luccass Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Jak myślicie, ma to sens w Polsce? Wypali? Jest się czego obawiać? W skrócie taki 'multidealer' czy jak go nazwać ogarnia samochód, finansowanie, ubezpieczenie, itd. Teoretycznie mają duże zniżki u dystrybutorów, w bankach, ubezpieczeniach. Jeśli nie będą zbyt pazerni, to jest szansa, że i oni zarobią, i Kowalski zaoszczędzi, a przy tym dostanie wszystko podane na tacy. Jak Wy to widzicie? Tutaj artykuł o jednym takim na Pulsie Biznesu: https://www.pb.pl/internetowy-autosalon-enterprise-investors-992079 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 11 minut temu, luccass napisał: Jak myślicie, ma to sens w Polsce? Wypali? Jest się czego obawiać? W skrócie taki 'multidealer' czy jak go nazwać ogarnia samochód, finansowanie, ubezpieczenie, itd. Teoretycznie mają duże zniżki u dystrybutorów, w bankach, ubezpieczeniach. Jeśli nie będą zbyt pazerni, to jest szansa, że i oni zarobią, i Kowalski zaoszczędzi, a przy tym dostanie wszystko podane na tacy. Jak Wy to widzicie? Tutaj artykuł o jednym takim na Pulsie Biznesu: https://www.pb.pl/internetowy-autosalon-enterprise-investors-992079 Zanim się chłopaki ogarną to się model biznesowy zmieni. Jeśli kierunek wytyczany przez BMW i Mercedesa w RPA się przyjmie a wszystko wskazuje na to że tak, to zostaną z ręką w nocniku. Dealerzy zostaną doradcami, zero rabatów, zero negocjacji, wszystko ustalane przez fabrykę. IMO bardzo dobry kierunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 21 minutes ago, bizz said: Dealerzy zostaną doradcami, zero rabatów, zero negocjacji, wszystko ustalane przez fabrykę. IMO bardzo dobry kierunek. W Mazdzie to na chwile obecna w zasadzie juz tak funkcjonuje... Ugrac mozna jedynie jakies dodatki do auta, kola zimowe, itp. Rabat kwotowy to dopiero na ubiegly rocznik. Jak wszystko ma to swoje plusy i minusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 21 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Polska jest specyficzna - nie wiem czy w innych językach istnieją stwierdzenia 'załatwię Ci to...', które dokładnie oddają sens. Poza tym sam samochód to tylko jeden z elementów tej układanki. Ja obstawiam, że póki to będzie nisza, to ceny będą konkurencyjne, ale kiedy okaże się, że o klienta nie muszą się bić, to ogarnięcie wszystkiego samemu będzie tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 2 minuty temu, Maciej__ napisał: W Mazdzie to na chwile obecna w zasadzie juz tak funkcjonuje... Ugrac mozna jedynie jakies dodatki do auta, kola zimowe, itp. Rabat kwotowy to dopiero na ubiegly rocznik. Jak wszystko ma to swoje plusy i minusy Ma to swoje zalety i zaczyna mnie przekonywać takie działanie. W BMW na tą chwilę dzień po wyjeździe z salonu możesz złapać wqrw jak sąsiad wyjedzie takim samym 20% taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Just now, bizz said: Ma to swoje zalety i zaczyna mnie przekonywać takie działanie. W BMW na tą chwilę dzień po wyjeździe z salonu możesz złapać wqrw jak sąsiad wyjedzie takim samym 20% taniej. Najgorzej to sie pozniej naczytac na forach internetowych jak ktos dostaje 30% lub 150kPLN+ Szkoda tylko, ze zapomnial dodac, ze to na topowa werjse 7-ki za 600kPLN Mnie takie praktyki rodem z arabskiego bazaru naprawde irytuja 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Najwięcej można ugraz w krajach poza eu. ... Np u arabów. A dlaczego. Bo mógłbyś sprzedać produkt który no w eu już nie istnieje jako nowy ( normy spalin) a fabryka wyprodukuje dla ciebie. Przykładowo 500 1.4 E5. ... Rozeznać rynek np. arabów. Mógłbyś przekonać producenta / dostawcę że sprzedasz 10 szt 500 w cenie np 50.000 zł gdzie no dla ciebie będzie 10?000 a za 40.000 kupisz od nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Najgorzej to sie pozniej naczytac na forach internetowych jak ktos dostaje 30% lub 150kPLN+ Szkoda tylko, ze zapomnial dodac, ze to na topowa werjse 7-ki za 600kPLN Mnie takie praktyki rodem z arabskiego bazaru naprawde irytuja 30% nie, ale jak szukałem auta w 2018 roku dostałem rabat po 10 minutowej rozmowie 26%. Mam gdzieś do dziś na skrzynce tą ofertę. Ja w ogóle wtedy się dowiedziałem o takiej możliwości, oglądałem Astry, Focusy za 80-90 kpln i do głowy mi nie przyszło iść do BMW. Kumpel miał tam jazdę M135i i polazłem z nim, pojeździłem i od słowa do słowa poszliśmy do stolika. Miałem ofertę na 318i i 318d, wychodziły coś 100 parę tysięcy ale przepaści do Forda już nie było. Nie rozumiałem i nie rozumiem nadal po cholerę takie zagrywki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Popatrz: na lokacie w banku masz 1% w skali roku? 2%? Jeżeli ktoś 'wrzuca' jakieś pieniądze w biznes to po to, aby się zwróciły xx%. Jeżeli z jednej strony nie masz kosztów (inwestycja + utrzymanie salonu, aut testowych, itp.), a z drugiej dogadując się z na duże zakupy otrzymujesz rabat od producenta, to pojawia się przestrzeń, na której można zarobić. Oczywiście - sprzedaż ubezpieczenia, finansowani to są dodatkowe przychody; czasami w ramach oferty 'wiązanej' (lepsza cena sprzedaży, ale przy własnym finansowaniu) warto przeliczyć, czy skorzystanie z 'promocji' salonowej jest opłacalne. Z drugiej strony większe grupy dealerskiej w PL też nie zarabiają tylko na sprzedaży: jest serwis (w tym blacharnia - niezłe marże), wypożyczalnia, handel używanymi, etc. Jaki problem, by pracownik platformy sprzedaży siedział przy komputerze w Lwówku Śląskim, Biłgoraju lub koło Starachowic, gdzie koszty prace są o 50% niższe niż w Warszawie? A czy Kowalski zaoszczędzi? Wg mnie trochę 'po Januszowemu'. Jazdę testową odbędzie u klasycznego dealera, który ma salon, serwis i koszty, a kupi być może 2-4% taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Obserwuję pewnego handlarza aut używanych i jemu taka forma działalności wypaliła, rozwinął się mocno przez kilka lat: https://carforfriend.pl/ Może z nowymi autami też się uda. Zaczyna kupować auta pokolenie wychowane ze smartfonem w ręku, więc sobie mogą auto przez apkę wyklikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.