mrBEAN Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 Poprzeczka została podniesiona wyżej 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 4 minutes ago, mrBEAN said: Poprzeczka została podniesiona wyżej To @Ryb? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 19 minut temu, Maciej__ napisał: To @Ryb? Nieeeee, nasz szanowny kolega celował w 1000 km. Ta koncepcja jest bardziej ambitna i ja to szanuję też bardziej Swoją drogą w przyszłości bym widział reaktory jakieś, typu kupujesz auto i fabrycznie ma zasięg rzędu 100.000 km albo wielokrotność. Taką mam koncepcję na odleglejszą przyszłość Tymczasem czekam kto przebije 1200 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 50 minutes ago, mrBEAN said: Poprzeczka została podniesiona wyżej Eh... mieć takiego elektryka, co przejedzie 2500 km ze średnią prędkością 303 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 (edytowane) 22 minuty temu, HelixSv napisał: Eh... mieć takiego elektryka, co przejedzie 2500 km ze średnią prędkością 303 km/h. Zanotowałem! Zadzwonimy do Pana Edytowane 27 Listopada 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 Serio mówiąc to np zasięg realny ~500km bylby dla mnie zupełnie wystarczający. Pozwoliłoby mi to przejechać trasę nad polskie morze z 1 ładowaniem po drodze. W sumie to nawet 400km wystarczy przy prędkości podróżnej ~130km/h. Do tego aby auto w klasie kompakt kosztowało normalne pieniądze, czyli te ~120kzł. I kupię bez zawahania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 19 minut temu, sowik85 napisał: Serio mówiąc to np zasięg realny ~500km bylby dla mnie zupełnie wystarczający. Pozwoliłoby mi to przejechać trasę nad polskie morze z 1 ładowaniem po drodze. W sumie to nawet 400km wystarczy przy prędkości podróżnej ~130km/h. Do tego aby auto w klasie kompakt kosztowało normalne pieniądze, czyli te ~120kzł. I kupię bez zawahania. Dla mnie bylo by ok 350km plus osiagi hot hatcha z V max kole 200. Narazie to kosztuje wor pieniedzy jak Merc bedzie tanszy to bede sie elektryfikowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 (edytowane) Godzinę temu, sowik85 napisał: Serio mówiąc to np zasięg realny ~500km bylby dla mnie zupełnie wystarczający. Pozwoliłoby mi to przejechać trasę nad polskie morze z 1 ładowaniem po drodze. W sumie to nawet 400km wystarczy przy prędkości podróżnej ~130km/h. Do tego aby auto w klasie kompakt kosztowało normalne pieniądze, czyli te ~120kzł. I kupię bez zawahania. Przy 130 km/h zależnie od wozu trzeba przyjąć 20-35 kWh/100 km, teraz modne SUVovate to przyjmijmy 30 kWh. 400 km x 30 = 120 kWh 500 km x 30 = 150 kWh Czyli celować trzeba w baterie 100+. Czekamy na postęp Edytowane 27 Listopada 2020 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 20 minut temu, mrBEAN napisał: Przy 130 km/h zależnie od wozu trzeba przyjąć 20-35 kWh/100 km, teraz modne SUVovate to przyjmijmy 30 kWh. 400 km x 30 = 120 kWh 500 km x 30 = 150 kWh Czyli celować trzeba w baterie 100+. Czekamy na postęp Nie musi być SUV, wystarczy zwykły kompakt. Tak czy siak bez baterii ~100 kWh chyba nie da rady. Lokalny dealer Renault właśnie rejestruje nóweczkę Zoe 135, za tydzien wybiorę sie na przejazdżkę aby posmakować elektryka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 4 minuty temu, sowik85 napisał: Nie musi być SUV, wystarczy zwykły kompakt. Tak czy siak bez baterii ~100 kWh chyba nie da rady. Mój super hiper najbardziej ekonomiczny EV zużywa przy 140 km/h ok. 22 kWh w dobrych letnich warunkach, w niekorzystnych będzie to ok. 25 kWh i więcej. Tesla 3 jest też super wydajna i opływowa, wartości ma podobne do Ioniqa. Znajomy teraz jechał do Anglii i non stop tempomat 120 km/h, temperatury 0-10*C i średnia wyszła mu 20 kWh/100 km. Także te 30 kWh na 100 km przy 130-140 km/h jest wartością uśrednioną realną na ten moment. I faktycznie chcąc chociaż te 300 km zrobić na raz, to te 100 kWh minimum mogłoby być. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 Godzinę temu, wujek napisał: Dla mnie bylo by ok 350km plus osiagi hot hatcha z V max kole 200. Narazie to kosztuje wor pieniedzy jak Merc bedzie tanszy to bede sie elektryfikowal Osiągi najtaniej wychodzą w Tesli 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 27 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2020 5 godzin temu, sowik85 napisał: Serio mówiąc to np zasięg realny ~500km bylby dla mnie zupełnie wystarczający. Pozwoliłoby mi to przejechać trasę nad polskie morze z 1 ładowaniem po drodze. W sumie to nawet 400km wystarczy przy prędkości podróżnej ~130km/h. Do tego aby auto w klasie kompakt kosztowało normalne pieniądze, czyli te ~120kzł. I kupię bez zawahania. mi wystarczy 432 km i taki bym kupil a serio to bym kupil pewnie cos ale jakbym mial gdzie ladowac, niby warszawa, niby najlepsza dzielnica a ladowarki brak a w bloku ciezko ten kabel z okna puszczac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 10 godzin temu, mrBEAN napisał: Poprzeczka została podniesiona wyżej Wydaje mi się że jednak zdarza ci się marnować czas spędzony w internecie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 Serio mówiąc to np zasięg realny ~500km bylby dla mnie zupełnie wystarczający. Pozwoliłoby mi to przejechać trasę nad polskie morze z 1 ładowaniem po drodze. W sumie to nawet 400km wystarczy przy prędkości podróżnej ~130km/h. Do tego aby auto w klasie kompakt kosztowało normalne pieniądze, czyli te ~120kzł. I kupię bez zawahania.Dodaj do tego wyjazd zimą do Włoch, zimno, deszcz, góry i 1300 km w jedną stronę.Ja obecnie na gnojówce robię trasę w 15-16 godzin.Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 8 minutes ago, Raku said: Dodaj do tego wyjazd zimą do Włoch, zimno, deszcz, góry i 1300 km w jedną stronę. Ja obecnie na gnojówce robię trasę w 15-16 godzin. Na jeden wyjazd w roku to mozesz sobie wypozyczyc diesla albo busa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 (edytowane) 35 minut temu, Raku napisał: Dodaj do tego wyjazd zimą do Włoch, zimno, deszcz, góry i 1300 km w jedną stronę. Ja obecnie na gnojówce robię trasę w 15-16 godzin. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Taka trasa może z 1-2 razy w ciagu 10 lat sie trafi Jak kolegs wyżej napisał- wypożyczasz busa i nawet grilla przenośnego możesz ze sobą zabrać. Jednak nad morze częściej jeżdżę- min 2 razy w roku i tu fajnie by było nie motać się za bardzo ze sprawami wokół samochodu. Ot wsiąść i pojechać. Edytowane 28 Listopada 2020 przez sowik85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 Taka trasa może z 1-2 razy w ciagu 10 lat sie trafi Jak kolegs wyżej napisał- wypożyczasz busa i nawet grilla przenośnego możesz ze sobą zabrać. Jednak nad morze częściej jeżdżę- min 2 razy w roku i tu fajnie by było nie motać się za bardzo ze sprawami wokół samochodu. Ot wsiąść i pojechać.Jestem nowy w swiecie EV ale bym nie przesadzal.z tym zasiegiem. Po Polsce odleglosci sa male. Nawet jak musisz sie zatrzymac dwa razy to mowimy o 30min postoju jak masz szybkie DCWysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 Poprzeczka została podniesiona wyżej Tutaj Pan lub Pani czce zasieg 1000+ przy predkosci 180km/h....mysle ze wchodzimy powoli w swiat mini reaktorow atomowych....Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 9 godzin temu, format napisał: Wydaje mi się że jednak zdarza ci się marnować czas spędzony w internecie. Samo mnie znalazło, nie maczałem w tym palców, ani jednego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 Godzinę temu, Kiwal napisał: Nawet jak musisz sie zatrzymac dwa razy to mowimy o 30min postoju jak masz szybkie DC Jasne, tylko te DC muszą być akurat wolne Z takim ~60 kWh już można się wybierać w trasę- ja mam np do Ustki 580km, do Kołobrzegu ~700km. Wychodzi postój co ~250km i ładowanie od razu na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 30 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2020 Na taki filmik trafiłem wczoraj- opublikowany 3 dni temu. Sprawdzają zasięg elektrycznych wózków dopóki te całkowicie nie "umrą" z braku prądu. Wyniki jakie wyszły to: -Renault Zoe : 369 km (229 miles) -Vauxhall Corsa-e: 280 km (174 miles) -Volkswagen e-Up: 261 km (162 miles) -Peugeot e-208: 259 km (161 miles) -Mini Cooper SE: 248 km (154 miles) -Honda e : 182 km (113 miles) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2020 W dniu 28.11.2020 o 09:31, sowik85 napisał: Taka trasa może z 1-2 razy w ciagu 10 lat sie trafi No i spoko. Ale jak komuś się trafia kilkanaście razy do roku to chyba trudno się dziwić, że opcja spędzania w takich trasach po 20 godzin nie jest czymś, o czym marzy najmocniej i elektryczne auto nie jest dla niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 30 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2020 28 minut temu, Dark_Knight napisał: No i spoko. Ale jak komuś się trafia kilkanaście razy do roku to chyba trudno się dziwić, że opcja spędzania w takich trasach po 20 godzin nie jest czymś, o czym marzy najmocniej i elektryczne auto nie jest dla niego? No raczej, na szczęście jeszcze jest wolny rynek więc każdy coś dla siebie znajdzie Elektryki póki co są do latania w mieście i okolicy- te ~300km zasięgu pozwala na sporą swobodę. Wyprawa dalej- co kto lubi, ja osobiście nie wyobrażam sonbie jechać 1000+km i robić kilka razy STOP na podładowanie, które trwa >1h. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 1 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2020 On 11/30/2020 at 3:53 PM, Dark_Knight said: No i spoko. Ale jak komuś się trafia kilkanaście razy do roku to chyba trudno się dziwić, że opcja spędzania w takich trasach po 20 godzin nie jest czymś, o czym marzy najmocniej i elektryczne auto nie jest dla niego? No nie jest. Nie ma po co drążyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2020 W dniu 27.11.2020 o 20:05, mrBEAN napisał: Mój super hiper najbardziej ekonomiczny EV zużywa przy 140 km/h ok. 22 kWh w dobrych letnich warunkach, w niekorzystnych będzie to ok. 25 kWh i więcej. Wyraźnie widać więc do czego ev się nadaje, a do czego nie. Jak dla mnie taka bateria 40kWh na 300km jest wystarczająca, bo to tydzień turlania się po mieście i okolicach. A na autostradę w wakacje biorę normalne auto, bo jest szybsze i bardziej ekonomiczne (nie wspominając o szybkości "tankowania" ) Także nie do końca rozumiem trend i sens budowania elektrycznych SUVów i udawania że będą równie dobre na co dzień i w trasę (tzn rozumiem producenta, że chce przytulić na takim SUVie ładną sumkę zysku, tylko już nie bardzo rozumiem dlaczego podatnik EU do tego dopłaca). 90% elektryków sprzedawanych dziś to powinny być odpowiedniki skody Citigo-e. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2020 38 minut temu, iwik napisał: 90% elektryków sprzedawanych dziś to powinny być odpowiedniki skody Citigo-e. No nie da sie nowobogaccy musza sie pokazac w SUV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2020 6 godzin temu, iwik napisał: Wyraźnie widać więc do czego ev się nadaje, a do czego nie. Do wszystkiego 6 godzin temu, iwik napisał: Jak dla mnie taka bateria 40kWh na 300km jest wystarczająca, bo to tydzień turlania się po mieście i okolicach. A dla mnie nie, bo robię tygodniowo 400-800 km. 6 godzin temu, iwik napisał: A na autostradę w wakacje biorę normalne auto, bo jest szybsze i bardziej ekonomiczne (nie wspominając o szybkości "tankowania" ) A ja chcę tym samym jechać. Bo nie stać mnie na utrzymywanie dwóch samochodów, tylko po to, by kilka razy w roku przejechać trasę trochę szybciej. 6 godzin temu, iwik napisał: Także nie do końca rozumiem trend i sens budowania elektrycznych SUVów i udawania że będą równie dobre na co dzień i w trasę (tzn rozumiem producenta, że chce przytulić na takim SUVie ładną sumkę zysku, tylko już nie bardzo rozumiem dlaczego podatnik EU do tego dopłaca). Dużą baterię łatwiej wkomponować w SUVa to raz, dwa ludzie chcą odwozić dzieci do szkoły SUVami, a nie Citigo, i to dotyczy spalinowych, a EV tylko kopiuje potrzeby rynku. Podatnik EU dopłaca do wielu innych kwestii, które jakoś Cię nie martwią 6 godzin temu, iwik napisał: 90% elektryków sprzedawanych dziś to powinny być odpowiedniki skody Citigo-e. Wiesz jakie EV najlepiej sprzedaje się w Norwegii? Audi e-tron Jak widzisz punkt widzenia może być różny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2020 4 minuty temu, mrBEAN napisał: A dla mnie nie, bo robię tygodniowo 400-800 km. To se naładujesz pod domem 3x a nie raz. 4 minuty temu, mrBEAN napisał: A ja chcę tym samym jechać. Bo nie stać mnie na utrzymywanie dwóch samochodów, tylko po to, by kilka razy w roku przejechać trasę trochę szybciej. Wypożycz sobie porządne auto na wakacje zamiast się męczyć tym melexem. 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Dużą baterię łatwiej wkomponować w SUVa to raz, dwa ludzie chcą odwozić dzieci do szkoły SUVami, a nie Citigo, i to dotyczy spalinowych, a EV tylko kopiuje potrzeby rynku. To niech sobie odwożą SUVami za swoje pieniądze, a nie podatników. 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Wiesz jakie EV najlepiej sprzedaje się w Norwegii? Audi e-tron Norwegia to ewenement, do tego nie EU. Poza tym kraj, który swoje bogactwo zbudował sprzedając ropę i gaz nie będzie mnie uczył jakiego EV mam kupić (albo jak mam jeść widelcem, czy jakoś tak to było...) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2020 8 minut temu, iwik napisał: To se naładujesz pod domem 3x a nie raz. Widzisz, jak szybko znalazłeś rozwiązanie 9 minut temu, iwik napisał: Cytat Wypożycz sobie porządne auto na wakacje zamiast się męczyć tym melexem. I taki jest plan, dopóki nie zmienię EV. 10 minut temu, iwik napisał: Cytat To niech sobie odwożą SUVami za swoje pieniądze, a nie podatników Jasne, tylko ten świat inaczej funkcjonuje. Gdzie byłeś jak „dotowane” były diesle? 12 minut temu, iwik napisał: Cytat Norwegia to ewenement, do tego nie EU. Poza tym kraj, który swoje bogactwo zbudował sprzedając ropę i gaz nie będzie mnie uczył jakiego EV mam kupić (albo jak mam jeść widelcem, czy jakoś tak to było...) Ale to jest aktualnie główny rynek zbytu w Europie. Do tego Niemcy, Szwajcaria, Austria i inni. Oni chcą konkretne auta, a nie hulajnogi. Zamiast hulajnóg mają transport zbiorowy dobrze zorganizowany. Małe EV teraz by były za drogie i dlatego jest ich mało. 5 lat i będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.