Skocz do zawartości

Wysoka cena opon całorocznych


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, TWENTIS napisał:

 

Znalazlem Falkeny AS200 w rozmiarze dla mojego auta i kosztuja ponad 650 zł

 

Gdzie normalna cena za ten rozmiar oscyluje 360-450 max

 

Czy to jest porabana polityka ceniwa czy sa genialne?

 

 

AS200 to chyba stary model, teraz wszędzie widzę AS210 i tutaj ceny w moich rozmiarach są bardzo zbliżonej cenie do zimówki falken hs01

 

albo kwestia Twoje rozmiaru opony... (niechodliwego?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, TWENTIS napisał:

 

Znalazlem Falkeny AS200 w rozmiarze dla mojego auta i kosztuja ponad 650 zł

 

Gdzie normalna cena za ten rozmiar oscyluje 360-450 max

 

Czy to jest porabana polityka ceniwa czy sa genialne?

 

AS200 to stary model. Jest taka tendencja w sklepach, że opony które schodzą z rynku w sklepach wystawiane są za jakieś chore ceny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TWENTIS napisał:

 

Znalazlem Falkeny AS200 w rozmiarze dla mojego auta i kosztuja ponad 650 zł

 

Gdzie normalna cena za ten rozmiar oscyluje 360-450 max

 

Czy to jest porabana polityka ceniwa czy sa genialne?

 

To cena dla targetu który myśli, że jak kupi jeden komplet za 150% ceny, to opłaca się to bardziej niż kupić 2 komplety po 100% ceny.

No bo przecież w tym drugim przypadku płacisz 200%, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Polarny napisał:

To cena dla targetu który myśli, że jak kupi jeden komplet za 150% ceny, to opłaca się to bardziej niż kupić 2 komplety po 100% ceny.

No bo przecież w tym drugim przypadku płacisz 200%, prawda?


Dochodzi do tego jeszcze brak konieczności przekładania opon, brak kłopotu z miejscem w domu na składowanie opon, a jak ktoś większość przebiegu robi w mieście to opony całoroczne są rozwiązaniem wartym uwagi. Sam mam wielosezonowe w drugim aucie i jak dla mnie jest OK. Rocznie robię jakieś 8kkm więc w moim przypadku opony sezonowe tracą sens. Co 4 -5lat mogę mieć świeże opony.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Polarny napisał:

To cena dla targetu który myśli, że jak kupi jeden komplet za 150% ceny, to opłaca się to bardziej niż kupić 2 komplety po 100% ceny.

No bo przecież w tym drugim przypadku płacisz 200%, prawda?

Jak nie latasz duzo tras i nie robisz przebiegow jak PH ani nie mieszkasz w okolicach kola podbiegunowego, to caloroczne w dzisiejszych czasach, szczegolnie w duzych miastach sprawdzaja sie wysmienicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Polarny napisał:

Przez te wszystkie lata nie wyważasz kół? Ja wiem, że do wyważania opon nie trzeba zdejmować i zakładać, ale fatyga niewiele mniejsza.

 

Jasne że wyważam, ale zawsze to robię w martwym sezonie oponiarskim, czyli np. lipiec, sierpień. Nie ma wtedy kolejek i robię to przy okazji np. wymiany oleju.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, pejus1982 napisał:

 

Jasne że wyważam, ale zawsze to robię w martwym sezonie oponiarskim, czyli np. lipiec, sierpień. Nie ma wtedy kolejek i robię to przy okazji np. wymiany oleju.

Ja wymieniłem koła dziś i też kolejek nie było. Do tego właśnie olej i filtry.

Jedyna różnica jest chyba taka, że wyważasz raz w roku a ja - dwa razy w roku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Polarny napisał:

Przez te wszystkie lata nie wyważasz kół? Ja wiem, że do wyważania opon nie trzeba zdejmować i zakładać, ale fatyga niewiele mniejsza.

 

U żony chyba z 4 lata nie wywazałem.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomekD000 napisał:

 

AS200 to chyba stary model, teraz wszędzie widzę AS210 i tutaj ceny w moich rozmiarach są bardzo zbliżonej cenie do zimówki falken hs01

 

albo kwestia Twoje rozmiaru opony... (niechodliwego?)

 

195/50/16

 

jaki zamiennik moge dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

To cena dla targetu który myśli, że jak kupi jeden komplet za 150% ceny, to opłaca się to bardziej niż kupić 2 komplety po 100% ceny.

No bo przecież w tym drugim przypadku płacisz 200%, prawda?

 

Ale mi chodzi o stricte caloroczne.

Inne opony z tego segmentu kosztuja jak pisałem 300 ileś do 400 ileś tam złotych.

A te ponad 600.

 

Moge kupić takie uzywane za 1100 zł  <> 2500 za nowe [!!!]

Gdzie porównywalne nowe kupie za ~1300-1500 zł max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem koła dziś i też kolejek nie było. Do tego właśnie olej i filtry.
Jedyna różnica jest chyba taka, że wyważasz raz w roku a ja - dwa razy w roku.
Ja mam obecnie 4 letnie koła zimowe i letnie, które były wyważone raz na samym początku.
Po co wywqzac jak nie ma żadnych objawów?
  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TWENTIS napisał:

 

195/50/16

 

jaki zamiennik moge dać?

 

Poszukać skutecznie opon w necie

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/falken-euroall-season-as210-195-50-r16-88-v-xl-111435/stock/284123

cena: 335zł

 

Ty zamiast tego napisałeś na AK o jakieś spiskowej teorii :]
kilka osób Ci napisało że stary model szukasz...
potem przybiegła gromada szukająca spisku producentów opon :) 

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TWENTIS napisał:

 

U żony chyba z 4 lata nie wywazałem.

 

Ja robię tak samo, u Pani typowy przebieg roczny to 4-5 tysięcy km (w tym roku będzie ze 3kkm przez covid), co 2 lata sam przekładam w ramach gimnastyki przód/ tył. Po 4-rech kupuje nowe, a stare jeszcze dla mało wymagającego lecą na olx. Tym sposobem mam zawsze świeże opony, co kosztuje mnie ok 400zl na 4 lata - taniej niż sama robocizna wymiana/wyważanie przez ten czas.

Auto to B klasa, rozmiar popularny 185/65R15, auto jeździ po mieście (robota, szkoła, zakupy)  max 5-10 km od domu. Nie widzę sensu innego rozwiązania.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Ja mam obecnie 4 letnie koła zimowe i letnie, które były wyważone raz na samym początku.
Po co wywqzac jak nie ma żadnych objawów?

Oooooo zaraz będzie wojna, jak to nie wyważać. To, że nic się nie dzieje wyważać trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, MarcG napisał:

Oooooo zaraz będzie wojna, jak to nie wyważać. To, że nic się nie dzieje wyważać trzeba.

Ja zimowe/letnie przy zmianie zamieniam jeszcze przód z tyłem. Całorocznych nie trzeba?😁

Też wyważam raz 😎 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważam jak trzeba, kupiłem w tym roku komplet letnich używanych alufelg r17 z oponami do Tipo. Wrzuciłem na auto, żadnego bicia przy prędkościach autostradowych to po co wyważać. Ostatnio zrobiłem 150km zastępczą służbówką Astra K, przy wysiadaniu z auta po trasie zauważyłem że ma założone wielosezonowe CST Medallion All Season:phi: Kiedyś CST to kupowałem do rowera.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

Ja zimowe/letnie przy zmianie zamieniam jeszcze przód z tyłem. Całorocznych nie trzeba?😁

Też wyważam raz 😎 

Jak trzeba to trzeba, jak nie to nie. Koła zmieniam sam przed domem, to znaczy mój młody zmienia pod moim nadzorem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, stig napisał:

Ja zimowe/letnie przy zmianie zamieniam jeszcze przód z tyłem. Całorocznych nie trzeba?😁

Też wyważam raz 😎 

 

w tym roku przy okazji wyważania zmieniłem tył-przód

była to pierwsza wizyta u gumiarza od 3lat, pojechałem bo czułem bicie

co ciekawe gumy praktycznie równo zużyte (ale auto 4wd a właściwie rwd+fwd)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, TWENTIS napisał:

195/50/16

jaki zamiennik moge dać?

 

 

Bez szukania, pierwszy sklep z brzegu - 195/50/16 / całoroczne / klasa premium

Vredestein QUATRAC - 379 zł 

Hankook KINERGY 4S 2 - 353 (dostępne 2 sztuki) / 389 zł

Continental ALLSEASONCONTACT - 466 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Bez szukania, pierwszy sklep z brzegu - 195/50/16 / całoroczne / klasa premium
Vredestein QUATRAC - 379 zł 
Hankook KINERGY 4S 2 - 353 (dostępne 2 sztuki) / 389 zł
Continental ALLSEASONCONTACT - 466 zł


Zamiennik
205/55 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez te wszystkie lata nie wyważasz kół? Ja wiem, że do wyważania opon nie trzeba zdejmować i zakładać, ale fatyga niewiele mniejsza.
Pojechałem 2 razy profilaktycznie na wyważenie po kilku latach zimówek i letnich (po około 30-40kkm każdy komplet) i była to strata pieniędzy - dopóki auto nie zaliczy poważnej dziury, nie drze gumy i nie ściąga to nie ma sensu.

Ps. Mam wspomniane as210 205/55/16 na tyle od około 15kkm i dają radę.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, zinger napisał:

Jak nie latasz duzo tras i nie robisz przebiegow jak PH ani nie mieszkasz w okolicach kola podbiegunowego, to caloroczne w dzisiejszych czasach, szczegolnie w duzych miastach sprawdzaja sie wysmienicie. 

 

Nie wiem skąd to przekonanie - ja praktycznie latam tylko po trasach (z punktu widzenia przebiegu) i w zasadzie tylko na całorocznych. Oczywiście pytanie co to znaczy dużo - nam wychodzi 20-30kkm rocznie na samochód. Co 2- 3 lata nowe opony, samochód jest gotowy na każde warunki. W górach nie mieszkam, ale jeżdżę - w razie czego łańcuchy, ale tak szczerze to raczej w roli wożenia powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, futrzak napisał:

 

Nie wiem skąd to przekonanie - ja praktycznie latam tylko po trasach (z punktu widzenia przebiegu) i w zasadzie tylko na całorocznych. Oczywiście pytanie co to znaczy dużo - nam wychodzi 20-30kkm rocznie na samochód. Co 2- 3 lata nowe opony, samochód jest gotowy na każde warunki. W górach nie mieszkam, ale jeżdżę - w razie czego łańcuchy, ale tak szczerze to raczej w roli wożenia powietrza. 

To nie przekonanie, tylko wtedy trzeba czesciej wymieniac i caloroczne moga sie zrobic mniej atrakcyjne dla niektorych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, zinger said:

To nie przekonanie, tylko wtedy trzeba czesciej wymieniac i caloroczne moga sie zrobic mniej atrakcyjne dla niektorych.

 

Zalezy jakie opony i czy masz gdzie przechowywac...

Ja w poprzednim aucie przez 4 lata wydalem na przekladki i przechowanie 1600PLN (4x2x200).

Za to mialbym komplet nowych calorocznych po 3 latach, a tak mam 2 komplety juz srednich sezonowek...

Do obecnego auta dostalem 2 komplety kol, wiec przekladam ale jak tylko jedne sie skoncza to ide w wielosezon :ok:

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy jakie opony i czy masz gdzie przechowywac...

Ja w poprzednim aucie przez 4 lata wydalem na przekladki i przechowanie 1600PLN (4x2x200).

Za to mialbym komplet nowych calorocznych po 3 latach, a tak mam 2 komplety juz srednich sezonowek...

Do obecnego auta dostalem 2 komplety kol, wiec przekladam ale jak tylko jedne sie skoncza to ide w wielosezon :ok:

Ale mnie nie trzeba przekonywac, ja od dawna jestem zwolnennikiem calorocznych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

To nie przekonanie, tylko wtedy trzeba czesciej wymieniac i caloroczne moga sie zrobic mniej atrakcyjne dla niektorych.

 

To niech sobie ci niektórzy wymyślają co chcą - dla nich najlepiej by było w ogóle opon nie wymieniać i robić kosmiczne przebiegi (oczywiście w teorii). Przy przebiegach 20-30kkm zmienia się opony na nowe co 2-3 lata, przy sezonowych wymiana  2x w roku i co 5 lat zakup 2 kompletów. No ja wiem, że można kupić nowy samochód, ale nie o tym dyskusja. Tak naprawdę jedyna wadą (jakby ktoś chciał na siłą szukać) opon wielosezonowych jest wyższa cena zakupu (szczególnie jak jesteśmy w segmencie premium). 

To co napisałeś to jest przekonanie, a nie rzeczywistość. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Chyba nie zrozumiałem (albo nie wczytałem się wątek) w. Podałeś wymiar, podałem opony w tym rozmiarze

Spoko. Dzieki
Chidzilo mi ze moze jest zamiennik 195/50/16 ktory jest tanszy albo lepszy.
Bo np. GY 4s w tym rozmiarze w ogole nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, TWENTIS napisał:

Spoko. Dzieki
Chidzilo mi ze moze jest zamiennik 195/50/16 ktory jest tanszy albo lepszy.
Bo np. GY 4s w tym rozmiarze w ogole nie ma.

 

Ciesz się, że nie potrzebujesz 205/45/R16 :hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kokosz napisał:

Pojechałem 2 razy profilaktycznie na wyważenie po kilku latach zimówek i letnich (po około 30-40kkm każdy komplet) i była to strata pieniędzy - dopóki auto nie zaliczy poważnej dziury, nie drze gumy i nie ściąga to nie ma sensu.

Kilka lat jeździłeś na samych zimówkach bez wymiany kół/opon i tak samo na letnich?

No i z ciekawości - jakie było niedoważenie? Bo mi po pół roku pokazuje czasami 20g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2020 o 11:44, TWENTIS napisał:

 

Znalazlem Falkeny AS200 w rozmiarze dla mojego auta i kosztuja ponad 650 zł

 

Gdzie normalna cena za ten rozmiar oscyluje 360-450 max

 

Czy to jest porabana polityka ceniwa czy sa genialne?

 

Odradzam falkeny , miałem problem z całym kompletem .... importer razem z ich rzeczoznawca olali mnie . 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pejus1982 napisał:


Dochodzi do tego jeszcze brak konieczności przekładania opon, brak kłopotu z miejscem w domu na składowanie opon, a jak ktoś większość przebiegu robi w mieście to opony całoroczne są rozwiązaniem wartym uwagi. Sam mam wielosezonowe w drugim aucie i jak dla mnie jest OK. Rocznie robię jakieś 8kkm więc w moim przypadku opony sezonowe tracą sens. Co 4 -5lat mogę mieć świeże opony.

 

Do tej pory wszystkie auta miały zimowe i letnie. I pomimo posiadania wystarczającej ilości miejsca na trzymanie całych kół doszliśmy w końcu do wniosku, że takie auta jak nowa Fiesta mojej :piekna:, Toyota Yaris siostry mojej :piekna: czy C-Max mojego ojca mogą jeździć na całorocznych, bo jeżdżą w zasadzie tylko po mieście i bliskich okolicach. I tak też zrobiłem tego lata - kupiłem 3 komplety całorocznych a 3 komplety zimówek i 2 komplety letnich wystawiłem na OLX (w tym 1 komplet nówek zdjętych z Fiesty). Już sprzedałem 4 komplety (na szczęście bez żadnych kosmitów, typowych na OLX), zostały jeszcze jedne. :)

 

No a zima - lato mam w Edziu i w służbowym Focusie (no ale tu wymianą i przechowywaniem zajmuje się firma). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AstraC napisał:

Ja mam np. dziwny rozmiar 215/45/17 i co byś nie kupił to drogo, zbieram na Imperial całoroczne, opinie ma ok i cena ok.

Osobiście to wolałbym zmienić felgi na 16 cali, niż inwestować w jakieś chińskie kartofle... 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, aviator said:

Osobiście to wolałbym zmienić felgi na 16 cali, niż inwestować w jakieś chińskie kartofle... 

Nie zmienię, bo limitowana wersja jest i jako jedyna z Vectry B wychodziła na 17'', a opona powinna być ok, ludzie chwalą, sprawdzę. Na tą chwilę, jakby 3 lata wytrzymały i jakieś 15-20kkm to mogą iść na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aviator napisał:

Osobiście to wolałbym zmienić felgi na 16 cali, niż inwestować w jakieś chińskie kartofle... 

Jeżdżę w trzecim aucie na Imperial ach, zarówno letnie jak i zimowe. I nic złego się nie dzieje. Jak dla mnie najlepszy stosunek ceny do tego co oferują 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy @futrzak i @zinger mnie zainspirowali i zrobiłem symulację jak wygląda zużycie opon w zależności od rocznego przebiegu i taka ciekawostka, nie wiem tylko na ile poprawnie wpisałem głębokość startową, jak ktoś ma dokładne dane to mogę poprawić:
 
1) wykres podzielony na sezony, zaczynamy od  sezonu letniego
2) opony zużywają się tak samo 1mm/10 tys km
3) zakładamy max wiek opony do wymiany 7 lat
3) przyjmujemy 5mm jako graniczną głębokość do korzystania w zimie i 4mm w lecie i mamy taką "trwałość" każdego rozwiązania:
 
Przebieg 10kkm rocznie 
letnia  - max 7lat
zimowa - max 7lat
wielosezonowa max 6 lat ale wymieniamy przed zimą
 
image.png.f80a811bed4e18cc79299f28fd54c901.png
 
Przebieg 20kkm rocznie
letnia - max 4 lata
zimowa - max 5 lat
wielosezonowa - max 3 lata
 
image.png.ee6bd79c91df2e72bc689f0c77dcfb9d.png
 
 
Przebieg 30kkm rocznie :
Opona letnia max 3 lata
Opona zimowa - max 4 lata
Opona wielosezonowa max 2 lata
 
image.png.6bfd70523e994de73d80f5c9a5f886ad.png
 
 
 
Jak widać, przy małych przebiegach opona wielosezonowa to chyba najlepsza opcja, głębokość bieżnika jest zawsze na poziomie opon dedykowanych przez praktycznie cały okres eksploatacji.  Im większy przebieg tym pojawiają się większe różnice zimą w stosunku do dedykowanej zimówki, i np w wersji 20kkm rocznie, w 3 roku mamy na zimę 8mm zimówkę albo 5mm wielosezonową , przy 30kkm rocznie już drugiej zimy mamy praktycznie oponę do wymiany bo ma tylko 5,5mm bieżnika przed zimą.
 
 
 

 

Edytowane przez Piotrus
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Piotrus napisał:
Koledzy @futrzak i @zinger mnie zainspirowali i zrobiłem symulację jak wygląda zużycie opon w zależności od rocznego przebiegu i taka ciekawostka, nie wiem tylko na ile poprawnie wpisałem głębokość startową, jak ktoś ma dokładne dane to mogę poprawić:
 
1) wykres podzielony na sezony, zaczynamy od  sezonu letniego
2) opony zużywają się tak samo 1mm/10 tys km
3) zakładamy max wiek opony do wymiany 7 lat
3) przyjmujemy 5mm jako graniczną głębokość do korzystania w zimie i 4mm w lecie i mamy taką "trwałość" każdego rozwiązania:
 
Przebieg 10kkm rocznie 
letnia  - max 7lat
zimowa - max 7lat
wielosezonowa max 6 lat ale wymieniamy przed zimą
 
image.png.f80a811bed4e18cc79299f28fd54c901.png
 
Przebieg 20kkm rocznie
letnia - max 4 lata
zimowa - max 5 lat
wielosezonowa - max 3 lata
 
image.png.ee6bd79c91df2e72bc689f0c77dcfb9d.png
 
 
Przebieg 30kkm rocznie :
Opona letnia max 3 lata
Opona zimowa - max 4 lata
Opona wielosezonowa max 2 lata
 
image.png.6bfd70523e994de73d80f5c9a5f886ad.png
 
 
 
Jak widać, przy małych przebiegach opona wielosezonowa to chyba najlepsza opcja, głębokość bieżnika jest zawsze na poziomie opon dedykowanych przez praktycznie cały okres eksploatacji.  Im większy przebieg tym pojawiają się większe różnice zimą w stosunku do dedykowanej zimówki, i np w wersji 20kkm rocznie, w 3 roku mamy na zimę 8mm zimówkę albo 5mm wielosezonową , przy 30kkm rocznie już drugiej zimy mamy praktycznie oponę do wymiany bo ma tylko 5,5mm bieżnika przed zimą.
 
 
 

 

Jest dokladnie jak pisalem. Przy przebiegu 10-15kkm wymieniam co 4 lata.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał:

Jest dokladnie jak pisalem. Przy przebiegu 10-15kkm wymieniam co 4 lata.

 

Ja przy 20-30 wymieniam co 2-3 lata, a opon nie eksploatuje dłużej niż 5 lat, niezależnie od wysokości bieżnika. Bez symulacji ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.