BOGUS Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post Maciej__ Napisano 4 Grudnia 2020 Popularny post Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 8 minutes ago, BOGUS said: Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? Tak, to glownie zasluga bezposredniego wtrysku. Albo bedzie malo palic, albo sie szybko rozgrzewac, ciezko to pogodzic 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Bo najprościej byłoby pojechać do aso, mam gw, ale nie miałem auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chcę coś więcej wiedzieć zanim zacznę naprawiać. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 6 minut temu, Cinos napisał: jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach Tak to nawet u mnie w Subaru nie ma. A co dopiero w TSI, które ma o wiele wyższą sprawność 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 6 minutes ago, Cinos said: jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach Po 2-3 kilometrach, to ja nie mialem 90 stopni w 1,4T Opla po wyjezdzie z garazu A ten silnik grzeje sie naprawde szybko i mocno no to wtrysk posredni... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 test zimnego spalania, na zewnatrz 5 stopni po 4 minutach i 2 km prawie 90 stopni na zegarach możliwe ze przysłona pompy wody cały czas jest otwarta i płyn cały czas chodzi po silniku, zamiast w początkowej fazie prawie stać i się grzać od głowicy silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 34 minuty temu, BOGUS napisał: Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp. Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 1 minutę temu, TomekD000 napisał: Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp. Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie Podłączcie się przez złącze diagnostyczne i sprawdźcie tam jaka jest rzeczywista temperatura. Bo jak dla mnie to wskaźnik bzdury pokazuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 39 minut temu, BOGUS napisał: Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? A tak z ciekawości, jakbyś jechał na trochę wyższych obrotach? Tak 2000-2500 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, marcindzieg napisał: Tak to nawet u mnie w Subaru nie ma. A co dopiero w TSI, które ma o wiele wyższą sprawność Aktualne TSI tak mają, moj 1.5tsi po 2km zawsze ma 90st temp wody, co innego temperatura oleju, ta rośnie zdecydowanie wolniej. Starsze tsi ea111, grzały się przy temperaturach jak teraz w porównaniu do obecnych wieki. Mam obserwacje z 6 aut z tymi silnikami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Ale 5,5 st a - 5,5st chyba robi jakąs różnicę. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Te male pierdziawki słabo się na grze w aja niestety. Póki ciepło w środku to ja bym się nie martwił. Choć w Ibizie w mieście dość szybko temp łapał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 A tak z ciekawości, jakbyś jechał na trochę wyższych obrotach? Tak 2000-2500 ?Właśnie muszę spróbować. Zaobserwowalem to w tym tygodniu jeżdżąc na 3 zmianę, czyli pusta droga, bez wyprzedzania, bez hamowania, no taka spokoja jazda Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, TomekD000 napisał: Aktualne TSI tak mają, moj 1.5tsi po 2km zawsze ma 90st temp wody Ale sprawdzałeś przez złącze diagnostyczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, wujek napisał: Te male pierdziawki słabo się na grze w aja niestety. Póki ciepło w środku to ja bym się nie martwił. Choć w Ibizie w mieście dość szybko temp łapał. To się zdecyduj szybko czy nie szybko, bo wątku mową o takim jak z Ibizy silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Te male pierdziawki słabo się na grze w aja niestety. Póki ciepło w środku to ja bym się nie martwił. Choć w Ibizie w mieście dość szybko temp łapał. No ciepłym dmucha dość szybkoWysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 To się zdecyduj szybko czy nie szybko, bo wątku mową o takim jak z Ibizy silniki Ale to nie jest jazda miejska. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Teraz, marcindzieg napisał: Ale sprawdzałeś przez złącze diagnostyczne? nie... i nie mam zamiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, TomekD000 napisał: To się zdecyduj szybko czy nie szybko, bo wątku mową o takim jak z Ibizy silniki Ciepłe powietrze leci szybko choć silnik zimny. W korku musialem trzymać na wyższych obrotach bo stygl w zimie. Co ciekawe Fiesta z 1.0 grzala się szybciej. Sprawdzić po OBD jakie tam temp wyskakują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 1 minutę temu, TomekD000 napisał: nie... i nie mam zamiaru Ja nie piszę tego absolutnie złośliwie. Po prostu jak w czasie mrozu się tak szybko grzeje to co będzie przy +40 przy jeździe pod górę. Fizyki nie oszukasz. Albo wysoka sprawność i małe spalanie albo odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Teraz, wujek napisał: Ciepłe powietrze leci szybko choć silnik zimny. W korku musialem trzymać na wyższych obrotach bo stygl w zimie. Co ciekawe Fiesta z 1.0 grzala się szybciej. Sprawdzić po OBD jakie tam temp wyskakują. to może z ciekawości kiedyś sprawdzę obd11, ja nie ma problemu, ciepłe powietrze leci bardzo szybko, porównywalnie do TDI z elektryczną grzałką, wskazówka pionowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Ja nie piszę tego absolutnie złośliwie. Po prostu jak w czasie mrozu się tak szybko grzeje to co będzie przy +40 przy jeździe pod górę. Nagrzeje się szybciej, po czym termostat otworzy obieg "wody" do chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, marcindzieg napisał: Ja nie piszę tego absolutnie złośliwie. Po prostu jak w czasie mrozu się tak szybko grzeje to co będzie przy +40 przy jeździe pod górę. Fizyki nie oszukasz. Albo wysoka sprawność i małe spalanie albo odwrotnie. Nic się nie dzieje latem, poza tym że pion jest po 1km piszę jak jest... ale fakt że pierwsze tsi ea111 grzał się na dwa razy dłuższym dystansie. Mówię o wodzie cały czas, bo olej grzeje się już mniej więcej tak samo długo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 1 minutę temu, Majkiel napisał: Nagrzeje się szybciej, po czym termostat otworzy obieg "wody" do chłodnicy? Ale termostat i chłodnica są w każdym aucie. I mają ograniczoną wydajność. Nie sądzę żeby VAG wynalazł jakąś unikalną technologię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 25 minut temu, BOGUS napisał: Bo najprościej byłoby pojechać do aso, mam gw, ale nie miałem auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chcę coś więcej wiedzieć zanim zacznę naprawiać. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka W 0.9tce z 2016 roku miałem tak samo... Wtrysk pośredni i LPG fabryczne, taka cecha małej kosiarki... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 4 minuty temu, Pipper napisał: W 0.9tce z 2016 roku miałem tak samo... Wtrysk pośredni i LPG fabryczne, taka cecha małej kosiarki... W 0,9TCe (nawet bez LPG) na Polskę montują termostaty na 83*C. Ale to i tak nie ma większego znaczenia, bo wyjeżdżając z garażu i przy -10*C na zewnątrz, temperatura płynu chłodniczego po 12 kilometrach osiąga raptem max 76*C- termostat jeszcze zamknięty. I to jest normalna temperatura pracy tego silnika- rzadko kiedy przekracza 80. A żeby w ogóle z nawiewów zaczęło lecieć jakieś naprawdę odczuwalne ciepło, to te 5-6km trzeba przejechać. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 43 minuty temu, TomekD000 napisał: Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp. Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie wskazowka pion to nie jest 90stopni. Owszem na zegarze jest taka liczba umieszczona. Co nie zmienia faktu ze obd2 pokazuje jakies 65stopni w chwili gdy wskazowka wskakuje na "90". ale nie jest to kwestia VW, chyba wiekszosc marek od 25+ lat ma wskazniki temperatury z duzym "zakresem martwym" na srodku. Mniej wiecej miedzy 70 a 110 stopni wskazowka sie nie rusza, pewnie takze dlatego by nie stresowac uzyszkodnikow. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 4 minuty temu, alastair napisał: wskazowka pion to nie jest 90stopni. Owszem na zegarze jest taka liczba umieszczona. Co nie zmienia faktu ze obd2 pokazuje jakies 65stopni w chwili gdy wskazowka wskakuje na "90". ale nie jest to kwestia VW, chyba wiekszosc marek od 25+ lat ma wskazniki temperatury z duzym "zakresem martwym" na srodku. Mniej wiecej miedzy 70 a 110 stopni wskazowka sie nie rusza, pewnie takze dlatego by nie stresowac uzyszkodnikow. wiem wiem, dlatego napisałem "90st na zegarach " a nie że jest 90 stopni myślę, że autor wątku tez nie sprawdzał faktycznej temperatury tylko to co wskazówka wskazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 34 minuty temu, marcindzieg napisał: Ale termostat i chłodnica są w każdym aucie. I mają ograniczoną wydajność. Nie sądzę żeby VAG wynalazł jakąś unikalną technologię. Tu chodzi chyba o to ze te TSI maja przeslone pompy wodnej-czyli mozna powiedziec ze plyn "stoi" w miejscu.Wiec duzo szybciej moze sie nagrzac,nastepnie uruchamia sie przeslona-aby byla intensywniejsza wymiana z nagrzewnica.I dopiero pozniej rusza tarmostat aby wlaczyc w obieg chlodnice. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 6 minut temu, alastair napisał: wskazowka pion to nie jest 90stopni. Owszem na zegarze jest taka liczba umieszczona. Co nie zmienia faktu ze obd2 pokazuje jakies 65stopni w chwili gdy wskazowka wskakuje na "90". ale nie jest to kwestia VW, chyba wiekszosc marek od 25+ lat ma wskazniki temperatury z duzym "zakresem martwym" na srodku. Mniej wiecej miedzy 70 a 110 stopni wskazowka sie nie rusza, pewnie takze dlatego by nie stresowac uzyszkodnikow. Mogliby je zastąpić trzykolorową diodą - niebieski=zimny, zielony=temperatura OK, czerwony=przegrzanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 (edytowane) 55 minut temu, TomekD000 napisał: Aktualne TSI tak mają, moj 1.5tsi po 2km zawsze ma 90st temp wody, co innego temperatura oleju, ta rośnie zdecydowanie wolniej. Starsze tsi ea111, grzały się przy temperaturach jak teraz w porównaniu do obecnych wieki. Mam obserwacje z 6 aut z tymi silnikami... Potwierdzam-ja wymienilem od razu po kupnie termostat i nic to nie dalo. Jadac z pracy do domu-3,5km-wskazowka nawet nie drgnie Edytowane 4 Grudnia 2020 przez wlad 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 4 minuty temu, Majkiel napisał: Mogliby je zastąpić trzykolorową diodą - niebieski=zimny, zielony=temperatura OK, czerwony=przegrzanie No ale tak jest w części aut. Niebieski, brak, czerwony 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 3 minuty temu, marcindzieg napisał: No ale tak jest w części aut. Niebieski, brak, czerwony A w niektórych nie ma żadnego wskaźnika poza alarmowym przegrzaniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Teraz, Wasylek napisał: A w niektórych nie ma żadnego wskaźnika poza alarmowym przegrzaniem. Czyli zupełnie zero stresu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 .. a to nie jest tak że obecnie małe eko-turbo-silniki starają się nagrzać same siebie jak najszybciej ... a dopiero jak złapią temperaturę roboczą to puszczają ciepło na nagrzewnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 24 minuty temu, Majkiel napisał: Mogliby je zastąpić trzykolorową diodą - niebieski=zimny, zielony=temperatura OK, czerwony=przegrzanie Tak już jest w niektórych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 35 minut temu, Wasylek napisał: W 0,9TCe (nawet bez LPG) na Polskę montują termostaty na 83*C. Ale to i tak nie ma większego znaczenia, bo wyjeżdżając z garażu i przy -10*C na zewnątrz, temperatura płynu chłodniczego po 12 kilometrach osiąga raptem max 76*C- termostat jeszcze zamknięty. I to jest normalna temperatura pracy tego silnika- rzadko kiedy przekracza 80. A żeby w ogóle z nawiewów zaczęło lecieć jakieś naprawdę odczuwalne ciepło, to te 5-6km trzeba przejechać. Dlatego przestałem użytkować ten pojazd po 7 miesiącach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 1 godzinę temu, BOGUS napisał: Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Po 7km osiąga temp. roboczą czy dopiero wskazówka się dźwiga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Teraz, Azbest napisał: .. a to nie jest tak że obecnie małe eko-turbo-silniki starają się nagrzać same siebie jak najszybciej ... a dopiero jak złapią temperaturę roboczą to puszczają ciepło na nagrzewnicę? Jest coś takiego- np. w TCe rozbudowany zespół termostatu z dodatkowym elektrozaworkiem. Obwód nagrzewnicy jest chyba sterowany niezależnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Godzinę temu, marcindzieg napisał: I mają ograniczoną wydajność. Nie sądzę żeby VAG wynalazł jakąś unikalną technologię. Dodali granulki w specjalnej osłonie do układu chłodzenia, które w teorii miały przedłużać żywotność płynu chłodzącego a powodują zatykanie nagrzewnicy i całego układu chłodzenia. Należy uznać, że było to nowatorskie podejście do projektowania układów chłodzenia i unikalna technologia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 1 godzinę temu, TomekD000 napisał: Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp. Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie Potwierdzam 1.2 i 1.4 TSI EA211 po 3,5km ma wskazówkę w pionie, albo minimalnie przed 90* 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 hours ago, Cinos said: jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach Pomyliles systemy. U mojego ojca, w wolnossaku, grzeje sie w oczach. Po kilometrze lub dwoch, jest juz norma. We wszystkich turbobenzynach, ktore mam/mialem zajmowalo to do 10 minut i okolo 3-4 kilometry 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 3 godziny temu, BOGUS napisał: Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka TTM, uruchomione ogrzewanie nie pomaga. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 w 1.5TSI osiągnięcie temp 90c to chwila, chwilunia , przy ostatnich temperaturach to max 2km, za to olej żeby miał zaledwie 50C to już 7-8km... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 5 godzin temu, BOGUS napisał: Ostatnio przyszły mrozy czyli ok -5, -6 st. i zauważyłem że wolno rośnie mi temp silnika tzn dopiero po 7km jazdy - podmiejska droga stała prędkość, obroty 1800- 2000. Ciepło dmucha z nawiewow ale temp. silnika bardzo powoli się podnosi. Kurde zachowuje się jak diesel. Te silniki od kosiarki tak mają? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Skoro wącha paliwo to skąd ma wziąć ciepło? TTTM 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 5 godzin temu, Maciej__ napisał: Tak, to glownie zasluga bezposredniego wtrysku. Albo bedzie malo palic, albo sie szybko rozgrzewac, ciezko to pogodzic Na dodatek TSI omijają co któryś tam zapłon, co tez nie sprzyja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 8 godzin temu, Cinos napisał: jak dla mnie usterka termostatu albo zasłony pompy wody po 2-3km powinno byc 90 stopni na zegarach W silnikach ea211 nie ma przysłony, ani żadnej innej zmiennej wydajności pompy wody. Zawsze chodzi z tą samą wydajnością przy zadanych obrotach. Po 2-3 km jazdy w obecnych warunkach te silniki dobijają do 60-70 stopni na płynie chłodzącym. Olej do pełnego rozgrzania potrzebuje obecnie 15-20 km. Zegary pokazują 90 st przy rzeczywistych 75 st. 8 godzin temu, TomekD000 napisał: Poprzednik czyli 1.2tsi ea211 w 2-3km "łapał pion" - 90st na zegarach nawet przy takich temp. Poczekaj, może ktoś z 1.0tsi coś podpowie Mam poprzednika ea211 1.4, ruszam z domu, przez 3 km dojeżdżam przez miasto do ekspresówki S6, jadę sobie normalnie 50-60 km/h specjalnie na 3 zamiast na 4 biegu żeby szybciej dogrzać silnik, po drodze dwa krótkie postoje na światłach i jak wjeżdżam na S6 to rzeczywista temperatura silnika jest między 60-70 st. Na S6 najpierw bez szaleństw do 2,5 krpm, po 4 km silnik wskakuje na 95 st, po 7-8 km olej zaczyna łapać 50-60. Po 14 km kończę jazdę i olej ma 75-80. Tak to wyglądało w dniu wczorajszym przy -1 na dworze. Cały układ chłodzenia jest sprawny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 6 godzin temu, sdss napisał: TTM, uruchomione ogrzewanie nie pomaga. Dokładnie. Zawsze mam na off, zanim silnik złapie temperaturę. Jak dam nawiewy i na ciepło, to czekam co najmniej 5 minut dłużej na temperaturę roboczą silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Ale 5,5 st a - 5,5st chyba robi jakąs różnicę. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu TapatalkaW ogóle żadnej Moje sbROO na mrozie potrafi się zagrzać dopiero po kilkunastu kilometrach łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.