Jump to content

jak uratowac akumulator....?


Recommended Posts

Teraz, patgaw napisał:

Prosze przecztac ze zrozumieniem a nie haha. Volf jakos zrozumial ;)

Stosowałem kiedyś zasadę (w starych autach, w dawnych czasach), przewidując duże mrozy rano, brałem na noc akumulator do domu :)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, volf6 napisał:

Dla spokojności możesz zmierzyć napięcie spoczynkowe, jeśli jest powyżej 12,5V to wytrzyma-gdyby jednak nie wytrzymał to nie jest to akumulator a g...

napięcie nie jest miarodajnym wskaźnikiem, a już na pewno nie spoczynkowe (bez obciążenia) - możesz mieć i 12,7V przy niskiej gęstości elektrolitu i wtedy aku szlak trafi. 

Do dłuższego przechowywania w niskich temp trzeba sprawdzić gęstość elektrolitu, a jak się nie da to doładować aku

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Ozarek napisał:

napięcie nie jest miarodajnym wskaźnikiem, a już na pewno nie spoczynkowe (bez obciążenia) - możesz mieć i 12,7V przy niskiej gęstości elektrolitu i wtedy aku szlak trafi. 

Do dłuższego przechowywania w niskich temp trzeba sprawdzić gęstość elektrolitu, a jak się nie da to doładować aku

Przy sprawnym i nie wyeksploatowanym aku jest, tylko nie mierzysz go zaraz po odpięciu od prostownika czy auta tylko po minimum 24 h bezczynności akumulatora. W necie pełno tabelek ukazujących korelację napięcia w stosunku do stopnia naładowania, przykładowo:

poziom-naladowania-akumulatora_1086914.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.12.2020 o 07:40, format napisał:

A to ciekawe mądrości. Wielokrotnie budziłem do życia akumulatory głęboko rozładowane i co istotne, one wciąż działają

Ile lat temu?

Teraz robi sie akumulatory troche inaczej, niz kiedyś. Jest inny stop ołowiu, inny kształt elektrod, inna pasta ołowiowa.

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, maras77 napisał:

Ile lat temu?

Teraz robi sie akumulatory troche inaczej, niz kiedyś. Jest inny stop ołowiu, inny kształt elektrod, inna pasta ołowiowa.

 

Ostatnio jakoś we wrześniu może

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, volf6 napisał:

Przy sprawnym i nie wyeksploatowanym aku jest, tylko nie mierzysz go zaraz po odpięciu od prostownika czy auta tylko po minimum 24 h bezczynności akumulatora. W necie pełno tabelek ukazujących korelację napięcia w stosunku do stopnia naładowania, przykładowo:

poziom-naladowania-akumulatora_1086914.jpg

 

Czyli według tego dziś rano Tipo powinno mi nie odpalić, po 2 dniach stania rano przy -15C [auto nie garażowane] napięcie spoczynkowe aku przed rozruchem było 11,5V [tak mam voltomierz podpięty] a odpalił od przysłowiowego "szczała". Ale akumulator EFB, przy poprzednim org zwykłym ołowiaku tylko [Heavy Duty:phi:] było podobnie.

Edited by steyr
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, steyr napisał:

 

Czyli według tego dziś rano Tipo powinno mi nie odpalić, po 2 dniach stania rano przy -15C [auto nie garażowane] napięcie spoczynkowe aku przed rozruchem było 11,5V [tak mam voltomierz podpięty] a odpalił od przysłowiowego "szczała". Ale akumulator EFB, przy poprzednim org zwykłym ołowiaku tylko [Heavy Duty:phi:] było podobnie.

Ale kiedy ten voltomierz wskazywał te 11,5 V?

Przed otwarciem auta i włączeniem ''zapłonu'' czy już po kluczyku?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, volf6 napisał:

Ale kiedy ten voltomierz wskazywał te 11,5 V?

Przed otwarciem auta i włączeniem ''zapłonu'' czy już po kluczyku?

 

Już po kluczyku, musiałem się do auta dostać:phi: Ale nawet odczekanie parę sekund kiedy pompa przestanie pompować to może max wzrośnie +0,1V napięcie. 

Link to post
Share on other sites
Teraz, steyr napisał:

 

Już po kluczyku, musiałem się do auta dostać:phi: Ale nawet odczekanie parę sekund kiedy pompa przestanie pompować to może max wzrośnie +0,1V napięcie. 

Pytanie jeszcze jak jest podłączony ów voltomierz (musiałby być bezpośrednio do klem) a po drugie sama wiarygodność/dokładność pomiaru owego ''przyrządu'':)

Tak czy owak cudów nie ma a przy tak niskim napięciu miałbyś akumulator w stanie ciągłego niedoładowania i szybko żywot by on zakończył:phi:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, volf6 napisał:

Pytanie jeszcze jak jest podłączony ów voltomierz (musiałby być bezpośrednio do klem) a po drugie sama wiarygodność/dokładność pomiaru owego ''przyrządu'':)

Tak czy owak cudów nie ma a przy tak niskim napięciu miałbyś akumulator w stanie ciągłego niedoładowania i szybko żywot by on zakończył:phi:

 

Voltomierz podłączony jest pod zapalniczkę, względem napięcia na aku zaniża o 0,1V sprawdzane miernikiem Uni-T przy różnych obciążeniach.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, steyr napisał:

 

Voltomierz podłączony jest pod zapalniczkę, względem napięcia na aku zaniża o 0,1V sprawdzane miernikiem Uni-T przy różnych obciążeniach.

Zrób tak-zostaw otwartą/uchyloną maskę (jak nie ma alarmu czy innego czujnika otwartej maski) i zmierz jutro napięcie multimetrem przed wejściem/otwarciem drzwi do pojazdu a zobaczysz, że nie będzie 11,5 V ani nawet 11,6 V na akumulatorze;)

 

Teraz, przy takim podłączeniu to po otwarciu drzwi/przekręceniu kluczyka budzą się centralki i jest spory pobór prądu na samym aku plus dochodzą spadki napięcia na obwodzie zapalniczki i masz zaniżone wskazanie (na nieodpalonym aucie):)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, volf6 napisał:

Przy sprawnym i nie wyeksploatowanym aku jest, tylko nie mierzysz go zaraz po odpięciu od prostownika czy auta tylko po minimum 24 h bezczynności akumulatora.

nie jest, napięcie to jedno, gęstość elektrolitu to drugi i ważniejszy parametr. 12,5V to jest nic, sprawny i wpełni naładowany aku powinien mieć 12,7-12,8V i wtedy można mówić, że on jest w dobrej kondycji. Przy 12,5V nie znając gęstości elektrolitu, a bardzo prawdopodobne, że ona będzie zbyt niska, aku będzie się bardziej degradował.

14 godzin temu, volf6 napisał:

W necie pełno tabelek ukazujących korelację napięcia w stosunku do stopnia naładowania, przykładowo:

to sobie wierz dalej w te tabelki, tylko nie płacz jak trzeba będzie wywalić aku po 2-3latach takiej eksploatacji.

 

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Ozarek napisał:

nie jest, napięcie to jedno, gęstość elektrolitu to drugi i ważniejszy parametr. 12,5V to jest nic, sprawny i wpełni naładowany aku powinien mieć 12,7-12,8V i wtedy można mówić, że on jest w dobrej kondycji. Przy 12,5V nie znając gęstości elektrolitu, a bardzo prawdopodobne, że ona będzie zbyt niska, aku będzie się bardziej degradował.

Jak masz MF albo AGM to też będziesz mierzył gęstość:hmm: Wierć dziury i sobie mierz:)

Co do zbyt niskiej gęstości i degradacji coś tam na rzeczy jest ale bez przesady-myślisz, ze nowe akumulatory po pól roku czy więcej magazynowania nadal mają napięcie znamionowe 12,8 V albo ktoś je co chwila doładowuje?:hehe:

35 minut temu, Ozarek napisał:

to sobie wierz dalej w te tabelki, tylko nie płacz jak trzeba będzie wywalić aku po 2-3latach takiej eksploatacji.

Tyle to akurat wytrzymuje większość współczesnych tanich aku a o takim mowa i samo sprawdzanie gęstości też nie wiele w tej materii pomoże, choć wiele zależy od auta i typu użytkowania pojazdu. Mało kto dzisiaj chce się bawić w okresowe doładowania prostownikiem, zwłaszcza, ze te elektroniczne gęstości należytej nie robią:)

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, volf6 napisał:

Jak masz MF albo AGM to też będziesz mierzył gęstość:hmm: Wierć dziury i sobie mierz:)

pisząc o pomiarze gęstości elektrolitu w AGM pokazujesz dobitnie, że nie masz zielonego cienia pojęcia o czym się wypowiadasz - skończ.

17 minut temu, volf6 napisał:

Co do zbyt niskiej gęstości i degradacji coś tam na rzeczy jest ale bez przesady

nie coś tam tylko bardzo dużo, niska gęstość elektrolitu potęguje, przy dużym wydatku (rozruch) opad masy(pasty) z płyt, a to tylko bardziej nakręca degradację ogniw.

19 minut temu, volf6 napisał:

myślisz, ze nowe akumulatory po pól roku czy więcej magazynowania nadal mają napięcie znamionowe 12,8 V albo ktoś je co chwila doładowuje?

tak, sklepy profesjonalne doładowują aku. Zapisy w kartach i umowy z dystrybutorami zobowiązują ich do utrzymywania aku powyżej (zazwyczaj) 12,7V.

Rozumiem, że ciężko Ci to sobie wyobrazić, ale od tego są ludzie znający się na temacie, którzy nie mierzą gęstości elektrolitu w AGMach...

21 minut temu, volf6 napisał:

Tyle to akurat wytrzymuje większość współczesnych tanich aku a o takim mowa i samo sprawdzanie gęstości też nie wiele w tej materii pomoże, choć wiele zależy od auta i typu użytkowania pojazdu.

tanie aku też może być dobre, a prawidłowo eksploatowane (czyli mierzona gęstość i doładowywane raz/rok -prewencyjnie jeżeli nie jest to typowo miejska eksploatacja) wytrzyma Ci 5-8lat. Ale co kto woli.

23 minuty temu, volf6 napisał:

Mało kto dzisiaj chce się bawić w okresowe doładowania prostownikiem, zwłaszcza, ze te elektroniczne gęstości należytej nie robią

Oczywiście, że zrobią. Warunek jest prosty to ma być prostownik, a nie tani szajs z marketu (choć i te potrafią mieć ciekawe, ukryte tryby na 15,8-16V)

 

Generalny problem polega na tym, że konstrukcja akumulatorów zmieniła się i poszła w odwrotnym kierunku niż układy ładowania w pojazdach.

Kiedyś te 14,4-14,6V z regulatora napięcia całkowicie wystarczało do regeneracji aku, teraz potrzeba ok 16V, a nowe auta mają inteligentne regulatory i często dają <13V.

Tych zmiennych jest oczywiście więcej, ale to jest najbardziej jaskrawy element.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Ozarek napisał:

pisząc o pomiarze gęstości elektrolitu w AGM pokazujesz dobitnie, że nie masz zielonego cienia pojęcia o czym się wypowiadasz - skończ

Jeśli tak to zrozumiałeś to rzeczywiście nie mamy o czym rozmawiać:facepalm:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
to sobie wierz dalej w te tabelki, tylko nie płacz jak trzeba będzie wywalić aku po 2-3latach takiej eksploatacji.
 
Napiszesz jak zmierzyc gestosc elektrolitu w tzw bezobslugowym akumulatorze, bedacym na gwarancji?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, patgaw napisał:

A jakie sa przyczyny ze jedna cela pada w aku? Czy za niskie napiecie moze byc powodem? 

zwarcie w pakiecie. Przy kilku letnim aku prawdopodobnie posypała się masa z płyt i zrobiło zwarcie.

18 godzin temu, WaWeR napisał:

Napiszesz jak zmierzyc gestosc elektrolitu w tzw bezobslugowym akumulatorze, bedacym na gwarancji?

nie da się, takie aku ładuje się trochę inaczej i trzeba wiedzieć co się robi.

Generalnie jak chcesz mieć aku na dłużej i umiesz o niego zadbać to unikaj tych bez dostępu do cel.

23 godziny temu, volf6 napisał:

Jeśli tak to zrozumiałeś to rzeczywiście nie mamy o czym rozmawiać:facepalm:

no sugerując pomiar gęstości w AGM mocno się wygłupiłeś.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ozarek napisał:

no sugerując pomiar gęstości w AGM mocno się wygłupiłeś.

Chciałem CI tylko wyjaśnić, że nie wszędzie metoda z pomiarem gęstości jest możliwa i wtedy zostaje pomiar napięcia. Podobnie jest w akumulatorach SMF choć tam jest zwykły elektrolit...

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, volf6 napisał:

Chciałem CI tylko wyjaśnić, że nie wszędzie metoda z pomiarem gęstości jest możliwa i wtedy zostaje pomiar napięcia. Podobnie jest w akumulatorach SMF choć tam jest zwykły elektrolit...

ja doskonale wiem, co Ty starasz się przekazać, tylko nie rozumiesz, że napięcie 12,5-12,8V  NIE ŚWIADCZY o świetnym stanie akumulatora.

Stan aku można ocenić po gęstości elektrolitu, tam gdzie ten elektrolit jest w stanie płynnym. Doskonale wiem, że nie wszędzie da się go bezinwazyjnie zmierzyć, ale wtedy to do użytkownika należy decyzja czy olewa temat i jeździ póki padnie, czy będzie o niego dbal, a też się da tylko trzeba do tego podejść z głową.

Link to post
Share on other sites
Jak ma 1V to nie ma nadziei. Nawet kompletny trup bez obciążenia musi mieć znamionowe 12V.

Kompletny trup bez obciążenia pokazuje 10,8 V - to jest najniższe dopuszczalne napięcie akumulatora kwasowego, poniżej którego zaczyna się proces zasiarczenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Ozarek napisał:

zwarcie w pakiecie. Przy kilku letnim aku prawdopodobnie posypała się masa z płyt i zrobiło zwarcie.

Częściej jest to przerwa na łączeniach cel, albo najczęściej na czopach jak ktoś często wyciąga akumulator narywając klemami. Taki oczywiście zawsze będzie pokazywał znamionowe napięcie i nawet poprawnie się ładował, ale w samochodzie najwyżej zaświeci kontrolki na desce.

Link to post
Share on other sites

@Ozarek
Jak sie ma czas, mozliwosc wyboru to mizna?se wybrzydzac.
Ja np. takiego komfortu nie mialem Aku zdechl w sobote o 15. A auto potrzebne na codzien. Wiec kupilem to co bylo. To zwykly akumulator. Zadne agm czy efb.
Czyli co, jak mam zadbać ?
Poprzedni mial 7 lat i 9 miesiecy, zwykla varta czy tez inny bosch.
Teraz mam centre.
Jak wiec zyc?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, WaWeR napisał:

Poprzedni mial 7 lat i 9 miesiecy,

Żonie Ceed nie odpalił w poniedziałek rano, fabryczny 8 lat nie dotykany od nowości akumulator. Od razu rozruch na kablach od sąsiada i pierwszy kurs do sklepu. Od lat nie mam w domu ładowarki, a pewnie można by jeszcze trupa ze dwa lata przy życiu utrzymać :hehe:.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ozarek said:

zwarcie w pakiecie. Przy kilku letnim aku prawdopodobnie posypała się masa z płyt i zrobiło zwarcie.

 

 

No ze zwarcie to wiem. Tylko pytam czy ja moglem przyspieszyc to? Aku mial jakos ponad 3 lata odpalal ladnie po np 2 tyg postoju w lato (bez odpinania) i nagle papa

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, WaWeR napisał:

Jak sie ma czas, mozliwosc wyboru to mizna?se wybrzydzac.

tu nie chodzi o wybrzydzanie, jak wszędzie możesz kupić lepsze i gorsze produkty. Celujesz w średnią półkę cenową z dostępem do cel, potem świadoma eksploatacja i będzie ok. Albo olewasz temat godząc się na częstszą zmianę aku.

 

22 godziny temu, WaWeR napisał:

Czyli co, jak mam zadbać ?

jeżeli w codziennej eksploatacji 'nie brakuje' prądu to przed zimą sprawdzić gęstość elektrolitu i doładować czymś co daje 15,8-16V i będzie ok.

20 godzin temu, patgaw napisał:

No ze zwarcie to wiem. Tylko pytam czy ja moglem przyspieszyc to? Aku mial jakos ponad 3 lata odpalal ladnie po np 2 tyg postoju w lato (bez odpinania) i nagle papa

niska gęstość elektrolitu sprzyja sypaniu się pasty z płyt.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Ozarek
Z uporem maniaka mam pytac?
Nie mam normalnych korkow. Akumukator na gwarancji wiec celofanow zrywac nie bede.
Jak wiec zmierzyc?

Kupujac na już, zostal mi market. Zaden sklep moto po 14 nie jest u mnie czynny. W markecie albo centra, albo jakis wynalazek.
To ja wole centre, mialem niejedna i te 6-8 lat dzialaly.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



Link to post
Share on other sites

A ja polecam wszystkim monitor napiecia akumulatora na BT. Jak cos niepokojacwgo się dzieje, to alarmije na telefon. Już kilka razy mi akumulator uratował.

 

Ma tez pomiar stanu akumulatora i ładowania.

1485942624_Screenshot_20201122-121550_BatteryMonitor.jpg.574e6de2618a730df1801129e4a3361b.jpg1689683898_Screenshot_20210116-111337_BatteryMonitor.jpg.92413334b4985535736361c04bdfd249.jpg

Screenshot_20210118-135518_Battery Monitor.jpg

Edited by maras77
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, stig napisał:

@maras77 Jaki to ma pobór prądu? Sprawdzałeś może?

Nie sprawdzałem, ale wydaje się bardzo mały, bo gdyby był duży, to spadało by napięcie na akumulatorze w sposób widoczny.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, WaWeR napisał:

Z uporem maniaka mam pytac?
Nie mam normalnych korkow. Akumukator na gwarancji wiec celofanow zrywac nie bede.
Jak wiec zmierzyc?

przecież Ci kilka dni temu pisałem, że się nie da...

pozostaje Ci tylko okresowe doładowywanie aku z wysycaniem w okolicach 16V.

 

Link to post
Share on other sites

 

W dniu 19.01.2021 o 15:02, WaWeR napisał:

Napiszesz jak zmierzyc gestosc elektrolitu w tzw bezobslugowym akumulatorze, bedacym na gwarancji?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Stań przed sobą w prawdzie - nie masz gwarancji na akumulator.

O ile nie rozwali się mechanicznie, to zawsze odmówią praw gwarancyjnych z powodu złej eksploatacji.

Link to post
Share on other sites
 
 
 
Stań przed sobą w prawdzie - nie masz gwarancji na akumulator.
O ile nie rozwali się mechanicznie, to zawsze odmówią praw gwarancyjnych z powodu złej eksploatacji.
Ale mam rekojmie. Wiec kazdy zabieg wplywajacy na upodlenie wygladu, zmiane cech wizualnych w stosunku do nowego, wplywa na moja niekorzyść.
@Ozarek
Tylko znalezc prostownik lub tzw ladowarke ktory to zrobi w normalnej cenie raczej mozliwe nie jest. A wydac 500 przy cenie akumulatora 300 by przedluzyc mu zycie o 30% lekko sie mija z celem. No, chyba ze ktos tak jak autor watku kupic musi akummulator za 1000 lub wiecej...

No chyba ze cos od chinczyka, bo reszta jest naprawde nieprzyzwoicie droga raczej.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, WaWeR napisał:

Ale mam rekojmie

Napiszesz pismo, że akumulator miał wadę ukryta, a oni odpiszą, że wg ekspertyzy nastąpił opad masy czynnej z powodu złej eksploatacji.

Jak udowodnisz, ze dobrze użytkowałeś akumulator?

 

Link to post
Share on other sites

 

3 godziny temu, maras77 napisał:

Napiszesz pismo, że akumulator miał wadę ukryta, a oni odpiszą, że wg ekspertyzy nastąpił opad masy czynnej z powodu złej eksploatacji.

Jak udowodnisz, ze dobrze użytkowałeś akumulator?

 

 

 

A da się zrobić opad masy czynnej przy prawidłowej eksploatacji akumulatora w okresie trwania gwarancji lub rękojmi ?

 

 

Link to post
Share on other sites
Napiszesz pismo, że akumulator miał wadę ukryta, a oni odpiszą, że wg ekspertyzy nastąpił opad masy czynnej z powodu złej eksploatacji.
Jak udowodnisz, ze dobrze użytkowałeś akumulator?
 
Nic takiego nie napisze. Napisze ze nie dziala, a dzialac powinien.
Stad imo przewaga marketow, nie maja zasobow na bawienie sie w ekspertyzy. Daja nowy sprzet albo zwrot gotowki i tyle.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, WaWeR napisał:

Tylko znalezc prostownik lub tzw ladowarke ktory to zrobi w normalnej cenie raczej mozliwe nie jest. A wydac 500 przy cenie akumulatora 300 by przedluzyc mu zycie o 30% lekko sie mija z celem.

nie trzeba, wystarczy chwile poczytać testów i ze 100,- jeszcze zostanie całkiem sporo

Link to post
Share on other sites
nie trzeba, wystarczy chwile poczytać testów i ze 100,- jeszcze zostanie całkiem sporo
Jakies przyklady?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

A akumulator żelowy można potraktować ładowarką o napięciu 16v?

Nie które  ładowarki posiadają funkcje odnowy akumulatora. Co się stanie jak do takiego programu podłączy się akumulator agm? 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, snoopi_lubin napisał:

A akumulator żelowy można potraktować ładowarką o napięciu 16v?

Nie które  ładowarki posiadają funkcje odnowy akumulatora. Co się stanie jak do takiego programu podłączy się akumulator agm? 

Uszkodzi się akumulator. W akumulatorach bez płynnego elektrolitu nie wolno dopuścić do gazowania, gdyz uszkodzi się żel lub mata.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, WaWeR napisał:

Jakies przyklady?

stefpol walizka (nie pamiętam symbolu) osiąga 16V na allegro w okolicach 60-70pln

sena z biedronki (tylko z LCD) w trybie recond osiąga 15,8V też 60-70pln

 

2 godziny temu, snoopi_lubin napisał:

A akumulator żelowy można potraktować ładowarką o napięciu 16v?

nie, max 14,5V i trzeba pilnować temperatury akumulatora.

Link to post
Share on other sites

W tej Senie tylko, żeby wejść w tryb Recond to trzeba siedzieć przy niej i wypatrywać napisu Full, żeby później wejść w ten tryb, tam jest jakiś dość krótki czas, żeby to zrobić ;]

Ale ogolnie, noo tryb ten jest :ok:

 

Czytałem trochę o ładowarkach i w sumie sensowna dla mnie była Noco Genius 5, 3 stówki to kosztuje. W sumie zamiast brać akumulator za 300zl to można kupić taką ładowarkę, która posłuży przez kilka kolejnych samochodów, a tak wraz z autem trzeba sprzedać i nowozakupiony akumulator.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, analyzer64 napisał:

W tej Senie tylko, żeby wejść w tryb Recond to trzeba siedzieć przy niej i wypatrywać napisu Full, żeby później wejść w ten tryb, tam jest jakiś dość krótki czas, żeby to zrobić ;]

Ale ogolnie, noo tryb ten jest :ok:

 

Czytałem trochę o ładowarkach i w sumie sensowna dla mnie była Noco Genius 5, 3 stówki to kosztuje. W sumie zamiast brać akumulator za 300zl to można kupić taką ładowarkę, która posłuży przez kilka kolejnych samochodów, a tak wraz z autem trzeba sprzedać i nowozakupiony akumulator.

Tak zrobiłem to mi tu napisali, że to ekonomicznie bez sensu (3 auta obecnie obsługuje).

Link to post
Share on other sites
W tej Senie tylko, żeby wejść w tryb Recond to trzeba siedzieć przy niej i wypatrywać napisu Full, żeby później wejść w ten tryb, tam jest jakiś dość krótki czas, żeby to zrobić ;]
Ale ogolnie, noo tryb ten jest :ok:
 
Czytałem trochę o ładowarkach i w sumie sensowna dla mnie była Noco Genius 5, 3 stówki to kosztuje. W sumie zamiast brać akumulator za 300zl to można kupić taką ładowarkę, która posłuży przez kilka kolejnych samochodów, a tak wraz z autem trzeba sprzedać i nowozakupiony akumulator.
Ale zadna ladowarka nie uratuje trupa

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
A ile razy w życiu trafił Ci się trup? [mention=129698]format[/mention] pokazał jaki reanimował, gdyby jeszcze pomierzyć gęstość elektrolitu, miałby lepszy pogląd na stan akumulatora.
Nawet ostatnio. Z trybu "odpalam bez zajakniecia" do trybu "cmoknij mnie w kleme" w kilkanascie minut. Aku mial niecale 8 lat.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
8 lat to i tak bardzo dobry wynik ;]
 
I nic z nim nie bylo robione. Ja go mialem jakies 2 lata ( bo tyle mam to auto) i nigdy nic z nim nie robilem. Krecil tak samo jak ten co mam teraz. Az nagle pyk

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.