sowik85 Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: A czemu w ogole chcesz sie "pakowac" w taki silnik wolnossacy kupujac nowe auto w chwili obecnej? Ani to pewnie nie bedzie miec osiagow, ani nie bedzie jakos oszczedne? Auto liczę na jakieś 8 lat u siebie, głównie będzie jeździć żona o znikomej kulturze technicznej. Potrzebuję wozu możliwie prostego i odpornego, stąd pomysł na Toyotę z tym silnikiem. Wolnossące są jeszcze u Mazdy ale tam ceny chyba wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 11 minut temu, sowik85 napisał: Jeździłem 1.0 TSI z manualem w VW T-Roc. Do miasta spoko, nie przeczę. Na trasie jadąc solo jeszcze jako-tako, załadowany 3 os + bagaże już troche brakowało mocy pod butem. Silnikiem z 3 cyl jeździłem jeszcze w Focusie Kombi, odczucia jw. W Foce dźwięk silnika co najmniej dziwny. No to kwestia mocy , a nie 3c. T-Roc R będzie ok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 10 minut temu, sdss napisał: No to kwestia mocy , a nie 3c. T-Roc R będzie ok. Tak, to kwestia mocy. A Toyota dla sedana obcięła moc, moment i 1 cylinder vs aktualnie schodzące rozwiązanie. Na razie patrzac na suche dane wszystko na minus, 0-100 km/h w 12 sec wg Autocentrum Nic to, Toyka była jedną z opcji, trzeba będzie chyba poszukać gdzieś indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 25 minutes ago, sowik85 said: Auto liczę na jakieś 8 lat u siebie, głównie będzie jeździć żona o znikomej kulturze technicznej. To tym bardziej bym sie nie przejmowal iloscia cylindrow 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 16 minut temu, sowik85 napisał: Tak, to kwestia mocy. A Toyota dla sedana obcięła moc, moment i 1 cylinder vs aktualnie schodzące rozwiązanie. Na razie patrzac na suche dane wszystko na minus, 0-100 km/h w 12 sec wg Autocentrum Nic to, Toyka była jedną z opcji, trzeba będzie chyba poszukać gdzieś indziej. Corolla 2.0. Kompakt co by się dobrze odpychał to minimum 150KM, a najlepiej 200KM. Dobra opcja to była Octavia 3 2.0 190KM DSG i 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 1 minute ago, sdss said: Corolla 2.0. Kompakt co by się dobrze odpychał to minimum 150KM, a najlepiej 200KM. Dobra opcja to była Octavia 3 2.0 190KM DSG i 4x4. Ale to raczej trzeba budzet podniesc o 50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 18 minut temu, sowik85 napisał: Tak, to kwestia mocy. A Toyota dla sedana obcięła moc, moment i 1 cylinder vs aktualnie schodzące rozwiązanie. Na razie patrzac na suche dane wszystko na minus, 0-100 km/h w 12 sec wg Autocentrum Nic to, Toyka była jedną z opcji, trzeba będzie chyba poszukać gdzieś indziej. Wątpię, żebyś znalazł, gdzie indziej. Już w 2017r. z klasą B/C miałem problem z takimi wymaganiami. Od tego czasu moje rozwiązanie już wycofali więc jest jeszcze gorzej. Raczej będzie trzeba zejść z wymagań albo podnieść budżet do Mazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 29 minut temu, Maciej__ napisał: Ale to raczej trzeba budzet podniesc o 50% O3 miała przyzwoitą cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 29 minutes ago, Citric said: Wątpię, żebyś znalazł, gdzie indziej. Już w 2017r. z klasą B/C miałem problem z takimi wymaganiami. Od tego czasu moje rozwiązanie już wycofali więc jest jeszcze gorzej. Raczej będzie trzeba zejść z wymagań albo podnieść budżet do Mazdy. Albo przestac wydziwiac z silnikiem wolnossacym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 4 minutes ago, sdss said: O3 miała przyzwoitą cenę. Obawiam sie, ze ciezko sie cofnac w czasie zeby ja kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 5 godzin temu, sowik85 napisał: Wrzucę jako ciekawostkę: Dzwoniłem dziś do salonu Toyoty aby zapytać o dostępnośc samochodów z silnikiem 1.6 wolnossącym- dosteponośc jest niezła jeśli by ktoś pytał Aleee... Po wyprzedaniu obecnego stocku, 1.6 znika z oferty w PL. Zastąpi go silnik 1.5, 3 cylindrowy, wolnossący o mocy 125km, więc słabszy niz 1.6 (-7km) ale za to spalający o 0,5l mniej paliwa No i lipa jak dla mnie, 3 cylindrowej Corolli na bank nie kupię, jedyne co zostaje to Hybryda... TSI 110KM było słabe, a 1.6 w corolla było ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 (edytowane) 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Obawiam sie, ze ciezko sie cofnac w czasie zeby ja kupic Zgadza się. Za 100 był mocny pakowany kompakt z 4x4 i AT. Edytowane 5 Stycznia 2021 przez sdss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 12 minut temu, Maciej__ napisał: Albo przestac wydziwiac z silnikiem wolnossacym Nie nazwałbym tego wydziwianiem biorąc pod uwagę mnogie wpadki konstrukcji turbodoładowanych w ich krótkim okresie obecności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 5 godzin temu, Maciej__ napisał: Ja bym sie jednak najpierw przejechal, a dopiero poniej podejmowal decyzje.. W czym Ci to konkretnie przeszkadza, skoro nawet nie wiesz jak to bedzie jezdzic? A jak ma jeździć 3 cylindrowe wolnossące g... Zresztą to 1,6 w Aurisie to paliło jakieś niebotyczne ilości paliwa... bo aby jechać trzeba było kręcić wysoko. Tutaj pewnie będzie to samo. 4 godziny temu, spad napisał: Współczesne 3-cylidrowce w nowych autach, powtarzam w nowych autach a nie słynny diesel w Fabii są w zasadzie wg mnie nie do odróżnienia dla Kowalskiego od 4-cylindrowca. Elastyczność silnika, wyciszenie aut, w zasadzie Kowalski nie rozpozna czym jedzie. Może inaczej, większość Kowalskich ma w pupie ilość cylindrów. Jaja se robisz? 1.0TSI w Rapidzie wydaje dźwięki jak 1,9TDi w Fabii z 2005... No jedynie na wolnych nie ma kleklekle... Jak pierwszy raz w to wsiadłem to myślałem, że to diesel jest... tylko obrotek nie pasował... No i pali nie wiele więcej niż ten 1,9... Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 34 minutes ago, sdss said: Zgadza się. Za 100 był mocny pakowany kompakt z 4x4 i AT. Ale to jakis mocno promocyjny cennik, albo z wyprzedazy rocznika albo jak wchodzil nowy model Octavii... Takich aut rownie dobrze moglo byc max kilka sztuk albo wcale w tej specyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 6 minut temu, Maciej__ napisał: Ale to jakis mocno promocyjny cennik, albo z wyprzedazy rocznika albo jak wchodzil nowy model Octavii... Takich aut rownie dobrze moglo byc max kilka sztuk albo wcale w tej specyfikacji. Cóż, mogło tak być. Nawet bez rabatu dobra cena za taki napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Godzinę temu, krawiec napisał: A jak ma jeździć 3 cylindrowe wolnossące g... Zresztą to 1,6 w Aurisie to paliło jakieś niebotyczne ilości paliwa... bo aby jechać trzeba było kręcić wysoko. Tutaj pewnie będzie to samo. Jaja se robisz? 1.0TSI w Rapidzie wydaje dźwięki jak 1,9TDi w Fabii z 2005... No jedynie na wolnych nie ma kleklekle... Jak pierwszy raz w to wsiadłem to myślałem, że to diesel jest... tylko obrotek nie pasował... No i pali nie wiele więcej niż ten 1,9... Krawiec Jechałem 1.0 TSI w Octavii i nie było niczego co by wskazywało na 3 cylindry i brak mocy. Ten silnik ma 115 KM, 200 nM i rozpędza się do setki w 10 s. Sprzedawca wspominał tylko, że mogę poczuć brak mocy przy pełnym załadowaniu na autostradzie. Ale tak na serio to ile razy w roku lecisz załadowany na full po autostradzie? Kupować silnik bo mi zabraknie na dwie-cztery trasy po 5-10 godzin w roku to trochę kiepskie kryterium. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 12 hours ago, sdss said: Przyjedź się Vagiem z 1.0 TSI 110KM z DSG. mam zamiar mieć taki silnik tylko jeszcze nie wiem czy znajde w budce up/citigo/mii, bo fabia czy polo to juz "spore" autka są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 mam zamiar mieć taki silnik tylko jeszcze nie wiem czy znajde w budce up/citigo/mii, bo fabia czy polo to juz "spore" autka są UP Gti ma chyba ten silnik Da się znaleźć bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 mam zamiar mieć taki silnik tylko jeszcze nie wiem czy znajde w budce up/citigo/mii, bo fabia czy polo to juz "spore" autka są W Up! było GTI z tym silnikiem. Była też odmiana 90-konna na litrowym TSI, więc pewnie to było to samo. I chyba z tym silnikiem było Citigo w wersji Monte Carlo.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 2 godziny temu, spad napisał: W Up! było GTI z tym silnikiem. Była też odmiana 90-konna na litrowym TSI, więc pewnie to było to samo. I chyba z tym silnikiem było Citigo w wersji Monte Carlo. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Bez DSG chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 14 godzin temu, spad napisał: Jechałem 1.0 TSI w Octavii i nie było niczego co by wskazywało na 3 cylindry i brak mocy. Ten silnik ma 115 KM, 200 nM i rozpędza się do setki w 10 s. Sprzedawca wspominał tylko, że mogę poczuć brak mocy przy pełnym załadowaniu na autostradzie. Ale tak na serio to ile razy w roku lecisz załadowany na full po autostradzie? Kupować silnik bo mi zabraknie na dwie-cztery trasy po 5-10 godzin w roku to trochę kiepskie kryterium. A na codzień, przy normnej jeździe podmiejskiej do 110/h pali tak 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 17 godzin temu, sowik85 napisał: Jeździłem 1.0 TSI z manualem w VW T-Roc. Do miasta spoko, nie przeczę. Na trasie jadąc solo jeszcze jako-tako, załadowany 3 os + bagaże już troche brakowało mocy pod butem. Silnikiem z 3 cyl jeździłem jeszcze w Focusie Kombi, odczucia jw. W Foce dźwięk silnika co najmniej dziwny. I co taka Toyota będzie lepsza? Takie 1.0 będzie optymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 A na codzień, przy normnej jeździe podmiejskiej do 110/h pali tak I w zasadzie masz koszty paliwa porównywalne do wolnossaka z lpg. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.