chojnik Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Cześć, Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011. Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą). EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni. Czy ktoś przerabiał temat ? Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ? A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ? Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać. Ktoś coś? A może to nie DPF ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Ubywa płynu chłodniczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 (edytowane) Nie, nie ubywa - to nie UPG. UPG już zrobione Edytowane 4 Listopada 2020 przez chojnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 42 minuty temu, chojnik napisał: Cześć, Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011. Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą). EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni. Czy ktoś przerabiał temat ? Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ? A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ? Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać. Ktoś coś? A może to nie DPF ? A oleju nie ubywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 (edytowane) Nie, badałem ten trop dłuższy czas. Poziom oil bez zmian. Turbo sprawdzone przy wymianie UPG. Nie wymagało regeneracji. Edytowane 4 Listopada 2020 przez chojnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Podłączyć jakiś tester OBD 2 i sprawdzić, parametry np. temp. filtra, będzie wiadomo czy wypala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Słusznie, mam taki OBD2 na Androida, z Torque Pro, wystarczy ? Inne tropy też mile widziane jak ktoś ma jakiś pomysł. Aaa no i oczywiście ogólnie brak jakichkolwiek błędów. To znaczy, teraz z odpiętym 5 wtryskiem są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 No to pojeździć z tym testerem - poczytać wcześniej, jakie powinny być parametry w tym aucie, gdy nie wypala i gdy wypala filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 18 minut temu, chojnik napisał: Inne tropy też mile widziane jak ktoś ma jakiś pomysł. Skoro dymienie powodowane jest 5-wtryskiem (od DPF) to chyba tam trzeba by szukać problemu... Nie wiem jak w D-4D ale ogólnie to taki filtr wypala się dość rzadko a nie prawie zawsze po rozgrzaniu. Chyba, ze jeździsz tylko na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem a dogrzewasz go raz w tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Może być uszkodzony któryś czujnik ciśnienia przy filtrze albo ten wtrysk cały czas leje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Sprawdzić parametry "Przebieg od ostatniej regeneracji", "5 ostatnich dystansów pomiędzy regeneracjami" - powinny coś powiedzieć. Niewykluczone również, że ten piąty wtryskiwacz leje. Kupić używany z gwarancją rozruchową i papierem z pomiarów na stole i podmienić. Tam jest Bosch, Denso? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Denso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 2 godziny temu, chojnik napisał: Cześć, Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011. Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą). EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni. Czy ktoś przerabiał temat ? Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ? A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ? Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać. Ktoś coś? A może to nie DPF ? Obstawiał bym uszkodzenie wewnętrzne zespołu katalizatora. Paliwo, które dostaje się do środka nie ma, jak się wypalić, wynikiem jest dymienie. Rozwiązaniem jest nowy katalizator. Oryginał. Zamienniki nie zdają egzaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Czy można to sprawdzić np kamerą inspekcyjną, mówimy o fizycznym uszkodzeniu np. stopieniu, uszruszeniu rdzenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Nie ma szans. Z zewnątrz wygląda wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 Mam na myśli demontarz DPF i wsadzenie kamery do srodka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 O tym pisałem. Z obydwu stron struktura plastra miodu będzie nienaruszona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 Ok, dzisiaj tez potestowalem, zadnego dymu przy odlaczonym wtrysku. Przyglądamy się najpierw 5 wtryskowi czy nie leje, potem DPF. Dzięki, będę informował o postępach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 W dniu 4.11.2020 o 22:33, szandrzej napisał: Obstawiał bym uszkodzenie wewnętrzne zespołu katalizatora. Paliwo, które dostaje się do środka nie ma, jak się wypalić, wynikiem jest dymienie. Rozwiązaniem jest nowy katalizator. Oryginał. Zamienniki nie zdają egzaminu. U mnie takie uszkodzenie oprócz dymienia objawiało się mniejszą mocą, odczuwalnie mniejszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Wymiana 5 wtrysku na inny nie zmienia sytuacji, regeneracja/czyszczenie DPF również. Pozostały chyba 2 opcje. Nowy DPF tylko jaka mam gwarancję że to rozwiąże problem no i ta druga mniej ekologiczna opcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 W dniu 6.11.2020 o 13:32, bizz napisał: U mnie takie uszkodzenie oprócz dymienia objawiało się mniejszą mocą, odczuwalnie mniejszą. Czy to było właśnie w Toyocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 22 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 2 godziny temu, chojnik napisał: Czy to było właśnie w Toyocie? Nie, BMW. W Avensisie D4D miałem tylko jedną awarię, auto mocno osłabło ale nie dymiło - przynajmniej ja nie widziałem. Coś się rozprogramowało i turbo wstawało nie wtedy kiedy trzeba - mechanik mi tłumaczył, ale ja nie ogarniam takich rzeczy, wgrał seryjną mapę i jeździło jak nowe - a nigdy wcześniej w oprogramowaniu grzebane nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Ok. Jeszcze się pojawia pytanie. Czy po wymianie/regeneracji DPF trzeba wykonać jakieś czynności w ECU? Nie wiem, reset jakiś parametrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Teraz, chojnik napisał: Ok. Jeszcze się pojawia pytanie. Czy po wymianie/regeneracji DPF trzeba wykonać jakieś czynności w ECU? Nie wiem, reset jakiś parametrów? Może być potrzeba ustawić, że jest nowy filtr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 22 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 Cześć, Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011. Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą). EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni. Czy ktoś przerabiał temat ? Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ? A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ? Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać. Ktoś coś? A może to nie DPF ?Jest pozew przeciwko Toyota, za konstrukcje DPF. W tej części globu dotyczy Lux/Fortuner/Hiace/Prado z 2.4l & 2.8l Diesel.ObjawPierwsza naprawa Toyota, nie udana z reszta ... manual wypalacz.Druga, prawdopodobnie udana, przekonstruowanie 5 wtryskiwacza w DPF.AFAIK ten sam DPF jest we wszystkich 4 cyl silnikach Diesel Toaleta od 2.0l od 2010- ergo EU, problem ten sam. Tylko, że Toyota do niczego się w (EU) nie przyznaje.Naprawa polega na wymianie DPF na nowej konstrukcji i daniu 10 lat gwarancji na nowy, juz przekonstruowany DPF.Kwestie odszkodowania ustalić sad.Sent from my Samshit 5G using Tapacrap - proudly sponsored by LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2020 2 godziny temu, chojnik napisał: Ok. Jeszcze się pojawia pytanie. Czy po wymianie/regeneracji DPF trzeba wykonać jakieś czynności w ECU? Nie wiem, reset jakiś parametrów? Fiat na układzie wtryskowym i sterowniku BOSCH coś takiego posiada. Po prostu klikasz na "wymiana filtra dpf". Po tym zabiegu wyzeruje się parametr "Przebieg od ostatniej wymiany DPF". Z zamiennikami bym uważał. Na allegro różne śmieci sprzedają. Najlepiej zregenerować stary w profesjonalnej firmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 11 godzin temu, bochumil napisał: Najlepiej zregenerować stary w profesjonalnej firmie. Najlepiej to kupić nowy od Toyoty, przynajmniej z technicznego a nie ekonomicznego punktu widzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Najlepiej to kupić nowy od Toyoty, przynajmniej z technicznego a nie ekonomicznego punktu widzenia;]Ale Toaleta oszukiwala klientow, I nie widziala problemu, vide jak mu ten do 2019 sprzedadzą, to problem nie zniknie tylko znow sie pojawi za 10-20k km...Oczywiście, w EU ten problem nie istnieje, bo tam toyota stosując te same czesci, z tej samej fabryki, wyklepane przez tego samego klepacza - nie widzi problemu A to jest po prostu czyste (kobieta ciężkich obyczajow)-stwo.Dlatego nie mogę się doczekać jak im sędzia (u mnie na wsi) kieszen porządnie opróżni...Sent from my Samshit 5G using Tapacrap - proudly sponsored by LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 1 minutę temu, OZI napisał: Ale Toaleta oszukiwala klientow Zawsze Toyotę chwaliłeś. Co się stało? Rabatu nie chcieli dać? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Zawsze Toyotę chwaliłeś. Co się stało? Rabatu nie chcieli dać?I dalej za wiele rzeczy xhwale, ja po prostu nie lubie q-stwa, nie zależnie czy to Vee-Dud czy Toaleta.VeeDud sie nauczyl, tak DSG miały problem, tak naprawimy 8 letnie auto...Toyota przez lata taka była, ale widocznie 'z duchem czasow'Nie DFP dziala, nie ten dym nie istnieje...Boom - kijem po pupci i po kieszeni.Tak problem istnieje, tak naprawiliśmy, tak dajemy 10 lat gwarancji. Działa.Sent from my Samshit 5G using Tapacrap - proudly sponsored by LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 DPF podobno nie był mocno zawalony jakieś 30% a po regeneracji ma bdb parametry. Po montażu wprowadzono informacje że jest nowy. Sprawdzony czujnik różnicy ciśnień i rurki. Wszystko sprawne. Jazda z podpiętym komputerem nie wykazuje żadnych błędów czy dziwnych danych. Wg kompa jest igła ,a auto dymi... Ogólnie to wygląda tak jak pisze OZI. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 21 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2021 (edytowane) Dla potomnych - problem rozwiązany. Aktualizacja softu w ECU do wersji 30F14600 (w przypadku Verso) załatwia sprawę. Wykonać to można w serwisie Toyoty lub w serwisie ,który ma tester IT2 z dostępem online do serwerów Toyoty. Była na to akcja serwisowa Toyoty biuletyn EG-0096T-1011. Jeśli więc ktoś będzie miał podobny problem to zacznijcie od aktualizacji softu, zanim wymienicie pół auta... Edytowane 21 Stycznia 2021 przez chojnik 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2021 W dniu 21.01.2021 o 20:58, chojnik napisał: Dla potomnych - problem rozwiązany. Aktualizacja softu w ECU do wersji 30F14600 (w przypadku Verso) załatwia sprawę. Wykonać to można w serwisie Toyoty lub w serwisie ,który ma tester IT2 z dostępem online do serwerów Toyoty. Była na to akcja serwisowa Toyoty biuletyn EG-0096T-1011. Jeśli więc ktoś będzie miał podobny problem to zacznijcie od aktualizacji softu, zanim wymienicie pół auta... Mnie już życie dawno nauczyło że Toyoty się serwisuje w Toyocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2021 43 minutes ago, Vadero said: Mnie już życie dawno nauczyło że Toyoty się serwisuje w Toyocie A mnie ze nie kupuje sie Toyoty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.