Jump to content

e-Niro


HelixSv
 Share

Recommended Posts

1 minutę temu, HelixSv napisał:

No i jest. 

Max wersja (zagłówki, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu i wiele innych). ;]

20201102_182751.jpg

Ale, że już? Tak z zaskoczenia. Macie rozmach w tej Szwecji ;]

 

Na dziś, to najciekawszy wybór nadal. Przyszły rok, teoretycznie powinien to zmienić.

Tymczasem lekkie zazdro i przyjemnego darmowego ładowania :phi:

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, mrBEAN said:

Ale, że już? Tak z zaskoczenia. Macie rozmach w tej Szwecji ;]

 

Na dziś, to najciekawszy wybór nadal. Przyszły rok, teoretycznie powinien to zmienić.

Tymczasem lekkie zazdro i przyjemnego darmowego ładowania :phi:

 

Auta były w Szwecji, więc nie trzeba było czekać. 

Cena leasingu znośna. 

Żona zaakceptowała.

Darmowe ładowarki AC 25 minut spacerem od domu. I tak chodzę z 8 km dziennie, żeby przestać rosnąć wszerz.

Wersja wypasiona. Z ciekawszych rzeczy: podgrzewane 4 siedzenia, wentylowane siedzenia z przodu, z elektryczna regulacją i pamięcią, szyberdach, bezprzewodowe ładowanie telefonu, dźwięk JBL, zdolność przyjęcia 11kW AC, aktywny tempomat, utrzymanie na pasie ruchu.

Tylko żeby było gdzie jeździć...

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, HelixSv napisał:

szyberdach,

 

22 minuty temu, HelixSv napisał:

zdolność przyjęcia 11kW AC

Tych dwóch punktów brakuje mi w Ioniqu ;) 

 

Pierwsze wypusty Niro nie miały wentylowanych foteli, dobrze, że ten błąd został naprawiony ;) 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, HelixSv napisał:

No i jest. 

Max wersja (zagłówki, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu i wiele innych). ;]

20201102_182751.jpg

 

Ładne cacko, choroba postępuje ;]

Podobno w tym miesiącu też u mnie zagości drugie EV, przy trzecim trzeba się będzie zacząć leczyć ;]

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, mrBEAN said:

 

Tych dwóch punktów brakuje mi w Ioniqu ;) 

 

Pierwsze wypusty Niro nie miały wentylowanych foteli, dobrze, że ten błąd został naprawiony ;) 

 

22 kW byłoby super...

... zawsze chce się więcej. ;]

 

Szyberdach jest trochę mały, wolałbym panoramę, niekoniecznie otwieraną.

Edited by HelixSv
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, HelixSv said:

Max wersja (zagłówki, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu i wiele innych)

 

Jak mniemam, wersja bieda ma szyby przednie na korbkę, a fotel jak w maluchu z 1976? :phi: 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kiziuk napisał:

 

Jak mniemam, wersja bieda ma szyby przednie na korbkę, a fotel jak w maluchu z 1976? :phi: 

Nie, to nie VW ani Skoda. Koreańczyki w tej kwestii miło zaskakują ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, HelixSv napisał:

No i jest. 

Max wersja (zagłówki, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu i wiele innych). 

Gratulacje !

 

Daj znać jak to się sprawuje, jakie ma wady i zalety.

Mój ojciec się napalił na Niro.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Po pierwszej trasie. Tak ze 280 km.

Jazda po ciemku, w deszczu i przy silnym wietrze.

Bardzo komfortowy samochód. Bardzo pewnie trzyma się drogi, wszystkie systemy pomocne (martwe pole, aktywny tempomat, utrzymanie na pasie ruchu, automatycznie włączanie/wyłączanie długich świateł).

Na razie jestem zachwycony.

Jechałem okolo 110 km/h.

 

Wróciłem w takim stanie (nie zaczynałem od 100%)  ;]

20201105_215434.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, HelixSv napisał:

Po pierwszej trasie. Tak ze 280 km.

Jazda po ciemku, w deszczu i przy silnym wietrze.

Bardzo komfortowy samochód. Bardzo pewnie trzyma się drogi, wszystkie systemy pomocne (martwe pole, aktywny tempomat, utrzymanie na pasie ruchu, automatycznie włączanie/wyłączanie długich świateł).

Na razie jestem zachwycony.

Jechałem okolo 110 km/h.

 

Wróciłem w takim stanie (nie zaczynałem od 100%)  ;]

20201105_215434.jpg

280 km, przy 110 km/h, w kiepską pogodę, nie od 100%..., echhhh, rozmarzyłem się :hehe:;]

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, mrBEAN said:

280 km, przy 110 km/h, w kiepską pogodę, nie od 100%..., echhhh, rozmarzyłem się :hehe:;]

 

Ta Kia bierze tyle samo prądu co i3s.

 

I3s ma nadwozie z włókna węglowego, cienkie opony, jest małe, wąskie, krótkie i wygląda pokracznie. Kia tymczasem wygląda jak kawał normalnego samochodu.

Gdzie tu logika...?   🧐  😆

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

OK, jako ze właśnie stuknęło okrągłe 1348 km napiszę, jak wrażenia.

 

Pacjent to 2020 KIA e-Niro 64 kWh biała i dobrze wyposażona.

 

Najpierw wady:

- dziwny wygląd, z boku nudny, z tylu i z przodu trochę lepiej

- kanapa z tyłu jest za nisko, ktoś o wzroście 180 cm siedzi z trochę podkurczonymi nogami, nadal mając sporo miejsca na głową, 3 cm wyższe siedzisko znacznie by pomogło

- małe kieszenie w drzwiach

- tylna szyba brudzi się niesamowicie szybko...

- ...tak samo jak kamera cofania, która nie jest niczym przykryta

- brak haka, chodzą plotki, że można zamontować taki z uciągniem 300 kg

 

Zalety:

- dość wysoki, łatwo wsiąść-wysiąść, dobra widoczność

- wygodne fotele (a jestem wybredny)

- dużo miejsca z tyłu

- pojemne schowki miedzy kierowca i pasażerem

- wystarczajaco portów usb i 12V

- spory bagażnik, podobno większy niż w wersji HEV i PHEV

- bardzo funkcjonalna i wysokiej jakości deska rozdzielcza, żadnych dziadowskich oszczędności a’la ID3 (dajmy tylko niewielki dotykowy ekran, żadnych fizycznych przycisków a software kupimy na aliexpress). 

- obok wielu przycisków i pieciu pokręteł jest też spory ekran dotykowy, dobra rozdzielczość i ok software

 

Zalety specyficzne dla EV:

- port ładowania w najlepszym miejscu, czyli z przodu

- 11 kW ładowanie AC

- ok ładowanie DC (do 75 kW)

- płynność jazdy

- przyspieszenie

- niski środek ciężkości, dobre trzymanie się drogi

- świetna i regulowana rekuperacja 

- realny zasięg 400 km

 

Podsumowując.

Najlepszy samochód jaki miałem (licząc wszystkie benzyny, diesle, PHEV i EV).

Odwieczne zagadnienie\bolączka samochodów EV, czyli zasięg w tym aucie dla mniej nie istnieje. 400 km mi zupełnie wystarcza.

Na prąd na razie wydałem 0 SEK (0 PLN), bo ładuje w centrum mojej wsi na publicznej darmowej ładowarce 11 kW i dwa razy ładowałem w dwóch różnych Lidlach też za nic.

Chętnie pojechałbym tym do Norwegii, Szwajcarii, Szkocji i Hiszpanii, ale COVID nie pozwala.

 

Jeszcze o kosztach. Auto leasinguje firma, w której pracuje moja żona, auto ma status „employee car”. Koszt potrącany jest jej z pensji, przez co jej pensja netto kurczy się o 4300 SEK (1900 PLN). Poza samochodem, opłata ta pokrywa ubezpieczenie, koła zimowe, wymiany kół, wszelkie przeglądy, podatek drogowy (który jest chyba zerowy).

Leasing trwa 3 lata i 45000 km. Po leasingu można wyrazić chęć kupna, leasingodawca (podobno) dość atrakcyjnie wycenia auto, w innym wypadku auto wysyłane jest na aukcję.

 

Dziękuje za uwagę. 

20201123_151512.jpg

20201123_151436.jpg

20201123_151350.jpg

20201117_114525.jpg

Edited by HelixSv
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, zinger said:

Fajne auto i smiesznie niska cena najmu. Nic, tylko pozazdroscic i zyczyc dalszych milych wrazen z uzytkowania :oki:

 

Ja wiem czy taka smiesznie niska? Przez 3 lata i max 45kkm zaplacisz prawie 70kPLN ;)

@HelixSv, ile to auto kosztuje katalogowo?

Zasieg faktycznie bylby dla mnie wystarczajacy w 95% przypadkow :ok:

Kolejne EV ktore jakos wyglada :) 

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Maciej__ said:

 

Srogo sie cenia ;] 

Wynajem ponizej 1% za miesiac, faktycznie calkiem niezla oferta :ok:

 

ta cena jest dość teoretyczna.

- kia dała z automatu 6% rabatu *

- potem rząd dorzuca 60 000 kr

- część leasingu jest potrącana z pensji brutto (ale to już jest skalkulowałem podając całkowity efekt na pensji)

 

*) gdyby Tesla dawała taki rabat, to bym pewnie jeździł T3 (choć nie wiem gdzie by weszły nasze dwa duże psy)

Link to comment
Share on other sites

Jak mi sie to auto z zewnatrz niepodoba...srodek jest ok. Taka bateria i czas ladowania sa fajne, ale cenowo poszaleli....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, HelixSv said:

 

ta cena jest dość teoretyczna.

- kia dała z automatu 6% rabatu *

- potem rząd dorzuca 60 000 kr

- część leasingu jest potrącana z pensji brutto (ale to już jest skalkulowałem podając całkowity efekt na pensji)

 

*) gdyby Tesla dawała taki rabat, to bym pewnie jeździł T3 (choć nie wiem gdzie by weszły nasze dwa duże psy)

 

Z ciekawosc sprawdzilem i w PL najwyzsza wersja wyposazenia XL to jakies 180kPLN.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Maciej__ said:

 

Z ciekawosc sprawdzilem i w PL najwyzsza wersja wyposazenia XL to jakies 180kPLN.

 

Porownując z polską wersją XL mam dodatkowo:

- pompę cieplną (z tego, co wiem w PL jej nie dają),

- podgrzewane skrajne siedzenia z tyłu,

- szyberdach.

 

Ale nie mam gazowych podnośników klapy silnika.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Z ciekawosc sprawdzilem i w PL najwyzsza wersja wyposazenia XL to jakies 180kPLN.
Mocno stanialy. Pamietam jak jeszcze niedawno 64kWh tylko w wydaniu Hultaja byly wyceniane na ponad 200k pln

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ja wiem czy taka smiesznie niska? Przez 3 lata i max 45kkm zaplacisz prawie 70kPLN ;)

@HelixSv, ile to auto kosztuje katalogowo?

Zasieg faktycznie bylby dla mnie wystarczajacy w 95% przypadkow :ok:

Kolejne EV ktore jakos wyglada :) 

 

To teraz zobacz ile by u nas wyszla rata za takie auto w najmie czy leasingu przy zerowej wplacie ;)

Link to comment
Share on other sites

Ale zaraz, to nie jest kwota raty leasingowej tylko koszt jaki pracownik musi poniesc w zwiazku z autem sluzbowym. Ja.to tak zrozumialem....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Kiwal napisał:

Ale zaraz, to nie jest kwota raty leasingowej tylko koszt jaki pracownik musi poniesc w zwiazku z autem sluzbowym. Ja.to tak zrozumialem....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Bez znaczenia. Ich bedzie to kosztowac 1900/mies, imo b.dobra cena.

Porownywalna (chyba) Kona to 3-4tys z tego co patrzylem.

Link to comment
Share on other sites

Bez znaczenia. Ich bedzie to kosztowac 1900/mies, imo b.dobra cena.
Porownywalna (chyba) Kona to 3-4tys z tego co patrzylem.
To znaczy, że oczekiwany spadek wartości jest bardzo wysoki...
Tam pewnie część finansuje pracodawca albo ma jakiś układ biznesowy z KIA i dostaje dobre ceny na te auta.
Nie ma sensu tego porównywać z ofertą na wolnym rynku.
Ps. Ja bym 2kpLN co miesiąc nie płacił za auto bo tyle to nie miałem nawet kreski hipotecznej ;)
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, HelixSv napisał:

Najpierw wady:

- dziwny wygląd, z boku nudny, z tylu i z przodu trochę lepiej

- kanapa z tyłu jest za nisko, ktoś o wzroście 180 cm siedzi z trochę podkurczonymi nogami, nadal mając sporo miejsca na głową, 3 cm wyższe siedzisko znacznie by pomogło

- małe kieszenie w drzwiach

- tylna szyba brudzi się niesamowicie szybko...

- ...tak samo jak kamera cofania, która nie jest niczym przykryta

- brak haka, chodzą plotki, że można zamontować taki z uciągniem 300 kg

 

 

- tak, wygląd jeszcze został koreański w tym modelu, ten wóz jest mdły po prostu w mojej ocenie.

- to ciekawe, bo zazwyczaj kanapa jest za wysoko

- u mnie też kamera moment zafajdana, no ale nie jesteśmy wystarczające premiumy 😄

 

7 godzin temu, HelixSv napisał:

Zalety:

- dość wysoki, łatwo wsiąść-wysiąść, dobra widoczność

- wygodne fotele (a jestem wybredny)

- dużo miejsca z tyłu

- pojemne schowki miedzy kierowca i pasażerem

- wystarczajaco portów usb i 12V

- spory bagażnik, podobno większy niż w wersji HEV i PHEV

- bardzo funkcjonalna i wysokiej jakości deska rozdzielcza, żadnych dziadowskich oszczędności a’la ID3 (dajmy tylko niewielki dotykowy ekran, żadnych fizycznych przycisków a software kupimy na aliexpress). 

- obok wielu przycisków i pieciu pokręteł jest też spory ekran dotykowy, dobra rozdzielczość i ok software

- zadziwiająco wygodne fotele mam też w Hultaju, w porównaniu do poprzedniej Octavii, to w ogóle kosmos. Tam po 300 km plery już bolały, a tu po 12 godzinach w aucie nie ma w ogóle tematu. Co ciekawe, fotele są nijakie z wyglądu i nie zapowiadają wyglądem wygody.

Dobrze, że KIA też umie w fotele, bo jednak to jest bardzo istotny parametr w aucie. Fotele są wentylowane?

 

- KIA zaczyna robić mega wnętrza, nowe Sorento w wysokiej wersji wyposażenia wygląda i w dotyku jest naprawdę premium. 

 

 

7 godzin temu, HelixSv napisał:

Zalety specyficzne dla EV:

- port ładowania w najlepszym miejscu, czyli z przodu

- 11 kW ładowanie AC

- ok ładowanie DC (do 75 kW)

- płynność jazdy

- przyspieszenie

- niski środek ciężkości, dobre trzymanie się drogi

- świetna i regulowana rekuperacja 

- realny zasięg 400 km

 

- tak, przód jest bezkonkurencyjny. Jedyny mankament to bród/lód itp., ale do ogarnięcia i zaakceptowania, bo tak być musi.

- 11 kW to już luksus, zastanawia mnie, czy spopularyzuje się 22 kW w niedalekiej przyszłości, czy jednak 11 kW będzie barierą.

- DC na dzisiaj jest średnie, ale 3 lata temu jak wchodziło, to było coś.

- reszta malina, ja jeszcze grzecznie muszę poczekać na takie extrasy ;]

7 godzin temu, HelixSv napisał:

Najlepszy samochód jaki miałem (licząc wszystkie benzyny, diesle, PHEV i EV).

:oki: 

Panie qrła tysionc zasięgu nima, to uj nie auto. 

7 godzin temu, HelixSv napisał:

Jeszcze o kosztach. Auto leasinguje firma, w której pracuje moja żona, auto ma status „employee car”. Koszt potrącany jest jej z pensji, przez co jej pensja netto kurczy się o 4300 SEK (1900 PLN). Poza samochodem, opłata ta pokrywa ubezpieczenie, koła zimowe, wymiany kół, wszelkie przeglądy, podatek drogowy (który jest chyba zerowy).

Leasing trwa 3 lata i 45000 km. Po leasingu można wyrazić chęć kupna, leasingodawca (podobno) dość atrakcyjnie wycenia auto, w innym wypadku auto wysyłane jest na aukcję.

1900x36= 68400/45000 = 1,52 zł za km

 

Piękna sprawa te wynajmy, dla finansujących :phi:

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

To znaczy, że oczekiwany spadek wartości jest bardzo wysoki...
Tam pewnie część finansuje pracodawca albo ma jakiś układ biznesowy z KIA i dostaje dobre ceny na te auta.
Nie ma sensu tego porównywać z ofertą na wolnym rynku.
Ps. Ja bym 2kpLN co miesiąc nie płacił za auto bo tyle to nie miałem nawet kreski hipotecznej ;)

Niekoniecznie. Po prostu temat ev u nas raczkuje i to samo tyczy sie finansowania ev.

Ja nie wnikam jakie tam sa uklady, twierdze tylko ze 1900 na gotowo za takie auto to dobra cena:)

Wez pod uwage ze to obejmuje serwis, ubezp, kola itp. Tylko ladujesz. 

A teraz kup takie auto za te 180k (u nas), dodaj 3 letnie ubezp, opony, serwisy, utrate wartosci po 3 latach, to ile Ci wyjdzie mies koszt?:)

A tam nie wyskakujesz na dzien dobry z 200k i potem nie bujasz sie ze sprzedaza.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Kiwal napisał:

Mocno stanialy. Pamietam jak jeszcze niedawno 64kWh tylko w wydaniu Hultaja byly wyceniane na ponad 200k pln

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Liftingi się zbliżają, w Hultaju w zasadzie już premiera była, tylko jeszcze cenników brak.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, mrBEAN said:

Fotele są wentylowane?

tak

 

4 minutes ago, mrBEAN said:

zadziwiająco wygodne fotele mam też w Hultaju, w porównaniu do poprzedniej Octavii, to w ogóle kosmos

ja porównuję z passatem gte z 2016 - dramat

 

5 minutes ago, mrBEAN said:

KIA zaczyna robić mega wnętrza, nowe Sorento w wysokiej wersji wyposażenia wygląda i w dotyku jest naprawdę premium. 

 

Nowe Sorento też macałem - wali premiumem

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, zinger napisał:

Niekoniecznie. Po prostu temat ev u nas raczkuje i to samo tyczy sie finansowania ev.

Ja nie wnikam jakie tam sa uklady, twierdze tylko ze 1900 na gotowo za takie auto to dobra cena:)

Wez pod uwage ze to obejmuje serwis, ubezp, kola itp. Tylko ladujesz. 

A teraz kup takie auto za te 180k (u nas), dodaj 3 letnie ubezp, opony, serwisy, utrate wartosci po 3 latach, to ile Ci wyjdzie mies koszt?:)

A tam nie wyskakujesz na dzien dobry z 200k i potem nie bujasz sie ze sprzedaza.

Ja mam właśnie takie auto (ok 190k) z pełnym pakietem (ubezpieczenie, przeglądy, opony, itd). Przy 3/latach i 30kkm  koszt leasingu/najmu to 2850/m-c i to po jakiś mega rabatach i długich dyskusjach nt ceny najmu.

1900 to mega niska cena za znacznie droższe auto, nawet mimo mniejszego rocznego przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, sherif napisał:

Ja mam właśnie takie auto (ok 190k) z pełnym pakietem (ubezpieczenie, przeglądy, opony, itd). Przy 3/latach i 30kkm  koszt leasingu/najmu to 2850/m-c i to po jakiś mega rabatach i długich dyskusjach nt ceny najmu.

1900 to mega niska cena za znacznie droższe auto, nawet mimo mniejszego rocznego przebiegu.

 

o tym, ze w Szwecji sredniei wynagrodzenie jest jakies 3x wyzsze niz w PL nie ma co wspominac, bo w ogole nam sie zrobi smutno zestawiajac 2850 i 1900 do przecietnego wynagrodzenia w danym kraju

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sherif said:

Ja mam właśnie takie auto (ok 190k) z pełnym pakietem (ubezpieczenie, przeglądy, opony, itd). Przy 3/latach i 30kkm  koszt leasingu/najmu to 2850/m-c i to po jakiś mega rabatach i długich dyskusjach nt ceny najmu.

1900 to mega niska cena za znacznie droższe auto, nawet mimo mniejszego rocznego przebiegu.

 

Ale Ty za to auto nie placisz z tego co kojarze, no pokrywa to w 100% firma ;] A w przypadku @HelixSv to jednak 1900 trzeba wylozyc ze swojej kieszeni...

Nie napisal nigdzie jaki jest calkowity koszt ponoszony przez firme, a dopiero to mozna by porownac z Twoja kwota.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Maciej__ said:

 

Ale Ty za to auto nie placisz z tego co kojarze, no pokrywa to w 100% firma ;] A w przypadku @HelixSv to jednak 1900 trzeba wylozyc ze swojej kieszeni...

Nie napisal nigdzie jaki jest calkowity koszt ponoszony przez firme, a dopiero to mozna by porownac z Twoja kwota.

 

Firma, w której pracuje moja żona, nie ponosi żadnego dodatkowego kosztu.

 

Ale cała sprawa jest dość skomplikowana i ciężko to porównać z leasingami w Polsce. 

 

Dopiszę jeszcze, że znacznym ograniczeniem jest limit emisji CO2, który nakłada pracodawca i w 2021 wyniesie już 30g. Co wyklucza wszystkie auta spalinowe, mHEV, HEV i wiele PHEV.

Drugim limitem jest cena auta (po ewentualnych rabatach) - max 485000 kr.

 

W każdym razie, jakbyśmy chcieli wziąć w leasing powiedzmy podstawowe XC60, to w grę wchodzi tylko private-leasing od dealera i koszt ponad 6500 kr (3000 zł).

Pomimo, że podstawowe XC60 jest znacznie tańsze on eNiro. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, HelixSv said:

Firma, w której pracuje moja żona, nie ponosi żadnego dodatkowego kosztu.

 

A gdybys poszedl z ulicy do salonu Kia i chcial wziac takie eNiro to tez zaplacisz +/-1900?

Czy po prostu firma Twojej zony ma jakis uklad z Kia i udostepnia te auta pracownikom na preferencyjnych warunkach?

W PL oferty pracownicze na leasingi tez czesto sa na mocno preferencyjnych warunkach.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Maciej__ said:

A gdybys poszedl z ulicy do salonu Kia i chcial wziac takie eNiro to tez zaplacisz +/-1900?

 

Więcej, bo z ulicy nie dostaje się leasingu na firmę (aka pracowniczego).

 

9 minutes ago, Maciej__ said:

Czy po prostu firma Twojej zony ma jakis uklad z Kia i udostepnia te auta pracownikom na preferencyjnych warunkach?

 

Nie ma żadnego układu. Można wziąć dowolny samochód o niskiej emisji i cenie do 485 000 kr.

 

Najtaniej wychodzą Passaty GTE (około 3700 kr), bo firma leasingowa dostaje duży upust przy kupnie, serwis nie kosztuje bardzo dużo i VW dobrze trzymaja wartość.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale Ty za to auto nie placisz z tego co kojarze, no pokrywa to w 100% firma ;] A w przypadku @HelixSv to jednak 1900 trzeba wylozyc ze swojej kieszeni...

Nie napisal nigdzie jaki jest calkowity koszt ponoszony przez firme, a dopiero to mozna by porownac z Twoja kwota.

To bez różnicy kto płaci. Jakbym używał swoje auto to dla mnie firma by płaciła :). U mnie firma poza paliwa i ową kwotą nie ma innych kosztów.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sherif said:

To bez różnicy kto płaci. Jakbym używał swoje auto to dla mnie firma by płaciła :). U mnie firma poza paliwa i ową kwotą nie ma innych kosztów.

 

Myslalem, ze ten model wyglada to tak, ze zona Helix placi 1,9kPLN a firma np doplaca drugie tyle.

Link to comment
Share on other sites

Ładny samochód w sylwetce i w kolorze  ( ja mam też białego z czarnym spoilerem - i30 ) i ma fajnie w środku, system multimedialny nie wystaje i to jest całkiem fajne👍Ciekawe czy plastiki są miękkie czy twarde. Finansowanie - wole auto na własność, nie żaden leasing mam wtedy poczucie komfortu psychicznego, niedojrz, że rata wysoka to potem wykup - też nietani...:/ albo zostajesz z niczym. Co prawda nie mam firmy więc też pewnie patrzę na to inaczej 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Posted (edited)

Znalazłem dość poważna wadę eNiro.

Wszelkie srebrne wstawki czasem mocno oślepiają. Czy oni tam w Korei słońca nie mają, nie testują? Dobrze, że u mnie słońce nie bywa za często. 

IMG_20210605_145046.jpg

Edited by HelixSv
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • HelixSv changed the title to e-Niro
4 godziny temu, HelixSv napisał:

Znalazłem dość poważna wadę eNiro.

Wszelkie srebrne wstawki czasem mocno oślepiają. Czy oni tam w Korei słońca nie mają, nie testują? Dobrze, że u mnie słońce nie bywa za często. 

IMG_20210605_145046.jpg

Papier scierny rozwiaze problem ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, HelixSv napisał:

Znalazłem dość poważna wadę eNiro.

Wszelkie srebrne wstawki czasem mocno oślepiają. Czy oni tam w Korei słońca nie mają, nie testują? Dobrze, że u mnie słońce nie bywa za często. 

IMG_20210605_145046.jpg

Okleić lub wyłożyć alcantarą 😜


 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, HelixSv napisał:

Znalazłem dość poważna wadę eNiro.

Taka moda u wszystkich. Pojeździłem trochę Niro przy dobrej pogodzie i nie zauważyłem tego problemu. W Volvo mam chyba więcej "chromów" i aluminium i jeżeli połyskuje to raczej jedynie pod danym kątem/kierunkiem i nie jest to jakoś uciążliwe. Chyba bardziej irytuje mnie odbijająca się deska w szybkie w niektórych autach.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, sherif said:

Taka moda u wszystkich. Pojeździłem trochę Niro przy dobrej pogodzie i nie zauważyłem tego problemu. W Volvo mam chyba więcej "chromów" i aluminium i jeżeli połyskuje to raczej jedynie pod danym kątem/kierunkiem i nie jest to jakoś uciążliwe. Chyba bardziej irytuje mnie odbijająca się deska w szybkie w niektórych autach.

 

Tu jeszcze jest błyskotka na dole kierownicy. Jest tak wyprofilowana, że często oślepia pod różnymi kątami. :bzik:

Na szczęscie deska nie odbija się w szybie, bo to też mnie irytuje.

image.png.1ac7f1b9c708d6fff353507692113e3b.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.