Skocz do zawartości

1.6t (200 KM - D16SHT - Astra, Insignia. Opinie?


VVojteck

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opinii o tym silniku i jest ich niestety dość mało. Był montowany w Astrze K, a potem krótko w Insigni 2. Szczególnie interesuje mnie opinia o współpracy z sześciobiegowym automatem w Insigni.

 

Z tego co kojarzę przynajmniej 1 użytkownik podobnego zestawu w Astrze powinien być na forum (o ile rzeczywiście to jest ten sam silnik i skrzynia).

 

Jedyne co znalazłem to opinie, że dużo pali, przy czym podobno jest wyraźna różnica na niekorzyść automatu. Prawda to?

 

Ktoś może coś dodać? Jak z trwałością skrzyni i silnika? Jakieś typowe bolączki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5T 165KM AT w Insigni.

Osiągi słabe, dostaje zauważalnie w dupsko od Golfa 1.5 150 + DSG.

Pali jak smok, srednie z miasta 10.5l tj. +2.5l do w.w. Golfa też jeżdżonego po mieście. 

 

1.6T 200KM miałem w zastępczej Insigni i jeździ to już fajnie. Bardzo czuć różnicę. Ale nie ma opcji by paliło mniej od 1.5 165, a wręcz pewnie ciut więcej, więc nadal duuuużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mars_wrc napisał:

Mam 1.5T 165KM AT w Insigni.

Osiągi słabe, dostaje zauważalnie w dupsko od Golfa 1.5 150 + DSG.

Pali jak smok, srednie z miasta 10.5l tj. +2.5l do w.w. Golfa też jeżdżonego po mieście. 

 

1.6T 200KM miałem w zastępczej Insigni i jeździ to już fajnie. Bardzo czuć różnicę. Ale nie ma opcji by paliło mniej od 1.5 165, a wręcz pewnie ciut więcej, więc nadal duuuużo.

Masa Insigni robi swoje.

W Astrze pali mniej 

Nie porównuj spalania i osiągów aut z różnych segmentów . Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych. Nie bądźmy pewexami 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w Astrze K i jestem bardzo zadowolony. Silnik lekko obciążony, kiedy nie biega na pełnym booście jest bardzo oszczędny. U mnie zużywa około 7 litrów na setkę, natomiast gdy pracuje pod obciążeniem, np. w gdy jechałem do Saint-Tropez z półtora tonową przyczepą i obciążonym do pełna samochodem to średnie spalanie wynosiło 18 litrów, a przy prędkościach powyżej 120 często i 30 z plusem. Dodatkowo przy 240km/h co jest to elektronicznym ograniczeniem zużycie paliwa wynosi 32 litry.

Podsumowując, nie wiem w jakim zakresie obciążeń będzie pracował ten silnik w Insigni, jeśli żeby jechać będzie musiał pracować na booście to tanio nie będzie.

Zobacz sobie Pertyńskiego / Wieruszewskiego, z tego co pamiętam obaj testowali samochody z tym silnikiem.

tapatalked



  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, VVojteck napisał:

 

Szukam opinii o tym silniku i jest ich niestety dość mało. Był montowany w Astrze K, a potem krótko w Insigni 2. Szczególnie interesuje mnie opinia o współpracy z sześciobiegowym automatem w Insigni.

 

Z tego co kojarzę przynajmniej 1 użytkownik podobnego zestawu w Astrze powinien być na forum (o ile rzeczywiście to jest ten sam silnik i skrzynia).

 

Jedyne co znalazłem to opinie, że dużo pali, przy czym podobno jest wyraźna różnica na niekorzyść automatu. Prawda to?

 

Ktoś może coś dodać? Jak z trwałością skrzyni i silnika? Jakieś typowe bolączki?

 

moich dwóch kolegów ma Insignie z silnikami 1,5 165 KM i A6, zresztą kupili po testach mojego auta i im się bardzo spodobało.Są zadowoleni, zarówno z dynamiki, spalania i komfortu. Obaj (nie znają się) twierdzą, że przy spokojnej jeździe można w mieście osiągnąć około 7 litrów. Jedną jeździłem, z dynamiką nie jest najgorzej, w każdym razie lepiej niż się spodziewałem.

 

Ja osoboście jeździłem całkiem sporo dieslem z A8 i tu już pracuje to naprawdę sprawnie. Nawet nie wiedziałem, że Insignia była ofertowana z 1,6 200KM.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.5T 165KM AT w Insigni.
Osiągi słabe, dostaje zauważalnie w dupsko od Golfa 1.5 150 + DSG.
Pali jak smok, srednie z miasta 10.5l tj. +2.5l do w.w. Golfa też jeżdżonego po mieście. 


Dzięki, zrobię sobie jazdę próbną, ale pewnie będę miał problem, żeby uwzględnić większy kawałek miasta.

Mam ten silnik w Astrze K i jestem bardzo zadowolony. Silnik lekko obciążony, kiedy nie biega na pełnym booście jest bardzo oszczędny. U mnie zużywa około 7 litrów na setkę.

Podsumowując, nie wiem w jakim zakresie obciążeń będzie pracował ten silnik w Insigni, jeśli żeby jechać będzie musiał pracować na booście to tanio nie będzie.

Zobacz sobie Pertyńskiego / Wieruszewskiego, z tego co pamiętam obaj testowali samochody z tym silnikiem.


Nie planuję jeździć z pedałem w podłodze. Pertyńskiego test widziałem, Wieruszewskiego nie mogę znaleźć. Dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Astrę 1.6 200KM, ale z manualem. Dwa lata z hakiem i 53 tys. przebiegu. Z awarii to na ostatnim przeglądzie zauważyli jakiś wyciek oleju z okolic rozrządu, zabrali mi samochód na 3 dni i podobno naprawili. Nie wiem, więcej nie wnikałem, skoro za to nie płacę. ;]

Silnik sam w sobie jest genialny. Stosunek osiągów do spalania również genialny. To są jakby dwa silniki w jednym. Do mniej więcej 3 tys. rpm jeździsz spokojnie jak każdym innym autem, turlasz się, jest cicho, oszczędnie, elastycznie, powyżej zaczyna się frajda (i problemy z przyczepnością). Ogólnie możliwości Astry w sensie zawieszenia i prowadzenia raczej nie nadążają za tym silnikiem. Na niemieckiej autostradzie do 200km/h ciągnie bez najmniejszej sugestii żeby to było męczące, ale samochód nie prowadzi się już zbyt stabilnie. Myślę że Insignia bardziej potrafi wykorzystać możliwości tego silnika niż Astra. Przyczep nie ciągałem, automat z tego co piszą, zwiększa spalanie, ja mam z całego przebiegu spalanie 7.1l/100km. Ten samochód potrafi spalić średnio 5litrów przy spokojnej, prawie przepisowej jeździe drogami krajowymi i przez wioski, albo duuużo więcej przy ciśnięciu autostradą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2020 o 05:20, rwIcIk napisał:

Masa Insigni robi swoje.

W Astrze pali mniej 

Nie porównuj spalania i osiągów aut z różnych segmentów . Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych. Nie bądźmy pewexami 

 

 

Jaka masa robi swoje skoro GVII kombi jest lżejszy raptem o ok. 10kg?

Owszem można porównywać, bo aut ważą tyle samo, mają taką sam pojemność i podobną niesuvovatą bryłę (płaskacze).

Golf ma 15KM mniej, ale nie ma to znaczenia, bo Insignia ma strasznie mulastą skrzynię biegów. To zupełnie dwa różne auta w jeździe.

I dane to potwierdzają.

Wg. autocentrum Insignia ma z automatem 9.4s do 100km/h, a Golf 8.7s. Dodatkowo Insigni automat dodaje 0.5s do przyspieszenia, a Golf ma takie samo czy MT czy AT. Potwierdza to fakt, że skrzynia Insigni jest mułowata. No i na koniec spalanie, wg. danych Insignia pali o ponad 1L więcej niż GVII. Mi w praktyce jednak wychodzi różnica ponad 2L, ale tu fakt, może różnicę robić styl jazdy. Ale nie wierzę, że w stosunku do Żony zrobił spalanie Insignią -2.5L, bo jednak trochę nią pojeździłem i nie da się ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Akurat miałem myśli Astrę z tematu wątku.

 

A to zmienia postać rzeczy.

Nie porównywałem Astry do Insigni, bo Astrą 1.6T 200 nie jeździłem. Ale czytając opinie trochę żałuję, że sobie jej nie kupiłem zamiast GVII 1.5 150 😶

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2020 o 23:29, VVojteck napisał:

Ktoś może coś dodać? Jak z trwałością skrzyni i silnika? Jakieś typowe bolączki?

 

Jeżeli to ta sama skrzynia co w Insigni 6AT to jest wolna konstrukcja i zabiera sporo dla auta wigoru. Do 100kkm brak problemów, później zaczęła strasznie szarpać przy ruszaniu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, K3 napisał:

Generalnie to każdy silnik na booście swoje wypije.

Turbo żyje, turbo pije...

 

To wiemy, miałem na myśli fakt że tak jak w Astrze ten silnik pracuje na lajcie i potrafi bardzo mało palić kręcąc się na podciśnieniu na maksymalnie ubogich mieszankach, tak w Insigni może (ale nie też nie musi) pracować pod znacznie wyższym obciążeniem i żreć znacznie więcej kręcąc się regularnie na booście.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, format napisał:

 

To wiemy, miałem na myśli fakt że tak jak w Astrze ten silnik pracuje na lajcie i potrafi bardzo mało palić kręcąc się na podciśnieniu na maksymalnie ubogich mieszankach, tak w Insigni może (ale nie też nie musi) pracować pod znacznie wyższym obciążeniem i żreć znacznie więcej kręcąc się regularnie na booście.

 

niech mnie ktoś poprawi, ale imho Insignia z tym silnikiem była oferowana krótko, pewnie też nie był zbyt popularny i pewnie dzisiaj występuje jeszcze rzadziej niż w Astrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.