Skocz do zawartości

No to jest:)


zinger

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, zinger napisał:

Taki wosk to tez gora 6 mies i trzeba powtarzac. Ja daje do zawoskowania Atece zawsze przed zima, ale wosk jednak nie ochroni np przed kamykiem, ceramika powinna.

Pisalem juz, ze mam oferte na pelna ceramike skody za 1200zl. Z tym to troche jak z AC...z jednej strony za 3 lata zamierzam oddac auto, wiec po co komus dobrze robic, z drugiej, moze warto wsadzic teraz te 1200, zeby uniknac ewentualnych doplat przy zwrocie (choc gwarancji nie ma)? Z trzeciej, moze niepotrzebnie kombinuje :phi:

IMHO ceramika nie zabezpieczy przed kamieniami. Ta powłoka K2 to jest chyba kwarcowa, czyli mniej trwała. Jej główne zadanie to wyrównanie/zabezpieczenie powierzchni przed przywieraniem brudu i ułatwieniem go usuwania.

Od kamieni/rys to są folie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sherif napisał:

podobno do 0-60kmph robi jak Golf GTI

 

Nie udało mi się znaleźć potwierdzenia tej tezy. Papier (moc/moment vs waga obu aut) mówi że jest bardzo wysoce nieprawdopodobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, zinger napisał:

Taki wosk to tez gora 6 mies i trzeba powtarzac. Ja daje do zawoskowania Atece zawsze przed zima, ale wosk jednak nie ochroni np przed kamykiem, ceramika powinna.

Pisalem juz, ze mam oferte na pelna ceramike skody za 1200zl. Z tym to troche jak z AC...z jednej strony za 3 lata zamierzam oddac auto, wiec po co komus dobrze robic, z drugiej, moze warto wsadzic teraz te 1200, zeby uniknac ewentualnych doplat przy zwrocie (choc gwarancji nie ma)? Z trzeciej, moze niepotrzebnie kombinuje :phi:

3 lata wytrzyma? Ja ostatnio pytalem u siebie na myjni to mowil ze i tak trzeba uzupelniac. Nakladam twardy wosk 2x w roku i w zupelnosci wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, wujek napisał:

3 lata wytrzyma? Ja ostatnio pytalem u siebie na myjni to mowil ze i tak trzeba uzupelniac. Nakladam twardy wosk 2x w roku i w zupelnosci wystarczy.

Nie mam pojecia:) Wg marketingowcow nawet i 5;)

Wosk nie ochroni przed kamykiem np, tez nakladalem twardy a i tak mam odprysk na masce. Czy ceramika ochroni, to nie wiem, myslalem, ze tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, zinger napisał:

Nie mam pojecia:) Wg marketingowcow nawet i 5;)

Wosk nie ochroni przed kamykiem np, tez nakladalem twardy a i tak mam odprysk na masce. Czy ceramika ochroni, to nie wiem, myslalem, ze tak.

To bys musial folie bezbarwna nalozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sherif napisał:

Nie szukałem tego, a Golfem GTI jeździłem kilka lat temu.

 

Dupohamownia jest jednak dość subiektywnym narzędziem pomiarowym, acz dla badającego najwłaściwszym :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pykłem wczoraj traske Krk-Nowy Sacz-Krk. Ogolnie fajnie sie jechalo, szczegolnie tam, bo nie myslalem zbytnio o oszczedzania pradu. Po przyjezdzie byl plan podladowac sie na szybkiej ladowarce pod galeria. Kto by przypuszczal, ze w 80tys miescie, gdzie sa 2 elektryli na krzyz, akurat w tym samym czasie ktos sobie wymysli sie naladowac? Noz kurna, kilka min wczesniej podjechala laska Pugiem i zajela miejsce. Obok byla jeszcze zwykla, ale tam dla odmiany byla zdupiona i nie ladowala, mimo ze w apce (PGE) byla jako ok. Podejchalem do innego punku pod Ratuszem. Tam dwa wolne miejsca ale bez kabla, na szczescie mialem swoj. Do ladowania nie potrzeba zadnej aplikacji, wpinasz kabel i ladujesz, niby 2x22. Ladowanie automatycznie wylacza sie po godzinie, ale akurat tyle mialem czasu. Niestety po powrocie stwierdzilem, ze zbyt wiele sie nie podladowalem, bo pokazalo zasieg 135km (nie pamietam ile mialem jak oddawalem, ale chyba niewiele mniej). No i w droge powrotna ruszylem z lekkim stresem, bo tak na styk bylo pradu. I faktycznie, dojechalismy na oparach - zostalo 5km. Na autostradzie jechalem za tirem, ostatnie 30km bez grzania, bo sie wylaczylo, ale dojechalismy :)

Ale nie zrazilem sie, drugi raz tez bym pojechal :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zinger napisał:

Niestety po powrocie stwierdzilem, ze zbyt wiele sie nie podladowalem

 

No przy 2x22 miałeś zapewne AC więc ładowałeś się 8kW bo tyle potrafi kura wciągnąć. Stąd po godzinie miałeś 8kWh więcej pod fotelem, starczy na 50km jazdy w aktualnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, format napisał:

 

No przy 2x22 miałeś zapewne AC więc ładowałeś się 8kW bo tyle potrafi kura wciągnąć. Stąd po godzinie miałeś 8kWh więcej pod fotelem, starczy na 50km jazdy w aktualnych warunkach.

No tak, ale wtedy jeszcze tego nie wiedzialem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Pykłem wczoraj traske Krk-Nowy Sacz-Krk. Ogolnie fajnie sie jechalo, szczegolnie tam, bo nie myslalem zbytnio o oszczedzania pradu. Po przyjezdzie byl plan podladowac sie na szybkiej ladowarce pod galeria. Kto by przypuszczal, ze w 80tys miescie, gdzie sa 2 elektryli na krzyz, akurat w tym samym czasie ktos sobie wymysli sie naladowac? Noz kurna, kilka min wczesniej podjechala laska Pugiem i zajela miejsce. Obok byla jeszcze zwykla, ale tam dla odmiany byla zdupiona i nie ladowala, mimo ze w apce (PGE) byla jako ok. Podejchalem do innego punku pod Ratuszem. Tam dwa wolne miejsca ale bez kabla, na szczescie mialem swoj. Do ladowania nie potrzeba zadnej aplikacji, wpinasz kabel i ladujesz, niby 2x22. Ladowanie automatycznie wylacza sie po godzinie, ale akurat tyle mialem czasu. Niestety po powrocie stwierdzilem, ze zbyt wiele sie nie podladowalem, bo pokazalo zasieg 135km (nie pamietam ile mialem jak oddawalem, ale chyba niewiele mniej). No i w droge powrotna ruszylem z lekkim stresem, bo tak na styk bylo pradu. I faktycznie, dojechalismy na oparach - zostalo 5km. Na autostradzie jechalem za tirem, ostatnie 30km bez grzania, bo sie wylaczylo, ale dojechalismy :)

Ale nie zrazilem sie, drugi raz tez bym pojechal :)

Zainstaluj sobie plugshare i szczególnie przed takimi dziwnymi ładowarkami poczytaj opinię. U mnie było identycznie pod Decathlonem, ładowarka z gniazdem typ2, zazwyczaj pusta i obok sklepy :). Po podłączeniu ładuje ok 4kW, bo tak niby ustawiona, ale jak to się mówi darowanemu koniowi ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, sherif napisał:

Zainstaluj sobie plugshare i szczególnie przed takimi dziwnymi ładowarkami poczytaj opinię. U mnie było identycznie pod Decathlonem, ładowarka z gniazdem typ2, zazwyczaj pusta i obok sklepy :). Po podłączeniu ładuje ok 4kW, bo tak niby ustawiona, ale jak to się mówi darowanemu koniowi ..

No ja wlasnie przez PS znalazlem.

Kurna tych apek jest od zarypania: plugshare, orlen, greenway, pge (na tych juz pozakladalem konta) i pewnie kilka innych :panic:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, zinger napisał:

No ja wlasnie przez PS znalazlem.

Kurna tych apek jest od zarypania: plugshare, orlen, greenway, pge (na tych juz pozakladalem konta) i pewnie kilka innych :panic:

Każda od czego innego. Plugshare to apka do wyszukiwania i aktualizowane przez użytkowników. Reszta co podałeś to apki operatorów. Ja używam jedynie dwóch pierwszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, sherif napisał:

Każda od czego innego. Plugshare to apka do wyszukiwania i aktualizowane przez użytkowników. Reszta co podałeś to apki operatorów. Ja używam jedynie dwóch pierwszych.

Wszystko zalezy gdzie mieszkasz i z czyich ladowarek korzystasz. Szkoda, ze sie firmy jakos nie dogadaly, zeby zrobic wspolna platforme do obslugi tego - dostep i mozliwosci ladowania roznych z poziomu 1 konta. Ale to raczej musialaby sie pojawic inicjatywa z drugiej strony, firma, ktora stworzy platforme zrzeszajaca wszystkich operatorow i jak sie nowi pojawia, to tylko dolaczaja ze swoimi danymi. Takie Plugshare 2.0

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, zinger napisał:

Wszystko zalezy gdzie mieszkasz i z czyich ladowarek korzystasz. Szkoda, ze sie firmy jakos nie dogadaly, zeby zrobic wspolna platforme do obslugi tego - dostep i mozliwosci ladowania roznych z poziomu 1 konta. Ale to raczej musialaby sie pojawic inicjatywa z drugiej strony, firma, ktora stworzy platforme zrzeszajaca wszystkich operatorow i jak sie nowi pojawia, to tylko dolaczaja ze swoimi danymi. Takie Plugshare 2.0

 

Da się to opędzlować tak samo jak take and drive (https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.takeanddrive), pobierasz dane przez API do plugshare także na bieżąco widać co gdzie jest wolne / zajęte a jak użytkownik kliknie to konkretną ładowarkę to przenosisz już do konkretnej aplikacji (żeby zrealizować płatność itd). Pytanie czy koledzy rozwiną się w ten sposób.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, zinger napisał:

Wszystko zalezy gdzie mieszkasz i z czyich ladowarek korzystasz. Szkoda, ze sie firmy jakos nie dogadaly, zeby zrobic wspolna platforme do obslugi tego - dostep i mozliwosci ladowania roznych z poziomu 1 konta. Ale to raczej musialaby sie pojawic inicjatywa z drugiej strony, firma, ktora stworzy platforme zrzeszajaca wszystkich operatorow i jak sie nowi pojawia, to tylko dolaczaja ze swoimi danymi. Takie Plugshare 2.0

Wiesz karty paliwowe do BP i Orlenu też mam różne :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał:

Wiesz karty paliwowe do BP i Orlenu też mam różne :).

TO nie to samo, bez nich tez zatankujesz, nie musisz sie logowac na konto poszczegolnych stacji itp. Fajnie by bylo, jakby tak samo bylo tutaj , wszystko obslugiwane przez jedna apke/konto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, zinger said:

TO nie to samo, bez nich tez zatankujesz, nie musisz sie logowac na konto poszczegolnych stacji itp. Fajnie by bylo, jakby tak samo bylo tutaj , wszystko obslugiwane przez jedna apke/konto :)

 

To sie jeszcze nie udało nawet na bardziej zaawansowanych rynkach.

Ja mam z 10 appek i 6 rfid, a i tak czasem odjeżdżam z kwitkiem, bo można ładować tylko z rfid, którego akurat nie mam.

 

Są takie firmy jak chargepoint czy plugsurfing, ale przeważnie wychodzi drożej.

 

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zinger napisał:

No ja wlasnie przez PS znalazlem.

Kurna tych apek jest od zarypania: plugshare, orlen, greenway, pge (na tych juz pozakladalem konta) i pewnie kilka innych :panic:

 

To jest największe kino infrastruktury EV.

Na zachodzie już funkcjonują tacy operatorzy; Shell Recharge (dawne Newmotion) - największy, Plugsurfing, Maingau itp.

Tak czy inaczej to jest pośrednie rozwiązanie, kwestia stawek itd.

Ogólnie jest ciężko, szczególnie, że niektóre ładowarki działają tylko z kartą RFID, którą trzeba sobie wcześniej zamówić u operatora 😄 

 

I tu kolejny raz Tesla ze swoją siecią SC jest krok do przodu.

 

Najprędzej to chyba pójdzie w tym kierunku, że po pierwszej rejestracji auto po podpięciu będzie rozpoznawalne po VINie i później zbiorowa płatność.

 

Pomostowe uniwersalne rozwiązanie jest u nas w pilotażowej stacji EKOEN, tam jest płatność bezpośrednia kartą po ładowaniu.

 

Fastned już wzorem Tesli rozpoznaje po VIN, Ionity też ma mieć taką opcję, a mniejsi..., zobaczymy :) 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

 

To jest największe kino infrastruktury EV.

Na zachodzie już funkcjonują tacy operatorzy; Shell Recharge (dawne Newmotion) - największy, Plugsurfing, Maingau itp.

Tak czy inaczej to jest pośrednie rozwiązanie, kwestia stawek itd.

Ogólnie jest ciężko, szczególnie, że niektóre ładowarki działają tylko z kartą RFID, którą trzeba sobie wcześniej zamówić u operatora 😄 

 

I tu kolejny raz Tesla ze swoją siecią SC jest krok do przodu.

 

Najprędzej to chyba pójdzie w tym kierunku, że po pierwszej rejestracji auto po podpięciu będzie rozpoznawalne po VINie i później zbiorowa płatność.

 

Pomostowe uniwersalne rozwiązanie jest u nas w pilotażowej stacji EKOEN, tam jest płatność bezpośrednia kartą po ładowaniu.

 

Fastned już wzorem Tesli rozpoznaje po VIN, Ionity też ma mieć taką opcję, a mniejsi..., zobaczymy :) 

Dobrze ze u nas glownie wokol komina i ladowanie w garazu, wiec raczej za czesto nie bede z tych ladowarek korzystal. Ale jak zajdzie taka potrzeba, ze zajade pod taka a tu dupa bo albo nie ma karty, albo sie zalogowac nie mozna itp itd no to troche srednio zachecajaco wyglada. A jak zaczne to wszystko zonie tlumaczyc i te wzzystkie apki instalowac to chyba wole tego w ogole nie robic :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, zinger napisał:

albo sie zalogowac nie mozna itp itd no to troche srednio zachecajaco wyglada.

Na naszym rynku w trasie to z DC w zasadzie: Greenway, Orlen, ewentualnie dodatkowo Tauron i PGE. Także nie ma tragedii.

 

53 minuty temu, zinger napisał:

A jak zaczne to wszystko zonie tlumaczyc i te wzzystkie apki instalowac to chyba wole tego w ogole nie robic :hehe:

Tak, tu przemówił przez Ciebie rozsądek :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zinger napisał:

TO nie to samo, bez nich tez zatankujesz, nie musisz sie logowac na konto poszczegolnych stacji itp. Fajnie by bylo, jakby tak samo bylo tutaj , wszystko obslugiwane przez jedna apke/konto :)

Służbowego nie zatankuje :) 

 

5 godzin temu, zinger napisał:

A jak zaczne to wszystko zonie tlumaczyc i te wzzystkie apki instalowac to chyba wole tego w ogole nie robic :hehe:

Skoro żona jeździ lokalnie to prosta sprawa, pewnie tych ładowarek w ok nie ma zbyt wielu. Ja swojej wytłumaczyłem, bo w ok mamy dwie. Jedna zwykła na 230V, trzeba mieć swój kabel i prosić ciecia o odpalenie (sens tylko przy dłuugich zakupach). Druga szybka, też swój kabel i prosić trzeba ciecia. Ogarnia póki co :) , będzie nowa to się przeszkoli. Póki co tj pisałem wcześniej i tak ładuje raz na 10-14dni w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2020 o 10:33, zinger napisał:

Kto by przypuszczal, ze w 80tys miescie, gdzie sa 2 elektryli na krzyz, akurat w tym samym czasie ktos sobie wymysli sie naladowac?

Obstawiam, że będzie tylko gorzej, bo coraz więcej "pluginów" widuje na mieście popodpinanych do ładowarek. Za chwilę ev naładujesz w domu, albo wcale, bo ładowarek coś mocno nie przybywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Obstawiam, że będzie tylko gorzej, bo coraz więcej "pluginów" widuje na mieście popodpinanych do ładowarek. Za chwilę ev naładujesz w domu, albo wcale, bo ładowarek coś mocno nie przybywa. 

Ale to byl ev. A to, ze bedzie ich (aut) przybywalo to naturalne i raczej nieuniknione.

Problemem jest kultura ladowania. Bo ta paniusia z puga byla wpieta 3h, gdzie 30min by jej w zupelnosci starczylo, zeby sie do 80% podladowac.

Powinien byc odgornie ograniczony czas ladowania na szybkich do np godz, a po przekroczeniu czasu, jak sie nie odepnie, powinien byc jakis system ostrzezen i banow. Szybko by sie oduczyli zostawiac auta na pol dnia wpiete i uniemozliwiajace korzystanie innym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zinger napisał:

Powinien byc odgornie ograniczony czas ladowania na szybkich do np godz, a po przekroczeniu czasu, jak sie nie odepnie, powinien byc jakis system ostrzezen i banow. Szybko by sie oduczyli zostawiac auta na pol dnia wpiete i uniemozliwiajace korzystanie innym.

 

W dużych sieciach (greenway) tak przecież jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Obstawiam, że będzie tylko gorzej, bo coraz więcej "pluginów" widuje na mieście popodpinanych do ładowarek. Za chwilę ev naładujesz w domu, albo wcale, bo ładowarek coś mocno nie przybywa. 

 

To jest tylko problem darmowych ładowarek, których stopniowo będzie ubywać.

A w zasadzie to tylko Orlen został na placu boju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, zinger napisał:

Ale to byl ev. A to, ze bedzie ich (aut) przybywalo to naturalne i raczej nieuniknione.

Pewnie rzeczywiście problem "blokowania" dotyczy głównie darmowych punków, których za chwilę nie będzie, na Orlenie koło mnie nie widzę żeby ładowarka stała wolno - zawsze 1-2 auta, a ostatnio coraz więcej SUVików plugin widuję. Tych drugich przybywa w wielokrotnie większym tempie niż czystych elektryków, także za chwilę może być kaplica. Taki plugin jak nie znajdzie wolnego gniazdka to sobie pojedzie dalej, a elektryki będą stać i czekać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, iwik napisał:

Pewnie rzeczywiście problem "blokowania" dotyczy głównie darmowych punków, których za chwilę nie będzie, na Orlenie koło mnie nie widzę żeby ładowarka stała wolno - zawsze 1-2 auta, a ostatnio coraz więcej SUVików plugin widuję. Tych drugich przybywa w wielokrotnie większym tempie niż czystych elektryków, także za chwilę może być kaplica. Taki plugin jak nie znajdzie wolnego gniazdka to sobie pojedzie dalej, a elektryki będą stać i czekać...

 

Mało który plugin ma ładowanie DC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minutes ago, format said:

 

Mało który plugin ma ładowanie DC


Chyba tylko Outlandery i część Mercedesów. 
Nie jestem pewien, jak jest na Orlenach, ale na większości z ładowarek można używać równolegle type2 i DC.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Chyba tylko Outlandery i część Mercedesów. 
Nie jestem pewien, jak jest na Orlenach, ale na większości z ładowarek można używać równolegle type2 i DC.  
Zgadza się. Nie ma technologicznych przeciwskazań by AC chodziło równolegle z DC. Gorzej z jednoczesnym uruchomieniem chademo i CCS, do tego ładowarka musi mieć dwa prostowniki.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, iwik napisał:

Pewnie rzeczywiście problem "blokowania" dotyczy głównie darmowych punków, których za chwilę nie będzie, na Orlenie koło mnie nie widzę żeby ładowarka stała wolno - zawsze 1-2 auta, a ostatnio coraz więcej SUVików plugin widuję. Tych drugich przybywa w wielokrotnie większym tempie niż czystych elektryków, także za chwilę może być kaplica. Taki plugin jak nie znajdzie wolnego gniazdka to sobie pojedzie dalej, a elektryki będą stać i czekać...

U nas tylko roziwazanie z cyklu jak nie odlaczysz na czas to powinno rozladowac do zera wszelkie kary nie zadzialaja. Jak ktos kupuje plugina za 300k to ma gdzies, ze mu 30zl kary naliczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2020 o 22:35, format napisał:

 

Tak.

 

Z aplikacji, Skoda Connect, swoją drogą, jedną z najbardziej gównianych aplikacji jaką stworzyła ludzkość.

 

 

W tym miesiącu (12/2020) połączenie z aplikacją MySkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.