Skocz do zawartości

Gazoo Racing - lubie takie dni.. Yaris GR


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

On 12/8/2020 at 5:26 PM, KvM said:

Rewelacyjny pomysł z silnikiem 3 cyl. To jest optymalne rozwiązanie w dzisiejszych czasach, gdy technika pozwala z jednej strony niemal do zera ograniczyć wady, a można się cieszyć o wiele lepszym dźwiękiem niż z R4, mieć optymalną wielkość cylindrów, niską masę, etc.

 

jak obliczyles ta optymalna liczbe cylindrow? niska masa - to o ile mniej? Dla mnie 3 cylindry to pomylka. Wolalbym zeby tam wlozyli 4 cylindry i ..... 2 litry tylko ciezko chyba byloby upchnac. Moze chociaz czipnac sie da na 300+?

 

nie mowie, ze to nie jest fajny samochod. super ze w ogole cos takiego w dzisiejszych czasach stworzyli. szacun dla toyoty. i z 4x4 w takim pierdzidle. bajer

 

On 12/4/2020 at 1:54 PM, Florydziak_Florydziak_Flor said:

Nie, ale np. można choinkę w bagażniku przewieźć i jeszcze pokazać właścicielowi Porsche 911 rury wydechowe

o ktorej 911 mowisz? bo nawet ta z 1975 przyspiesza do setki w 5 sek a do 200km/h w 20 sek 😀 troche szybciej niz ten topowy SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2020 o 14:18, gregoryj napisał:

jak obliczyles ta optymalna liczbe cylindrow? niska masa - to o ile mniej? Dla mnie 3 cylindry to pomylka.

Przez podzielenie założonej mocy maksymalnej przez rozsądny wskaźnik mocy z pojemności przy dążeniu do jak najniższej pojemności z zachowaniem trwałości przy masowej konstrukcji. Z tego wynika pojemność, a z pojemności wynika ilość cylindrów. Złotym środkiem moc/spalanie są cylindry o pojemności 500 cm3 Tu jest ciut więcej, kosztem nieco wyższego spalania. Podejrzewam że udało się co najmniej kilkanaście kg zyskać, a to bardzo dużo dla takiego projektu, bo silnik to jest masa w bardzo złym miejscu...

 

Dla mnie pomyłka to 2, 4, 5 cylindrów. R3 imo jest współcześnie o wiele lepszy niż R4, wyeliminowano najgorsze wady, nierówną pracę, wibracje, drżenie, a ma o wiele bardziej rasowy dźwięk. Jeździłem trochę swego czasu ibizą FR 1,0 115KM i to jest o wiele przyjemniejsze w doznaniach akustycznych niż jakiekolwiek znane mi R4 od 1,2 po 2,0.           Dla mnie akustycznie V12/R6 -> V8/V6 -> R3 -> cała reszta.  Pewien specyficzny urok mają silniki które się kręcą istotnie powyżej 7 tysięcy obrotów bez względu na układ cylindrów. Czasem też ciekawie brzmią silniki o specyficznej konstrukcji, starszego typu. Generalnie piszę jednak o współczesnych produktach, a nie z muzeum, bo kiedyś R3 to był dramat, a i teraz czasem nie zachwyca, ale to nie wynika z liczby cylindrów tylko konkretnego projektu.

Edytowane przez KvM
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/12/2020 at 4:03 PM, KvM said:

Przez podzielenie założonej mocy maksymalnej przez rozsądny wskaźnik mocy z pojemności przy dążeniu do jak najniższej pojemności z zachowaniem trwałości przy masowej konstrukcji. Z tego wynika pojemność, a z pojemności wynika ilość cylindrów. Złotym środkiem moc/spalanie są cylindry o pojemności 500 cm3 Tu jest ciut więcej, kosztem nieco wyższego spalania. Podejrzewam że udało się co najmniej kilkanaście kg zyskać, a to bardzo dużo dla takiego projektu, bo silnik to jest masa w bardzo złym miejscu...

 

Dla mnie pomyłka to 2, 4, 5 cylindrów. R3 imo jest współcześnie o wiele lepszy niż R4, wyeliminowano najgorsze wady, nierówną pracę, wibracje, drżenie, a ma o wiele bardziej rasowy dźwięk. Jeździłem trochę swego czasu ibizą FR 1,0 115KM i to jest o wiele przyjemniejsze w doznaniach akustycznych niż jakiekolwiek znane mi R4 od 1,2 po 2,0.           Dla mnie akustycznie V12/R6 -> V8/V6 -> R3 -> cała reszta.  Pewien specyficzny urok mają silniki które się kręcą istotnie powyżej 7 tysięcy obrotów bez względu na układ cylindrów. Czasem też ciekawie brzmią silniki o specyficznej konstrukcji, starszego typu. Generalnie piszę jednak o współczesnych produktach, a nie z muzeum, bo kiedyś R3 to był dramat, a i teraz czasem nie zachwyca, ale to nie wynika z liczby cylindrów tylko konkretnego projektu.

ja jechalem UPem czy tam Citigo 3 cylindry a potem Panda 1,2 4 cylindry, nowki z salonu i ............. UP/Citigo to byl dramat, to pierdzialo jakby mialo uszkodzony tlumik. Moze silnik z turbo mniej pierdzi, bo to turbo wycisza, ale ........ Panda to byl jak klasa premium w odczuciach dzwiekowych.

 

i wiesz jak w tych najnowszych 3ech cylindrach zlikwidowano nierowna prace i drzenie? Pytam z ciekawosci, bo silnik 3 cylindry z natury musi bardziej nierowno chodzic od 4 cylidrowego, tak samo jak 4cylindrowy od 6cio itp itd

 

 

Wiesz, ekstra rasowy dzwiek ma tez Impreza turbo czy Lancer Evo a to zawsze 4-5 cylindrow i pojemnosc 2-2,5. i nieslyszalem zeby cos chodzilo bardziej rasowo oprocz V8, ale to i tak nie wszystko (glownie amerykace, o pojemnosci minimum 5 litrow)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, gregoryj napisał:

Wiesz, ekstra rasowy dzwiek ma tez Impreza turbo czy Lancer Evo a to zawsze 4-5 cylindrow i pojemnosc 2-2,5. i nieslyszalem zeby cos chodzilo bardziej rasowo oprocz V8, ale to i tak nie wszystko (glownie amerykace, o pojemnosci minimum 5 litrow)

 

 

 

 

Pewnie jeszcze kwestia definicji rasowosci :) 

Ja wole np darcie ryja po-pucharowej 206ki :) iz lans bulgotem V8ki :pukpuk:

 

a EVO przy Subaru nie brzmi jakos wykwintnie nawet jak ma przelot i koncowke rury takiej srednicy, ze trzeba zakladac filtry bo się koty tam włażą 😄 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Tymczasem zakazano reklamy Yarka GR 😄 

 

Cytat

One of our favorite forbidden fruits, the rally-bred Toyota GR Yaris, now has the notoriety of being banned on Australian television. A recent Toyota commercial featuring the car was pulled because it exhibited "unsafe" driving and "breaking the speed limit." The spot will have to be modified before it can air again

 

https://www.autoblog.com/2021/01/10/2021-toyota-gr-yaris-ad-banned-australia/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAADy2TqNOIdYup7sOQgBDxbNUU4tGNkh9WYEhsbVV8xoxcCKykE5i58j1zcmmXzkVmHIfXoJXCFE1RqY66PrFicNJ5PQv4chmf-SDyiGRWfcOzEqP0wt5xVxj460AudGZxAMFRdpNauptdSbl3oUAHtnTliE7Dqz8JMnj6sJAISVb

 

 

Cytat

Ad Standard’s panel ruled the latest Toyota TVC featured dangerous driving in a scene where the Yaris GR is driven out of a farm shed and appears to lose traction as it speeds away.

 

L O L :O;l:pukpuk:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Filipfm napisał:

Tymczasem zakazano reklamy Yarka GR 😄 

 

 

L O L :O;l:pukpuk:

 

Taki LOL ze nalezaloby porownac ilosc wypadkow na pasach i pare innych aspektow. U nas jest dziki zachod mozna 200 latac po autostradzie a tam pewnie wsadzaja za to do wiezienia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujek napisał:

Taki LOL ze nalezaloby porownac ilosc wypadkow na pasach i pare innych aspektow. U nas jest dziki zachod mozna 200 latac po autostradzie a tam pewnie wsadzaja za to do wiezienia.

 

Widziales filmik? Widzisz tam jakies szalenstwo na drodze poza ruszeniem z poślizgiem kół na luźnej nawierzchni na swoim podwórku? 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Widziales filmik? Widzisz tam jakies szalenstwo na drodze poza ruszeniem z poślizgiem kół na luźnej nawierzchni na swoim podwórku? 😄 

Ruszanie z poslizgiem to zacheta do wyglupow teraz narod glupi moze uzna to za new normal i nieszczescie gotowe.

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem zakazano reklamy Yarka GR  
 
One of our favorite forbidden fruits, the rally-bred Toyota GR Yaris, now has the notoriety of being banned on Australian television. A recent Toyota commercial featuring the car was pulled because it exhibited "unsafe" driving and "breaking the speed limit." The spot will have to be modified before it can air again
 
https://www.autoblog.com/2021/01/10/2021-toyota-gr-yaris-ad-banned-australia/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAADy2TqNOIdYup7sOQgBDxbNUU4tGNkh9WYEhsbVV8xoxcCKykE5i58j1zcmmXzkVmHIfXoJXCFE1RqY66PrFicNJ5PQv4chmf-SDyiGRWfcOzEqP0wt5xVxj460AudGZxAMFRdpNauptdSbl3oUAHtnTliE7Dqz8JMnj6sJAISVb
 
 
Ad Standard’s panel ruled the latest Toyota TVC featured dangerous driving in a scene where the Yaris GR is driven out of a farm shed and appears to lose traction as it speeds away.
 
L O L :O;l:pukpuk:
 
 
Zawsze twierdzilem, ze mamy duzo miejscowych idiotufff- I przepraszam prawdziwych idiotow.

Generalnie, to wywolalo smiech, ale pokazuje marsz kretynuff - przez instytucje..

Facet odpowiedzialny to z tych, zeby wszyscy rowerem jezdzili, a przed autem z czerwona flaga latac i machac...

Dla Toaleta - darmowa reklama, tylko ze jej nie potrzebuja na ten model


e9bd07da599c13e6a121dafcb05cba4f.jpg

Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ to jest popierdółka przy LC  8];] 
No nie da sie niestety przedluzyc... miekko to wygladalo...

6e3dfee9adde84095334c707c882c141.jpg

U mnie na wsi dealer tez jest specyficzny, numer jeden sprzedazy LC,
numer 2 Hilux,
numer 3 LC Prado,
numer 4 LC70

Dopiero potem jakies Camry, Corolla i inne..




Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2021 o 12:47, Filipfm napisał:

 

Widziales filmik? Widzisz tam jakies szalenstwo na drodze poza ruszeniem z poślizgiem kół na luźnej nawierzchni na swoim podwórku? 😄 

Głupie czasy i tyle. Jedna wielka prowizorka. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
mały ale wariat  
rozstaw kół robi wrażenie
137523917_3780716978616398_357407219174193736_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=b1kO7PX2cuEAX9XrHYU&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=e00d049ad5a42aff7432931cd2adf911&oe=6025ECE8
Calkowicie szczerze, najgorsze auto do parkowania jakie mialem.

Na rozum, jesli przod przechodzi, to tyl tez 'musi', a w tym aucie tak nie jest... szczegolnie jak parkujesz przy krawezniku

4cb69068290c3bec103a4bd32fb4dfc4.jpg

Myslalem, ze tylko ja mam taki oroblem, ale okazuje sie ze wiekszosc ludzi w klubie ma to samo. Dla tych dla.ktorych auto jest 'na codzien' maja lepiej, ale dla weekend-ofcow musisz sie przestaeic, ze to ze przod wszedl, nie znaczy, ze tyl tez wejdzie

Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

Na rozum, jesli przod przechodzi, to tyl tez 'musi', a w tym aucie tak nie jest... szczegolnie jak parkujesz przy krawezniku emoji2962.png

Chyba trochę przez rozstaw kół i osi względem karoserii/szyb :).

Tak patrzę na twój garaż i dopiero po chwili do mnie doszło, że możesz oba auta zaparkować przodem blisko siebie na styk a kierowcy mogą normalnie wsiadać :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Chyba trochę przez rozstaw kół i osi względem karoserii/szyb .
Tak patrzę na twój garaż i dopiero po chwili do mnie doszło, że możesz oba auta zaparkować przodem blisko siebie na styk a kierowcy mogą normalnie wsiadać :phi:


Garaz jest na 2.5 aut - (blad), jesli dobrze pamietam to ma standardowe 6,800cm dlugosci na 7m szerokosci.... ale akurat pol szopy mam w garażu bo fundamenty robie nowe wiec zawalony.

b1fdb4347e589582fcfebe667f01cd92.jpg

A blad taki, ze garaz sie robi na 3 a nie na 2.5 auta (Ozi idiot, general idiot, idiot).

GR ma to do siebie, ze ma gorsze otwieranie niz Mustang czy moje Coupe...

Ale jest taki malutki na dlugosc, mimo tego, trzeba sie przyzwyczaic do parkowania.

Chcialem felge kupic jako kolo zapasowe, zaspiewali mi $2,500 - dalem spokoj, poczekam az ktos z klubu wymieni.

Problem taki, ze wiekszosc chce miec zapasowe kolo... a nie pomke, w naszych warunkach, to jest po prostu ryzykowne...

Ale przy takiej cenie felg parkuje, pardon probuje parkowac daleko od kraweznikow.... kamera nie oddaje dobrze jak jest, wiec pozostają lusterka...

Ergo, dziwne w sumie auto, malutkie, ale strasznie ciezkie do parkowania...

Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mala ciekawostka, Toyota Yaris WRC 2021 pozostaje w starej budzie. Marketingiowo dosc dziwnie, ale widac nie chcieli inwestowac w budowe nowego auta. 

Wczoraj Koń rozbił na testach przed Monte,

139248498_10221365719671632_444314482349Image may contain: one or more people, car and outdoor

 

a dzisiaj pokazali nowe livery na ten sezon

 

141221_TGR-Livery-Reveal_02_6f6c1_frz_14

141221_TGR-Livery-Reveal_03_565bc_frz_14

141221_TGR-Livery-Reveal_05_4cffb_f_1400

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Filipfm napisał:

Mala ciekawostka, Toyota Yaris WRC 2021 pozostaje w starej budzie. Marketingiowo dosc dziwnie, ale widac nie chcieli inwestowac w budowe nowego auta. 

Wczoraj Koń rozbił na testach przed Monte,

 

 

a dzisiaj pokazali nowe livery na ten sezon

 

 

 

 

A to nie czasem dlatego, ze maja byc elektryki na dojazdy? Odlozyli ta decyzje wiec pewnie nie ma co inwestowac w nowe auto spalinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie czasem dlatego, ze maja byc elektryki na dojazdy? Odlozyli ta decyzje wiec pewnie nie ma co inwestowac w nowe auto spalinowe.
Covid. GR Yaris mial być tylko 1 season - 2021, ale zmiany techniczne na sezon 20/21 zostaly wycofane, ergo mozesz uzywac starego.

Na season 21/22 masz juz zmiany na Hybrid.



Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu GR010 na Le Mans.

3.5l V6 2x turbo charged, 500kW aka 680KM, 7s manual i naped via LSD na tyl.

Hybrid - 200kW na przod, I.mamy AWD

741386835d0b1648f99343c5662e3aee.jpg

4637043c519ebb2bcf97f9522cac31ea.jpg


0f7fa8b29edf7a079a84c65e2568805d.jpg

Ta sama kombinacja 3.5l V6 + elec ma byc używana w LC300, dostawy of 6/2021.

d9ad2ff78c631451513c204fa07ec87a.jpg

Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

A to nie czasem dlatego, ze maja byc elektryki na dojazdy? Odlozyli ta decyzje wiec pewnie nie ma co inwestowac w nowe auto spalinowe.

 

Po prostu to ostatni rok cyklu homologacyjnego. Jak napisales, od sezonu 2022 oprocz hybryd wchodzą nowe przepisy nadwoziowe - dużo bardziej liberalne. Bedzie to mogła być konstrukcja rurowa jak kiedyś w B grupie. Będzie też można wziąć inny model i go przeskalować do wymiarów homologacyjnych. Oj będzie się działo 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Po prostu to ostatni rok cyklu homologacyjnego. Jak napisales, od sezonu 2022 oprocz hybryd wchodzą nowe przepisy nadwoziowe - dużo bardziej liberalne. Bedzie to mogła być konstrukcja rurowa jak kiedyś w B grupie. Będzie też można wziąć inny model i go przeskalować do wymiarów homologacyjnych. Oj będzie się działo 
@Filipfm

Dalej potrzebują min 25k sztuk, czy to tez skasowali?



Riceburner GR-FOUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OZI napisał:

Kangaroo emoji3075.png 1 - Karaluch 0 🪳

Kangur wygral (ale emoji3517.png), GR nacieszony przez 3 dni...


75a762320ac345891171954da3faf51a.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

U nas pójdzie od ręki. Ponoć zapisy są na auta wystawione w serwisach ogłoszeniowych mimo ceny wyższej niż w salonie 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas pójdzie od ręki. Ponoć zapisy są na auta wystawione w serwisach ogłoszeniowych mimo ceny wyższej niż w salonie

Może nie być tak prosto.

Nie moj, ale ubezpieczenie z Toyota Oz, siedzi u dealer-a.

Toyota Oz twierdzi, ze GR się nie klepie - aluminium - stad trzeba nowy przód.

A ze nie ma jeszcze czesci naklepanych, to musza z produkcji ’ukrasc’.

2 tyg czekania....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czerwony od dealer-a poszedł n aukcje ....

Albo Africa kupiła albo właśnie ktoś sobie kupił auto na tor bo nie da się go w żadnym stanie czy terytorium zarejestrować

Nikt z klubu się narazie nie przyznał ..

Cena rozeslonego - 10% mniej niż nowy.... szalone

Poszedł za $34,116 uwzględniając opłaty aukcji... czyli jakieś 95k PLN....


df301c300e368486a576171236c8ded6.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, OZI napisał:

en czerwony od dealer-a poszedł n aukcje ....

Albo Africa emoji3069.pngemoji1661.pngemoji3070.png kupiła albo właśnie ktoś sobie kupił auto na tor bo nie da się go w żadnym stanie czy terytorium zarejestrować

Nikt z klubu się narazie nie przyznał ..

Dlaczego nie da sie go juz zarejestrowac? Ze zdjec wyglada, ze ledwo drasniety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie da sie go juz zarejestrowac? Ze zdjec wyglada, ze ledwo drasniety?

Dlaczego nie da sie go juz zarejestrowac? Ze zdjec wyglada, ze ledwo drasniety?

VIN został skasowany w każdej stanowej bazie aut.

Jako, ze rozwalony u mnie w stanie, to znaczy, ze wg ubezpieczenia i/lub stanowego inspektora nie da się go naprawić tak, żeby główna konstrukcja była nie naruszona.

Podejrzewam, ze ramą jest albo wgnieciona albo przesunięta.

c3ccbcf36ec4db5fdf2461e187700e9d.jpg


ee6883653cab31eb05b6fa8746a77fb2.webp

Generalna zasada (pi x oko) jest, ze jeśli Airbags wystrzeliły, to masz duże szanse, ze auto jest złomem... (albo ekonomicznym - da się zarejestrować, ale ma w papierach do konca ‚zycia’ albo technicznym, wtedy VIN idzie papa


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

U nas nie ma kasowania VIN kupujesz naprawiasz lepiej albo gorzej i idzie dalej do ludzi. Przydalby sie taki system jak w AU.

Generalnie sie zgadzam, ale w tym przypadku to chyba przesada? Ale nie jestem blacharzem, moze faktycznie tego sie nie da juz naprawic zeby spelnialo normy i bylo bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

Generalnie sie zgadzam, ale w tym przypadku to chyba przesada? Ale nie jestem blacharzem, moze faktycznie tego sie nie da juz naprawic zeby spelnialo normy i bylo bezpieczne.

Powinny byc dwa rodzaje calek. Ekonomiczna i wtedy kupujesz na czesci  albo naprawiasz ze szwagrem albo techniczna. Tu pewnie sie ktos wypowiedzial, ze za bardzo pogiety jest i poszlo. Czasem z zewnatrz albo na zdjeciach nie widacc.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, OZI napisał:

VIN został skasowany w każdej stanowej bazie aut.

Czyli dobrze kombinują. Kupią, wyeksportują wrak, naprawią potaniości za granicą i sprzedadzą w Oz jako używkę w super stanie :) (bo VINu brak w bazie).

 

Szkoda fajnego auta 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze kombinują. Kupią, wyeksportują wrak, naprawią potaniości za granicą i sprzedadzą w Oz jako używkę w super stanie (bo VINu brak w bazie).
 
Szkoda fajnego auta
Nie da się, de facto indywidualny import aut jest federalnie zakazany , chyba, że jest zabytkiem i ma min 30 lat.

Auto, przeżyje, podejrzewam, ze za drogie na Africa, przeżyje jako zabawka na tor na weekend. Kwestia imvho parunastu tygodni, bo Toyota ma problem z czesciami do GR.

Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, OZI napisał:

Nie da się, de facto indywidualny import aut jest federalnie zakazany emoji33.png, chyba, że jest zabytkiem i ma min 30 latemoji854.png.

Auto, przeżyje, podejrzewam, ze za drogie na Africa, przeżyje jako zabawka na tor na weekend. Kwestia imvho parunastu tygodni, bo Toyota ma problem z czesciami do GR.

 

Czyli nie można sobie kupić 2-latka z Jp czy UK ? Ok a jak większa firma używkę sprowadza to już można ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas nie ma kasowania VIN kupujesz naprawiasz lepiej albo gorzej i idzie dalej do ludzi. Przydalby sie taki system jak w AU.
Jeśli dobrze pamiętam federalna baza powstała pod koniec lat 90tych.

Takto kazdy stan kasował, i jedne się wymieniały danymi, inne nie. Szczegolnie jeden był ulubionym miejscem na pranie powypadkowych aut. np lud kupował i jeśli nie podzwonił to nie wiedział. W sądach ud wygrywał, ale system był de facto nieszczelny.

Dzis możesz sprawdzić, czy są jakieś zaległości finansowe, czy były jakieś wypadki, czy auto było kiedykolwiek skradzione etc każdego auta które jest zarejestrowane lub było jeśli masz VIN we wszystkich stanach od 1971 roku.

Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czyli nie można sobie kupić 2-latka z Jp czy UK ? Ok a jak większa firma używkę sprowadza to już można ?
Nie można.

Firmy też nie. Musisz mieć federalne zezwolenie na import.

Generalnie campers, modele które nie były sprzedawane w oficjalnej dystrybucji w tych samych latach.

Wynikało to historycznie to z ochrony rynku- wielka 5 klepiaca na miejscu GM/Ford/Toyota/Mitsu-Chrysler/Nissan.

Od paru lat jest dyskusja, czy nie otworzyć rynku na max 6-12 auta z Japan, ale dochodza problemy z gwarancja konsumenta.

Za: extra konkurencja

Przeciw: Auta sa jedne z tańszych na świecie, wiec nie do końca wiadomo, czy klient będzie placil mniej, a obligacje z 5-7 letnich gwarancji nie sa tanie. Nie wiadomo, czy da się tak prawo federalne zabezpieczyć żeby ktoś kto importuje pare aut mial odłożona $$$ na to żeby klienta za 5-7 lat obsłużyć.



Riceburner GR-FOUR

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.