Skocz do zawartości

1.2 Pure Tech 110 KM padła pompa wody


Rudobrody

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.03.2022 o 13:58, Rado_ napisał:

Pewnie loteria i tez to co poszkodowani napiszą w necie, to jakiś znikomy procent wszystkich awarii. THP tez dużo się sprzedało przez lata, a o problemach jak poczytasz to pewnie mała garstka się wypowiedziala w Internecie. Nie mniej, jak wiesz, że występują poważne problemy, to lepiej to omijać.  

 

Z praktyki warsztatowej nie jest dobrze i tyle. Jak pytam co kupić to diesla, benzyny w porównaniu to problem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Teraz, Rudobrody napisał:

No to wskoczył nowy silnik. Pod koniec życia poprzedniego silnika zużycie oleju wynosiło litr na 120-150 km.

Faza docierania obecnego silnika. Jeszcze 1000 km i pierwsza wymiana oleju. 2000 już zrobił zużycie oleju 0.  ;)

 

ile to ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rudobrody napisał:

Za dużo. :) Gwarancja na silnik wystartowała od nowa czyli kolejne dwa lata. całkowity 17 około 5 "dołożył" Citroen Polska.

 

No to się NIE na dokładali ....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jedrocha napisał:

 

No to się NIE na dokładali ....

Niestety przy takim spożyciu oleju wyjazd gdzieś dalej nie wchodził w grę bez 5 litrów oleju w bagażniku i postojów co 200 km...

Jeśli ktoś ma czas kopać się z koniem wyciągnie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Trzeba przyznac, ze maja tupet :hehe:

 

https://francuskie.pl/awarie-silnika-1-2-puretech-luszczacy-sie-pasek-rozrzadu-oficjalne-stanowisko-producenta-stellantis/

 

"W odniesieniu do kwestii łuszczącego się paska rozrządu zwracamy uwagę, że problem ten najczęściej jest wynikiem niewłaściwej, niezgodnej z zaleceniami producenta, eksploatacji pojazdu oraz jego serwisowania, co prowadzi do zwiększonej awaryjności pojazdu. Prawidłowe przeprowadzanie procesu serwisowania pojazdu oraz użytkowania go zgodnie z instrukcją obsługi jest kluczowe dla prawidłowego działania pojazdu oraz zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii silnika."

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Maciej__ napisał:

Trzeba przyznac, ze maja tupet :hehe:

 

https://francuskie.pl/awarie-silnika-1-2-puretech-luszczacy-sie-pasek-rozrzadu-oficjalne-stanowisko-producenta-stellantis/

 

"W odniesieniu do kwestii łuszczącego się paska rozrządu zwracamy uwagę, że problem ten najczęściej jest wynikiem niewłaściwej, niezgodnej z zaleceniami producenta, eksploatacji pojazdu oraz jego serwisowania, co prowadzi do zwiększonej awaryjności pojazdu. Prawidłowe przeprowadzanie procesu serwisowania pojazdu oraz użytkowania go zgodnie z instrukcją obsługi jest kluczowe dla prawidłowego działania pojazdu oraz zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii silnika."

Najlepiej nie jeździć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rudobrody napisał:

Najlepiej nie jeździć. :)

 

Teraz, Maciej__ napisał:

 

To samo pomyslalem ;]

 

 

Najlepiej w ogóle nie kupować, nie będzie powodów do napraw gwarancyjnych i innych reklamacji :)

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Konrad` napisał:

 

No i dobrze, PSA tez powinno taki dostać !

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, iwik napisał:

Dlaczego?! Przecież wszystkie usterki są winą użytkowników, bo nie trzymają się zaleceń producenta.

:)

Problem w tym, że te usterki są właśnie wynikiem TRZYMANIA się zaleceń producenta, tj. robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jedrocha napisał:

robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło....

Kolega mi opowiadał, że do jego warsztatu przyjechał znajomy, 308ką z 1.2 130KM, w którym ASO chciało po tygodniowej walce już wymieniać silnik (przebieg 60kkm, ale oczywiście po gwarancji już - rocznik 2016 chyba), bo nierówno pracował, brak mocy itp. Okazało się, że kompresja na wszystkich cylindrach książkowa, a uszkodzona była tylko świeca. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jedrocha napisał:

:)

Problem w tym, że te usterki są właśnie wynikiem TRZYMANIA się zaleceń producenta, tj. robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło....

Skrócenie interwału wymiany oleju i filtrów o połowę też nie daje pozytywnych rezultatów jeśli chodzi o trwałość paska. Należałoby chyba wymieniać olej i filtry co  8-10 tys. km a i tak nie ma gwarancji, że paska szlag nie trafi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, jedrocha said:

:)

Problem w tym, że te usterki są właśnie wynikiem TRZYMANIA się zaleceń producenta, tj. robienie serwisów olejowych w ASO tak jak PSA zaleciło....

 

Dosc szybko skrocili interwal olejowy do 15kkm i chyba wielkiej poprawy to nie przynioslo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał:

Kolega mi opowiadał, że do jego warsztatu przyjechał znajomy, 308ką z 1.2 130KM, w którym ASO chciało po tygodniowej walce już wymieniać silnik (przebieg 60kkm, ale oczywiście po gwarancji już - rocznik 2016 chyba), bo nierówno pracował, brak mocy itp. Okazało się, że kompresja na wszystkich cylindrach książkowa, a uszkodzona była tylko świeca. :hehe:

 

a jak się to ma do brania oleju 1 litr na 100 km ?? nie piszemy o skrajnych przypadka głupoty, tylko o realnej awaryjności silników PT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Dosc szybko skrocili interwal olejowy do 15kkm i chyba wielkiej poprawy to nie przynioslo.

 

Nie napisałem jaki to interwał, tylko że zalecany przez PSA i stosowany w ASO :)

Bo nie zalecili wymiany paska i oleju 1x w miesiącu  !!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jedrocha napisał:

a jak się to ma do brania oleju 1 litr na 100 km

Nijak, po prostu podaję przykład profesjonalizmu ASO Peugeot.

Silnik jest wtopą bezdyskuzyjnie, podobnie jak 1.8tsi od VW, który też palił podobne ilości oleju. I ZTCW VW też nigdy oficjalnie nie uznał, że silniki miały wadę konstrukcyjną, choć z czasem wprowadził poprawione tłoki i pierścienie, które usunęły problem. Ale użytkownicy, którzy mieli niefart wystąpienia wady po gwarancji oczywiście musieli robić generalkę na własny koszt.

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, iwik said:

Silnik jest wtopą bezdyskuzyjnie, podobnie jak 1.8tsi od VW, który też palił podobne ilości oleju. I ZTCW VW też nigdy oficjalnie nie uznał, że silniki miały wadę konstrukcyjną, choć z czasem wprowadził poprawione tłoki i pierścienie, które usunęły problem.

 

To jest wlasnie problem PSA, podobnie jak z THP pudruja syfa i wciskaja to samo przez XX lat...

VW dosc szybko ogarnal temat TSI i obecnie sa to jedne z najlpeszych turbobenzyn na rynku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

To jest wlasnie problem PSA, podobnie jak z THP pudruja syfa i wciskaja to samo przez XX lat...

Robią w tym czasie rzecz jeszcze gorszą. Pudrując syfa reklamują go jako poprawioną jednostkę pozbawioną błędów i wad poprzednika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To jest wlasnie problem PSA, podobnie jak z THP pudruja syfa i wciskaja to samo przez XX lat...

VW dosc szybko ogarnal temat TSI i obecnie sa to jedne z najlpeszych turbobenzyn na rynku.

 

Trzeba przyznać że raz jeden (słownie 1x) PSA przyznało się do błędu - przy silniku HPi (C5I, P406) :) wycofując go z rynku definitywnie po 3 latach oferowania, ale bez słowa...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, Rudobrody napisał:

Robią w tym czasie rzecz jeszcze gorszą. Pudrując syfa reklamują go jako poprawioną jednostkę pozbawioną błędów i wad poprzednika.

Jak sobie pomyśle, że ktos nieświadomy kupił mojego THP, zrobionego po kolizji to, szczerze mi żal ludzia 😆

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.