Jump to content

Forester SJ


Recommended Posts

Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu ;) Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam :) Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). 

Link to post
Share on other sites
Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam  Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). 
ma sens o ile myślisz o użytkowaniu zgodnie z przeznaczeniem. Czyli korzystać poza czarnym z realnego wysokiego przesfitu oraz niezłego 4x4 A nie tylko atakować krawężniki w mieście.

Do miasta i na czarny jest wiele innych lepszych suvow.

Wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites
Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam  Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). 
A ile to jest realnie warte?
Bo jak cena poniżej rynkowej to można wziąć i najwyżej sprzedać jak nie podpasuje :ok:
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A nie ma eyesight ? To jeszcze by go ratowało. Chociaż, jeśli jeździsz po nieutwardzonym, jakieś lasy itp. to fajna opcja i z nieuturbionym silnikiem pewnie bezawaryjna. A jeśli ma być typowo do miasta to podzielam opinię wyżej że do takich celów są lepsze auta

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Maciej__ napisał:

A ile to jest realnie warte?
Bo jak cena poniżej rynkowej to można wziąć i najwyżej sprzedać jak nie podpasuje :ok:

Najgorsze właśnie to że nie mogę sprawdzić wyceny wg otomoto itd bo brak odpowiednika, większość sprowadzana z US 😕 Rozważałem sprzedaż po 6 miesiącach. 

 

6 godzin temu, ppmarian napisał:

Do miasta i na czarny jest wiele innych lepszych suvow.

Wiesz jak jest. Jak masz czym to atakujesz a jak nie to nie ;) Outbackiem zapuszczałem się w mniej dostępne rejony bo wierzyłem że da radę np Chalkidiki wszerz :cfaniak2: A jakie inne SUVy uważasz za konkurencyjne dla Forestera? 

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, lucash said:

Najgorsze właśnie to że nie mogę sprawdzić wyceny wg otomoto itd bo brak odpowiednika, większość sprowadzana z US 😕 Rozważałem sprzedaż po 6 miesiącach. 

 

Zrob sobie wycene na jakims rankomacie do ubezpieczenia.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, lucash napisał:

Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu ;) Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam :) Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). 

60 kzł to cena rynkowa. Tu ratuje serwis w ASO. Silnik w zasadzie niezniszczalny. Szczególnie jak był serwisowany. W skrzyni sprawdź czy wymienili olej. Jak był to też trudna do zabicia. Jak nie ma SighEye to biedna wersja. Resztę koledzy wyżej napisali.

Link to post
Share on other sites
Wiesz jak jest. Jak masz czym to atakujesz a jak nie to nie  Outbackiem zapuszczałem się w mniej dostępne rejony bo wierzyłem że da radę np Chalkidiki wszerz :cfaniak2: A jakie inne SUVy uważasz za konkurencyjne dla Forestera? 
Jeśli nadal ma to być suv ale o dobrych właściwościach terenowych to raczej konkurencji brak. Kiedyś była to Vitara

Wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites

Bardziej wolałbym Outbacka ale nic sensownego nie widzę. A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. No właśnie konkurencji brak. Myślałem o Outlanderze jeszcze. 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, lucash napisał:

Bardziej wolałbym Outbacka ale nic sensownego nie widzę. A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. No właśnie konkurencji brak. Myślałem o Outlanderze jeszcze. 

To jest jeszcze gorsze, zwlaszcza w benzynie z automatem. Oczywiscie z tego samego rocznika.

 

Krawiec

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, lucash napisał:

Bardziej wolałbym Outbacka ale nic sensownego nie widzę. A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. No właśnie konkurencji brak. Myślałem o Outlanderze jeszcze. 

Forek z tym silnikiem wcale nie jeździ tak źle. Ja wiem że standard AK max 5 s do setki ale zejdźmy do realnego świata. Za to wszystko jest względnie tanie, silnik masz na łańcuchu, praktycznie bezobsługowy. A jak będziesz miał znaną historię serwisową to prędzej się znudzi niż zepsuje.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, marcindzieg napisał:

Forek z tym silnikiem wcale nie jeździ tak źle. Ja wiem że standard AK max 5 s do setki ale zejdźmy do realnego świata. Za to wszystko jest względnie tanie, silnik masz na łańcuchu, praktycznie bezobsługowy. A jak będziesz miał znaną historię serwisową to prędzej się znudzi niż zepsuje.

Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna ;) No nic, umówię się z szefem na dzień próbny i będzie jasna sytuacja. Ja nie mam dużych wymagań zresztą. Kurde że też idealne samochody są takie drogie :beksa:

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, lucash said:

Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna ;) No nic, umówię się z szefem na dzień próbny i będzie jasna sytuacja. Ja nie mam dużych wymagań zresztą. Kurde że też idealne samochody są takie drogie :beksa:

 

Problem jest glownie jak sie czesto przesiadasz pomiedzy autem z silnikiem turbo i bez ;]

 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Problem jest glownie jak sie czesto przesiadasz pomiedzy autem z silnikiem turbo i bez ;]

Jak przesiadłem się z Mondeo 2.0 TDCi na Outbacka 2.5 to nie było tragedii. Bardziej denerwowała skrzynia 4-biegowa. Tutaj jest inaczej bo jakiś czas temu zrobiłem rundke po salonach i niestety ciężko było się z S-max'a przesiąść do klasy C/D i temat upadł. 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, lucash napisał:

Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna ;) 

Niekoniecznie. Przesiadłem się ze 150 KM Kii Sportage z manualem (i nowym silnikiem) na 150 KM Forka z archaicznym automatem, benzyną i bliżej nieokreślonym przebiegiem. I uważam że Forkiem się fajniej jeździ. Przejedź się, zobacz. Jak nie jesteś wyznawcą diesli to wcale nie musi być gorzej. Tylko wiadomo ze spalaniem będzie gorzej. Choć przy moich przebiegach to nie ma znaczenia a Kia w krakowskich korkach paliła może litr mniej.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, lucash napisał:

Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna ;) No nic, umówię się z szefem na dzień próbny i będzie jasna sytuacja. Ja nie mam dużych wymagań zresztą. Kurde że też idealne samochody są takie drogie :beksa:

XT sobie kup.

 

Krawiec

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, lucash napisał:

Obawiam się wizyt na stacji paliw. Choć przyznaje że na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalania

Nie ma zle.... zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... oczom nie wierzylem.... a srednia miala powyzej 90... 

Ja tak nie potrafie....

Inna sprawa ze jak nie palujesz to on nie pali wiele wiecej niz wolnossak. Tutaj masa i areodynamika robi swoje, a wolnossak ma wyzsze obroty do tego przy tej samej predkosci.

 

Krawiec

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, krawiec napisał:

Nie ma zle.... zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... oczom nie wierzylem.... a srednia miala powyzej 90... 

Ja tak nie potrafie....

Inna sprawa ze jak nie palujesz to on nie pali wiele wiecej niz wolnossak. Tutaj masa i areodynamika robi swoje, a wolnossak ma wyzsze obroty do tego przy tej samej predkosci.

 

Krawiec

Właśnie wiem o tym. Znajomy w XT nie potrafił zejść poniżej 10 i to w Szwajcarii gdzie jeździ się przepisowo. A pamiętam z Outbacka że nawet z boxem nie wychodziło mi więcej niż 13 LPG. 
A jak u Ciebie z awaryjnością? Legendarna jak to w Subaru? :cfaniak:

Link to post
Share on other sites
Teraz, lucash napisał:

Właśnie wiem o tym. Znajomy w XT nie potrafił zejść poniżej 10 i to w Szwajcarii gdzie jeździ się przepisowo. A pamiętam z Outbacka że nawet z boxem nie wychodziło mi więcej niż 13 LPG. 
A jak u Ciebie z awaryjnością? Legendarna jak to w Subaru? :cfaniak:

5 lat 50kkm i nic. Na gwarancji tylko wymieniali mi gąbkę fotela kierowcy i teraz jest jakaś akcja serwisowa z jakaś pierdoła ale nie chce mi się na razie jechać. A i fabryczny akumulator zmarł już.

 

Krawiec

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, krawiec napisał:

Nie ma zle.... zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... oczom nie wierzylem.... a srednia miala powyzej 90... 

Ja tak nie potrafie....

Inna sprawa ze jak nie palujesz to on nie pali wiele wiecej niz wolnossak. Tutaj masa i areodynamika robi swoje, a wolnossak ma wyzsze obroty do tego przy tej samej predkosci.

 

 

Pali w sumie niewiele więcej od mojego. O ile w ogóle.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, lucash napisał:

Najlepsze jest to że ten nowy silnik 2.0 + elektryk jakoś ekonomiczniejszy nie jest. 

Bo dodatkowy elektryk i bateryjka sobie waży... To nie ma sensu...

Trzeba by tam wsadzić 1,6DIT z Levorga... zresztą to by samo w sobie lepiej jeździło niż to 2.0 150KM.

Tylko niestety w EU taka marka jak Subaru nie ma szans - przegrywa z ekoświrami... Lepiej wozić ze sobą kilkaset kg baterii...

 

Krawiec

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lucash napisał:

Obawiam się wizyt na stacji paliw. Choć przyznaje że na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalania

 

Czasem jak wieczorem spokojnie jadę i nie ma korków to pokazuje mi 7,9 (po zgaszeniu auta się wyświetla spalanie z aktualnej jazdy) ale na codzień krótkie odcinki plus korki  średnia z kilkuset km wychodzi 11,2 -12,2 

Najgorzej jest na trasie, przy prędkościach typu 180 to już się wir w baku robi

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

2.5 to rozwiercone 2.0. Ten drugi jest bardziej pancerny :)

2.5 nie miałem ale 2.0 miałem dwa, i w obu zapaliła mi się zółta kontrolka "change engine" 😁

więc moje statystyki są takie że do pancerności im daleko, przynajmniej w wersji turbo bo w przypadku bezturbo może tak być jak mówisz

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lucash said:

W sumie nie od parady w US Subaru razem z Toyotą są trzymane najdłużej przez właścicieli. Z tym że tam mają silniki raczej 2.5 a one z tych pancernych. 

 

Mozesz jeszcze rozwazyc CX5 w wersji 2.5... Dosc latwo znalezc z automatem i 4x4.

Raczej nie slychac o problemach z tym silnikiem.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Maciej__ napisał:

Mozesz jeszcze rozwazyc CX5 w wersji 2.5... Dosc latwo znalezc z automatem i 4x4.

Raczej nie slychac o problemach z tym silnikiem.

Wiem jechałem kiedyś wersją 160KM i mnie nie powaliła raczej ale właśnie efekt był po przesiadce z turbodiesel'a ;) Generalnie ładny samochód był. A co mnie odstrasza to wyciszenie, złodzieje i korozja. Wolałbym juz chyba poczekać do wypłaty i oglądnąć Lex'a NX.Ale tu musiałbym szykować +30 kPLN więcej. 

Link to post
Share on other sites

 

On 11/30/2020 at 3:09 PM, ppmarian said:

Jeśli nadal ma to być suv ale o dobrych właściwościach terenowych to raczej konkurencji brak.

Cherokee Trailhawk:skromny:

 

On 11/30/2020 at 4:24 PM, lucash said:

A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem.

Tez tak kiedys do tego podchodzilem, az nie zobaczylem, jakie to otwiera mozliwosci i co tracilem, szczegolnie silnikowo. Ja jednak nie o tym.

Po prostu zastanawiam sie, co sie dzieje z tymi wszystkimi lekko i mocno uszkodzonymi samochodami "salon PL". Wszystkie one ida zaraz na Ukraine lub do Bialorusi?;]

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, lucash said:

Najlepsze jest to że ten nowy silnik 2.0 + elektryk jakoś ekonomiczniejszy nie jest. 

Nie szkodzi, liczy sie emisja CO2, zabojcy klimatu, na papierze;]:hehe:

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, 29 napisał:

Cherokee Trailhawk:skromny:

 

Tez tak kiedys do tego podchodzilem, az nie zobaczylem, jakie to otwiera mozliwosci i co tracilem, szczegolnie silnikowo. Ja jednak nie o tym.

Po prostu zastanawiam sie, co sie dzieje z tymi wszystkimi lekko i mocno uszkodzonymi samochodami "salon PL". Wszystkie one ida zaraz na Ukraine lub do Bialorusi?;]

No niby tak ale świadomie takich nie kupuję. Choć znajomy blacharz lakiernik mówi że takie duda robią że mało kto się pozna. Zdzierają do gołej blachy, robią naprawę i potem lakierują. Poza tym jakoś te halogeny tylnie przerabiane, światła na asymetryczne, brak stacji radiowych parzystych, klima w F a nie w C. Za dużo tego choć wiem że dobrze zrobionym można jeździć. Tylko jak takie cuś zachowa się w razie ewentualnego wypadku? 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, lucash napisał:

No niby tak ale świadomie takich nie kupuję. Choć znajomy blacharz lakiernik mówi że takie duda robią że mało kto się pozna. Zdzierają do gołej blachy, robią naprawę i potem lakierują. Poza tym jakoś te halogeny tylnie przerabiane, światła na asymetryczne, brak stacji radiowych parzystych, klima w F a nie w C. Za dużo tego choć wiem że dobrze zrobionym można jeździć. Tylko jak takie cuś zachowa się w razie ewentualnego wypadku? 

Tu trzeba wiedzieć jaki był przed wypadkiem. Musisz mieć całą dokumentacje. Te z Kanady mają w miarę normalne liczniki a lampy można wymienić. Zresztą licznik tak naprawdę też tylko teraz jest trochę papierologii.

Link to post
Share on other sites
20 hours ago, lucash said:

No niby tak ale świadomie takich nie kupuję. Choć znajomy blacharz lakiernik mówi że takie duda robią że mało kto się pozna. Zdzierają do gołej blachy, robią naprawę i potem lakierują. Poza tym jakoś te halogeny tylnie przerabiane, światła na asymetryczne, brak stacji radiowych parzystych, klima w F a nie w C. Za dużo tego choć wiem że dobrze zrobionym można jeździć. Tylko jak takie cuś zachowa się w razie ewentualnego wypadku? 

Dobry lakiernik polozy grubosc fabryczna, ale w miejscach "zapylki" i tak jest grubiej;] zreszta, ze samochod byl ponownie lakierowany, jest bardzo ciezko ukryc...

 

Przeciwmgielne i wczorajszy elektryk bez problemu zalozy:phi: Reflektory i tak na europejskie (LED, ksenon) sie wymienia, jesli wystepowaly. Stacje radiowe, celcjusze i polskie menu/navi to teraz kazdy czarodziej-elektronik robi;]

Jak sie moze zachowac kilkuletni samochod, ktory nie mial uszkodzonej struktury nadwozia i odpalonych airbagow? Normalnie;]

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.12.2020 o 08:45, krawiec napisał:

zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6...

 

szok

zona po kassel ma spalanie 13+ a do bregenz/at po autostradach tez 13+

a wcale nie szaleje bo dobrze pamieta jak jej zabrali lejce na pol roku  :]

 

W dniu 1.12.2020 o 08:37, lucash napisał:

na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalan

 

slowo-klucz: niewiarygodne  ;]

xt daje mnostwo frajdy jak sie pociska a kazda frajda kosztuje

ja na twoim miejscu nawet sekundy bym sie nie zastanawial tylko bral tego forka mimo slabszego silnika

mialem outbacka, teraz zona ma forestera i naped subaru bije na leb xdrive w mojej losze

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 1.12.2020 o 17:15, marcindzieg napisał:

Zważywszy że przez 10 lat leżał w garażu to na pewno.

To czas kupić drugi otworzyć oba i porównać.

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.