Skocz do zawartości

Nowy samochód z salonu w Niemczech


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel chce kupić nową Ładę w salonie w De, pomińmy kwestię dlaczego? Na moje pytanie dlaczego nie Dacia Logan MCV odpowiedział, że jeździł obydwoma i Łada mu bardziej podpasowała oraz że ma silnik bez turbo do LPG (może w PL zamontować BRC z homologacją na DE) oraz że w tym budżecie niczego nowego w combi nie znajdzie.

Na co dzień pracuje w De ale ma meldunek w PL i jest polskim rezydentem podatkowym. Do Pl on tym autem będzie przyjeżdżał tylko na urlop raz na kwartał na 7 dni, więc serwis ma w DE i bez problemu ogarniają.

Teraz pytanie natury podatkowej. Kupuje w DE jako osoba prywatna w cenie brutto i w PL idzie opłacać akcyzę 3,1%. Od jakiej wartości UC policzy akcyzę? od kwoty zakupu w DE, bo w polskim eurotaksie chyba nie ma Łady Vesty?

Samochód jest już z niemieckim briefem ale praktycznie bez przebiegu, wartość zakupu ok 11000 euro.

Np. taki:

 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lada-Vesta-SW-STANDARD-1.6-16V-KLIMA/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:14400_18_,prx:11000,vcg:estatecar/pg:vipcar/310878702.html

 

 

 

lada.png

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, robciolas napisał:

Kumpel chce kupić nową Ładę w salonie w De, pomińmy kwestię dlaczego? Na moje pytanie dlaczego nie Dacia Logan MCV odpowiedział, że jeździł obydwoma i Łada mu bardziej podpasowała oraz że ma silnik bez turbo do LPG (może w PL zamontować BRC z homologacją na DE) oraz że w tym budżecie niczego nowego w combi nie znajdzie.

Na co dzień pracuje w De ale ma meldunek w PL i jest polskim rezydentem podatkowym. Do Pl on tym autem będzie przyjeżdżał tylko na urlop raz na kwartał na 7 dni, więc serwis ma w DE i bez problemu ogarniają.

Teraz pytanie natury podatkowej. Kupuje w DE jako osoba prywatna w cenie brutto i w PL idzie opłacać akcyzę 3,1%. Od jakiej wartości UC policzy akcyzę? od kwoty zakupu w DE, bo w polskim eurotaksie chyba nie ma Łady Vesty?

Samochód jest już z niemieckim briefem ale praktycznie bez przebiegu, wartość zakupu ok 11000 euro.

Np. taki:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lada-Vesta-SW-STANDARD-1.6-16V-KLIMA/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:14400_18_,prx:11000,vcg:estatecar/pg:vipcar/310878702.html

Ja bym się bardziej martwił podwójnym VAT'em. Niech kolega poszuka sobie jakiegoś komisu który kupi to auto w cenie netto i sprowadzi do PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał:

bym się bardziej martwił podwójnym VAT'em

No nie, raz zapłacony VAT na terenie UE obowiązuje wszędzie.

Przecież samochody z USA czy Japonii sprowadza się do Niemiec żeby zapłacić niższy VAT:oki: a potem tylko akcyza w Pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ccLot napisał:

No nie, raz zapłacony VAT na terenie UE obowiązuje wszędzie.

Przecież samochody z USA czy Japonii sprowadza się do Niemiec żeby zapłacić niższy VAT:oki: a potem tylko akcyza w Pl.

A jednak tak.

 

Słowo klucz "nowe" auto

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotrus napisał:

Wg przepisów nowe to takie które ma  <6 miesięcy od I rejestracji lub <6000 km, także będzie z tym problem.

>6000 km przejechać to nie problem, musi sprawdzić w brief kiedy zarejestrowany lub zasugeruje aby poszukał demówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, robciolas said:

 

Na co dzień pracuje w De ale ma meldunek w PL i jest polskim rezydentem podatkowym. Do Pl on tym autem będzie przyjeżdżał tylko na urlop raz na kwartał na 7 dni, więc serwis ma w DE i bez problemu ogarniają.

 

 

To mi się coś nie zgadza.

Jeśli mieszka w Niemczech oraz tam pracuje, a do Polski przyjezdza raz na kwartał na 7 dni, to skąd pomysł, że jest polskim rezydentem podatkowym?

Bo raczej wszystko by wskazywało iż jest rezydentem niemieckim, i chyba najprościej by było to auto zarejestrować na siebie w Niemczech i jezdzić na niemieckich blachach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robciolas napisał:

>6000 km przejechać to nie problem, musi sprawdzić w brief kiedy zarejestrowany lub zasugeruje aby poszukał demówki.

 

Niech kolega dobrze przypilnuje dat, o ile obowiązek akcyzowy powstanie w momencie importu do PL, to kwestia VAT o ile na szybko dobrze wyczytałem, powstaje w momencie zakupu i jeśli na fakturze będzie przebieg <6000 to ma pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, CiniO napisał:

 

To mi się coś nie zgadza.

Jeśli mieszka w Niemczech oraz tam pracuje, a do Polski przyjezdza raz na kwartał na 7 dni, to skąd pomysł, że jest polskim rezydentem podatkowym?

Bo raczej wszystko by wskazywało iż jest rezydentem niemieckim, i chyba najprościej by było to auto zarejestrować na siebie w Niemczech i jezdzić na niemieckich blachach.

 

Nie znasz kreatywności polskich biznesmenów. Bo ma polską umowę zlecenie i jest delegowany, bo tak zarobi 2x więcej.

Edytowane przez robciolas
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, 62545tomasz napisał:

nie w temacie,ale... podoba mi się ta LADA:)

ja bym kupił za tą kasę;)

To jedź do DE i kup, będziesz beta testerem.

W pl może być problem z naprawą w razie stłuczki, mechanicznie to Renault/Dacia. Więc prostota i tanie, dostępne części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, 29 napisał:

A nie bedzie taniej w Kaliningradzie?;]

Nie policz sobie do ceny dolicz 10%cło, 23%vat,3,1%akcyza. I brak gwarancji w De oraz pewno gorsze wyposażenie, no i może być inna jakość wykonania na rynek DE.

https://www.avito.ru/sankt-peterburg/avtomobili/lada_vesta_2020_2002243576

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2020 o 16:44, 29 napisał:

A nie bedzie taniej w Kaliningradzie?;]

Z Rosji chyba opłaca się sprowadzić Renault Arkana, który dopiero będzie wchodził do Pl w 2021

 

https://www.avito.ru/cherepovets/avtomobili/renault_arkana_2020_2031190057

 

Za +/- 60 tyś pln po opłatach 4 WD z silnikiem wolnossącym pod LPG, to przy obecnych cenach aut w PL można by rozważyć. Ale to chyba w kredycie jest?

 

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Arkana fajny jest:ok: 

 

Kiedys patrzylem na ichniego Captura dla brata. AWD, prosty 2.0 N/A, 4AT (ale 4ty bieg dlugi jak w 7/8-biegowych automatach8]), wiekszy przeswit i wzmocnione zawieszenie:ok: Dlaczego w EU tego nie ma, tylko jakies skomplikowane wydmuszki?:facepalm:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2020 o 15:48, 29 napisał:

Ten Arkana fajny jest:ok: 

 

Kiedys patrzylem na ichniego Captura dla brata. AWD, prosty 2.0 N/A, 4AT (ale 4ty bieg dlugi jak w 7/8-biegowych automatach8]), wiekszy przeswit i wzmocnione zawieszenie:ok: Dlaczego w EU tego nie ma, tylko jakies skomplikowane wydmuszki?:facepalm:  

Arkana też mi się podoba ale u nas to on będzie kosztował ok 20 tyś euro chyba na wyjściu.

Jakoś stylistycznie mi się kojarzy z BMW X6 na plus 

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Danielpoz. napisał:

Wątpie żeby auto z Rosji spełniało aktualne normy jakie są w UE. Czyli problem a właściwie brak możliwości zarejestrowania. 

Pitolicie Hipolicie.

Tak jak pisali wcześniej, najkorzystniej kupić używane 6 miesięczne >5000km. 

Ale podatkowo z Ru to się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, robciolas napisał:

Pitolicie Hipolicie.

Tak jak pisali wcześniej, najkorzystniej kupić używane 6 miesięczne >5000km. 

Ale podatkowo z Ru to się nie opłaca.

Chcesz powiedzieć że można kupować nowe auta bez obowiazujacej normy i je spokojnie zarejestrowac w PL? 

 

Jesli tak to rob interesy zycia bo auta tylko czekaja👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Chcesz powiedzieć że można kupować nowe auta bez obowiazujacej normy i je spokojnie zarejestrowac w PL? 

 

Jesli tak to rob interesy zycia bo auta tylko czekaja👍

 

A przeszłaby rejestracja w Rosji na salon i import jako używane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Chcesz powiedzieć że można kupować nowe auta bez obowiazujacej normy i je spokojnie zarejestrowac w PL? 

 

Jesli tak to rob interesy zycia bo auta tylko czekaja👍

Nowe bez przebiegu pewno będzie nieopłacalne ze względu na podatki.

Już pisali wcześniej w tym wątku, że do cła musi mieć ponad pół roku i powyżej 5 tyś km przebiegu.

Znajomy ściąga z USA auta 2020/2019 rocznik uszkodzone, czasami przebiegi symboliczne. Opłaca wymagane daniny, naprawia, rejestruje bez problemu i wywozi do DE bo tam można sprzedać drożej.

Tylko to są używane auta i nikt normą euro przy rejestracji się nie przejmuje.

Dalej można kupić w PL ciągniki rolnicze Massey Ferguson z euro3 i go zarejestrować. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

7 minutes ago, robciolas said:

Nowe bez przebiegu pewno będzie nieopłacalne ze względu na podatki.

Już pisali wcześniej w tym wątku, że do cła musi mieć ponad pół roku i powyżej 5 tyś km przebiegu.

Znajomy ściąga z USA auta 2020/2019 rocznik uszkodzone, czasami przebiegi symboliczne. Opłaca wymagane daniny, naprawia, rejestruje bez problemu i wywozi do DE bo tam można sprzedać drożej.

Tylko to są używane auta i nikt normą euro przy rejestracji się nie przejmuje.

Dalej można kupić w PL ciągniki rolnicze Massey Ferguson z euro3 i go zarejestrować. 

 

I to jest najwiekszy absurd tych przepisow...

Import uzywek spoza strefy EU powinien podlegac tym samym regulacjom odnosnie norm spalin co rejestracja nowych aut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, Maciej__ said:

 

 

 

I to jest najwiekszy absurd tych przepisow...

Import uzywek spoza strefy EU powinien podlegac tym samym regulacjom odnosnie norm spalin co rejestracja nowych aut.

 

Pies ogrodnika?;] Idac tym tokiem myslenia wnosze o zezlomowanie wszystkich pojazdow ponizej EURO 5, bo one truja i zabijaja:phi:

 

On 12/3/2020 at 7:13 PM, robciolas said:

Arkana też mi się podoba ale u nas to on będzie kosztował ok 20 tyś euro chyba na wyjściu.

Ale bedzie spelnial europejskie normy - to kosztuje;] Zmniejszy sie przeswit, obetnie 4x4 i zdalne uruchamianie silnika, doda EDC i bedzie jewropejski wypasss:klaun:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, 29 napisał:

 

 

Ale bedzie spelnial europejskie normy - to kosztuje;] Zmniejszy sie przeswit, obetnie 4x4 i zdalne uruchamianie silnika, doda EDC i bedzie jewropejski wypasss:klaun:

W EU pismaki piszą, że Arkana ma być na innej płycie podłogowej niż w Rosji. Tam jest na Dusterze. No i silniki z miękką hybrydą i elektryk. A to faktycznie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.