Skocz do zawartości

Toyota D-4D Dymienie, DPF ?


chojnik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011.

Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą).

EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni.

Czy ktoś przerabiał temat ?

Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ?

A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ?

 

Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać.

Ktoś coś? A może to nie DPF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, chojnik napisał:

Cześć,

 

Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011.

Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą).

EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni.

Czy ktoś przerabiał temat ?

Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ?

A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ?

 

Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać.

Ktoś coś? A może to nie DPF ?

A oleju nie ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie, mam taki OBD2 na Androida, z Torque Pro, wystarczy ?

 

Inne tropy też mile widziane jak ktoś ma jakiś pomysł. 

 

Aaa no i oczywiście ogólnie brak jakichkolwiek błędów. To znaczy, teraz z odpiętym 5 wtryskiem są ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, chojnik napisał:

Inne tropy też mile widziane jak ktoś ma jakiś pomysł. 

Skoro dymienie powodowane jest 5-wtryskiem (od DPF) to chyba tam trzeba by szukać problemu...

Nie wiem jak w D-4D ale ogólnie to taki filtr wypala się dość rzadko a nie prawie zawsze po rozgrzaniu. Chyba, ze jeździsz tylko na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem a dogrzewasz go raz w tygodniu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić parametry "Przebieg od ostatniej regeneracji", "5 ostatnich dystansów pomiędzy regeneracjami" - powinny coś powiedzieć. Niewykluczone również, że ten piąty wtryskiwacz leje. Kupić używany z gwarancją rozruchową i papierem z pomiarów na stole i podmienić. Tam jest Bosch, Denso? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojnik napisał:

Cześć,

 

Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011.

Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą).

EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni.

Czy ktoś przerabiał temat ?

Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ?

A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ?

 

Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać.

Ktoś coś? A może to nie DPF ?

Obstawiał bym uszkodzenie wewnętrzne zespołu katalizatora. Paliwo, które dostaje się do środka nie ma, jak się wypalić, wynikiem jest dymienie.

 

Rozwiązaniem jest nowy katalizator. Oryginał. Zamienniki nie zdają egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2020 o 22:33, szandrzej napisał:

Obstawiał bym uszkodzenie wewnętrzne zespołu katalizatora. Paliwo, które dostaje się do środka nie ma, jak się wypalić, wynikiem jest dymienie.

 

Rozwiązaniem jest nowy katalizator. Oryginał. Zamienniki nie zdają egzaminu.

 

U mnie takie uszkodzenie oprócz dymienia objawiało się mniejszą mocą, odczuwalnie mniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymiana 5 wtrysku na inny nie zmienia sytuacji, regeneracja/czyszczenie DPF również.

Pozostały chyba 2 opcje. Nowy DPF tylko jaka mam gwarancję że to rozwiąże problem no i ta druga mniej ekologiczna opcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojnik napisał:

Czy to było właśnie w Toyocie? 

 

Nie, BMW.

W Avensisie D4D miałem tylko jedną awarię, auto mocno osłabło ale nie dymiło - przynajmniej ja nie widziałem. Coś się rozprogramowało i turbo wstawało nie wtedy kiedy trzeba - mechanik mi tłumaczył, ale ja nie ogarniam takich rzeczy, wgrał seryjną mapę i jeździło jak nowe - a nigdy wcześniej w oprogramowaniu grzebane nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chojnik napisał:

Ok.

Jeszcze się pojawia pytanie. Czy po wymianie/regeneracji DPF trzeba wykonać jakieś czynności w ECU? Nie wiem, reset jakiś parametrów?

Może być potrzeba ustawić, że jest nowy filtr.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
 
Toyota Verso 2.0 D-4D 126 km, 2011.
Po rozgrzaniu silnika w trasie dymi - tj przy dynamicznym przyspieszaniu zostawia za sobą białą(szarą, trudno określić) chmurkę (większą niż mniejszą).
EGR wyczyszczony. Teoretycznie wg wskazań komputera diagnostycznego DPF nie wymaga wymiany, a jednak prawie zawsze po rozgrzaniu przez pewien czas dymi. Odłączyliśmy póki co 5 wtrysk ,który w Toyocie podaje paliwo do DPF celem wypalenia i wygląda wstępnie ze nie dymi. Jeszcze potestuje jeszcze 2-3 dni.
Czy ktoś przerabiał temat ?
Czy możliwa jest awaria czujników które sprawdzają poziom wypełnienia DPF przez co komputer inicjuje zbyt często wypalanie ?
A może po prosty 5ty wtrysk leje zamiast rozpylać ?
 
Z tego co wyczytałem w necie to problem jest bardziej złożony niż mniej i nie zawsze da się to rozwiązać.
Ktoś coś? A może to nie DPF ?
Jest pozew przeciwko Toyota, za konstrukcje DPF.

W tej części globu dotyczy Lux/Fortuner/Hiace/Prado z 2.4l & 2.8l Diesel.

Objaw

52ffdfc55170ef876ed792840459e36f.jpg

5fb2a850577d7ecddf8709a2e7d3b636.jpg

Pierwsza naprawa Toyota, nie udana z reszta ... manual wypalacz.

7c87d537232c0fdedc8422f6ffeabd6e.jpg

Druga, prawdopodobnie udana, przekonstruowanie 5 wtryskiwacza w DPF.

AFAIK ten sam DPF jest we wszystkich 4 cyl silnikach Diesel Toaleta od 2.0l od 2010- ergo EU, problem ten sam.

Tylko, że Toyota do niczego się w (EU) nie przyznaje.

Naprawa polega na wymianie DPF na nowej konstrukcji i daniu 10 lat gwarancji na nowy, juz przekonstruowany DPF.

a52b459032d7bca6d8a055a4cf04f535.jpg

Kwestie odszkodowania ustalić sad.





Sent from my Samshit 5G using Tapacrap - proudly sponsored by LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojnik napisał:

Ok.

Jeszcze się pojawia pytanie. Czy po wymianie/regeneracji DPF trzeba wykonać jakieś czynności w ECU? Nie wiem, reset jakiś parametrów?

 

Fiat na układzie wtryskowym i sterowniku BOSCH coś takiego posiada. Po prostu klikasz na "wymiana filtra dpf". Po tym zabiegu wyzeruje się parametr "Przebieg od ostatniej wymiany DPF". Z zamiennikami bym uważał. Na allegro różne śmieci sprzedają. Najlepiej zregenerować stary w profesjonalnej firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to kupić nowy od Toyoty, przynajmniej z technicznego a nie ekonomicznego punktu widzenia;]
Ale Toaleta oszukiwala klientow, I nie widziala problemu, vide jak mu ten do 2019 sprzedadzą, to problem nie zniknie tylko znow sie pojawi za 10-20k km...

Oczywiście, w EU ten problem nie istnieje, bo tam toyota stosując te same czesci, z tej samej fabryki, wyklepane przez tego samego klepacza - nie widzi problemu

A to jest po prostu czyste (kobieta ciężkich obyczajow)-stwo.

Dlatego nie mogę się doczekać jak im sędzia (u mnie na wsi) kieszen porządnie opróżni...


Sent from my Samshit 5G using Tapacrap - proudly sponsored by LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze Toyotę chwaliłeś.
Co się stało? Rabatu nie chcieli dać?:phi:
I dalej za wiele rzeczy xhwale, ja po prostu nie lubie q-stwa, nie zależnie czy to Vee-Dud czy Toaleta.

VeeDud sie nauczyl, tak DSG miały problem, tak naprawimy 8 letnie auto...

Toyota przez lata taka była, ale widocznie 'z duchem czasow'

Nie DFP dziala, nie ten dym nie istnieje...

Boom - kijem po pupci i po kieszeni.

Tak problem istnieje, tak naprawiliśmy, tak dajemy 10 lat gwarancji. Działa.

Sent from my Samshit 5G using Tapacrap - proudly sponsored by LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF podobno nie był mocno zawalony jakieś 30% a po regeneracji ma bdb parametry. Po montażu wprowadzono informacje że jest nowy. Sprawdzony czujnik różnicy ciśnień i rurki. Wszystko sprawne. Jazda z podpiętym komputerem nie wykazuje żadnych błędów czy dziwnych danych. Wg kompa jest igła ,a auto dymi...

Ogólnie to wygląda tak jak pisze OZI.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dla potomnych - problem rozwiązany.

Aktualizacja softu w ECU do wersji 30F14600 (w przypadku Verso) załatwia sprawę. Wykonać to można w serwisie Toyoty lub w serwisie ,który ma tester IT2 z dostępem online do serwerów Toyoty.

 

Była na to akcja serwisowa Toyoty biuletyn EG-0096T-1011.

 

Jeśli więc ktoś będzie miał podobny problem to zacznijcie od aktualizacji softu, zanim wymienicie pół auta...

Edytowane przez chojnik
  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2021 o 20:58, chojnik napisał:

Dla potomnych - problem rozwiązany.

Aktualizacja softu w ECU do wersji 30F14600 (w przypadku Verso) załatwia sprawę. Wykonać to można w serwisie Toyoty lub w serwisie ,który ma tester IT2 z dostępem online do serwerów Toyoty.

 

Była na to akcja serwisowa Toyoty biuletyn EG-0096T-1011.

 

Jeśli więc ktoś będzie miał podobny problem to zacznijcie od aktualizacji softu, zanim wymienicie pół auta...

Mnie już życie dawno nauczyło że Toyoty się serwisuje w Toyocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.