkę. Chodzą pogłoski, że maja zakazać produkcji hybryd plug-in.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Artur_W_wa napisał:

A czemu tak?

Chetnie bym użytkował plug-in diesla, z zasięgiem na prądzie w okolicach 50 km.

Bo wozisz dwie technologie w jednym pudełku, zupełnie zbędnie, mając wady obu tych technologii na pokładzie w pełnym wymiarze, a ich zalety w wymiarze symbolicznym.

Ja bym chętnie użytkował EV z zasięgiem 500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, ppmarian said:

Mild i plug-in za rok, dwa wyskoczy tak w górę że EV ich długo nie dogoni.


Wysłane z tel.
 

 

Zobaczymy.

"Na Zachodzie" różne ustawodawstwo mocno ogranicza emisję co2 w nowych pojazdach.

 

Na moim przykładzie.

 

5 lat temu firma, w której pracuję wprowadziła benefit pracowniczy w postaci atrakcyjnego leasingu pracowniczego.

Były tylko dwa warunki wartość auta do 475000 SEK i maksymalna emisja 100 co2.

Więc lapały się wszystkie EV, PHEV, większość HEV i nawet kilka zwykłych.

 

Ale 2 lata temu zmieniono zasady i dozwolona emisja to 50 co2, więc zostały EV i większość PHEV.

 

I teraz. Od nowego roku maksymalna emisja to 30 co2! Rozmawiałem z szefem pobliskiego salonu VW i już płacze, że najlepiej sprzedający się samochód Passat GTE kombi pójdzie w odstawkę, bo ma 31.

A łapie się tylko sedan (29), który z zasady w Szwecji nie będzie się sprzedawał. 

 

Już mamy zapowiedziane, że za dwa lata w leasing będzie można wziąć tylko auta o emisji 0 co2. 

 

Więc z tym przyszłym sukcesem trwardych i miękkich hybryd to byłbym ostrożny.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ano ;] 

Jak na kogos kto rzekomo nie potrzebuje auta, to kupno 300-konnej Cupry brzmi dosc zabawnie :hehe:

 

 

Śmieszne ale gdybym dziś kupował auto to najprawdopodobniej byłaby jednak hybryda PHEV. F-Pace właśnie przeszedł lifting i pod maskę trafił zestaw hybrydowy o mocy 400KM w całkiem znośnej cenie (relatywnie oczywiście).

:ok:

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wozisz dwie technologie w jednym pudełku, zupełnie zbędnie, mając wady obu tych technologii na pokładzie w pełnym wymiarze, a ich zalety w wymiarze symbolicznym.
Ja bym chętnie użytkował EV z zasięgiem 500 km.
Dodaj jeszcze ile miałby kosztować ten Full EV z realnym zasięgiem 500km

W plug-in bak paliwa należy traktować jak dodatkowa pojemność baterii która w razie można doładować WSZEDZIE ma koleje 500km w "5min" wcale nie drożej niż na szybkich DC

Co z tego że masz dwie technologie pod maską poza sama świadomością? Auto teraz kupuje się na okres gwarancji najczęściej w leasing. Niech tymi technologiami martwi się kolejny właściciel.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ppmarian napisał:

Dodaj jeszcze ile miałby kosztować ten Full EV z realnym zasięgiem 500km

A kogo to interesuje?

---> Panda  --> LPG.

 

8 godzin temu, ppmarian napisał:

W plug-in bak paliwa należy traktować jak dodatkowa pojemność baterii która w razie można doładować WSZEDZIE ma koleje 500km w "5min" wcale nie drożej niż na szybkich DC

Zaś o piniondzach.

 

8 godzin temu, ppmarian napisał:

Co z tego że masz dwie technologie pod maską poza sama świadomością? Auto teraz kupuje się na okres gwarancji najczęściej w leasing. Niech tymi technologiami martwi się kolejny właściciel.

Jest opcja, że kolejny właściciel będzie jeździł za mnie w okresie gwarancji? ;]

 

Zadowolony byłeś z plug-in, świetnie.

Pozwól mi nie być ich zwolennikiem. Dziękuję :skromny:

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Bo wozisz dwie technologie w jednym pudełku, zupełnie zbędnie, mając wady obu tych technologii na pokładzie w pełnym wymiarze, a ich zalety w wymiarze symbolicznym.

Ja bym chętnie użytkował EV z zasięgiem 500 km.

To ja jednak pozostanę przy swojej opinii, 50 to mojej na prawie tydzień by starczyło, dłuższe trasy typu 1500 by można spokojnie na ogarnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dark_Knight napisał:

F-Pace właśnie przeszedł lifting i pod maskę trafił zestaw hybrydowy o mocy 400KM w całkiem znośnej cenie (relatywnie oczywiście).

Aż mnie zainteresowałes... ale uswiadomilem sobie że do najblizszego serwisu mam 170 km - odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zobaczymy.
"Na Zachodzie" różne ustawodawstwo mocno ogranicza emisję co2 w nowych pojazdach.
 
Na moim przykładzie.
 
5 lat temu firma, w której pracuję wprowadziła benefit pracowniczy w postaci atrakcyjnego leasingu pracowniczego.
Były tylko dwa warunki wartość auta do 475000 SEK i maksymalna emisja 100 co2.
Więc lapały się wszystkie EV, PHEV, większość HEV i nawet kilka zwykłych.
 
Ale 2 lata temu zmieniono zasady i dozwolona emisja to 50 co2, więc zostały EV i większość PHEV.
 
I teraz. Od nowego roku maksymalna emisja to 30 co2! Rozmawiałem z szefem pobliskiego salonu VW i już płacze, że najlepiej sprzedający się samochód Passat GTE kombi pójdzie w odstawkę, bo ma 31.
A łapie się tylko sedan (29), który z zasady w Szwecji nie będzie się sprzedawał. 
 
Już mamy zapowiedziane, że za dwa lata w leasing będzie można wziąć tylko auta o emisji 0 co2. 
 
Więc z tym przyszłym sukcesem trwardych i miękkich hybryd to byłbym ostrożny.  
No i fajnie, ale z tego wynika, że to nie Ty świadomie wybrałeś EV, tylko pracodawca ma takie widzimisię ;)
  • Lubię to 2
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

To ja jednak pozostanę przy swojej opinii, 50 to mojej na prawie tydzień by starczyło, dłuższe trasy typu 1500 by można spokojnie na ogarnąć. 

Bardzo proszę, nie musimy mieć takiej samej wizji :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, delco napisał:

Aż mnie zainteresowałes... ale uswiadomilem sobie że do najblizszego serwisu mam 170 km - odpada...

 

To jest premium proszę pana. Serwis przyjeżdża do Ciebie do domu. Zabierają auto i zostawiają zastępcze, a gdy jest po wszystkim przywożą zrobione i zabierają zastępcze.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak nie masz to się nie wypowiadaj. To jest forum motoryzacyjne. Znajdź sobie forum rowerowe i tam hejtuj miłośników motoryzacji.

:skromny:

 

 

Regulamin tego forum nakazuje posiadanie samochodu?:hehe:

Jakiś dekret zakazujący wypowiedzi chcesz wprowadzić?:lol:

Edytowane przez tom111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, maras77 napisał:

Bo hybryda plug-in spełnia normy tylko wtedy, gdy się ją ładuje prądem, a ludzie tego nie robią i jeżdżą na benzynkę.

 

Czyli de facto hybryda plug in spełnia normy tylko podczas testu homologacyjnego - Dokładnie jak TDI VAG'a...

Tylko jakoś nikt z tego nie robi afery i nie krzyczy "oszuści"! 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

 

Czyli de facto hybryda plug in spełnia normy tylko podczas testu homologacyjnego - Dokładnie jak TDI VAG'a...

Tylko jakoś nikt z tego nie robi afery i nie krzyczy "oszuści"! 

Jest awantura o te pluginy, ale media o tym nie piszą, bo mają inne, nośniejsze tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tom111 napisał:

 

Regulamin tego forum nakazuje posiadanie samochodu?:hehe:

Jakiś dekret zakazujący wypowiedzi chcesz wprowadzić?:lol:

 

Regulamin zabrania trollingu na kącikach merytorycznych, który właśnie tu uprawiasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

 

Czyli de facto hybryda plug in spełnia normy tylko podczas testu homologacyjnego - Dokładnie jak TDI VAG'a...

Tylko jakoś nikt z tego nie robi afery i nie krzyczy "oszuści"! 

 

Dlatego podają spalanie na 100km rzędu 2-3l bo w czasie testu auto przejeżdża 23km.

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

 

Czyli de facto hybryda plug in spełnia normy tylko podczas testu homologacyjnego - Dokładnie jak TDI VAG'a...

Tylko jakoś nikt z tego nie robi afery i nie krzyczy "oszuści"! 

Iwik, nie do konca.

Jak bedziesz je ladowac co 50km to bedziesz spelniac normy zgodnie z papierami.

Ze tego wiekszosc driverow aut sluzbowych nie robi to juz nie wina producenta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, Kiwal said:

Iwik, nie do konca.

Jak bedziesz je ladowac co 50km to bedziesz spelniac normy zgodnie z papierami.

Ze tego wiekszosc driverow aut sluzbowych nie robi to juz nie wina producenta....

 

Pytanie tylko, czemu tego nie robia ? ;]

Z tego co pisza na kaciku EV to jazda na pradzie powinna byc lepsza niz seks z modelkami Victoria Secret ;)

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Pytanie tylko, czemu tego nie robia ? ;]

Z tego co pisza na kaciku EV to jazda na pradzie powinna byc lepsza niz seks z modelkami Victoria Secret ;)

 

Większość ludzi ma w tyle działania pro ekologiczne ;]

Dla większości liczy się kasa i wygoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Pytanie tylko, czemu tego nie robia ? ;]
Z tego co pisza na kaciku EV to jazda na pradzie powinna byc lepsza niz seks z modelkami Victoria Secret
 
To nie pytanie do mnie...
Widac wydaki na benzyne nie stanowia problemu wiec po co sie meczyc.
Albo nie maja gdzie tego ladowac.
Bo nie oszukujmy sie wieczorem po przyjezdzie do domu podpiac auto pod prad to zaden wysilek. Rano masz zasieg w takim PHEV na dzienna jazde...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Jak bedziesz je ladowac co 50km to bedziesz spelniac normy zgodnie z papierami.

Jak będziesz tak delikatnie muskać gaz TDI, że oprogramowanie silnika uzna że robisz pomiar dla celów homologacji NEDC to być może nawet spełnisz ówczesne normy czystości spalin 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Pytanie tylko, czemu tego nie robia ? ;]

Z tego co pisza na kaciku EV to jazda na pradzie powinna byc lepsza niz seks z modelkami Victoria Secret ;)

Nie robią z prostego powodu - większość użytkowników nie ma infrastruktury do ładowania pod domem. Ani pewnie abonamentu Greenwaya czy tam innego ładowarkowego operatora. 

Ma za to z korpo kartę paliwową z limitem wystarczającym do nie przejmowania się spalaniem 4x wyższym niż normy WLTP ich auta. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, iwik said:

Nie robią z prostego powodu - większość użytkowników nie ma infrastruktury do ładowania pod domem. 

 

NIe sadze, wiekszosc tych co dostaje PHEV jako sluzbowki ma rowniez paliwo no limit, wiec zwyczajnie ladowanie maja w nosie...

A do roboty dojada tak samo na pradzie jak i na silniku spalinowym ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

NIe sadze, wiekszosc tych co dostaje PHEV jako sluzbowki ma rowniez paliwo no limit, wiec zwyczajnie ladowanie maja w nosie...

A do roboty dojada tak samo na pradzie jak i na silniku spalinowym ;]

 

To samo zdążyłem dopisać wyżej. 

Mało tego - na paliwo mają firmową kartę, a za podłączenie do domowego gniazdka nikt im kasy pewnie nie zwróci, więc nie ładują w domu nawet jeśli mają swój garaż. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.