Skocz do zawartości

Takie powinny być światła w nowoczesnym samochodzie - IQ.LIGHT


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

2 minutes ago, prawoimotoryzacja said:

Raczej wskazanie,  ze warto dopłacić do takiej opcji,  gdyż robi różnicę, a wiele osób na tym oszczędza. 

 

Bo jak sie nie jezdzi sporo po zadupiach w nocy to w zasadzie nie ma sensu...

Ja bym nie doplacal bo 90% przebiegu to miasto + autostrady i S-ki.

Zwykle Ledy sa wiecej niz wystarczajace w takim ukladzie :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Bo jak sie nie jezdzi sporo po zadupiach w nocy to w zasadzie nie ma sensu...

Ja bym nie doplacal bo 90% przebiegu to miasto + autostrady i S-ki.

Zwykle Ledy sa wiecej niz wystarczajace w takim ukladzie :ok:

VW sobie życzy koło 10tyś zł, to jest duży worek pieniędzy.

  • Lubię to 2
  • Haha 2
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Bo jak sie nie jezdzi sporo po zadupiach w nocy to w zasadzie nie ma sensu...

Ja bym nie doplacal bo 90% przebiegu to miasto + autostrady i S-ki.

Zwykle Ledy sa wiecej niz wystarczajace w takim ukladzie :ok:

 

"Jak wspaniałe są te światła" 8]

Te światła (nie tylko te) niestety powodują oślepianie u kierowców jadących z naprzeciwka i w EU problem został zauważony. Jestem ciekaw czym to się skończy. 

  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, futrzak napisał:

 

"Jak wspaniałe są te światła" 8]

Te światła (nie tylko te) niestety powodują oślepianie u kierowców jadących z naprzeciwka i w EU problem został zauważony. Jestem ciekaw czym to się skończy. 

Światła som spaniałe i wypełniajom całom przeszczeń. Wydaje siem że nie oślepiajom.

Brakuje tylko jeszcze raportu ze spalania minimalnego, średniego, oraz z wyjazdu na wakacje z pełnym samochodem boksem, i rowerami ze średnią prędkoscią 200km/h 😁

Edytowane przez slawek2000
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Jeżeli ktoś jest na etapie zakupu nowego VW lub innego samochodu, w którym dostępne są aktywne światła ledowe, niech się nawet przez chwilę nie zastanawia nad ich wyborem.

 

 

Moze i nie zdąza oslepic na dobre ale chyba dekoncentruja jadących z przeciwka. Bo nie wierze ze jadący z naprzecieka nie odnotuje zmiany natezenia swiatla...jak kazde auto byloby wyposazone w ten system to bylaby nieustanna dyskoteka światel na drodze. Chcialbym wlasnie zobaczyć filmik z pozycji kierowcy jadącego z naprzeciwka kiedy mija kilkadziesat aut z tym systemem

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, futrzak napisał:

 

"Jak wspaniałe są te światła" 8]

Te światła (nie tylko te) niestety powodują oślepianie u kierowców jadących z naprzeciwka i w EU problem został zauważony. Jestem ciekaw czym to się skończy. 

EU zabroni świateł adaptacyjnych ?

 

39 minut temu, norbert123 napisał:

Moze i nie zdąza oslepic na dobre ale chyba dekoncentruja jadących z przeciwka. Bo nie wierze ze jadący z naprzecieka nie odnotuje zmiany natezenia swiatla...jak kazde auto byloby wyposazone w ten system to bylaby nieustanna dyskoteka światel na drodze. Chcialbym wlasnie zobaczyć filmik z pozycji kierowcy jadącego z naprzeciwka kiedy mija kilkadziesat aut z tym systemem

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sdss napisał:

EU zabroni świateł adaptacyjnych ?

 

Skąd ja biedny mam wiedzieć? Problem jest znaczący i trwają prace w tej materii. A takie filmiki reklamowe "inteligentnych led" to od początku ich życia są i niczego to w tej materii nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, futrzak said:

 

Skąd ja biedny mam wiedzieć? Problem jest znaczący i trwają prace w tej materii. A takie filmiki reklamowe "inteligentnych led" to od początku ich życia są i niczego to w tej materii nie wnosi.

Generalnie się zgadzam, ale ja zauważyłem ten problem w zasadzie tylko w VW, reszta systemów była na tyle sprawna, że nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, AstraC napisał:

Generalnie się zgadzam, ale ja zauważyłem ten problem w zasadzie tylko w VW, reszta systemów była na tyle sprawna, że nie zauważyłem.

 

Nie mam bladego pojęcia jakiej marki pojazd "mnie" oślepia, w szczególności mniej czy bardziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, sdss said:

Matrix w VW jest od roku w Passacie i od kilku miesięcy w Golfiemi 8, Tiguanje, szanse, że trafiłeś na auto z takimi światłami są naprawdę niskie.

A jednak trafiłem i mnie oślepiało, no co ja poradzę.
Wyraźnie widziałem jak jechał za mną i wygaszał kolejne segmenty w takt oddalania się i przybliżania, tylko robił to za późno i raził, to już taki przykład mocno widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AstraC napisał:

A jednak trafiłem i mnie oślepiało, no co ja poradzę.
Wyraźnie widziałem jak jechał za mną i wygaszał kolejne segmenty w takt oddalania się i przybliżania, tylko robił to za późno i raził, to już taki przykład mocno widoczny.

 

Ja uważam, że większym problemem są chińskie Zenony i Ledy w zwykłej lampie, strach przed użyciem korektor wysokości świateł, źle zamontowane żarówki, czy auta powypadkowe poskładane w szopie.

 

Matrix od tylu potrafi oślepić jak jedzie za autem bez jednej postojówka 😂🤣

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AstraC napisał:

A jednak trafiłem i mnie oślepiało, no co ja poradzę.
Wyraźnie widziałem jak jechał za mną i wygaszał kolejne segmenty w takt oddalania się i przybliżania, tylko robił to za późno i raził, to już taki przykład mocno widoczny.

Też na to już trafiłem. Miałem dyskotekę za plecami, strasznie niekomfortowo jedzie się w takich warunkach,  co zakręt widzisz błyski, w lusterku wstecznym coś ci mruga non stop, mocno wkurzająca sprawa.  Ja po kilkunastu km musiałem się zatrzymać i przepuścić delikwenta - Audi A6

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wszystkie nowoczesne systemy oswietlenia maja taka wade - wynikajaca ze zwiekszonego strumienia swietlnego czyli lepszego oswietlenia drogi - ze gdy przypadkiem jadac z naprzeciwka w ten strumien trafimy jestesmy mocno oslepiani. Zjawisko ma małe natezenie gdy droga jest rowna i gladka, zas gdy mamy nierownosci, dziury, koleiny itd jest słabooooo...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, alastair napisał:

niestety wszystkie nowoczesne systemy oswietlenia maja taka wade - wynikajaca ze zwiekszonego strumienia swietlnego czyli lepszego oswietlenia drogi - ze gdy przypadkiem jadac z naprzeciwka w ten strumien trafimy jestesmy mocno oslepiani. Zjawisko ma małe natezenie gdy droga jest rowna i gladka, zas gdy mamy nierownosci, dziury, koleiny itd jest słabooooo...

Nie poradzisz na dzbany, jadąc w kolumnie nie potrzebny Matrix i przeciwmgielne , a ludzie używają. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, norbert123 napisał:

Chcialbym wlasnie zobaczyć filmik z pozycji kierowcy jadącego z naprzeciwka kiedy mija kilkadziesat aut z tym systemem

 

Znajdź mi kogoś z okolic Legionowa z dobrą kamerką to nagramy, sam jestem bardzo ciekaw jak to wygląda z drugiej strony.

 

Póki co, od 2 lat tylko 2x zdarzyło mi się że ktoś mignął:

 

-raz z bardzo daleka, gdy system go nie wyłapał i świecił na maxa długimi

 

-raz z bliska, z wyłączonym asystentem i światłami w trybie "mijania"- kierowca uznał że skoro świecą mi się 2 punkty świetlne w lampie to jadę na długich,po mojej odpowiedzi długimi szybko swoje wyłączył

Edytowane przez Piotrus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ja bym nie doplacal bo 90% przebiegu to miasto + autostrady i S-ki.

Na autostradach i Skach adaptacyjne też działają i widać różnicę szczególnie na prawym poboczu

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, volf6 napisał:

A co z pieszymi czy rowerzystami-ich też wykrywa czy świeci po oczach?

Chyba nigdy nie zdarzyła mi się taka sytuacja, ale system reaguje na światło więc jeśli będą nieoświetleni to raczej będzie dawał po oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

Na autostradach i Skach adaptacyjne też działają i widać różnicę szczególnie na prawym poboczu

 

Tak, super działają, oślepiając  jadących z drugiej strony na długich łukach. Ciekawa sprawa, dlaczego automatyka słabo działa w takich warunkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Jeżeli ktoś jest na etapie zakupu nowego VW lub innego samochodu, w którym dostępne są aktywne światła ledowe, niech się nawet przez chwilę nie zastanawia nad ich wyborem.

Czy to jest to co w skodzie nazywa sie  "Reflektory główne LED Top Matrix" czy raczej "Reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS,"? - a może to to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Jak już mają te matrixy to używają, jadąc w kolumnie wyjmować je mają czy jak?

Powinni wyłączyć światła 😂🤣🤣🤣

 

Oślepianie się uruchamia , tak jak przy zwykłych światłach włączasz długie, a komputer wygasza poszczególne ledy. Można nie uruchamiać.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Bo jak sie nie jezdzi sporo po zadupiach w nocy to w zasadzie nie ma sensu...

Ja bym nie doplacal bo 90% przebiegu to miasto + autostrady i S-ki.

Zwykle Ledy sa wiecej niz wystarczajace w takim ukladzie :ok:

 

Właśnie na autostradach i Skadach robią wielką robotę po zmroku, kiedy jadąc szybko potrzebujesz dobrej widoczności.

 

16 godzin temu, sdss napisał:

VW sobie życzy koło 10tyś zł, to jest duży worek pieniędzy.

 

Skąd wziąłeś kwotę 10.000 zł? W wypadku Tiguana Rline dopłata wynosi 1.890 zł :) W niższych wersjach 5.100. W BMW 3 dopłata również wynosi 5.000 zł :)

 

16 godzin temu, futrzak napisał:

 

"Jak wspaniałe są te światła" 8]

Te światła (nie tylko te) niestety powodują oślepianie u kierowców jadących z naprzeciwka i w EU problem został zauważony. Jestem ciekaw czym to się skończy. 

 

Jakieś źródło informacji?

 

16 godzin temu, slawek2000 napisał:

Światła som spaniałe i wypełniajom całom przeszczeń. Wydaje siem że nie oślepiajom.

Brakuje tylko jeszcze raportu ze spalania minimalnego, średniego, oraz z wyjazdu na wakacje z pełnym samochodem boksem, i rowerami ze średnią prędkoscią 200km/h 😁

 

A ten komentarz, to do czego pije? 

 

14 godzin temu, norbert123 napisał:

Moze i nie zdąza oslepic na dobre ale chyba dekoncentruja jadących z przeciwka. Bo nie wierze ze jadący z naprzecieka nie odnotuje zmiany natezenia swiatla...jak kazde auto byloby wyposazone w ten system to bylaby nieustanna dyskoteka światel na drodze. Chcialbym wlasnie zobaczyć filmik z pozycji kierowcy jadącego z naprzeciwka kiedy mija kilkadziesat aut z tym systemem

 

Jeżeli masz w sowim samochodzie słabe światła, to może być taki efekt z uwagi na fakt, że te światła przejmą swoją siłą Twoje.

 

13 godzin temu, AstraC napisał:

Generalnie się zgadzam, ale ja zauważyłem ten problem w zasadzie tylko w VW, reszta systemów była na tyle sprawna, że nie zauważyłem.

 

Problem widziałem tylko w wypadku Insignii 1 gen.

 

13 godzin temu, sdss napisał:

Matrix w VW jest od roku w Passacie i od kilku miesięcy w Golfiemi 8, Tiguanje, szanse, że trafiłeś na auto z takimi światłami są naprawdę niskie.

 

Matrix w VW jest od 6 lat - Passat B8 - top led.

 

4 godziny temu, lnk napisał:

Też na to już trafiłem. Miałem dyskotekę za plecami, strasznie niekomfortowo jedzie się w takich warunkach,  co zakręt widzisz błyski, w lusterku wstecznym coś ci mruga non stop, mocno wkurzająca sprawa.  Ja po kilkunastu km musiałem się zatrzymać i przepuścić delikwenta - Audi A6

 

Dziwne, bo one cały czas pracują a nie tylko w zakrętach, więc może mylisz ze światłami skrętnymi? :)

 

4 godziny temu, alastair napisał:

niestety wszystkie nowoczesne systemy oswietlenia maja taka wade - wynikajaca ze zwiekszonego strumienia swietlnego czyli lepszego oswietlenia drogi - ze gdy przypadkiem jadac z naprzeciwka w ten strumien trafimy jestesmy mocno oslepiani. Zjawisko ma małe natezenie gdy droga jest rowna i gladka, zas gdy mamy nierownosci, dziury, koleiny itd jest słabooooo...

 

Raczej nie ma takiej opcji przy sprawnych adaptacyjnych ledach.

 

1 godzinę temu, futrzak napisał:

 

Tak, super działają, oślepiając  jadących z drugiej strony na długich łukach. Ciekawa sprawa, dlaczego automatyka słabo działa w takich warunkach...

 

Wydaje mi się jednak, że mylisz asystenta świateł drogowych od adaptacyjnych świateł drogowych :)

 

Godzinę temu, delco napisał:

Czy to jest to co w skodzie nazywa sie  "Reflektory główne LED Top Matrix" czy raczej "Reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS,"? - a może to to samo?

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Właśnie na autostradach i Skadach robią wielką robotę po zmroku, kiedy jadąc szybko potrzebujesz dobrej widoczności.

 

 

Skąd wziąłeś kwotę 10.000 zł? W wypadku Tiguana Rline dopłata wynosi 1.890 zł :) W niższych wersjach 5.100. W BMW 3 dopłata również wynosi 5.000 zł :)

 

 

Jakieś źródło informacji?

 

 

A ten komentarz, to do czego pije? 

 

 

Jeżeli masz w sowim samochodzie słabe światła, to może być taki efekt z uwagi na fakt, że te światła przejmą swoją siłą Twoje.

 

 

Problem widziałem tylko w wypadku Insignii 1 gen.

 

 

Matrix w VW jest od 6 lat - Passat B8 - top led.

 

 

Dziwne, bo one cały czas pracują a nie tylko w zakrętach, więc może mylisz ze światłami skrętnymi? :)

 

 

Raczej nie ma takiej opcji przy sprawnych adaptacyjnych ledach.

 

 

Wydaje mi się jednak, że mylisz asystenta świateł drogowych od adaptacyjnych świateł drogowych :)

 

Tak.

Popatrz na cennik B8 FL.

 

Top Led nie wygasza pojedynczych led jak IQ. Lampy ruszają się na boki i po jednej stronie może wyłączyć długie.

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sdss napisał:

Popatrz na cennik B8 FL.

 

Top Led nie wygasza pojedynczych led jak IQ. Lampy ruszają się na boki i po jednej stronie może wyłączyć długie.

Pisaliśmy o Tiguanie. Owszem, w Passacie jest spora dopłata.

 

Tego nie jestem taki pewien, gdyż z tego co pamiętam, to efekt działania był bardzo podobny zarówno w Tiguanie jaki w Passacie przed fl- działa wycinanie.

 

Dla porównania nowe Sorento. Niby bardzo ok, lecz jednak widać, ze nie są to tak dobre światła jak powyższe matrixy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OWQPYtkmIAI

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, futrzak napisał:

 

Tak, super działają, oślepiając  jadących z drugiej strony na długich łukach. Ciekawa sprawa, dlaczego automatyka słabo działa w takich warunkach...

 

Nic takiego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, rallyrychu napisał:

Jak kiedyś przybędzie takich świateł w samochodach, to jadąc po krętej drodze może być niezła dyskoteka 😆

Teraz jak się spotka jedno takie auto na jakiś czas to nie problem, ale przyszłość może być nieciekawa.

 

Światła LED w różnych odsłonach matrycowych mamy od ładnych kilku lat na drogach i problem istnieje od jakiegoś czasu. Ostatnimi laty schodzą "pod strzechy" i ich liczba na drogach wzrasta - problem pewnie też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sdss napisał:

Ja uważam, że większym problemem są chińskie Zenony i Ledy w zwykłej lampie, strach przed użyciem korektor wysokości świateł, źle zamontowane żarówki, czy auta powypadkowe poskładane w szopie.

 

To Twoje prywatne zdanie - przy strumieniu z ledowego reflektora to pikuś, zresztą chińskie zenony i podobne kombinacje to domena wieś-tuningu, a tego mało na cywilizowanych drogach. Dobre ledy w zwykłe lampie nie są specjalnie problematyczne, w przeciwieństwie do zenexów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, prawoimotoryzacja said:

Właśnie na autostradach i Skadach robią wielką robotę po zmroku, kiedy jadąc szybko potrzebujesz dobrej widoczności.

 

Ja po zmroku na A i S jezdze zazwyczaj ponizej ograniczenia i spokojnie wystarczaly mi zwykle H7...

Widocznosc przydaje sie glownie poza terenem zabudowanym, gdzie moze sie trafic pieszy czy rowerzysta i tam dobre swiatla to podstawa.

Teraz mam chyba jakies zwykle Ledy i dla mnie jest naprawde git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Polarny napisał:

W cenniku kosztuje to ok. 10 tys. PLN-ów. I naprawdę warto brać i się nie zastanawiać? A przy jakiej cenie należałoby się zastanowić?

Jak zwykle klepiesz bez uprzedniego przeczytania/zapoznania się z treścią.

 

A zapomniałem, Superb jest najlepszym samochodem pod Słońcem! :)

 

Ps. W Superbie światła z AFS są całkiem niezłe od lat.

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, prawoimotoryzacja said:

Tak, ale był to kseon "aktywny"/inteligentny :)

Ale on nic nie miał wspólnego z matrycami LED'y, nawet zasada działania nie była zbliżona.
Podobnie działało to w VC i AH.

Tam były ksenony AFL, czyli skrętna soczewka biksenonowa + statyczne doświetlanie zakrętów poniżej 40km/h z dedykowanej żarówki w lampie. I tam przy jeździe szybkiej (bodaj powyżej 100km/h) minimalnie podnosiło soczewkę, wystarczyła korekcja ustawienia przednich świateł, konkretnie ich obniżenie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

Jak zwykle klepiesz bez uprzedniego przeczytania/zapoznania się z treścią.

W Passacie 8800.

3 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał:

A zapomniałem, Superb jest najlepszym samochodem pod Słońcem!

Zawsze tak klepiesz coś bez związku z tematem?

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sdss napisał:

Z światłami led to tak trochę jak z wielbicielami używek i nowych aut, AWD i FWD  😁

 

Jakoś tak niezbyt duży związek widzę. Owszem, przed samochodem jest super, ale jakoś dla innych niekoniecznie. Oczywiście można na to nie zwracać uwagi jeżdżąc SUV-em z matrix-led, ale problem pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na to już trafiłem. Miałem dyskotekę za plecami, strasznie niekomfortowo jedzie się w takich warunkach,  co zakręt widzisz błyski, w lusterku wstecznym coś ci mruga non stop, mocno wkurzająca sprawa.  Ja po kilkunastu km musiałem się zatrzymać i przepuścić delikwenta - Audi A6
Właśnie zawsze się zastanawiałem czy widać w lusterkach jak wł/wyl się u mnie segmenty w matrixach i czy to mocno daje po oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.