Skocz do zawartości

Chłop może w szoku jest? Właśnie ceny diesli spadły :D


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Vadero napisał:

No cóż, każdy mechanik chciałby teraz tylko klocki zmieniać i filtry, roboczogodzinę przytulic i dziękuję, wszystko co do myślenia odwalamy. Druga strona medalu jest taka, że producenci zadbali odpowiednio, żeby koszty napraw kolejnych generacji samochodów rosły lawinowo... 

 

ja tego filmu tak nie odebrałem. Myślę, że ten gość by chętnie porobił rzeczy ciekawsze, bardziej skomplikowane i wymagające trochę pomyślenia (jak chyba każdy specjalista, który chociaż trochę lubi to co robi ;) ), tylko że za to musi policzyć również konkretną cenę. Za drogie materiały i za swoją pracę. A 90% klientów chce dobrze i tanio

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, wladmar napisał:

 

Oczywiście. Producent powinien dbać o czwartego właściciela, najważnejsze jest, żeby silnik po 300 kkm nie brał oleju, żeby łatwo się gazował i żeby buda po 15 latach nie gniła. Czego chce pierwszy właściciel nie powinno nikogo obchodzić. A jak już kupi nowe auto, to powinien zmieniać olej co 10 kkm, studzić turbinę i założyć pokrowce na fotele, żeby drugi właściciel miał dobrze. 

Ja wychodzę z założenia, że kupując nowe auto, mnie, pierwszemu właścicielowi budy i silnika wystarczy.

Więc zbytnio nie dopieszczam, ale ogólnie dbam - tak dla zasady :ok:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, maro_t said:

 

ja tego filmu tak nie odebrałem. Myślę, że ten gość by chętnie porobił rzeczy ciekawsze, bardziej skomplikowane i wymagające trochę pomyślenia (jak chyba każdy specjalista, który chociaż trochę lubi to co robi ;) ), tylko że za to musi policzyć również konkretną cenę. Za drogie materiały i za swoją pracę. A 90% klientów chce dobrze i tanio

 

To wynika z tego, ze ludzie czesto kupuja auta, ktorych obsluga czy naprawa jest zbyt droga wzgledem zarobkow...

Jak wymiana turbo, DKZ czy wtryskow kosztuje np rownowartosc miesiecznych dochodow to nic dziwnego, ze zaczyna sie szukanie oszczednosci za wszelka cene. 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

U mnie jest co 15 kkm (lub co roku) i nie widzę sensu robić częściej. Zwłaszcza że wychodzi mniej niż rok.

Oczywiście :ok:

U mnie piszą, że wystarczy co 30 kkm 8]

Ale po 15 kkm jest już czarny jak smoła - diesel.

Do tego DPF wypalane wzbogaconą mieszanką.

Więc zmieniam częściej.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

To wynika z tego, ze ludzie czesto kupuja auta, ktorych obsluga czy naprawa jest zbyt droga wzgledem zarobkow...

Jak wymiana turbo, DKZ czy wtryskow kosztuje np rownowartosc miesiecznych dochodow to nic dziwnego, ze zaczyna sie szukanie oszczednosci za wszelka cene. 

 

Obecnie mało jest prostych aut :)

Jakieś najtańsze modele tylko.

Reszta ma już sporo dodatkowego osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, rwIcIk said:

Obecnie mało jest prostych aut :)

Jakieś najtańsze modele tylko.

Reszta ma już sporo dodatkowego osprzętu.

 

Ale nadal sa :ok:

Poza tym Ty mowisz o nowych autach, a ja o uzywkach gdzie spokojnie mozna jeszcze wybierac z mniej kosztownych rozwiazan.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, wladmar napisał:

 

Oczywiście. Producent powinien dbać o czwartego właściciela, najważnejsze jest, żeby silnik po 300 kkm nie brał oleju, żeby łatwo się gazował i żeby buda po 15 latach nie gniła. Czego chce pierwszy właściciel nie powinno nikogo obchodzić. A jak już kupi nowe auto, to powinien zmieniać olej co 10 kkm, studzić turbinę i założyć pokrowce na fotele, żeby drugi właściciel miał dobrze. 

O to powinien dbać producent auta pod naciskiem urzędników unijnych. Wszak trwałe auto jest najbardziej przyjazne środowisku i chroni zasoby planety. To, że będzie (jako nowe) 2 czy 3 razy droższe jest przecież tylko istotne dla pierwszego właściciela ale nikt go do zakupu nie zmusza:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Jest :ok:

 

 

W BMW w instrukcji miałem wymianę co 30 kkm, ale napisane było, że trzeba skrócić do 15 kkm, jeżeli występują ciężkie warunki eksploatacji, takie jak jazda miejska, jazda autostradowa, jazda poniżej 10 km latem i 15 zimą, czyli praktycznie zawsze ;] 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale nadal sa :ok:

Poza tym Ty mowisz o nowych autach, a ja o uzywkach gdzie spokojnie mozna jeszcze wybierac z mniej kosztownych rozwiazan.

No tak spokojnie to już chyba nie.

Tym bardzie jeśli ktoś jeszcze chce i LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

W BMW w instrukcji miałem wymianę co 30 kkm, ale napisane było, że trzeba skrócić do 15 kkm, jeżeli występują ciężkie warunki eksploatacji, takie jak jazda miejska, jazda autostradowa, jazda poniżej 10 km latem i 15 zimą, czyli praktycznie zawsze ;] 

Ale formalnie - przynajmniej u mnie, ASO zaprasza na przeglądy co 30 kkm :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rwIcIk napisał:

Ale formalnie - przynajmniej u mnie, ASO zaprasza na przeglądy co 30 kkm :hehe:

 

 

No bo zakłada (i słusznie), że użytkownik przeczytał instrukcję. To twoje auto i ty masz o niego dbać, zgodnie z wymaganiami producenta. ASO wykonuje zlecone prace i obsługuje gwarancję w imieniu producenta. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To wynika z tego, ze ludzie czesto kupuja auta, ktorych obsluga czy naprawa jest zbyt droga wzgledem zarobkow...

Jak wymiana turbo, DKZ czy wtryskow kosztuje np rownowartosc miesiecznych dochodow to nic dziwnego, ze zaczyna sie szukanie oszczednosci za wszelka cene. 

 

To przede wszystkim nie kwestia dochodu, tylko opłacalności. Mając Astrę wartą 20kpln, wpakować się w naprawę za 10kpln (wymiana wtrysków, pompy, czyszczenie baku, przy okazji rozrząd, pompa wody, ew inne rzeczy co wyjdą po drodze) jest bez sensu finansowo - nieważne czy masz kasę czy nie. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Vadero said:

To przede wszystkim nie kwestia dochodu, tylko opłacalności. Mając Astrę wartą 20kpln, wpakować się w naprawę za 10kpln (wymiana wtrysków, pompy, czyszczenie baku, przy okazji rozrząd, pompa wody, ew inne rzeczy co wyjdą po drodze) jest bez sensu finansowo - nieważne czy masz kasę czy nie. 

 

Ale 10kPLN to 10kPLN, szczegolnie jesli masz zamiar tym autem jeszcze kilka lat pojezdzic...

Lepiej wydac 10kPLN na ubezpieczenie, opony + serwis jakiegos nowego auta za 150-200 kPLN? ;)

Z konta ubedzie tyle samo ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minutes ago, wladmar said:

 

W BMW w instrukcji miałem wymianę co 30 kkm, ale napisane było, że trzeba skrócić do 15 kkm, jeżeli występują ciężkie warunki eksploatacji, takie jak jazda miejska, jazda autostradowa, jazda poniżej 10 km latem i 15 zimą, czyli praktycznie zawsze ;] 

 

We flotach nikt nie patrzy jakie sa warunki i zmienia co 30kkm...

Pozniej te auta sa kupowane z pocalowaniem w reke przy przebiegach 150-200kkm i w zdecydowanej wiekszosci jezdza dalej bez zadnych problemow.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

We flotach nikt nie patrzy jakie sa warunki i zmienia co 30kkm...

Pozniej te auta sa kupowane z pocalowaniem w reke przy przebiegach 150-200kkm i w zdecydowanej wiekszosci jezdza dalej bez zadnych problemow.

 

Zgadza się. Dlatego daleki jestem od przesadnego dbania, na stan auta wpływa przede wszystkim wiek, nastepnie przebieg i dopiero potem "dbanie". Jeżeli robisz tak, jak w instrukcji (nawet zaniedbując pewne zalecenia producenta), to auto bezproblemowo dojedzie do tych 200 kkm. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Vadero napisał:

No cóż, każdy mechanik chciałby teraz tylko klocki zmieniać i filtry, roboczogodzinę przytulic i dziękuję, wszystko co do myślenia odwalamy. Druga strona medalu jest taka, że producenci zadbali odpowiednio, żeby koszty napraw kolejnych generacji samochodów rosły lawinowo... 

Nie naprawiam diesli, jeśli chodzi o sprawy silnikowe i osprzęt, nie posiadam odpowiedniej wiedzy i temat często jest za bardzo złożony. Nie wystarczy wymienić jednej rzeczy i wszystko bedzie ok. Klient jest często bardzo roszczeniowy, potrafi przyjechać z pretensjami, że miesiąc temu robiłem mu amortyzatory z przodu, a po tygodniu zaczęło wyć lożysko z tyłu. Teraz wyobraź sobie takie złożone naprawy przy silniku. Kiedyś na porządku dziennym było robienie UPG, od dawna tego nie robię (conajmniej 4 lata) i fakt, nie chcę się bawić 1,5 dnia, żeby na koniec się okazało, że jednak blok miał mikro pęknięcie. Znam mechaników, którzy to robią, odsyłam do nich, tam auta stoją później tygodniami i ktoś dłubie. 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale 10kPLN to 10kPLN, szczegolnie jesli masz zamiar tym autem jeszcze kilka lat pojezdzic...

Lepiej wydac 10kPLN na ubezpieczenie, opony + serwis jakiegos nowego auta za 150-200 kPLN? ;)

Z konta ubedzie tyle samo ;]

To nie jest to samo. W nowym premium wyłożysz 10 tys zł na serwis, opony, ubezpieczenie i jeździsz w spokoju rok, albo dłużej. W starym tytułowym dieslu wyłożysz 10 tys zł na naprawę np układu wtryskowego i dwumasy, ale nie wiesz, czy za miesiąc, a może za tydzień nie padnie turbo, przekładnia kierownicza, piasta w kole, albo zgnije jakaś wiązka idąca w progu i elektryk będzie 3 dni szukał przyczyny nie za darmo oczywiście. Opony też trzeba będzie kupić do tego dziadka.

Takie właśnie są realia i bardzo nieliczni użytkownicy starszych aut pakują w naprawy grubą kasę używając tylko części oem. Zdecydowana większość woli zrobić tak, by rok wytrzymało, a potem sprzedam auto, a że jeździ dalej 3 lata, to co innego

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minutes ago, kaczorek79 said:

To nie jest to samo. W nowym premium wyłożysz 10 tys zł na serwis, opony, ubezpieczenie i jeździsz w spokoju rok, albo dłużej. W starym tytułowym dieslu wyłożysz 10 tys zł na naprawę np układu wtryskowego i dwumasy, ale nie wiesz, czy za miesiąc, a może za tydzień nie padnie turbo, przekładnia kierownicza, piasta w kole, albo zgnije jakaś wiązka idąca w progu i elektryk będzie 3 dni szukał przyczyny nie za darmo oczywiście. Opony też trzeba będzie kupić do tego dziadka.

Takie właśnie są realia i bardzo nieliczni użytkownicy starszych aut pakują w naprawy grubą kasę używając tylko części oem. Zdecydowana większość woli zrobić tak, by rok wytrzymało, a potem sprzedam auto, a że jeździ dalej 3 lata, to co innego

 

Masz oczywiscie racje, ale z drugiej strony czasem moze byc lepiej dolozyc te 10kPLN do posiadanego auta, niz nowej uzywki...

W ktorej juz na starcie i tak bedziesz musial cos dolozyc :ok:

BTW. 10kPLN to naprawde nietrudno wrzucic w miare nowe auto w ciagu roku, jak sie podsumuje wszystkie wydatki;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, kaczorek79 napisał:

Nie naprawiam diesli, jeśli chodzi o sprawy silnikowe i osprzęt, nie posiadam odpowiedniej wiedzy i temat często jest za bardzo złożony. Nie wystarczy wymienić jednej rzeczy i wszystko bedzie ok. Klient jest często bardzo roszczeniowy, potrafi przyjechać z pretensjami, że miesiąc temu robiłem mu amortyzatory z przodu, a po tygodniu zaczęło wyć lożysko z tyłu. Teraz wyobraź sobie takie złożone naprawy przy silniku. Kiedyś na porządku dziennym było robienie UPG, od dawna tego nie robię (conajmniej 4 lata) i fakt, nie chcę się bawić 1,5 dnia, żeby na koniec się okazało, że jednak blok miał mikro pęknięcie. Znam mechaników, którzy to robią, odsyłam do nich, tam auta stoją później tygodniami i ktoś dłubie. 

No właśnie. Stalismy się bogatym zachodem. Dlatego jak masz auto dojeżdżające do 300kkm to najpewniej kupi je... Ukrainiec. Bo u nich nadal koszty pracy są niskie, więc w logicznych pieniądzach auto można ogarnąć. 

Ja powiem coś niepopularnego, ale mając szanse  dostać za śmieszne pieniądze np. poleasingowego focusa, który ma do wymiany turbo, leje mu się z pompy paliwa, ma do wymiany elementy zawieszenia, poduszkę pod skrzynią i trzeba wymienić oba zderzaki i kto wie co wyjdzie jeszcze po drodze, to jedyna szansa żeby to się spielo to... Kupi co się da używane na allegro, poskładać co się da samemu, a tylko niezbędne rzeczy (rozrząd, uszczelki) zrobić na nowych częściach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Masz oczywiscie racje, ale z drugiej strony czasem moze byc lepiej dolozyc te 10kPLN do posiadanego auta, niz nowej uzywki...

W ktorej juz na starcie i tak bedziesz musial cos dolozyc :ok:

BTW. 10kPLN to naprawde nietrudno wrzucic w miare nowe auto w ciagu roku, jak sie podsumuje wszystkie wydatki;)

No właśnie myślę że się mylisz. Ja uważam że auto zużywa się względnie całościowo - jeśli w Twoim aucie padł układ wtryskowy, to spodziewaj się lada moment padu innych sąsiednich układów (no chyba że pad wynikł z jakiegoś zaniedbania eksploatacyjnego a nie ze zwykłego zużycia). 

Kupując nowszą używkę w dobrym stanie, jeśli nie będziesz miał pecha i hebla nie kupisz, to ogarniesz wymiany eksploatacyjne i po prostu pojeździsz. 

I na sprawa to mierzenie sił na zamiary - masz 20kpln na auto to nie kupujesz BMW, tylko Corse ;)

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Vadero said:

Ja powiem coś niepopularnego, ale mając szanse  dostać za śmieszne pieniądze np. poleasingowego focusa, który ma do wymiany turbo, leje mu się z pompy paliwa, ma do wymiany elementy zawieszenia, poduszkę pod skrzynią i trzeba wymienić oba zderzaki i kto wie co wyjdzie jeszcze po drodze, to jedyna szansa żeby to się spielo to... Kupi co się da używane na allegro, poskładać co się da samemu, a tylko niezbędne rzeczy (rozrząd, uszczelki) zrobić na nowych częściach. 

 

To sie moze spiac jesli ktos ma zaplecze i mozliwosci ogarnac robocizne we wlasna zakresie :ok:

Ewentualnie bedzie pozniej krecil male przebiegi i zwyczajnie awarie nie beda mocno upierdliwe bo sie rozloza w czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś za 30k kupuje jakies pastuca B7 2.0 TDI i jeszcze z DSG to nie dziwne że potem płacz ;) W tej cenie rozsądnym wyjściem było by kupno Elantry ale sąsiady nie bedą zazdrościć.

 

Jak już kto chce prestiż to lepiej sobie kupic jakies BMW z fajnym silnkiem benzynowym - kosztowo pewnie podobnie wyjdzie 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Vadero napisał:

Kupując nowszą używkę w dobrym stanie, jeśli nie będziesz miał pecha i hebla nie kupisz, to ogarniesz wymiany eksploatacyjne i po prostu pojeździsz. 

I na sprawa to mierzenie sił na zamiary - masz 20kpln na auto to nie kupujesz BMW, tylko Corse ;)

To jest chyba meritum tego wszystkiego, że ludzie kupują stare "premiumy" w cenie znacznie nowszej i prostszej Corsy a potem jest problem, typu naprawa ponad 50% wartości auta. Znam takich, że mimo iż jeżdżą sami to wolą "5" niż np nowsze Punto, a jak do tego ktoś np w budżecie 10kzł kupuje auto po wyglądzie to osobiście mnie to śmieszy :).  Natomiast z dieslami widzę, że jednak jest ta zała fama i coraz więcej ludzi woli paliwożerną benzynę niż starego diesla.

Ciekawe co będzie za kilka lat ja praktycznie skończą się proste benzyny a ceny napraw (robocizny) pójdą jeszcze do góry.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To sie moze spiac jesli ktos ma zaplecze i mozliwosci ogarnac robocizne we wlasna zakresie :ok:

Ewentualnie bedzie pozniej krecil male przebiegi i zwyczajnie awarie nie beda mocno upierdliwe bo sie rozloza w czasie.

Tu nie chodzi tylko o robociznę, skoro mechanicy nie chcą /nie znają się na diagnostyce to składanie /diagnoza przez domorosłego mechanika może się różnie skończyć. 

Pamiętam jak kolega regenerował turbinę, bo miało być plug&play to potem jeszcze musiał inne graty robić a i tak skończyło się w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, cesarz napisał:

Jak ktoś za 30k kupuje jakies pastuca B7 2.0 TDI i jeszcze z DSG to nie dziwne że potem płacz ;) W tej cenie rozsądnym wyjściem było by kupno Elantry ale sąsiady nie bedą zazdrościć.

 

Jak już kto chce prestiż to lepiej sobie kupic jakies BMW z fajnym silnkiem benzynowym - kosztowo pewnie podobnie wyjdzie 

 

A jakie to proste silniki benzynowe są w tym BMW ?

Zakładam że nie mówimy o 20letnich autach

 

Valvetronic, dwumasa, bezpośredni wtrysk, turbo, kupa czujników, to wszytko już jest też w benzynach i pomału kończą się czasy prostych benzyn, nawet na rynku używek.

Inna sprawa że wybór jest dużo gorszy.

Wolnossące MPI już nawet Dacia wycofała i zastąpił ją TB, u innych może zostały pojedyncze silniki, raczej nie grzeszące mocą

Marki premium i większe samochody to już niestety TB od kilku lat jest std

 

 

 

 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A jakie to proste silniki benzynowe są w tym BMW ?
Zakładam że nie mówimy o 20letnich autach
 
Valvetronic, dwumasa, bezpośredni wtrysk, turbo, kupa czujników, to wszytko już jest też w benzynach i pomału kończą się czasy prostych benzyn, nawet na rynku używek.
Inna sprawa że wybór jest dużo gorszy.
Wolnossące MPI już nawet Dacia wycofała i zastąpił ją TB, u innych może zostały pojedyncze silniki, raczej nie grzeszące mocą
Marki premium i większe samochody to już niestety TB od kilku lat jest std
 
 
 
 

Ale nie ma sensu demonizowac turbo benzyn...
Czesto to proste sprezarki o stalej geometrii.
Wtryskiwacze tez nie sa tak awaryjne jak w dieslach a DKZ wytrzymuje dluzej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przede wszystkim nie kwestia dochodu, tylko opłacalności. Mając Astrę wartą 20kpln, wpakować się w naprawę za 10kpln (wymiana wtrysków, pompy, czyszczenie baku, przy okazji rozrząd, pompa wody, ew inne rzeczy co wyjdą po drodze) jest bez sensu finansowo - nieważne czy masz kasę czy nie. 
W astra tak. Ale już wpakowanie tej kwoty np v volvo 14letnie v70 jest uzasadnione

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:


Ale nie ma sensu demonizowac turbo benzyn...
Czesto to proste sprezarki o stalej geometrii.
Wtryskiwacze tez nie sa tak awaryjne jak w dieslach a DKZ wytrzymuje dluzej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

To się okaże jak większość będzie miała po 500tys km ;)

Choć w takiej Fabii to niech 300kkm wytrzyma :phi:

 

Pożyjemy zobaczymy, na pewno TB gonią pod względem kosztów napraw diesle ;)

 

Na początku roku przez kilka miesięcy jeździłem Suzuki Baleno z 1.2 benzyną, demonem prędkości to nie było, ale spalanie poniżej 6l spokojnie, a silnik jeszcze stosunkowo mało skomplikowany

Ale to mały piździk, a znajdź SUVa z takim silnikiem

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To się okaże jak większość będzie miała po 500tys km
Choć w takiej Fabii to niech 300kkm wytrzyma :phi:
 
Pożyjemy zobaczymy, na pewno TB gonią pod względem kosztów napraw diesle
 
Na początku roku przez kilka miesięcy jeździłem Suzuki Baleno z 1.2 benzyną, demonem prędkości to nie było, ale spalanie poniżej 6l spokojnie, a silnik jeszcze stosunkowo mało skomplikowany
Ale to mały piździk, a znajdź SUVa z takim silnikiem
 

W SUVach w EU to chyba jedynie Mazda iToyota zostala z 2,0 i 2,5 noPB.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Maciej__ napisał:

W SUVach w EU to chyba jedynie Mazda iToyota zostala z 2,0 i 2,5 noPB.

 

Przy czym silnik Mazdy wcale a wcale nie jest prosty, jeste bardziej skomplikowany, niż typowa TB. Podejrzewam, że mało który mechanik w ogóle będzie chciał to robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, wladmar said:

 

Przy czym silnik Mazdy wcale a wcale nie jest prosty, jeste bardziej skomplikowany, niż typowa TB. Podejrzewam, że mało który mechanik w ogóle będzie chciał to robić. 

 

A co tam takiego skomplikowanego poza wtryskiem bezposrednim? 8] 

Dodatkowo rozrzad na lancuchu, wiec tak naprawde obsluga ogranicza sie glownie do wymiany plynow, filtrow i swiec co 120kkm.

Co wiecej nie slychac tez nic o problemach z nagarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A co tam takiego skomplikowanego poza wtryskiem bezposrednim? 8] 

Dodatkowo rozrzad na lancuchu, wiec tak naprawde obsluga ogranicza sie glownie do wymiany plynow, filtrow i swiec co 120kkm.

Co wiecej nie slychac tez nic o problemach z nagarem.

 

Skyactiv-X ze sprężarką mechaniczną. Kto to wie co będzie, jak zaczną się problemy z kompresją (a jest tam bardzo wysoka jak benzynę) czy z pompą paliwa (też nietypową, też jak na benzyniaka bardzo wysokie ciśnienie). No i sam kompresor. Nie sądzę, by po 300 kkm dało się to łatwo naprawić w byle warsztacie. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

Ciekawe co będzie za kilka lat ja praktycznie skończą się proste benzyny a ceny napraw (robocizny) pójdą jeszcze do góry.

 

 

Będzie jak na Kubie. Będziemy naprawiać stare auta.

Może nie w takim stopniu jak u nich, ale myślę, że za 5-7 lat już tak dużo starych, prostych aut nie będzie szło pod prasę jak dzisiaj.

Pierwszym zwiastunem takiego trendu są ceny. Wiele modeli w wieku 10-20 lat jest droższe z silnikiem benzynowym. W grupie VAG najdroższym benzyniakiem jest 1.6MPI a najtańszym wczesne 1,2 i 1,4 TSI. W większych też ludzie uciekają od 1,8 i 2,0TSI z powodu zużywania oleju. 2.0TDI obrosło taką złą opinią, że nie trzeba opowiadać.

 

 

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

 

 

Będzie jak na Kubie. Będziemy naprawiać stare auta.

Może nie w takim stopniu jak u nich, ale myślę, że za 5-7 lat już tak dużo starych, prostych aut nie będzie szło pod prasę jak dzisiaj.

 

Nie będziemy, po prostu ludzie zaczną kupować auta nowsze lub nowe niższej klasy

Np ja zamiast jeździć 14letnim X3 kupię nowa lub prawie nową vitare czy dustera 

i też zawiezie dzieciaki do szkoły ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, Koonrad said:

 

Nie będziemy, po prostu ludzie zaczną kupować auta nowsze lub nowe niższej klasy

Np ja zamiast jeździć 14letnim X3 kupię nowa lub prawie nową vitare czy dustera 

i też zawiezie dzieciaki do szkoły ;)

 

 

To juz jest widoczne w "duzych" miastach, gdzie ludzie zarabiaja lepiej a uslugi sa drogie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,  a weźmy mój przykład pod lupę, aktualnie jeżdżę audi a4 z 2003r czyli już prawie 18 lat ma z 1.9 tdi, auto nie jest w idealnym stanie, ale to głównie lakierniczo,  ale mechanicznie jest utrzymane w takim stanowcze przeglądy przechodzi normalnie i nie boje się nim jechać w trasę. Na wiosnę chciałem zmienić auto ( przez covid temat przełożony na później)  do wydania 30 tys i jakie auto kupić - potrzebne kombi. 1. Citroen C5 z 2.0 hdi z 2012 roku - ropę kupuję 1 zł taniej. 2. Opel Astra 2013 z 1.4 turbo i zagazowac, ale w 1.4 jak i w dieslu mogą paść wtryskiwacze turbo dwumasa. Więc nie zawsze nowsze i z benzyną turbo wychodzi taniej itp.. Więc wychodzi że trzeba kupić starsze auto.. Np Citroen c5 z 2009r z 2.0 benzyną i zagazowac.. Więc nie zawsze diesel taki zły i nie zawsze nowsze znaczy lepiej..  Taki mój przykład z życia wzięte 🙂

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ghost2255 napisał:

 

 

Będzie jak na Kubie. Będziemy naprawiać stare auta.

Może nie w takim stopniu jak u nich, ale myślę, że za 5-7 lat już tak dużo starych, prostych aut nie będzie szło pod prasę jak dzisiaj.

Pierwszym zwiastunem takiego trendu są ceny. Wiele modeli w wieku 10-20 lat jest droższe z silnikiem benzynowym. W grupie VAG najdroższym benzyniakiem jest 1.6MPI a najtańszym wczesne 1,2 i 1,4 TSI. W większych też ludzie uciekają od 1,8 i 2,0TSI z powodu zużywania oleju. 2.0TDI obrosło taką złą opinią, że nie trzeba opowiadać.

 

 

Ja z tego co widzę i słyszę po znajomych to trend jest odwrotny. Ludzie boja się kosztów i wolą kupić tańszą ale Nową Dacię niż leciwe Audi. IMHO za te kilka lat średnia aut będzie znacznie mniejsza niż obecnie. Sam zresztą miałem dość non stop dokładania do 14letniego auta i zmieniłem na nowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sherif napisał:

Ja z tego co widzę i słyszę po znajomych to trend jest odwrotny. Ludzie boja się kosztów i wolą kupić tańszą ale Nową Dacię niż leciwe Audi. IMHO za te kilka lat średnia aut będzie znacznie mniejsza niż obecnie. Sam zresztą miałem dość non stop dokładania do 14letniego auta i zmieniłem na nowe.

Dokładnie tak - mamy coraz więcej hajsu, coraz mniej czasu, a ceny wszystkiego rosną i rosną. Dostanie się do mechanika trwa wieczność, nikt nie ma czasu się w to bawić, kiedy za np 700zł miesięcznie możesz mieć nowe auto w jakimś abonamencie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał:

Ludzie boja się kosztów i wolą kupić tańszą ale Nową Dacię niż leciwe Audi. IMHO za te kilka lat średnia aut będzie znacznie mniejsza niż obecnie. Sam zresztą miałem dość non stop dokładania do 14letniego auta i zmieniłem na nowe.

 

Poczekajmy, aż w salonach będą głownie elektryki.

Taka Dacia AD 2019 z MPI pod maską będzie trzymała cenę. Podobnie jak inne prostsze konstrukcje pozwalające na tanią i bezproblemową jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2020 o 22:50, Cendra napisał:

Jak dizelek to tylko nowy, wtedy to sympatyczne źródło napędu do poruszania się daily.

1.6 TDI Skoda Octavia, spalanie na trasie dziś 4,4 l/100 km. Bez pośpiechu, przepisowa jazda.

Tyle to ja mam w 1.4 tsi 125, a w marcu 5.5 w 2.0 184 4matic  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem o tym więc pozwolę sobie siebie zacytowac:

To jest kwestia podejścia. Kupujesz nowe auto (często na ktedyt) cieszysz się z bezawaryjnosci i gwarancji przez pierwsze 3 lata. Z roku na rok wartość auta spada. Potem ryzyko awarii wzrasta więc albo znowu kredyt i wymiana na nowe albo dokładnie (im nowsze auto tym naprawy drozsze).

Przy używanym nastoletnim klasy D nie podatny na korozję gdzie materiały wykończenia są trwałe odpada kwestia utraty wartości. One już tańsze nie będą jeśli są utrzymywane w dobrej kondycji. Więc kasę od czasu do czasu ladujesz w większe lub mniejsze naprawy. A jazda takim v70 d5 6MT (wartości rynkowej 15kpln i dokładnie co rok np 5kpln ) daje naprawdę dużo więcej frajdy niż np dacia Sandero - bo to porównywalny budżet w perspektywie 5lat.

Ta 2 opcja (używany klasy D) ma rację bytu tylko jeśli lubisz to auto, nie rdzewieje i ma stosunkowo prosta i rozpoznana poza ASO technikę oraz Masz 2 auto pod domem w razie W.




Wysłane z tel.




Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.