Skocz do zawartości

Brak centralnego mechanizmu różnicowego czyli figurowa jazda na lodzie dla początkujących


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem sobie ostatnio DO's and DON'T's with Jimnys, żeby wiedzieć jak używać 4wd zimą i wychodzi na to, że używać najlepiej go wcale ;]

 

Okazało się, że Jimny nie ma centralnego mechanizmu różnicowego (nie to, że jakoś się nad tym wcześniej zastanawiałem), czyli nie powinno się zapinać 4wd jeżeli nawierzchnia się trzyma kupy a już na pewno nie wówczas kiedy planujemy na niej skręcać.

 

W związku z powyższym mam pytanie - jazda figurowa (napęd na tył, zero trzyliterowych systemów, wąskie i wysokie nadwozie) czy jednak są jakieś sytuacje kiedy można 4wd włączyć, używać i mieć nadzieję, że w połowie zakrętu się nie odepnie ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawierzchnie o zmniejszonej przyczepności: śnieg, lód, szuter, błoto - tu nie zmielisz.

Na suchym asfalcie może być mielonka w napędach :oki:

Jimny jest specyficznym przedstawicielem starej szkoly 4x4, to i prędkości i zachowania za kółkiem takiego pojazdu wolnobieżnego trzeba mieć z epoki tych rozwiązań ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.