Skocz do zawartości

Dębica Navigator 3


mati_lecha

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, RABIN napisał:

Nie pamietam czy byla to 2 czy 3 😞 auto w tym roku sprzedalem opona pekala na bokach. Do tego mieszanka byla jakas dziwna bo przy mrozie opona bardzo twardla i jechalo sie jak by byla z plastiku.

Bo jak coś jest do wszystkiego to znaczy ze do doopy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, aviator napisał:

Z całą pewnością nie piszesz o 3, bo ta dopiero pojawiła się na rynku... 

Ja miałem na CC czyli pewnie 2, większego guuuufna od D124 :) nie miałem :) 

Kormorany na każdym krawężniku prawie mi się przecinały a Dębice twardniały jak kamień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Camel napisał:

Ja miałem na CC czyli pewnie 2, większego guuuufna od D124 :) nie miałem :) 

Kormorany na każdym krawężniku prawie mi się przecinały a Dębice twardniały jak kamień.

No ale to nie jest wątek o N2... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Camel napisał:

Ja miałem na CC czyli pewnie 2, większego guuuufna od D124 :) nie miałem :) 

Kormorany na każdym krawężniku prawie mi się przecinały a Dębice twardniały jak kamień.

W CC miałem Vivo :no:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.02.2021 o 11:51, AstraC napisał:

Ja z tanich wziąłem Imperial All Season Driver jadę w środę 500km to opisze wrażenia z drogi, ale na kopnym śniegu i wodzie jak na razie jest ok.

I jak, ciekaw jestem bo na małym mam takie same i jest ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Camel said:

I jak, ciekaw jestem bo na małym mam takie same i jest ok ?

Jechałem na nich 200km/h po mokrym... Stabilnie było... Ale na krótkim dystansie, 20km, jak dalej to jeszcze nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
On 2/25/2021 at 5:34 PM, Camel said:

I jak, ciekaw jestem bo na małym mam takie same i jest ok ?

Żeby sprawiedliwości stało się za dość:
11.03 trasa WAW - Hel
Warunki:
Od lekko wilgotnej, poprzez mokre, zmrożony śnieg w postaci takiej tarki, tarka z lodu pokryta śniegiem, śnieg i na końcu kopny śnieg, który przeszedł w błoto pośniegowe i znów mokre drogi.
Zalety:
- cicho

- na mokrym bez absolutnych zastrzeżeń, prędkości autostradowe, bardzo mokra droga nie robiło wrażenia

- tarka z lodu - nie zauważyłem problemów, ale i szybko nie jechałem

- śnieg/tarka z lodu pod śniegiem - całkowicie stabilnie i bez problemów, ale j/w
- kopny śnieg - tutaj różnica względem Nokian WR D4 odczuwalna, tam gdzie wiem że Nokian by jechał po kopnym śniegu z 90km/h tam Imperiale wymiękły - prędkość bezpieczna niższa o około 30%

- CENA!

Czy polecam? Oczywiście, cena do jakości, możliwości opony jest super, jedyne gdzie wypada gorzej od typowej zimówki to kopny śnieg, choć na parkingu zasypanym śniegiem się nie zakopałem.
Wracając jechałem po suchym i to samo - w miarę cicho, bardzo stabilnie. Jestem zadowolony. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aviator napisał:

Sava All Weather- klon Dębicy.

Raczej i Dębica i Sava to klon Goodyear'a. O ile tutaj pomiędzy Savą a Dębicą nie widzę różnic w parametrach, o tyle w przypadku letnich UHP2 Sava ma wyższy indeks prędkości od Dębicy.

Na minus jak dla mnie w przypadku obu tych wielosezonówek brak rozmiaru stosowanego w moim samochodzie czyli 215/55 R16 lub 215/50 R17.

 

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, shapyr napisał:

Raczej i Dębica i Sava to klon Goodyear'a. O ile tutaj pomiędzy Savą a Dębicą nie widzę różnic w parametrach, o tyle w przypadku letnich UHP2 Sava ma wyższy indeks prędkości od Dębicy.

 

 

Wiadomo, że Dębica i Sava to tańsze marki Goodyear'a. W rozmiarze jaki mam 225 45R17 UHP2 są identyczne, z tym samym indeksem. Ciekawostka natomiast są wersję 66dB, zamiast 70dB i zachowaniem na mokrym A, zamiast B - sporo droższe... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aviator napisał:

W rozmiarze jaki mam 225 45R17 UHP2 są identyczne, z tym samym indeksem.

Fakt. Teraz patrzę to w moim rozmiarze jest różnica na indeksach, a większości rozmiarów jest taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 22.03.2021 o 13:54, AstraC napisał:

Żeby sprawiedliwości stało się za dość:
11.03 trasa WAW - Hel
Warunki:
Od lekko wilgotnej, poprzez mokre, zmrożony śnieg w postaci takiej tarki, tarka z lodu pokryta śniegiem, śnieg i na końcu kopny śnieg, który przeszedł w błoto pośniegowe i znów mokre drogi.
Zalety:
- cicho

- na mokrym bez absolutnych zastrzeżeń, prędkości autostradowe, bardzo mokra droga nie robiło wrażenia

- tarka z lodu - nie zauważyłem problemów, ale i szybko nie jechałem

- śnieg/tarka z lodu pod śniegiem - całkowicie stabilnie i bez problemów, ale j/w
- kopny śnieg - tutaj różnica względem Nokian WR D4 odczuwalna, tam gdzie wiem że Nokian by jechał po kopnym śniegu z 90km/h tam Imperiale wymiękły - prędkość bezpieczna niższa o około 30%

- CENA!

Czy polecam? Oczywiście, cena do jakości, możliwości opony jest super, jedyne gdzie wypada gorzej od typowej zimówki to kopny śnieg, choć na parkingu zasypanym śniegiem się nie zakopałem.
Wracając jechałem po suchym i to samo - w miarę cicho, bardzo stabilnie. Jestem zadowolony. :ok: 

co brać na tył 16"?

imperaial za 194zł

czy debica navigator 3   za 240zł?

Edytowane przez deszczowyRoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, deszczowyRoman said:

co brać na tył 16"?

imperaial za 194zł

czy debica navigator 3   za 240zł?

Ja sobie chwale Imperiale. :ok: Jak nie jesteś sportowcem i nie masz 200KM to luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.11.2020 o 22:54, RABIN napisał:

Nie pamietam czy byla to 2 czy 3 😞 auto w tym roku sprzedalem opona pekala na bokach. Do tego mieszanka byla jakas dziwna bo przy mrozie opona bardzo twardla i jechalo sie jak by byla z plastiku.

Przestan pisac brednie i mieszac.Jak mogles testowac nawigator 3 jak ona dopiero wchodzila na rynek w tym czasie co pisałes .Nie ma to jak pisac o czyms i nie wiedziec.Nawigator 3 ma calkiem inna konstrukcje, podobna do Michelin Crosclimate .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2020 o 08:31, RABIN napisał:

nie koniecznie mam teraz na aucie żony micheliny CC i złego słowa nie powiem a wcale że auto robi 7tys. rocznie po mieście

te opony całoroczne moim zdaniem powinno się wymieniać max po 4 latach 

Nie jest tak złe,ja miałem te Micheliny 5,5 roku,podobne przebiegi. Te poł roku jeszcze spokojnie by wytrzymały, latem nawet dłużej ( na nastepna zime chcialem kupic zimówki) Bieżnika jeszcze było ale zaczęły już delikatnie kruszec.  Auto sprzedałem miesiac temu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 3 miesiące później...
On 7/29/2021 at 1:19 PM, aviator said:

Ktoś ma Navigatora 3?


Właśnie kupiłem ojcu do zapasowego auta. Za tydzień będę miał okazję pojeździć nim 2 tygodnie w różnych warunkach, to dam znać, sam jestem bardzo ciekawy. 
Ojciec zachwycony, ale wcześniej samochód jeździł na... dziewiętnastoletnich oponach zimowych (tak!), ktore były tak twarde, że spokojnie dawały radę przez cały rok ;l No to różnica jest "raczej" spora na plus.

Sam u siebie zakładam na dniach nowe opony całoroczne (już nie Dębicy, Micheliny), więc jakiś punkt odniesienia będę miał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jfidelk napisał:


Właśnie kupiłem ojcu do zapasowego auta. Za tydzień będę miał okazję pojeździć nim 2 tygodnie w różnych warunkach, to dam znać, sam jestem bardzo ciekawy. 
Ojciec zachwycony, ale wcześniej samochód jeździł na... dziewiętnastoletnich oponach zimowych (tak!), ktore były tak twarde, że spokojnie dawały radę przez cały rok ;l No to różnica jest "raczej" spora na plus.

Sam u siebie zakładam na dniach nowe opony całoroczne (już nie Dębicy, Micheliny), więc jakiś punkt odniesienia będę miał.

Daj znak bo ja nie lubie Dębicy jak prezerwatyw pękuś 😭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 3/22/2021 at 4:58 PM, shapyr said:

Raczej i Dębica i Sava to klon Goodyear'a.

 

No właśnie... nie. Przeanalizowałem bieżniki wszystkich opon wielosezonowych Goodyear'a (tych z bieżnikiem w "jodełkę") i żaden nie był podobny do Navigatora 3 :nie_wiem:

W zasadzie, to bieżnik (nie mam pojęcia co do mieszanki czy osnowy, więc to tylko jedna ze składowych) jest najbardziej podobny do Vector 4 seasons gen.... 3!! Czyli obecnego modelu wielosezonówek firmy-matki. Różnica jest w centralnej części opony, która w V4S jest prostym rowkiem, a w N3 - ząbkowana :hmm:

Nie znam się na bieżnikach, nie wiem co to może oznaczać (uznałem, że wszystko będzie lepsze od 19 letnich zimówek robiących za całoroczne :hehe:) - ale postanowiłem potestować na swojej rodzinie. Auto robi z 2kkm rocznie, więc może wszyscy jakoś przeżyją.

 

Jak pisałem - potestuję (za dwa tygodnie moooooże coś tam śniegu spadnie nawet), to się podzielę przeżyciami. No chyba, że nie przeżyję, to się nie podzielę :hehe: (mając w pamięci to, co przeszedłem z N2 na mokrym :panic: Choć akurat "jodełka", jak podają wiarygodne źródła, znacznie poprawia zachowanie na mokrym, więc jest nadzieja na poprawę).

Edytowane przez jfidelk
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia testuje w rozmiarze 225/50r17. Za dużo jeszcze nie mogę powiedzieć, ale póki co jestem miło zaskoczony zachowaniem na mokrym i ciszą. Przesiadlem się z 3-letnich contipremiumcontact2 i na mokrym moim zdaniem Dębice lepiej trzymają. Poziom hałasu porównywalny. Samochód prowadzi się i hamuje tak samo pewnie. O zachowaniu zimą jeszcze nic nie powiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 11/17/2021 at 8:21 PM, jfidelk said:


Za tydzień będę miał okazję pojeździć nim 2 tygodnie w różnych warunkach, to dam znać, sam jestem bardzo ciekawy.

 

Na razie 200 km, po suchym i mokrym (śnieg niby sypie, ale się od razu topi). Jestem badrzo miło zaskoczony, absolutnie żadnych problemów z przyczepnością. Zwłaszcza na mokrym zmiana w porównaniu do N2 jest kolosalna :brawo:

Fakt, że 1.4 68 KM (pewnie z 20 koni już zdechło przez te 20 lat), to się nie poszaleje, do trakcji wiadomo, że nie mam uwag - no ale zawsze można ostro w zakręt wejść i patrzeć, jak pojedzie, co też uczyniłem, przyczepność bez zarzutu.

Rozmiar: 165/70 R14 - taki przedpotopowy...

 

Aha - opony są na razie bardzo ciche - ale nowe opony co do zasady są ciche.

No i nie było jak przetestować w upałach - a całoroczne potrafią się pokazać z nie za dobrej strony (pływanie i piszczenie na zakrętach) - więc czekam do lata z ciekawością.

 

Tak naprawdę największą niewiadomą pozostaje, jak się będą starzały :hmm:

 

Będę raportował dalej w miarę jazdy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę Dębice Navigator 3 pod uwagę ze względu na cenę i dobre doświadczenia z użytkowania Dębicy Presto UHP2. Na początek chciałbym nimi zastąpić starzejące się zimówki, a jak się sprawdzą, to może przejdę na stałe na opony wielosezonowe. Przy okazji myślę o zmianie rozmiaru felg z 17", na 16"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2021 o 16:58, shapyr napisał:

Raczej i Dębica i Sava to klon Goodyear'a.

 

Nie, Sava i Dębica to swoje klony (tanie marki Goodyear), a premium Goodyear jest inny. Czasem jest tak, że starszy model premium po wyjściu z produkcji trafia w segment eco, ale to tutaj tez nie miało miejsca. Gdyby było inaczej to nikt by nie kupował opon premium...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pojeżdżone po śniegu. W zasadzie to uwag do samych opon nie mam - daaaawno już nie jeździłem na sezonówkach, ale od wielosezonówek, z którymi miałem do czynienia ostanio (Vredestein Quatrac 5, Goodyear Vector 4 seasons gen 2, Michelin CrossClimate+ i jakiś Firestone chyba) nie odstają. Nowe oczywiście :)

Większy problem miałem z tym, że odzwyczaiłem się od jeżdżenia ośką po sniegu i były "momenty". Ale dojechałem cały i zdrowy :palacz:

I tak było ciekawie obserwować, na bocznych wiejskich, nieodśnieżonych i niesolonych drogach, tych, którzy na letnich jechali :bzik:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 6.12.2021 o 13:53, jfidelk napisał:

No i pojeżdżone po śniegu. W zasadzie to uwag do samych opon nie mam - daaaawno już nie jeździłem na sezonówkach, ale od wielosezonówek, z którymi miałem do czynienia ostanio (Vredestein Quatrac 5, Goodyear Vector 4 seasons gen 2, Michelin CrossClimate+ i jakiś Firestone chyba) nie odstają. Nowe oczywiście :)

Większy problem miałem z tym, że odzwyczaiłem się od jeżdżenia ośką po sniegu i były "momenty". Ale dojechałem cały i zdrowy :palacz:

I tak było ciekawie obserwować, na bocznych wiejskich, nieodśnieżonych i niesolonych drogach, tych, którzy na letnich jechali :bzik:

I jak dalej ? Jednak się nad nimi zastanawiam bo nawet już Imperiale są od  nich droższe 🤣

Musze coś kupić do kolejnego auta a znając moje szczęście i dziury to i tak będę musiał „uzupełniać” 😭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/12/2022 at 2:50 PM, Camel said:

I jak dalej ? Jednak się nad nimi zastanawiam bo nawet już Imperiale są od  nich droższe 🤣

Musze coś kupić do kolejnego auta a znając moje szczęście i dziury to i tak będę musiał „uzupełniać” 😭

 

Na razie przerwa w jeżdżeniu... Raz, że wyjechałem, a dwa, że samochód miał stłuczkę i jest w serwisie 😅

 

Ale zrobiłem w sumie 1200 km i nie mam uwag. Trakcja dobra, prowadzenie dobre, ciche i dobrze się wyważają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
56 minut temu, alvin napisał:

Hop!

 

Odświeżam!

 

Szukam opon do jazdy 30 km co dzień w większości po mieście (kilka km drogą szybkiego ruchu). Nadaje się?

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-navigator-3-205-55-r16-94-v-xl#374979777_reviews

Mam w Opolu 1.4t bez najmniejszych problemów, przejechania jesień i zima. Młody był w górach i też nie narzekał. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
On 6/2/2022 at 9:54 AM, czachabrava said:

A jak z głośnością Navigatorów 3 ? Planuje je nabyć, ale 70dB jakoś nie zachęca...

 

Nie są rewelacyjnie ciche, ale to raczej przeciętny poziom wielosezonówek, które z reguły są dosyć głośne, niż jakaś wyjątkowa hałaśliwość. 

Inna sprawa, że mam je założone do niezbyt cichego auta (Fabia I), więc w zasadzie to nie wybijają się ponad resztę hałasów (ale hałasy się sumują, nie zagłuszają, więc wpływ na ogólny poziom hałasu mają).

Oczywiście na początku, jak każde opony, były super cichutkie, rewelacja. Obecnie, po około 3kkm hałasują już bardziej, ale to naturalna kolej rzeczy :nie_wiem:

Aha - przy wyższych temperaturach pojawił się stały problem wielosezonówek - piszczą na gładkich nawierzchniach (parkingi itp.). Ten objaw nie występuje jak do tej pory tylko w Michelinach CC+, a jeżdziłem już na naprawdę wielu, bo wielosezonówek używam od 15 lat.

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.