Skocz do zawartości

Mazda cx7


dyniek000

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, dyniek000 said:

Mazda cx7 2,2 diesel po liftingu 

Panowie i Panie z czym to się je 🤔

Jak sprawuje się silnik skrzynia, generalnie na co zwrócić uwagę przed zakupem 

Jakieś typowe bolączki, itp. Podpowie ktoś 

 

Od diesla Mazdy proponuje trzymac sie z daleka :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Od diesla Mazdy proponuje trzymac sie z daleka :ok:

Od diesla ogólnie proponuję trzymać się z daleka - prawdziwi faceci jeżdżą tylko na benzynie :hehe::hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Adalbert napisał:

Uzasadnij

Pewnie dlatego że do 2008r mazda miała problemy z dieslami. Słabej jakości olej + przepuszczające podkładki pod wtryskami powodowały nagar, który osadzał się na sitku co uniemożliwiało przepływ oleju. Efektem był zatarty silnik. Wystarczyło lać oryginalny olej i wymienić podkładki które kosztują 20zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minutes ago, Adalbert said:

Uzasadnij

 

Poczytaj sobie na forach Mazdy...

Ogolnie ten silnik jest raczej odradzany, jako dosc problematyczny i drogi w naprawach czy serwisie.

No i najmlodsza CX7 ma juz pewnie z 7-8 lat, wiec przebiegi beda pewnie rzedu 200-300kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, sadlos said:

Pewnie dlatego że do 2008r mazda miała problemy z dieslami. Słabej jakości olej + przepuszczające podkładki pod wtryskami powodowały nagar, który osadzał się na sitku co uniemożliwiało przepływ oleju. Efektem był zatarty silnik. Wystarczyło lać oryginalny olej i wymienić podkładki które kosztują 20zl.

 

Wszystko fajnie jak masz auto od nowosci i wtedy mozna dbac... W 10 letniej uzywce to juz kwestia szczescia i przypadku.

Ogolnie to silnik malo popularny na naszym rynku z drogimi gratami. Czeste problemy z rozrzadem, przycieraniem, dpf-em, etc.

Np sensowne DKZ do tego silnika to z 4.5kPLN z tego co pisali na forum Mazdy. Praktycznie wszystkie auta z importu...

W tamtych latach z korozja tez nie bylo najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Wszystko fajnie jak masz auto od nowosci i wtedy mozna dbac... W 10 letniej uzywce to juz kwestia szczescia i przypadku.

Ogolnie to silnik malo popularny na naszym rynku z drogimi gratami. Czeste problemy z rozrzadem, przycieraniem, dpf-em, etc.

Np sensowne DKZ do tego silnika to z 4.5kPLN z tego co pisali na forum Mazdy. Praktycznie wszystkie auta z importu...

W tamtych latach z korozja tez nie bylo najlepiej.

Rozrząd padał tuż po interwale, DPF powodował rozrzedzenie oleju i to powodowało, że jak ktoś jeździł po mieście to musiał co 8tys km go wymieniać. Korozja podobnie jak w Fordzie, części drogie bo większość to oryginały. Według mnie prawidłowy, zgodny z ksiazka i terminowy serwis załatwiał całą sprawę Największy problem to korozja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dyniek000 napisał:

Mazda cx7 2,2 diesel po liftingu 

Panowie i Panie z czym to się je 🤔

Jak sprawuje się silnik skrzynia, generalnie na co zwrócić uwagę przed zakupem 

Jakieś typowe bolączki, itp. Podpowie ktoś 

 

Stara mazda z dieslem - z typowych bolączek ... to jest duża szansa zakupu zgnitego, najczęściej sprowadzonego i niekoniecznie dobrze naprawionego samochodu ... z problematycznym i drogim w utrzymaniu silnikiem. Samochód ładny, ale szkoda fundować sobie "problem" tego kalibru.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dyniek000 napisał:

Mazda cx7 2,2 diesel po liftingu 

Panowie i Panie z czym to się je 🤔

Jak sprawuje się silnik skrzynia, generalnie na co zwrócić uwagę przed zakupem 

Jakieś typowe bolączki, itp. Podpowie ktoś 

 

Auto około 10-cio letnie, japońskie, więc trzeba by się dobrze przyjrzeć budzie. Nawet w egzemplarzu w 100% bezwypadkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sadlos napisał:

Pewnie dlatego że do 2008r mazda miała problemy z dieslami. Słabej jakości olej + przepuszczające podkładki pod wtryskami powodowały nagar, który osadzał się na sitku co uniemożliwiało przepływ oleju. Efektem był zatarty silnik. Wystarczyło lać oryginalny olej i wymienić podkładki które kosztują 20zl.

a z dpf nie było przypadkiem jakiejś jazdy typu ropa dostawała się do oleju i w rezultacie prowadziło to do przytarcia. Znajoma osoba co deko handluje autami mówiła mi, że kilka razy ściągał Mazdy z uszkodzonymi dieslami a sam silnik kupował osobno, co też nie jest łatwe bo zapotrzebowanie duże. Tj @Maciej__radził trzymać się z daleka od ich diesli.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, dyniek000 said:

Silnik to 2,2 mzr, auto krajowe i znam od nowości 2010r.i 130tys przebiegu ma, dlatego mnie kusi to auto 

 

Jak nie zaczyna jeszcze rdzewiec i bylo regularnie serwisowane to mozna rozwazyc w takiej sytuacji :ok:

Chyba, ze ma jezdzic glownie po miescie, na krotkich odcinkach, to wtedy bym mimo wszystko odpuscil.

Nastaw sie tylko, ze poza typowymi rzeczami eksploatacyjnymi to za wiele zamiennikow nie bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dyniek000 napisał:

Silnik to 2,2 mzr, auto krajowe i znam od nowości 2010r.i 130tys przebiegu ma, dlatego mnie kusi to auto 

Zdjąć miskę oczyścić sitko, wymienić podkładki pod wtryskami.

Sprawdzić napięcie łańcucha i jeśli dochodzi do skrajnego momentu koniecznie wymienić - jest szansa, że ślizgi są dobre.

Lać dobry olej i cieszyć się fajnym samochodem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.