lucash 540 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). Quote Link to post Share on other sites
ppmarian 953 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). ma sens o ile myślisz o użytkowaniu zgodnie z przeznaczeniem. Czyli korzystać poza czarnym z realnego wysokiego przesfitu oraz niezłego 4x4 A nie tylko atakować krawężniki w mieście. Do miasta i na czarny jest wiele innych lepszych suvow. Wysłane z tel. Quote Link to post Share on other sites
krawiec 1956 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Z tym silnikiem nie ma sensu... Krawiec Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 24622 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). A ile to jest realnie warte?Bo jak cena poniżej rynkowej to można wziąć i najwyżej sprzedać jak nie podpasuje 1 Quote Link to post Share on other sites
yack 348 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 A nie ma eyesight ? To jeszcze by go ratowało. Chociaż, jeśli jeździsz po nieutwardzonym, jakieś lasy itp. to fajna opcja i z nieuturbionym silnikiem pewnie bezawaryjna. A jeśli ma być typowo do miasta to podzielam opinię wyżej że do takich celów są lepsze auta Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 44 minuty temu, Maciej__ napisał: A ile to jest realnie warte? Bo jak cena poniżej rynkowej to można wziąć i najwyżej sprzedać jak nie podpasuje Najgorsze właśnie to że nie mogę sprawdzić wyceny wg otomoto itd bo brak odpowiednika, większość sprowadzana z US 😕 Rozważałem sprzedaż po 6 miesiącach. 6 godzin temu, ppmarian napisał: Do miasta i na czarny jest wiele innych lepszych suvow. Wiesz jak jest. Jak masz czym to atakujesz a jak nie to nie Outbackiem zapuszczałem się w mniej dostępne rejony bo wierzyłem że da radę np Chalkidiki wszerz A jakie inne SUVy uważasz za konkurencyjne dla Forestera? Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 24622 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 6 minutes ago, lucash said: Najgorsze właśnie to że nie mogę sprawdzić wyceny wg otomoto itd bo brak odpowiednika, większość sprowadzana z US 😕 Rozważałem sprzedaż po 6 miesiącach. Zrob sobie wycene na jakims rankomacie do ubezpieczenia. 1 Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 8 godzin temu, lucash napisał: Czy warto pchać się w to coś? Rocznik 2015, polski ASO, 115 kkm, noPb 2.0l 150KM, bezwypadek. Akurat szef chce się pozbyć auta i mam pierwszeństwo odkupu Cena ok 60 kPLN do wyrwania. Outbacka miło wspominam Co mnie martwi: nie wiem jak długo pociągnie CVT, brak aktywnych asystentów, dynamika auta a raczej jej brak. Na spalanie LPG ewentualnie zaradzi temu (3.9 kPLN ponoć koszt). 60 kzł to cena rynkowa. Tu ratuje serwis w ASO. Silnik w zasadzie niezniszczalny. Szczególnie jak był serwisowany. W skrzyni sprawdź czy wymienili olej. Jak był to też trudna do zabicia. Jak nie ma SighEye to biedna wersja. Resztę koledzy wyżej napisali. Quote Link to post Share on other sites
ppmarian 953 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Wiesz jak jest. Jak masz czym to atakujesz a jak nie to nie Outbackiem zapuszczałem się w mniej dostępne rejony bo wierzyłem że da radę np Chalkidiki wszerz A jakie inne SUVy uważasz za konkurencyjne dla Forestera? Jeśli nadal ma to być suv ale o dobrych właściwościach terenowych to raczej konkurencji brak. Kiedyś była to Vitara Wysłane z tel. Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 Bardziej wolałbym Outbacka ale nic sensownego nie widzę. A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. No właśnie konkurencji brak. Myślałem o Outlanderze jeszcze. Quote Link to post Share on other sites
krawiec 1956 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 17 minut temu, lucash napisał: Bardziej wolałbym Outbacka ale nic sensownego nie widzę. A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. No właśnie konkurencji brak. Myślałem o Outlanderze jeszcze. To jest jeszcze gorsze, zwlaszcza w benzynie z automatem. Oczywiscie z tego samego rocznika. Krawiec Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 18 minut temu, lucash napisał: Bardziej wolałbym Outbacka ale nic sensownego nie widzę. A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. No właśnie konkurencji brak. Myślałem o Outlanderze jeszcze. Forek z tym silnikiem wcale nie jeździ tak źle. Ja wiem że standard AK max 5 s do setki ale zejdźmy do realnego świata. Za to wszystko jest względnie tanie, silnik masz na łańcuchu, praktycznie bezobsługowy. A jak będziesz miał znaną historię serwisową to prędzej się znudzi niż zepsuje. 2 Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 3 godziny temu, marcindzieg napisał: Forek z tym silnikiem wcale nie jeździ tak źle. Ja wiem że standard AK max 5 s do setki ale zejdźmy do realnego świata. Za to wszystko jest względnie tanie, silnik masz na łańcuchu, praktycznie bezobsługowy. A jak będziesz miał znaną historię serwisową to prędzej się znudzi niż zepsuje. Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna No nic, umówię się z szefem na dzień próbny i będzie jasna sytuacja. Ja nie mam dużych wymagań zresztą. Kurde że też idealne samochody są takie drogie Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 24622 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 2 minutes ago, lucash said: Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna No nic, umówię się z szefem na dzień próbny i będzie jasna sytuacja. Ja nie mam dużych wymagań zresztą. Kurde że też idealne samochody są takie drogie Problem jest glownie jak sie czesto przesiadasz pomiedzy autem z silnikiem turbo i bez Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted November 30, 2020 Author Share Posted November 30, 2020 7 minut temu, Maciej__ napisał: Problem jest glownie jak sie czesto przesiadasz pomiedzy autem z silnikiem turbo i bez Jak przesiadłem się z Mondeo 2.0 TDCi na Outbacka 2.5 to nie było tragedii. Bardziej denerwowała skrzynia 4-biegowa. Tutaj jest inaczej bo jakiś czas temu zrobiłem rundke po salonach i niestety ciężko było się z S-max'a przesiąść do klasy C/D i temat upadł. Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 3 godziny temu, lucash napisał: Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna Niekoniecznie. Przesiadłem się ze 150 KM Kii Sportage z manualem (i nowym silnikiem) na 150 KM Forka z archaicznym automatem, benzyną i bliżej nieokreślonym przebiegiem. I uważam że Forkiem się fajniej jeździ. Przejedź się, zobacz. Jak nie jesteś wyznawcą diesli to wcale nie musi być gorzej. Tylko wiadomo ze spalaniem będzie gorzej. Choć przy moich przebiegach to nie ma znaczenia a Kia w krakowskich korkach paliła może litr mniej. Quote Link to post Share on other sites
krawiec 1956 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 11 godzin temu, lucash napisał: Tylko przesiadka z diesla 163 KM może być bolesna No nic, umówię się z szefem na dzień próbny i będzie jasna sytuacja. Ja nie mam dużych wymagań zresztą. Kurde że też idealne samochody są takie drogie XT sobie kup. Krawiec Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted December 1, 2020 Author Share Posted December 1, 2020 36 minut temu, krawiec napisał: XT sobie kup. Obawiam się wizyt na stacji paliw. Choć przyznaje że na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalania Quote Link to post Share on other sites
krawiec 1956 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 1 minutę temu, lucash napisał: Obawiam się wizyt na stacji paliw. Choć przyznaje że na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalania Nie ma zle.... zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... oczom nie wierzylem.... a srednia miala powyzej 90... Ja tak nie potrafie.... Inna sprawa ze jak nie palujesz to on nie pali wiele wiecej niz wolnossak. Tutaj masa i areodynamika robi swoje, a wolnossak ma wyzsze obroty do tego przy tej samej predkosci. Krawiec Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted December 1, 2020 Author Share Posted December 1, 2020 13 minut temu, krawiec napisał: Nie ma zle.... zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... oczom nie wierzylem.... a srednia miala powyzej 90... Ja tak nie potrafie.... Inna sprawa ze jak nie palujesz to on nie pali wiele wiecej niz wolnossak. Tutaj masa i areodynamika robi swoje, a wolnossak ma wyzsze obroty do tego przy tej samej predkosci. Krawiec Właśnie wiem o tym. Znajomy w XT nie potrafił zejść poniżej 10 i to w Szwajcarii gdzie jeździ się przepisowo. A pamiętam z Outbacka że nawet z boxem nie wychodziło mi więcej niż 13 LPG. A jak u Ciebie z awaryjnością? Legendarna jak to w Subaru? Quote Link to post Share on other sites
krawiec 1956 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Teraz, lucash napisał: Właśnie wiem o tym. Znajomy w XT nie potrafił zejść poniżej 10 i to w Szwajcarii gdzie jeździ się przepisowo. A pamiętam z Outbacka że nawet z boxem nie wychodziło mi więcej niż 13 LPG. A jak u Ciebie z awaryjnością? Legendarna jak to w Subaru? 5 lat 50kkm i nic. Na gwarancji tylko wymieniali mi gąbkę fotela kierowcy i teraz jest jakaś akcja serwisowa z jakaś pierdoła ale nie chce mi się na razie jechać. A i fabryczny akumulator zmarł już. Krawiec Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted December 1, 2020 Author Share Posted December 1, 2020 W sumie nie od parady w US Subaru razem z Toyotą są trzymane najdłużej przez właścicieli. Z tym że tam mają silniki raczej 2.5 a one z tych pancernych. 1 Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 25 minut temu, lucash napisał: Z tym że tam mają silniki raczej 2.5 a one z tych pancernych. 2.5 to rozwiercone 2.0. Ten drugi jest bardziej pancerny Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 56 minut temu, krawiec napisał: Nie ma zle.... zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... oczom nie wierzylem.... a srednia miala powyzej 90... Ja tak nie potrafie.... Inna sprawa ze jak nie palujesz to on nie pali wiele wiecej niz wolnossak. Tutaj masa i areodynamika robi swoje, a wolnossak ma wyzsze obroty do tego przy tej samej predkosci. Pali w sumie niewiele więcej od mojego. O ile w ogóle. Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted December 1, 2020 Author Share Posted December 1, 2020 Najlepsze jest to że ten nowy silnik 2.0 + elektryk jakoś ekonomiczniejszy nie jest. Quote Link to post Share on other sites
krawiec 1956 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 4 minuty temu, lucash napisał: Najlepsze jest to że ten nowy silnik 2.0 + elektryk jakoś ekonomiczniejszy nie jest. Bo dodatkowy elektryk i bateryjka sobie waży... To nie ma sensu... Trzeba by tam wsadzić 1,6DIT z Levorga... zresztą to by samo w sobie lepiej jeździło niż to 2.0 150KM. Tylko niestety w EU taka marka jak Subaru nie ma szans - przegrywa z ekoświrami... Lepiej wozić ze sobą kilkaset kg baterii... Krawiec 1 Quote Link to post Share on other sites
yack 348 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 2 godziny temu, lucash napisał: Obawiam się wizyt na stacji paliw. Choć przyznaje że na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalania Czasem jak wieczorem spokojnie jadę i nie ma korków to pokazuje mi 7,9 (po zgaszeniu auta się wyświetla spalanie z aktualnej jazdy) ale na codzień krótkie odcinki plus korki średnia z kilkuset km wychodzi 11,2 -12,2 Najgorzej jest na trasie, przy prędkościach typu 180 to już się wir w baku robi Quote Link to post Share on other sites
yack 348 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: 2.5 to rozwiercone 2.0. Ten drugi jest bardziej pancerny 2.5 nie miałem ale 2.0 miałem dwa, i w obu zapaliła mi się zółta kontrolka "change engine" 😁 więc moje statystyki są takie że do pancerności im daleko, przynajmniej w wersji turbo bo w przypadku bezturbo może tak być jak mówisz Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 10 minut temu, yack napisał: przynajmniej w wersji turbo bo w przypadku bezturbo może tak być jak mówisz Bez turbo. Turbo to inny świat Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 24622 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 2 hours ago, lucash said: W sumie nie od parady w US Subaru razem z Toyotą są trzymane najdłużej przez właścicieli. Z tym że tam mają silniki raczej 2.5 a one z tych pancernych. Mozesz jeszcze rozwazyc CX5 w wersji 2.5... Dosc latwo znalezc z automatem i 4x4. Raczej nie slychac o problemach z tym silnikiem. Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted December 1, 2020 Author Share Posted December 1, 2020 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Mozesz jeszcze rozwazyc CX5 w wersji 2.5... Dosc latwo znalezc z automatem i 4x4. Raczej nie slychac o problemach z tym silnikiem. Wiem jechałem kiedyś wersją 160KM i mnie nie powaliła raczej ale właśnie efekt był po przesiadce z turbodiesel'a Generalnie ładny samochód był. A co mnie odstrasza to wyciszenie, złodzieje i korozja. Wolałbym juz chyba poczekać do wypłaty i oglądnąć Lex'a NX.Ale tu musiałbym szykować +30 kPLN więcej. Quote Link to post Share on other sites
chojnik 31 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 6 godzin temu, marcindzieg napisał: 2.5 to rozwiercone 2.0. Ten drugi jest bardziej pancerny Bzdura. Ty chyba tych silników na oczy nie widziałeś. Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Godzinę temu, chojnik napisał: Bzdura. Ty chyba tych silników na oczy nie widziałeś. Zważywszy że przez 10 lat leżał w garażu to na pewno. Quote Link to post Share on other sites
29 79 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 On 11/30/2020 at 3:09 PM, ppmarian said: Jeśli nadal ma to być suv ale o dobrych właściwościach terenowych to raczej konkurencji brak. Cherokee Trailhawk On 11/30/2020 at 4:24 PM, lucash said: A samochód z US mnie średnio interesuje. Jakoś wolę nie mieć świadomości że jeżdżę składanym/klepanym samochodem. Tez tak kiedys do tego podchodzilem, az nie zobaczylem, jakie to otwiera mozliwosci i co tracilem, szczegolnie silnikowo. Ja jednak nie o tym. Po prostu zastanawiam sie, co sie dzieje z tymi wszystkimi lekko i mocno uszkodzonymi samochodami "salon PL". Wszystkie one ida zaraz na Ukraine lub do Bialorusi? Quote Link to post Share on other sites
29 79 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 8 hours ago, lucash said: Najlepsze jest to że ten nowy silnik 2.0 + elektryk jakoś ekonomiczniejszy nie jest. Nie szkodzi, liczy sie emisja CO2, zabojcy klimatu, na papierze Quote Link to post Share on other sites
lucash 540 Posted December 1, 2020 Author Share Posted December 1, 2020 2 godziny temu, 29 napisał: Cherokee Trailhawk Tez tak kiedys do tego podchodzilem, az nie zobaczylem, jakie to otwiera mozliwosci i co tracilem, szczegolnie silnikowo. Ja jednak nie o tym. Po prostu zastanawiam sie, co sie dzieje z tymi wszystkimi lekko i mocno uszkodzonymi samochodami "salon PL". Wszystkie one ida zaraz na Ukraine lub do Bialorusi? No niby tak ale świadomie takich nie kupuję. Choć znajomy blacharz lakiernik mówi że takie duda robią że mało kto się pozna. Zdzierają do gołej blachy, robią naprawę i potem lakierują. Poza tym jakoś te halogeny tylnie przerabiane, światła na asymetryczne, brak stacji radiowych parzystych, klima w F a nie w C. Za dużo tego choć wiem że dobrze zrobionym można jeździć. Tylko jak takie cuś zachowa się w razie ewentualnego wypadku? Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 11 godzin temu, lucash napisał: No niby tak ale świadomie takich nie kupuję. Choć znajomy blacharz lakiernik mówi że takie duda robią że mało kto się pozna. Zdzierają do gołej blachy, robią naprawę i potem lakierują. Poza tym jakoś te halogeny tylnie przerabiane, światła na asymetryczne, brak stacji radiowych parzystych, klima w F a nie w C. Za dużo tego choć wiem że dobrze zrobionym można jeździć. Tylko jak takie cuś zachowa się w razie ewentualnego wypadku? Tu trzeba wiedzieć jaki był przed wypadkiem. Musisz mieć całą dokumentacje. Te z Kanady mają w miarę normalne liczniki a lampy można wymienić. Zresztą licznik tak naprawdę też tylko teraz jest trochę papierologii. Quote Link to post Share on other sites
29 79 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 20 hours ago, lucash said: No niby tak ale świadomie takich nie kupuję. Choć znajomy blacharz lakiernik mówi że takie duda robią że mało kto się pozna. Zdzierają do gołej blachy, robią naprawę i potem lakierują. Poza tym jakoś te halogeny tylnie przerabiane, światła na asymetryczne, brak stacji radiowych parzystych, klima w F a nie w C. Za dużo tego choć wiem że dobrze zrobionym można jeździć. Tylko jak takie cuś zachowa się w razie ewentualnego wypadku? Dobry lakiernik polozy grubosc fabryczna, ale w miejscach "zapylki" i tak jest grubiej zreszta, ze samochod byl ponownie lakierowany, jest bardzo ciezko ukryc... Przeciwmgielne i wczorajszy elektryk bez problemu zalozy Reflektory i tak na europejskie (LED, ksenon) sie wymienia, jesli wystepowaly. Stacje radiowe, celcjusze i polskie menu/navi to teraz kazdy czarodziej-elektronik robi Jak sie moze zachowac kilkuletni samochod, ktory nie mial uszkodzonej struktury nadwozia i odpalonych airbagow? Normalnie Quote Link to post Share on other sites
Kalkstein 1130 Posted December 5, 2020 Share Posted December 5, 2020 W dniu 1.12.2020 o 08:45, krawiec napisał: zona potrafila zrobic KRK - Rewal - KRK z rowerami na haku 8,6... szok zona po kassel ma spalanie 13+ a do bregenz/at po autostradach tez 13+ a wcale nie szaleje bo dobrze pamieta jak jej zabrali lejce na pol roku W dniu 1.12.2020 o 08:37, lucash napisał: na forum niektórzy podają wręcz niewiarygodne wyniki spalan slowo-klucz: niewiarygodne xt daje mnostwo frajdy jak sie pociska a kazda frajda kosztuje ja na twoim miejscu nawet sekundy bym sie nie zastanawial tylko bral tego forka mimo slabszego silnika mialem outbacka, teraz zona ma forestera i naped subaru bije na leb xdrive w mojej losze tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone 2 Quote Link to post Share on other sites
chojnik 31 Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 W dniu 1.12.2020 o 17:15, marcindzieg napisał: Zważywszy że przez 10 lat leżał w garażu to na pewno. To czas kupić drugi otworzyć oba i porównać. Quote Link to post Share on other sites
marcindzieg 3609 Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 (edited) 57 minut temu, chojnik napisał: To czas kupić drugi otworzyć oba i porównać. No rzeczywiście czas. Edited December 6, 2020 by marcindzieg Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.