Skocz do zawartości

1.2 Pure Tech 110 KM padła pompa wody


Rudobrody

Rekomendowane odpowiedzi

38 minutes ago, Rudobrody said:

No i nowy kwiatek. Po wszystkich perypetiach silnik zaczął siorbać olej. Na razie siorbie umiarkowanie aczkolwiek już sporo bo 0.5l na 3000 km. Na przeglądzie wyszło, że siorbią cylindry 1 i 3. Świece są lekko okopcone. Serwis stwierdził zużycie silnika i zaproponował jego wymianę. Silnik jak i cały samochód ma obecnie 120 000 km. To a propos trwałości silników 1.2 PureTech.

 

Pewnie sie troche przegrzal jak wczesniej padla pompa wody i pierscienie dostaly po dupie 😕

Z ciekawosci, jak koszt takiej wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Rudobrody said:

Ekologia. A wszystko przez to, że jakiś dureń wymyślił żeby zanurzyć pasek rozrządu w oleju...

 

Za chwile ma byc nowa generacja tego 1,2 PT ale juz z lancuszkiem.

Ciekawe czy ogarna, czy bedzie taki sam kibel jak we wczesniejszych THP ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciej__ napisał:

Pewnie sie troche przegrzal jak wczesniej padla pompa wody i pierscienie dostaly po dupie 😕

Z ciekawosci, jak koszt takiej wymiany?

Raczej dostały po dupie jak pasek się wystrzępił i przytkał kanały olejowe.

Koszt się dowiem jak pojadę go odebrać. Ale jak sądzę około połowy wartości samochodu albo i więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Rudobrody said:

Raczej dostały po dupie jak pasek się wystrzępił i przytkał kanały olejowe.

Koszt się dowiem jak pojadę go odebrać. Ale jak sądzę około połowy wartości samochodu albo i więcej...

 

Ale to zdecydowales sie na wymiane? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Rudobrody napisał:

Mają przedstawić wycenę. Z ciekawości warto zobaczyć co zaoferują i czy można oczekiwać od nich partycypacji w kosztach...

Jeśli chodzi o partycypację w kosztach,  tzw.  gest handlowy,  to:

1. Auto musi być w PL bazie;

2. Musi być regularnie serwisowane, potwierdzenia;

3. Każda podanie zpatrywane jest indywidualnie.

Ważne żeby to było przed końcem 5 lat od daty początku gwarancji, bo za taki okres PSA bierze odpowiedzialność!!! 

 

Jeśli zaakceptują Twoją argumentacja,  a tu jest szansa,  patrz poprzednie problemy, to części ich koszt,  Twoje to koszt wymiany. 

Edytowane przez jedrocha
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, jedrocha said:

Jeśli chodzi o partycypację w kosztach,  tzw.  gest handlowy,  to:

1. Auto musi być w PL bazie;

2. Musi być regularnie serwisowane, potwierdzenia;

3. Każda podanie zpatrywane jest indywidualnie.

Ważne żeby to było przed końcem 5 lat od daty początku gwarancji, bo za taki okres PSA bierze odpowiedzialność!!! 

 

Jeśli zaakceptują Twoją argumentacja,  a tu jest szansa,  patrz poprzednie problemy, to części ich koszt,  Twoje to koszt wymiany. 

 

Dlatego jak w C3 od razu bralem przedluzona gwarancje na 5 lat i planuje sprzedac przed koncem ;]

Szczegolnie, ze koszt tego przedluzenia byl smieszny 850PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jedrocha napisał:

Jeśli chodzi o partycypację w kosztach,  tzw.  gest handlowy,  to:

1. Auto musi być w PL bazie;

2. Musi być regularnie serwisowane, potwierdzenia;

3. Każda podanie zpatrywane jest indywidualnie.

Ważne żeby to było przed końcem 5 lat od daty początku gwarancji, bo za taki okres PSA bierze odpowiedzialność!!! 

 

Jeśli zaakceptują Twoją argumentacja,  a tu jest szansa,  patrz poprzednie problemy, to części ich koszt,  Twoje to koszt wymiany. 

Wszystkie punkty samochód spełnia. Regularność przeglądów i skrócony interwał wymiany oleju. Problemy zaczęły się tak naprawdę dopiero od pompy wody i później złuszczonego paska.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rudobrody napisał:

Wszystkie punkty samochód spełnia. Regularność przeglądów i skrócony interwał wymiany oleju. Problemy zaczęły się tak naprawdę dopiero od pompy wody i później złuszczonego paska.

No to walcz !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rudobrody napisał:

Zwłaszcza, że były u nich brane kolejne auta po tym i były wcześniej... To importer Citroen Polska czy już dealer o tym decyduje ?

Importer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Rudobrody said:

Za 2 tysiące kolejna wizyta żeby potwierdzić zużycie. Będzie wniosek o partycypacje w kosztach wymiany silnika. Olej spalany jest w cylindrach 1 i 3 bo na nich widać okopcone świece.

 

A podali jakos przyblizony koszt? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 19:33, Maciej__ napisał:

 

I jak tam sytuacja?

Pewnie nie będą chcieli partycypować. Temat przerabiałem w roku 2018 przez Athlon. 

Auto regularnie serwisowane w ASO na Połczyńskiej. 

Finalnie skończyło tym, że laweta zabrała sw do ASO na Połczyńską a odbierałem już z jakiegoś dziwnego warsztatu na Woli. 

Z tego co twierdził nasz opiekun z Athlona, peugeot nie chciał partycypować w kosztach w żadnej formie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie będą chcieli partycypować. Temat przerabiałem w roku 2018 przez Athlon. 
Auto regularnie serwisowane w ASO na Połczyńskiej. 
Finalnie skończyło tym, że laweta zabrała sw do ASO na Połczyńską a odbierałem już z jakiegoś dziwnego warsztatu na Woli. 
Z tego co twierdził nasz opiekun z Athlona, peugeot nie chciał partycypować w kosztach w żadnej formie.  
W 2018 było chyba jeszcze przed akcją serwisowa na te paski...
Teraz mogą być bardziej skłonni do partycypacji bo oficjalnie się przyznali, że dali ciała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2021 o 21:44, Maciej__ napisał:

W 2018 było chyba jeszcze przed akcją serwisowa na te paski...
Teraz mogą być bardziej skłonni do partycypacji bo oficjalnie się przyznali, że dali ciała.

Przy obecnej sytuacji branży motoryzacyjnej bardzo optymistyczny scenariusz 😆😉

Edytowane przez Konrad`
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Konrad` said:

Przy obecnej sytuacji branży motoryzacyjnej bardzo optymistyczne scenariusz 😆😉

 

Raczej mialem na mysli, ze jak klient pojdzie do sadu to po akcji serwisowej ma jednak wieksze szanse cos ugrac ;)

W zwiazku z tym moga byc sklonni sie dolozyc i zalatwic sprawe polubownie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
On 12/9/2021 at 10:23 AM, Rudobrody said:

Za 2 tysiące kolejna wizyta żeby potwierdzić zużycie. Będzie wniosek o partycypacje w kosztach wymiany silnika. Olej spalany jest w cylindrach 1 i 3 bo na nich widać okopcone świece.

 

I jak tam sie sytuacja rozwinela w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 31.01.2022 o 11:23, Maciej__ napisał:

 

I jak tam sie sytuacja rozwinela w tym temacie?

Sytuacja jest taka, że Citroen Polska łaskawie po interwencji serwisu zgodził się partycypować w 40% kosztów zakupu silnika. Reszta to jest 60% wartości silnika i koszty przełożenia zostają po stronie klienta. Koszt całkowity operacji około 17 000 PLN

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rudobrody napisał:

Sytuacja jest taka, że Citroen Polska łaskawie po interwencji serwisu zgodził się partycypować w 40% kosztów zakupu silnika. Reszta to jest 60% wartości silnika i koszty przełożenia zostają po stronie klienta. Koszt całkowity operacji około 17 000 PLN

 

Rozumiem, że odpowiedziałeś im "po ukraińsku" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jedrocha napisał:

 

Rozumiem, że odpowiedziałeś im "po ukraińsku" ??

Ciężko jeździć samochodem bez silnika. A konkretnie z silnikiem, który wpierdala 1l oleju na 1000 km. Czekam na razie na szczegóły wyliczenia jakie ma ASO na wymianę tego silnika i będziemy pisać bezpośrednio do Citroen Polska. Zwłaszcza, że w użytkowaniu są obecnie inne auta tej marki w firmie. Silnik tak czy siak wykazuje oznaki ponadnormatywnego zużycia. Szczelność na 1 cylindrze około  50% na drugim 70% na 3 poniżej 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Rudobrody said:

Sytuacja jest taka, że Citroen Polska łaskawie po interwencji serwisu zgodził się partycypować w 40% kosztów zakupu silnika. Reszta to jest 60% wartości silnika i koszty przełożenia zostają po stronie klienta. Koszt całkowity operacji około 17 000 PLN

 

No to faktycznie oferta nie do odrzucenia 😕 Szukacie uzywki czy bedziecie sie z nimi dalej kopac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No to faktycznie oferta nie do odrzucenia 😕 Szukacie uzywki czy bedziecie sie z nimi dalej kopac?

Używka może być w takim samym stanie jak ten co jest w samochodzie. Pozostaje nowy "słupek", który powiedzmy, że na wolnym rynku istnieje i jest dostępny w cenie 5000 i pozostaje przekładka gratów. Jedyna zaleta przekładki w ASO to gwarancja na silnik od początku. A to jest najsłabszy element tego samochodu.

 

Edytowane przez Rudobrody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Rudobrody said:

Używka może być w takim samym stanie jak ten co jest w samochodzie. Pozostaje nowy "słupek", który powiedzmy, że na wolnym rynku istnieje i jest dostępny w cenie 5000 i pozostaje przekładka gratów. Jedyna zaleta przekładki w ASO to gwarancja na silnik od początku.

 

 

Jesli faktycznie operacja w ASO skonczy sie na ok 10KPLN i auto ma zostac na dluzej, to chyba lepsze niz slupek za 5-ke i robota we wlasnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Rudobrody napisał:

Ciężko jeździć samochodem bez silnika. A konkretnie z silnikiem, który wpierdala 1l oleju na 1000 km. Czekam na razie na szczegóły wyliczenia jakie ma ASO na wymianę tego silnika i będziemy pisać bezpośrednio do Citroen Polska. Zwłaszcza, że w użytkowaniu są obecnie inne auta tej marki w firmie. Silnik tak czy siak wykazuje oznaki ponadnormatywnego zużycia. Szczelność na 1 cylindrze około  50% na drugim 70% na 3 poniżej 50%.

 

Wiem że boli, niemniej oficjalne dopuszczalne normy zużycia oleju od lat podawane we wszystkich materiałach PSA to 1 litr na 1000 km !

Myślę, że więcej możesz ugrać biorąc niezależnego rzeczoznawcę z PZMot i z tą opinią grozić sądem Importerowi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jedrocha napisał:

Wiem że boli, niemniej oficjalne dopuszczalne normy zużycia oleju od lat podawane we wszystkich materiałach PSA to 1 litr na 1000 km !

Z tym, że ono rośnie. i podejrzewam, że niebawem dojdzie do 1.5 lub 2l na 1000 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rudobrody napisał:

Z tym, że ono rośnie. i podejrzewam, że niebawem dojdzie do 1.5 lub 2l na 1000 km...

 

Kwestia udowadniania ... nie jest ani prosta ani oczywista ... dlatego z papierami z ASO do rzeczoznawcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jedrocha napisał:

 

Kwestia udowadniania ... nie jest ani prosta ani oczywista ... dlatego z papierami z ASO do rzeczoznawcy...

Został "zlitrażowany". Wg ASO i Citroen Polska silnik jest do wymiany. Pozostaje kwestia kosztów. Tutaj strona Importera wątpliwości nie zgłasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rudobrody napisał:

Został "zlitrażowany". Wg ASO i Citroen Polska silnik jest do wymiany. Pozostaje kwestia kosztów. Tutaj strona Importera wątpliwości nie zgłasza.

 

OK

Ile czasu minęło od początku gwarancji, do zgłoszenia problemu i do uznania zasadności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jedrocha napisał:

 

OK

Ile czasu minęło od początku gwarancji, do zgłoszenia problemu i do uznania zasadności ?

Od początku gwarancji miną 4 lata w czerwcu. Pierwsze problemy zaczęły się przy przebiegu 115 000 km po 3 latach. przy 98 000 km był płukany silnik ze względu na złuszczony pasek na koszt producenta. Obecnie ma 128 000 km przebiegu i silnik jest złomem. Do "litrażowania" szybko doszło przegląd w grudniu "litrażowanie" 2 tygodnie temu.

Edytowane przez Rudobrody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rudobrody napisał:

Od początku gwarancji miną 4 lata w czerwcu. Pierwsze problemy zaczęły się przy przebiegu 115 000 km po 3 latach. przy 98 000 km był płukany silnik ze względu na złuszczony pasek na koszt producenta. Obecnie ma 128 000 km przebiegu i silnik jest złomem. Do "litrażowania" szybko doszło przegląd w grudniu "litrażowanie" 2 tygodnie temu.

 

Możesz walczyć (jak już wspominałem na początku tego tematu) o tzw. gest handlowy, graty z PSA, Twoim kosztem do zapłaty jest ich wymiana.

Odpowiedzialność PSA jest do 5 lat od początku gwarancji.

Każdy przypadek rozpatrywany indywidualnie. Dużą siłą argumentów są udokumentowane wizyty serwisowe w ASO, przeglądy, naprawy, weryfikacje.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jedrocha napisał:

 

Możesz walczyć (jak już wspominałem na początku tego tematu) o tzw. gest handlowy, graty z PSA, Twoim kosztem do zapłaty jest ich wymiana.

Odpowiedzialność PSA jest do 5 lat od początku gwarancji.

Każdy przypadek rozpatrywany indywidualnie. Dużą siłą argumentów są udokumentowane wizyty serwisowe w ASO, przeglądy, naprawy, weryfikacje.

Wszystkie są udokumentowane. Przeglądy w terminie. Na dodatek zmniejszony interwał przeglądów do 15 000 od początku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rudobrody napisał:

Citroen Polska łaskawie po interwencji serwisu zgodził się partycypować w 40% kosztów zakupu silnika.

Czyli zgodził się, że nie przytnie na tej operacji 80% marży na cześciach, tylko 20, a za rbg serwisu ASO nie wezmą 250zł, tylko 150. Łaskawy Pan!

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest taka, że Citroen Polska łaskawie po interwencji serwisu zgodził się partycypować w 40% kosztów zakupu silnika. Reszta to jest 60% wartości silnika i koszty przełożenia zostają po stronie klienta. Koszt całkowity operacji około 17 000 PLN
Zajefajnie, PSA będę omijał z daleka. Współczuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rado_ napisał:
W dniu 8.03.2022 o 10:36, Rudobrody napisał:
Sytuacja jest taka, że Citroen Polska łaskawie po interwencji serwisu zgodził się partycypować w 40% kosztów zakupu silnika. Reszta to jest 60% wartości silnika i koszty przełożenia zostają po stronie klienta. Koszt całkowity operacji około 17 000 PLN

Zajefajnie, PSA będę omijał z daleka. Współczuję.

 

😊😁😂😃 nie Ty jeden  :)

Nawet tacy ortodoksyjni maniacy PSA jak ja, już to robią.

Aktualnie, po rezygnacji marki z Hydro i z MiniVANów nie mają już w ofercie nic godnego zainteresowania. 

Obecne modele przypominają każdą inną markę, zwłaszcza dalekowschodnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
nie Ty jeden 
Nawet tacy ortodoksyjni maniacy PSA jak ja, już to robią.
Aktualnie, po rezygnacji marki z Hydro i z MiniVANów nie mają już w ofercie nic godnego zainteresowania. 
Obecne modele przypominają każdą inną markę, zwłaszcza dalekowschodnie
Nie powiem, Pugi są fajne ale..silniki do dupy, multimedia do dupy..dziękuję, prędzej znowu kupię Fiata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2022 o 19:03, Rado_ napisał:

Nie powiem, Pugi są fajne ale..silniki do dupy, multimedia do dupy

Kiedyś jeszcze przynajmniej miały sensowne ceny. A teraz nie dość, że g...o opakowane w ładny papierek (bo urody nie można im odmówić) to cena jak za 'premium'. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał:

Kiedyś jeszcze przynajmniej miały sensowne ceny. A teraz nie dość, że g...o opakowane w ładny papierek (bo urody nie można im odmówić) to cena jak za 'premium'. 

Ciemny lud to kupi, co widać po wynikach sprzedaży w zachodniej Europie. Ale jak kupujesz auto na kilka lat, to nie wnikasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Rado_ said:

Ciemny lud to kupi, co widać po wynikach sprzedaży w zachodniej Europie. Ale jak kupujesz auto na kilka lat, to nie wnikasz.

 

Tych 1,2 Puretech jezdza juz pewnie miliony, przeciez to podstawowy silnik w Oplu, Pugu, Citroenie i to montowany od dobrych 10 lat.

Mimo wszystko nie ma az tak zlej prasy jak THP, trafiaja sie egzemplarze jak kolegi ale ogolnie to chyba bez dramatu.

Inna kwestia, ze opierania calej gamy od 208 do P508 na jednym 3-cyl silniku 1,2 to troche zart ;]

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Tych 1,2 Puretech jezdza juz pewnie miliony, przeciez to podstawowy silnik w Oplu, Pugu, Citroenie i to montowany od dobrych 10 lat.

Mimo wszystko nie ma az tak zlej prasy jak THP, trafiaja sie egzemplarze jak kolegi ale ogolnie to chyba bez dramatu.

 

Pewnie loteria i tez to co poszkodowani napiszą w necie, to jakiś znikomy procent wszystkich awarii. THP tez dużo się sprzedało przez lata, a o problemach jak poczytasz to pewnie mała garstka się wypowiedziala w Internecie. Nie mniej, jak wiesz, że występują poważne problemy, to lepiej to omijać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.