Skocz do zawartości

Co to za silnik i skrzynia?


electrofinger

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę. Napiszcie mi kilka słów na temat silnika o oznaczeniu D24TIC 

oraz o skrzyni ZF 4HP22 ?

 

Siedzi toto w Volvo 740 z 1988r i nie wiem czy w ogóle dzwonić. Wiem że silnik to VW, 2,4 TD, 6 cylindrów, 95 kW a skrzynia po czterobiegowy automat...

@AkuQ ?

@koNik ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, electrofinger napisał:

Mam prośbę. Napiszcie mi kilka słów na temat silnika o oznaczeniu D24TIC 

oraz o skrzyni ZF 4HP22 ?

 

Siedzi toto w Volvo 740 z 1988r i nie wiem czy w ogóle dzwonić. Wiem że silnik to VW, 2,4 TD, 6 cylindrów, 95 kW a skrzynia po czterobiegowy automat...

@AkuQ ?

@koNik ?

 

Zestawienie całkiem solidne, jedynie porządnie przejrzeć bo wiadomo, autko już swoje lata ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AkuQ napisał:

Zestawienie całkiem solidne, jedynie porządnie przejrzeć bo wiadomo, autko już swoje lata ma.

 

15 minut temu, AkuQ napisał:

 

Nie działa klimatyzacja, nie działa tempomat, coś z prędkościomierzem, nie wskazuje poziomu paliwa, jest troszkę rdzy na podłodze, do wymiany wydech tarcze klocki i być może przewody hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, electrofinger napisał:

 

Nie działa klimatyzacja, nie działa tempomat, coś z prędkościomierzem, nie wskazuje poziomu paliwa, jest troszkę rdzy na podłodze, do wymiany wydech tarcze klocki i być może przewody hamulcowe

Czyli w  zasadzie sama mechanika, nic skomplikowanego. Zależy ile tej rudej, ale jak cena Cię satysfakcjonuje, to usterki źle nie wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, AkuQ napisał:

Czyli w  zasadzie sama mechanika, nic skomplikowanego. Zależy ile tej rudej, ale jak cena Cię satysfakcjonuje, to usterki źle nie wyglądają.

Jest taki kwadratowy że aż po prostu piękny. Z resztą to Volvo od zawsze mi się podobało. I jeszcze biały. 

Da się jakoś wartość oszacować :hmm:

Screenshot_20201126-115108_Samsung Internet.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, AkuQ napisał:

Do kupienia w PL czy AT?

AT. Austriak sprzedaje ponieważ ogłoszenie jest napisane bez błędów. Jest też napisane co jest zepsute i co trzeba wymienić. Są rachunki na wymianę silnika ponieważ oryginalnie był wsadzony D24T. Ma tylne regulowane zawieszenie firmy Monroe i blokadę dyferencjału. Nie ma przeglądu więc raczej tylko laweta...

Edytowane przez electrofinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, electrofinger napisał:

AT. Austriak sprzedaje ponieważ ogłoszenie jest napisane bez błędów. Jest też napisane co jest zepsute i co trzeba wymienić. Są rachunki na wymianę silnika ponieważ oryginalnie był wsadzony D24T. Ma tylne regulowane zawieszenie firmy Monroe i blokadę dyferencjału. Nie ma przeglądu więc raczej tylko laweta...

Konkretnymi liczbami nie będę operował, ale aby była jakakolwiek opłacalność musi kosztować grosze, oczywiście do tych groszy odpowiednio wg uznania zwiększyć sobie możesz ilość eur za "chęć posiadania" akurat tego egz, musisz pamiętać, że samych kosztów trochę się nazbiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, electrofinger napisał:

nie działa tempomat

Tempomat w takim starym parchu?

Przecież tam jest wtrysk pośredni i pompa wtryskowa na linkę. Pewnie da się ogarnąć i w takim zabytku tempomat ale nie jest to tak banalne jak w autach sterowanych ECU...

Tak czy owak sprawdzić czy się silnik nie przegrzewa, bo głowice to lubią pękać w tego typu silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, volf6 napisał:

Tempomat w takim starym parchu?

Przecież tam jest wtrysk pośredni i pompa wtryskowa na linkę. Pewnie da się ogarnąć i w takim zabytku tempomat ale nie jest to tak banalne jak w autach sterowanych ECU...

Tak czy owak sprawdzić czy się silnik nie przegrzewa, bo głowice to lubią pękać w tego typu silnikach.

Ewidentnie jest napisane że jest tempomat i jest on zepsuty. Tak szczerze mówiąc to taki tempomat jest na drugim miejscu i dużo bardziej mnie boli że nie działa klimatyzacja. 

Problem ze sprawdzeniem przegrzewania będzie gdyż jest zimno a auto nie ma przeglądu i nie wiem czy da się nim gdzieś dalej pojechać.

 

No i na koniec korona. Auto jest 200 km ode mnie i oficjalnie nie wolno mi jechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

Tempomat w takim starym parchu?

Przecież tam jest wtrysk pośredni i pompa wtryskowa na linkę. Pewnie da się ogarnąć i w takim zabytku tempomat ale nie jest to tak banalne jak w autach sterowanych ECU...

Tak czy owak sprawdzić czy się silnik nie przegrzewa, bo głowice to lubią pękać w tego typu silnikach.

Tempomat na linkę to normalna sprawa. Co w tym takiego dziwnego??? 😲

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Tempomat w takim starym parchu?

Przecież tam jest wtrysk pośredni i pompa wtryskowa na linkę. Pewnie da się ogarnąć i w takim zabytku tempomat ale nie jest to tak banalne jak w autach sterowanych ECU...

Tak czy owak sprawdzić czy się silnik nie przegrzewa, bo głowice to lubią pękać w tego typu silnikach.

 

A co to za problem? Przeciez mnóstwo aut na linkę ma tempomat. Osobny siłownik sterowany po impulsatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, electrofinger napisał:

Mam prośbę. Napiszcie mi kilka słów na temat silnika o oznaczeniu D24TIC 

oraz o skrzyni ZF 4HP22 ?

 

Siedzi toto w Volvo 740 z 1988r i nie wiem czy w ogóle dzwonić. Wiem że silnik to VW, 2,4 TD, 6 cylindrów, 95 kW a skrzynia po czterobiegowy automat...

@AkuQ ?

@koNik ?

 

 

To jest auto w Polsce warte jakieś 3-4kzl w tym stanie co opisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, electrofinger napisał:

Mam prośbę. Napiszcie mi kilka słów na temat silnika o oznaczeniu D24TIC 

oraz o skrzyni ZF 4HP22 ?

 

Siedzi toto w Volvo 740 z 1988r i nie wiem czy w ogóle dzwonić. Wiem że silnik to VW, 2,4 TD, 6 cylindrów, 95 kW a skrzynia po czterobiegowy automat...

@AkuQ ?

@koNik ?

 

miałem taką skrzynię w BMW e32, z 3.5 litrowym silnikiem benzynowym. Skrzynia 4 biegowa z trybem sport. Bardzo chwalę sobie tą skrzynię. Płynna praca, bez wycieków mimo, że auto natrzaskane miało ponad 400 tyś. km. Za mojej kadencji wymieniony olej z filtrem i simmering na konwerterze.

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Tempomat w takim starym parchu?

Przecież tam jest wtrysk pośredni i pompa wtryskowa na linkę. Pewnie da się ogarnąć i w takim zabytku tempomat ale nie jest to tak banalne jak w autach sterowanych ECU...

Tak czy owak sprawdzić czy się silnik nie przegrzewa, bo głowice to lubią pękać w tego typu silnikach.

Mozna powiedzieć że miałem kiedyś tempomat w fiacie 125p (ręczny gaz wyciągany z deski) 👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał:

 

To jest auto w Polsce warte jakieś 3-4kzl w tym stanie co opisałeś.

To nie jest dobra wiadomość. 

Podoba mi się ten kanciok... Jeżeli ma dźwięk silnika jak z VW LT to odlot...

Chciałbym coś w automacie i z klimą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten sam silnik. Dźwięk jest niezapomniany, szczególnie jak visco na wentylatorze nie działa...

Głowica potrafi pękać przy 6 cylindrze z powodu przegrzania.

Ten zestaw czyli 2.4TIC+zf w serii 7xx i 9xx można określić jako pozbawiony wad i przyspieszenia.

Tempomat to chyba na podciśnienie tam był.

A zegary to typowa przypadłość. Trza szukać sprawnych. Ja z 3 sztuk zrobiłem jedne.

Jeśli szukasz takiego auta, to lepiej 940 z końca produkcji(96-97). I szczerze to lepiej benzynę (2.3FK), bo dizel to ani oszczędny ani szybki nie jest. A i kultury pracy mu brakuje. Wszak to klepak z auta dostawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2020 o 20:04, Colover napisał:

To ten sam silnik. Dźwięk jest niezapomniany, szczególnie jak visco na wentylatorze nie działa...

Głowica potrafi pękać przy 6 cylindrze z powodu przegrzania.

Ten zestaw czyli 2.4TIC+zf w serii 7xx i 9xx można określić jako pozbawiony wad i przyspieszenia.

Tempomat to chyba na podciśnienie tam był.

A zegary to typowa przypadłość. Trza szukać sprawnych. Ja z 3 sztuk zrobiłem jedne.

Jeśli szukasz takiego auta, to lepiej 940 z końca produkcji(96-97). I szczerze to lepiej benzynę (2.3FK), bo dizel to ani oszczędny ani szybki nie jest. A i kultury pracy mu brakuje. Wszak to klepak z auta dostawczego.

No i właśnie ten dźwięk mi się podoba. Co prawda wolałbym 3,3 TDI ale to już chyba za droga impreza.

Pękająca głowica to nie jest dobra wiadomość.

Akurat przyśpieszenie nie jest mi potrzebne w takim samochodzie, prędkość też nie a spalanie też obojętne. Taki kanapowóz to przejechania się od czasu do czasu. 

Problem w tym że podoba mi się dokładnie to co na zdjęciu czyli 740. Gdyby trafiło się 940 w takiej konfiguracji to sam nie wiem, to już nie to...

Wygląda na to że w końcu znalazłem to czego szukałem od kilku lat, ale sytuacja sama się rozwiązała bo ogłoszenie zniknęło. Innych w takiej konfiguracji w Europie nie ma. Widziałem kilka egzemplarzy w świetnym stanie ale nawet nie patrzyłem co to za silnik bo ceny rzędu 10000 czy 15000 € nie wchodzą w grę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/26/2020 at 12:18 PM, electrofinger said:

Jest taki kwadratowy że aż po prostu piękny. Z resztą to Volvo od zawsze mi się podobało. I jeszcze biały. 

Da się jakoś wartość oszacować :hmm:

Screenshot_20201126-115108_Samsung Internet.jpg

bo to najpiekniejsze volvo ........... jakie kiedykolwiek wyprodukowano.

 

ja tez raczej szukalbym benzyny bo ten diesel  to ani szwedzki ani fajny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, electrofinger napisał:

740. Gdyby trafiło się 940

 

Tylko tak po prawdzie, różnice między serią 7xx a 9xx są delikatnie mówiąc małe.

W mechanice w zasadzie żadne. Trochę w budzie, lampy inne.

Mi 9xx bardziej się podoba, ale gdybym miał 7xx w lux stanie, za sensowne pieniądze, to bym się nie wahał.

Ale prawda jest taka, że wyrwanie 9xx w dobrym stanie jest dużo łatwiejsze, bo po pierwsze są młodsze o prawie dekadę, a 7xx nie od początku była ocynkowana w całości i cokolwiek ulegała biodegradacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.